Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Het jaar voor 2013
callista:
Learsi - ik denk niet dat de Bijbel bedoeld is om de mensen mee om de oren te slaan of om angst aan te jagen wanneer ze zich niet bekeren of whatever.
dat ze vernietigd worden zoals je schrijft?
fijne God, die mensen vernietigt.......als ze weigeren in Hem te geloven of in Jezus te geloven etc.
en valse kerken - wat is nu een valse kerk?
wat de een vals vindt vindt de ander juist het tegenovergestelde.
zo kan men elkaar wel continu in de haren zitten en dat gebeurt dan ook regelmatig.
de een voelt zich nog een betere christen dan de ander.
fraai allemaal, maar not my cup of tea.
Riemer Lap:
Mensen zouden eens wat meer moeten letten op die vader die staat te wachten op de zoon die verloren gewaand werd....
En dus ook die houding eens wat meer aan mogen nemen.
Wat God doet en op welke tijd is Zijn besluit.
Rest ons toch heel nadrukkelijk om de werken van barmhartigheid te tonen, ook aan (nee, zeker aan!) wie we "vijanden" wensen te noemen.
learsi:
quote:callista schreef op 23 januari 2013 om 16:06:
Learsi - ik denk niet dat de Bijbel bedoeld is om de mensen mee om de oren te slaan of om angst aan te jagen wanneer ze zich niet bekeren of whatever.
dat ze vernietigd worden zoals je schrijft?
--- Einde van citaat ---
Ik citeer slechts uit de schrift, zoals G'd het ons heeft gegeven. Het zijn daarmee niet mijn woorden.
Het Woord van G'd in de Schrift moet doorgang vinden en het is inderdaad het Woord van G'd Zelf dat oordeelt of juist niet.
quote:fijne God, die mensen vernietigt.......als ze weigeren in Hem te geloven of in Jezus te geloven etc.
--- Einde van citaat ---
G'd is niet een allemansvriend leert de Schrift en Hij is super duidelijk welke oordelen wanneer te wachten staan.
Inderdaad zijn er ook kerken die de hel ontkennen en leren dat G'd immers van alle mensen houdt. Maar dat is niet zoals het in de Schrift staat.
quote:en valse kerken - wat is nu een valse kerk?
--- Einde van citaat ---
Bijvoorbeeld kerken die de hel ontkennen en van G'd een "knuffelgod" maken die alles goedvindt wat de mens doet. Maar ook de Christenkerk die zich tegen G'd Zijn Oogappel Israël verzet en het alle Beloften illegaal wegkaapt en toe-eigent verwordend tot een hoer van babylon.
quote:wat de een vals vindt vindt de ander juist het tegenovergestelde.
--- Einde van citaat ---
Het gaat er niet om wat de mens vindt, maar wat G'd ons heeft nagelaten in Zijn Woord in de Schrift.
quote:de een voelt zich nog een betere christen dan de ander.
fraai allemaal, maar not my cup of tea.
--- Einde van citaat ---
De goedheid van de mens kan de mens zelf onmogelijk meten. Dat geldt ook voor de christenen, we kunnen alleen onszelf lang de meetlat leggen en niet onze broeders, als het erop aankomt wie een betere Christen zou zijn.
De Discipelen vroegen dit ook eens aan Jezus, wie van hen de beste plek zou ontvangen naast Christus......
learsi:
quote:Riemer Lap schreef op 23 januari 2013 om 16:18:
Rest ons toch heel nadrukkelijk om de werken van barmhartigheid te tonen, ook aan (nee, zeker aan!) wie we "vijanden" wensen te noemen.
--- Einde van citaat ---
Precies, door hen barmhartig erop te wijzen dat ze het het stelen van het Beloofde Land dat JHWH, de G'd van Israël voor Eeuwig aan de Joden heeft gegeven, de toorn van G'd op zich laden. Dat G'd in Zijn Echte Woord (niet de vervalste koran van afgod allah) zeer streng waarschuwt hiertegen. vervolgens kunnen we ze barmhartig meehelpen om elders in Arabië opnieuw te straten.
Maar valselijk met hen meepraten in datgene wat ze graag willen horen is niet echt barmhartig, want we zadelen hen (en onszelf) daardoor met de toorn van G'd op. We gaan ermee tegen G'd Zijn Wil in.
Wanneer een arts een ongeneeslijke patiënt heeft kan hij 2 zaken doen:
-1. De arts kan melden dat er niets aan de hand is en deze zich totaal geen zorgen hoeft te maken. De patiënt gaat blij naar huis, maar kan geen afscheid nemen van zijn dierbaren en niets meer regelen voordat deze snel zal sterven.
-2. De arts kan eerlijk melden dat de mens niets meer kan doen en dat het einde snel gaat komen, zodat de patiënt verdrietig naar huis gaat, maar afscheid nemen kan van zijn dierbaren en regelen wat er geregeld moet worden.
Welke van de 2 is volgens jou oprechte barmhartigheid?
Peter68:
quote:learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:27:
[...]
Ik citeer slechts uit de schrift, zoals G'd het ons heeft gegeven. Het zijn daarmee niet mijn woorden.
Het Woord van G'd in de Schrift moet doorgang vinden en het is inderdaad het Woord van G'd Zelf dat oordeelt of juist niet.
--- Einde van citaat ---
Hierin zijn we het eens. Het roept wel een vraag bij me op: als je de Bijbel letterlijk kunt nemen waarom zou je dan de moeite nemen om hem uit leggen, er staat immers wat er staat. Hebben we ook geen voorgangers en theologen nodig toch?
Ook dat het woord van God doorgang moet vinden klopt, maar moeten we dat niet vooral aan de Geest overlaten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie