Op Christenen on Hyves reageerde een man die bij Jan Zijlstra is geweest en er genezen is van rugklachten en autisme. Ik heb hem gemaild en hij zei nu echt pijnvrij en heel gelukkig te zijn. Het gaat goed met hem.
Dat vindt ik heel bijzonder. Het deed me confronteren met mezelf. Als jongen heb ik zeer zwaar pdd-nos gehad wat sterk is afgenomen. Volgens psygologen kan dat door een heel sociale opvoeding. Ik ben nog voor onderzoeken bij de riag geweest toen ik 16 was vanwege schoolkeuzeadviezen. De psygoloog zei tegen mijn moeder: "ik hoef jou geen advies te geven, we kunnen veel meer van u leren, want ik kan me haast niet voorstellen dat deze jongen zo zwaar pdd-nos heeft gehad."
Toch was ik niet er los van of zo. Ik worstelde er nog veel mee, in buien dat opkwam en falen. Op een dag zag ik een film gebaseerd op de waarheid op tv, van een man met een opvanghuis voor onder andere mensen met autisme. Hij beweerde dat volgens hem autisme beheerst wordt met een alles overheersende verlammende angst. Als je daar van vrij komt, dan is al een groot probleem opgelost.
dit heeft me toen aan het denken gezet. Ik heb het gedeeld met een christen die ik ken en aangeprezen wordt op een site van Peter Scheele. Hij ging voor me vasten en bidden.
Immers is me opgevallen dat het volgende in de bijbel staat:
1 Johannes 4:18a
18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Deze man kreeg een dag voor hij me weer trof in de kerk een droom over iemand die een stuk of vijf of zeven (ik ben het kwijt) demonen zou hebben die hem onder andere angst aanjoeg, koppig maakte, zelfmoordnijgingen gaf en misbruik maakte van mijn seksuele gevoelens. Dat sloeg stuk voor stuk op mij zei ik hem. Hij bad voor me en zei tegen satan dat hij geen recht op me had.
Hij vroeg erna hoe ik mij voelde. Tja, eigenlijk gewoon rustig en ontspannen.
Ik geloof dat God inderdaad alle angsten verdrijft en je volledig vrijzet wanneer je op Jezus vertrouwd en echt in Jezus komt te leven.
God kan ook je lichamelijk herscheppen als de Schepper van Hemel en aarde. Als Hij dat niet kan, dan zou Hij ook geen God kunnen zijn.
Als God wil kan Hij zelfs pss-nos laten verdwijnen.
Hoe dan ook, zonder Hem geen leven.