Auteur Topic: Licht verdrijft, toch?  (gelezen 1971 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Licht verdrijft, toch?
« Gepost op: september 08, 2010, 02:21:26 pm »
Dit las ik op de site van een kennis van me:
bron: www.watikgeloof.tk

Koninkrijk van God

Ook de duivel is niet meer onze grootste vijand. Deze is verslagen door de kruisiging van Jezus op Golgotha en helemaal kansloos gemaakt na de uitstorting van Gods Koninkrijk op aarde. Paulus schrijft in zijn brief aan de Kolossenzen dat Jezus de duistere machten heeft ontwapend of uitgekleed en ze vervolgens openlijk ten toon gesteld en zo over hun heeft getriomfeerd (Kol 2:15). En eerder lezen we in die brief dat iedereen die zijn vertrouwen op Jezus begint te stellen uit de macht van de Duisternis trekt en in het Koninkrijk plaatst, ver buiten het bereik van de duivel (Kol 1:13). In de brief aan de Romeinen geeft Paulus luid en duidelijk weer dat je in het Koninkrijk van God als dood bent voor de zonde. De zonde heeft dus geen grip meer op je leven (Rom 6:7-11). Apostel Johannes is nog radicaler in zijn onderwijs over het Koninkrijk: God is liefde en in Hem is dus geen haat of angst (1Joh 4:18). God is licht en in Hem is dus geen Duisternis (1Joh 1:5-7). In God is geen afzondering van God en dus ook geen vrucht van de zonde, oftewel: in God is geen wetteloosheid. Het is dus heel eenvoudig. Vertrouw je ten volle op Jezus de gekruisigde Zoon van God, dan komt Gods Heerschappij over je. En waar God is, is geen zonde. De duivel heeft geen enkele grip meer op hen die geloven (1Joh 5:18)!

Mijn excuses voor het op de man spelen in de discussie laatst, maar om in algemeenheden te spreken lijkt me een discussie over Jezus' verlossingswerk van het rijk van de duisternis wel goed.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Licht verdrijft, toch?
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2010, 04:57:38 pm »
Op Christenen on Hyves reageerde een man die bij Jan Zijlstra is geweest en er genezen is van rugklachten en autisme. Ik heb hem gemaild en hij zei nu echt pijnvrij en heel gelukkig te zijn. Het gaat goed met hem.

Dat vindt ik heel bijzonder. Het deed me confronteren met mezelf. Als jongen heb ik zeer zwaar pdd-nos gehad wat sterk is afgenomen. Volgens  psygologen kan dat door een heel sociale opvoeding. Ik ben nog voor onderzoeken bij de riag geweest toen ik 16 was vanwege schoolkeuzeadviezen. De psygoloog zei tegen mijn moeder: "ik hoef jou geen advies te geven, we kunnen veel meer van u leren, want ik kan me haast niet voorstellen dat deze jongen zo zwaar pdd-nos heeft gehad."

Toch was ik niet er los van of zo. Ik worstelde er nog veel mee, in buien dat opkwam en falen. Op een dag zag ik een film gebaseerd op de waarheid op tv, van een man met een opvanghuis voor onder andere mensen met autisme. Hij beweerde dat volgens hem autisme beheerst wordt met een alles overheersende verlammende angst. Als je daar van vrij komt, dan is al een groot probleem opgelost.

dit heeft me toen aan het denken gezet. Ik heb het gedeeld met een christen die ik ken en aangeprezen wordt op een site van Peter Scheele. Hij ging voor me vasten en bidden.

Immers is me opgevallen dat het volgende in de bijbel staat:
1 Johannes 4:18a

18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Deze man kreeg een dag voor hij me weer trof in de kerk een droom over iemand die een stuk of vijf of zeven (ik ben het kwijt) demonen zou hebben die hem onder andere angst aanjoeg, koppig maakte, zelfmoordnijgingen gaf en misbruik maakte van mijn seksuele gevoelens. Dat sloeg stuk voor stuk op mij zei ik hem. Hij bad voor me en zei tegen satan dat hij geen recht op me had.

Hij vroeg erna hoe ik mij voelde. Tja, eigenlijk gewoon rustig en ontspannen.

Ik geloof dat God inderdaad alle angsten verdrijft en je volledig vrijzet wanneer je op Jezus vertrouwd en echt in Jezus komt te leven.

God kan ook je lichamelijk herscheppen als de Schepper van Hemel en aarde. Als Hij dat niet kan, dan zou Hij ook geen God kunnen zijn.

Als God wil kan Hij zelfs pss-nos laten verdwijnen.

Hoe dan ook, zonder Hem geen leven.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2010, 05:01:13 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Mellon

• Bekijk profiel
Licht verdrijft, toch?
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2010, 11:30:19 am »
Hoe zit het dan als je God bidt om je bij dit soort dingen (of ergere kwalen) te helpen en je te genezen? Waarom staat er bijvoorbeeld in de bijbel dat je God moet danken voor beproevingen (Jak. 1) en waarom werd Paulus niet verlost van de "doorn in zijn vlees" (2 Cor. 12)?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Licht verdrijft, toch?
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2010, 04:51:38 pm »

quote:

Mellon schreef op 09 september 2010 om 11:30:
Hoe zit het dan als je God bidt om je bij dit soort dingen (of ergere kwalen) te helpen en je te genezen? Waarom staat er bijvoorbeeld in de bijbel dat je God moet danken voor beproevingen (Jak. 1) en waarom werd Paulus niet verlost van de "doorn in zijn vlees" (2 Cor. 12)?

zalig de nederigen van hart...je willen vernederen, klein worden, klein worden gemaakt, geboetseerd is noodzaak voor de vorming van de nieuwe mens.
Dit is wat anders als kwellingen. Het eerste is van God die door beproevingen de mens vormt, het tweede is van het kwaad die zijn methodieken gebruikt om die omvorming naar het evenbeeld van Christus ongedaan te maken.

Dit is de strijd die de christen omgeeft. De strijd om de heiligen.

Zo bad en bidt ik om me genoeg te geven, maar niet teveel. genoeg is genoeg. Zo is mijn leven ook geworden. Ik weet dat ik dit nodig heb om "erbij" te blijven, me afhankelijk te blijven weten.

Er zijn ook genoeg christenen die geen strijd (menen) te hebben. de vraag is nu of dit een goede stand van zaken is of dat dit betekent dat satan geen aandacht meer aan jou hoeft te besteden.
« Laatst bewerkt op: september 09, 2010, 04:54:20 pm door grondig christelijk »