Dank voor je reactie Wilhelmina,
De vraag is nu echter, waarvoor moeten we bidden voor die gaven. Want immers zij worden aan de gemeente geschonken. Feitelijk wordt hier bedoeld dat we die gaven reeds bezitten als we geboren worden. Talenten en gaven, zeggen de mensen wel eens; ook wereldse mensen hebben evengoed talenten en gaven maar gebruiken die ter ere van henzelf.
De Heilige Geeest is de bron er van (1 Korinthiërs 12:9-11)
Als wij ons dus het Schriftwoord niet schamen dan zullen we de gaven die we hebben, vanzelf in dienst willen stellen van de verkondiging ( we verlangen er naar dat te doen!). Ikzelf ervaar dat ik niet de kennis der Profetie en vooral de 'opmerkelijke gevoelens' daarbij aangaande hun juistheden van mijzelf heb, maar dat zij eerst getoond worden als ik verkondigd heb of Evangelisatie heb gedaan. Vaak krijg ik de antwoorden, die ik nog zoek of die ik al eerder aan derden heb medegedeeld, tijdens een preek of Bijbelstudie.
Let wel; ik lees alle teksten zelf mee!
Steeds weer ontdek ik dat de Heilige Geest mij leidt in de toepassing van de gaven die ik bij de geboorte heb meegekregen.
Het vreemde is ook dat ik steeds in die gemeenten terecht kom, waar de profetie of de kennis er van door misleiding en een onjuiste interepetatie van het Schriftwoord in een haastwel oecumenische poel van verwarring terecht zijn gekomen.
Zeer recentelijk vermeed een predikant mij, omdat hij inzag dat "het gezag" dat door mij in de gemeente kwam, de hele gemeente "onrustig" maakte en de mensen in redelijke getalen bij de predikant om raad gingen vragen. Punt nu was; de predikant had geen antwoorden op hun vragen, terwijl ik hen juist had uitgelegd wat de Bijbel verkondigde, op dat punt.
Het ging over de 3 eenheid m.b.t. de Personaliteiten. Er "staat niet" in de Bijbel dat er over drie Personen gesproken wordt, zij men mij tijdens een Bijbelstudie.
Ik was verbaasd en onthutst, dat oprechte Christenen en een "profetisch" volk dat niet konden erkennen.
Het "staat niet in de Bijbel" werd door mij een week later bewezen in het tegendeel dat Jezus zelf aangeeft dat de 3 eenheid uit drie, werkelijke en persoonlijk optredende Personen bestaat.
Jezus zegt bijvoorbeeld; Mijn God en mijn Vader. Even later zegt de Vader:
Mijn Zoon en jullie God. In deze twee is de Heilige Geest verbonden met de mens.
Enkele tientallen Bijbelverzen kon ik hen aantonen waarin de 3 Eenheid zo duidelijk geschetsts werd. als zijn de een 3 eenheid bestaande uit afzonderlijke Personen en de belangrijkheid ervan dat ook zo te zien, teneinde de Profetie in het juiste licht van Jezus te kunnen zien en te verstaan. Verbaast en "met de mond vol tanden" wist niemand zich meer een houding te geven. De predikant maakte zich er af door te menen dat hij er niet over wilde discusiëren en dat het niet nodig was de fundamentele waarden van de kerk (zelf) er op toe te passen.
Een week later, tijdens een zeer interessante predikatie van deze zelfde Predikant, wees hij op de nodige dialoog die nodig is om elkaar beter te kunnen begrijpen. Hij behandelde de kwestie tussen Kain en Abel. Maar een week eerder en de tijd ervoor had hij mij getoond een dialoog te -willen- vermijden! Eerst door me er op te wijzen dat hij de predikant van die gemeente was en en ten tweede aan anderen te zeggen, dat ik waarschijnlijk wel gelijk had met mijn verwijzingen en dialoog in de Bijbelstudie!
De gemeente had zich op een hellend vlak begeven. De predikant verried zijn werkelijke positie; niet door het gebeurde maar door de Heilige Geest geleid, wist ik dat het nodig was dat de mensen in de gemeente geleerd hadden zelf in relatie te staan met de Heilige Geest om de gaven en de talenten vanuit henzelf door God geleidt, te gebruiken. Het onjuiste in die gemeente was dat zij zich liet lijden door de predikant. Dat is Rooms-katholiek; daar waar de Bisschop is Jezus; daar waar de predikant is, is (alleen) de Waarheid.
Wij moeten opzien naar Jezus, Hij is onze enige Ware Leidsman! Als wij Hem vragen ons te leiden, door de Heilige Geest en elke dag dat doen, Wilhelmina, dan zul je leren en zien dat Hij (ook) jou voor Zijn werk kan gebruiken.
Je zult leren zien dat er maar één Evangelie is en één Waarheid. Je zult het juiste en werkelijke Koninkrijk gaan zien en onderscheiden van de valse Geesten die niet Heilig maar Schijnheilig de mens op een verkeerd pad plaatsen! De brede weg met de vele Jomanda's en valse Christenen en dat in tongen spreken geheel iets anders is dan dat wat jij me er over hebt laten zien.
Gods zegen!