Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Het jaar voor 2013

<< < (37/39) > >>

Peter68:
quote:learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:27:
[...]

Bijvoorbeeld kerken die de hel ontkennen en van G'd een "knuffelgod" maken die alles goedvindt wat de mens doet. Maar ook de Christenkerk die zich tegen G'd Zijn Oogappel Israël verzet en het alle Beloften illegaal wegkaapt en toe-eigent verwordend tot een hoer van babylon.

--- Einde van citaat ---
De kerk waarin ik zit ontkent zeker niet de hel, evenmin maakt ze van God een "knuffelgod". Tevens verzet zij zich niet tegen God's oogappel Israel. Ook de benaming hoer van Babylon vindt ik niet van toepassing op "mijn" kerk. Toch zijn we het niet op alle fronten eens, je brengt je mening zo zwart wit en zonder nuance dat me toch het gevoel bekruipt dat ik dus volgens jou fout zit.

callista:
quote:learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:27:
[...]

Ik citeer slechts uit de schrift, zoals G'd het ons heeft gegeven. Het zijn daarmee niet mijn woorden.
--- Einde van citaat ---

wel gemakkelijk om je daarachter te verschuilen.

quote:Het Woord van G'd in de Schrift moet doorgang vinden en het is inderdaad het Woord van G'd Zelf dat oordeelt of juist niet.
--- Einde van citaat ---

het is maar net hoe je de Schrift leest.
als het allemaal zo duidelijk was, waren er niet zoveel meningen en stromingen.

quote:G'd is niet een allemansvriend leert de Schrift en Hij is super duidelijk welke oordelen wanneer te wachten staan.
Inderdaad zijn er ook kerken die de hel ontkennen en leren dat G'd immers van alle mensen houdt. Maar dat is niet zoals  het in de Schrift staat.
--- Einde van citaat ---

jij schijnt het allemaal te weten en anderen hebben het mis?

quote:Bijvoorbeeld kerken die de hel ontkennen en van G'd een "knuffelgod" maken die alles goedvindt wat de mens doet. Maar ook de Christenkerk die zich tegen G'd Zijn Oogappel Israël verzet en het alle Beloften illegaal wegkaapt en toe-eigent verwordend tot een hoer van babylon.
--- Einde van citaat ---

velen geloven niet meer in een letterlijke hel - dat klopt.
en velen zijn ook geen zionisten [israëlknuffelaars] die alles wat Israël betreft maar door de vingers zien.

quote:Het gaat er niet om wat de mens vindt, maar wat G'd ons heeft nagelaten in Zijn Woord in de Schrift.
--- Einde van citaat ---

de Schrift is multi -interpreteerbaar en door mensen geschreven.
niemand kan voor God spreken

quote:De goedheid van de mens kan de mens zelf onmogelijk meten. Dat geldt ook voor de christenen, we kunnen alleen onszelf lang de meetlat leggen en niet onze broeders, als het erop aankomt wie een betere Christen zou zijn.
--- Einde van citaat ---

helemaal mee eens.

quote:De Discipelen vroegen dit ook eens aan Jezus, wie van hen de beste plek zou ontvangen naast Christus......
--- Einde van citaat ---
vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.

learsi:
quote:callista schreef op 23 januari 2013 om 19:46:

en velen zijn ook geen zionisten [israëlknuffelaars] die alles wat Israël betreft maar door de vingers zien.
--- Einde van citaat ---

Beter een israel-knuffelaar dan een moslimknuffelaar. Immers JHWH, de G'd van israel was en is ook een Israël Knuffelaar !

G'd zegt over mensen die Sion haten:

Psalm 129
5 Laat beschaamd worden en terugwijken
allen die Sion haten.

Zacharia 8
3 Zo zegt de HEERE:
Ik ben naar Sion teruggekeerd
en Ik zal midden in Jeruzalem wonen.
Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden,
de berg van de HEERE van de legermachten ‘de heilige berg’.

Psalm 132
13 Want de HEERE heeft Sion verkozen,
Hij heeft het begeerd tot Zijn woongebied.
14   Dit is, zei Hij, Mijn rustplaats tot in eeuwigheid,
hier zal Ik wonen, want naar haar heb Ik verlangd.

Wie Sion haat, die haat G'd.

Harmoniezoeker:
Beste mensen, ik verlaat het forum weer voor een bepaalde tijd.  Ik ben een harmoniezoeker omdat ik werk en zoek naar harmonie onder gelovigen, en zelfs samenwerking met ongelovigen van goede wil.

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan iedereen die ik mogelijkerwijs heb gekwestst, en ik buig me diep in berouw voor God, omdat ik er niet in ben geslaagd om deelnemers dichter bij Zijn ideaal te berengen, of zelfs naar een symposium om hen diepe in te lichten.

God zegene allen, en ik wens jullie alle kracht toe in de komende zware tijden ...

Riemer Lap:
quote:Harmoniezoeker schreef op 24 januari 2013 om 01:32:
Beste mensen, ik verlaat het forum weer voor een bepaalde tijd.  Ik ben een harmoniezoeker omdat ik werk en zoek naar harmonie onder gelovigen, en zelfs samenwerking met ongelovigen van goede wil.

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan iedereen die ik mogelijkerwijs heb gekwestst, en ik buig me diep in berouw voor God, omdat ik er niet in ben geslaagd om deelnemers dichter bij Zijn ideaal te berengen, of zelfs naar een symposium om hen diepe in te lichten.

God zegene allen, en ik wens jullie alle kracht toe in de komende zware tijden ...
--- Einde van citaat ---
Mij heb je nimmer gekwetst,(hooguit gestoord met je reclame ) kennelijk zoeken we beiden iets wat momenteel hier niet te vinden is... GA MET GOD EN HET GA JE GOED!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie