Auteur Topic: babyboomers  (gelezen 2566 keer)

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
babyboomers
« Gepost op: oktober 22, 2010, 09:29:23 pm »
Elke generatie heeft wel iets waar haar kracht in zit en haar zwakte.
Het valt mij op dat in het topic  Bottenbley: ‘Deze generatie ontmoet Jezus’ alleen maar positief over deze generatie wordt gesproken. Terwijl het zo is dat juist de laatste jaren er vooral kritiek geuit wordt op deze generatie.

Even in het algemeen: het is de generatie die naar de oorlog opgroeide. Ze hebben niet de ellende van de oorlog meegemaakt. Vaak wilden hun ouders daar ook niet al te veel over vertellen, want die ouders die geschokt waren geraakt in hun wereldbeeld wilden vooral dat hun kinderen een betere wereld tegemoet zouden gaan en ook voor ogen zouden hebben. De generatie zelf had natuurlijk toen ze kind waren nog niet veel welvaart vergeleken bij onze tijd, maar ze maakte wel mee dat het jaar na jaar beter leek te gaan (uitgezonderd enkele dips). Het is ook de generatie die het meest gelooft in de maakbaarheid van de wereld.

Het is een generatie waarvan een groot deel behoorlijk veel heeft bereikt en vaak ook (tuurlijk, het is een generalisatie, maar geen onzin) vaak wat neerkijkt op de generatie's na haar.

Wat voor beeld heb jij van de babyboomers?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
babyboomers
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2010, 09:32:56 pm »
Lastige vraag. De wetenschap heb ik het eens positief zien brengen. als ik zo om me heen hoor kon je wel gelijk hebben. Het is toch ook de hippy generatie?
Een nieuwe start is een nieuw begin

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
babyboomers
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2010, 09:36:36 pm »
een deel van hen ja, maar daarvan is dan weer een klein deel echt zo gebleven, voor veel was het ook iets tijdelijks en werden het later directeuren ofzo.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
babyboomers
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2010, 09:42:52 pm »

quote:

mirt schreef op 22 oktober 2010 om 21:29:
Wat voor beeld heb jij van de babyboomers?
ik ken maar heel weinig babyboomers. ik omschrijf ze als serieuze levensgenieters.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

rtfm08

• Bekijk profiel
babyboomers
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2010, 11:47:15 am »
Ik heb zelf geen echt beeld bij babyboomers,maar het CBS omschrijft ze deels zo:

http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2010/2010-3119-wm.htm