quote:
gaitema schreef op 06 maart 2012 om 19:56:[...]
Zoals hier in vers 27 staat " With men [it is] impossible, but not with God: for with God all things are possible" om jouw vertaling erbij te nemen. Met andere woorden: God wil dat we rein zijn, maar dat is voor ons "impossible", dus doet Hij het zelf maar. Mij maakt het "possible" door ons in Jezus te vergeven
EN door de Heilige Geest te reinigen, zodat we niet hoeven de sidderen als satan die ook geloofd dat Jezus de Zoon van God is, maar tegen Hem blijft strijden van dag tot dag, zijn eigen ondergang te gemoed.
Dat zijn veel uitleg van je

quote:
Net heb ik het even na gelezen en je hebt inderdaad een interessant verschil ontdekt. Dat verschil tussen het protestantse "godenbeelden" en katholieke "beelden" zorgt in de reactie op je opmerking in vergelijking met de baptisten al voor een boeiende misverstand tussen katholieken en protestanten.
Katholieken zien die beelden echter niet als goden. Ook daar levert dat weer miscommunicatie op. Ik zou zelfs zeggen dat juist de Willibrordvertaling het sterkste zou waarschuwen tegen het bidden voor afbeeldingen. Zoals voor de dictator van Noord Korea.
Het verschil is is dat de kerk het goedkeuren voordat het wordt gedrukt, niet over beelden gedoe wie wel en niet aanbid

Ik laat me niet door de kerk misleiden omdat hun denken dat het zo is, ik neem liever de King James vertaling waar geen enkel bemoeienis van de kerk.
Ik zal straks of morgen wat posten wat misschien jij interessant vind

over de verschillende vertalingen

Zoals ik al zei, ik vertrouw geen enkel Kerk ik vertrouw de Bijbel waar geen kerkleden ermee gerotzooid hebt.
Niet alle Protestanten zijn Baptisten je hebt ze ook van Lutherse wat dichterbij zijn dan de katholieken als ik me niet vergist. Punt is, beelden in Godshuis mag gewoon niet dat staat duidelijk in de 10 geboden, of je hebt een beeld gewoon voor decoratie of voor aanbidden zoals Maria noem maar op, katholieken hebben daar echt een handje van. Jezus had ook geen beelden toch

Ik heb het al gezegd, Christelijke geloof is een GEESTELIJKE leven leiden naast je fysieke leven.........snap je? Wij hebben helemaal geen Beelden nodig, we leven een geestelijke leven en dat is alles wat telt. Symbolen zoals kruisjes en vissen kan geen kwaad dat mag.
In Noord Korea bid men (gedwongen) een mens aan, dat is nog erger namelijk.
quote:
Interessante vraag. De oosters orthodoxe kerken zijn ontstaan vanuit de scheuring met de oude katholieke kerk. Wat opvalt, is dat oosters orthodoxe kerken geen beelden in de kerk hebben staan. Wel muurschilderingen en iconen.
Toen waren er kennelijk al twee visie's hierop. Zelf geloof ik dat de beelden uit de Romeinse cultuur komt, waar beelden al in tempels stonden. Echter in de katholieke kerk bedoeld als afbeeldingen van heiligen, die als voorbeeld dienen. Niet als goden. Ook niet bedoelt om te aanbidden, maar gewoon om mee te praten. Vanuit de overtuiging dat ze net als engelen met je een gewoon gesprek kunnen voeren. Protestanten hebben het daar niet zo op, maar dit gebruik blijkt al te stammen uit het begin van het christendom waarin christenen die omkwamen in de christenvervolging gevraagd werden om voor hen te pleiten in de hemel. Ik geloof zelf dat dit niet van ons gevraagd wordt, maar dit is dus de insteek. Dit is naar mijn idee nog geen afgoderij, zo lang het niet uit de klauwen loopt. Dat laatste hebben mensen in het algemeen wel een handje van. Onder protestanten zie ik dat bijvoorbeeld in te veel eer voor popsterren.
En daarom leef ik 100% de Bijbel na, niet wat anderen doen, dan weet ik zeker dat niet misleid wordt. Baptisten hebben helemaal niets met popsterren en ik ook niet.
Baptist is niet 100% protestant, we volgen de Bijbel letterlijk meer niet

Maar je hebt wel gelijk dat Protestanten neiging hebben te flirten met pop sterren.
Muurschilderijen maak niets uit, dat is niet door Heer God verboden.
Bedankt voor je uitleg, dat was best informatief

quote:
Ik lees meerdere vertalingen. Ik krijg het idee dat je me niet begrijpt. We waren zondaren, maar nu zijn we schoon gewassen in Jezus, dus zijn we geen zondaren meer.God heeft de zonden die wij gedaan hebben, zo ver van zich af geworpen als het oosten van het westen ligt. Ook heb ik het je aan de hand van "de grote verzoendag" uitgelegd. Paulus legt het ook mooi uit aan de twee naturen van de mens in zijn brieven. De oude mens leefde onder de wet, stelde Paulus in zijn brieven. De duivel maakte misbruik van de wet om ons aan te klagen bij God. Juist door de wet te kennen, weten we ook wat zonde is. Als we dus lezen dat we niet mogen stelen, dan verleid satan ons om dat juist wel te doen. Als we het gebod lezen dat we geen afgoden mogen vereren, dan verleid satan ons om dat juist wel te doen.Paulus omschreef al het dilemma in zijn brieven waar de mens mee streed. Hij schreef dat we wel instemmen met de wetten van God, dat die goed zijn, maar we kunnen het toch niet laten om ze te overtreden. Paulus was het ook die de uitspraak deed (lees al zijn brieven aan de Romeinen om dit te kunnen volgen) "wetten zijn om overtreden te worden."
Al wil ik het goede doen, ik doe dat wat ik niet wil, zei Paulus. Zo werken de wetten. God gebruikt daarmee de wetten ook om ons allemaal bewust te maken dat wij zondig zijn en vanuit eigen ijver we niet met God in het reine kunnen komen. We hebben allemaal gefaald. We missen allemaal Gods nabijheid. We hebben allemaal gezondigd tegen God en Hem de rug toegekeerd.
Maar nu is volgens Paulus de oplossing hiervoor gekomen. Iets wat de profeten in het oude testament al beloofd hebben. God zal de wetten in onze harten schrijven. We zullen niet meer de dode letter van de wet dat tot de dood leid moeten lezen, maar lezen de levende letter van de wet dat tot leven brengt in onze harten, door de Heilige Geest (ps: dan nog wel de geboden lezend uit de bijbel, maar dan met de Heilige Geest ) De Heilige Geest komt na de dood met Hem als je Jezus hebt aangenomen. In de doop wordt gesymboliseerd wat er dan gebeurd: Zoals Jezus met onze zonden op de schouders stierf aan het kruis en de straf weg droeg in het dodenrijk, zo gaan we als zondaars het water in met de doop. Zoals Jezus vervolgens de dood overwonnen heeft en als eerste opstond uit de dood, zo staan we schoongewassen van onze zonden op uit het water van de doop. De oude zondige mens die we waren (schreef Paulus in zijn brieven) is met het water van de doop met Jezus gestorven en begraven. Met Jezus zijn we ook opgestaan tot een nieuw leven. Het gevolg is wel dat we één zijn met Jezus. Nu is het niet meer dat je zelf regeert en je leven indeelt. Die tijd is voorbij. De oude zondige persoon is gestorven en begraven, je bent nu opnieuw geboren. Jezus leeft nu in jou en Hij bepaald jou leven. Je bent nu zijn slaaf geworden en niet meer de slaaf van satan. Ook dit beeld wordt in het nieuwe testament gebruikt. Het beeld van slaven die ook hun juk dragen. Maar Jezus behandelt je goed, in tegenstelling tot satan. En de juk die Jezus op je schouders legt is licht. De lasten zijn niet zwaar om te moeten dragen. Ieder echter draagt zijn kruis.
Paulus laat ook weten dat we wel dagelijks moeten blijven strijden tegen de zonden. Maar, we behoren nu een nieuwe meester toe. We zijn geen slaaf meer van de duivel en de zonde. We behoren nu Jezus toe. Je kan geen twee heren dienen. Je veracht de één en dienst de ander. Je strijd nu ook niet meer zelf om de wet te houden, maar Jezus doet het werk in jou en reinigt je dagelijks. Elke dag weer draag je jouw last over aan Jezus en Hij neemt dat elke dag weer op zich. Hij draagt jou zo van dag tot dag, heel je leven lang.
Ik ga dit nader onderzoeken, ik weet zeker dat jij echt een grote vergissing maakt

Ja, zelfs ik moet nog veel leren

Ik zal over enkele dagen reageren

quote:
In het beeld van de wijnstok en de landman laat Jezus ook weten dat we niets zonder Hem kunnen doen. Hij is de wijnstok, wij de ranken. Als we afknappen, dan verdorren wij. We kunnen dan niet door God de landman door Jezus de wijnstok heen gevoed worden met de levenssappen. Zonder Hem, sterven wij.
Wijnstok of een druivenstok is wel een verschil

Jezus dronk namelijk druivensap en dat is volgens mij geen wijn als ik me niet vergist

Maar inderdaad, zonder Jezus sterven we.
quote:
Jezus droeg de erfzonde weg aan het kruis op Golgota. Je hele kijk naar je zelf wat je hier noemt behoort je oude leven toe, toen je nog niet vergeven was door Jezus. Nu moet je je voorstellen dat een christen in Jezus helemaal niet meer zelf bestaat. Hij is gestorven in de doop. Enkel Jezus bestaat en je bent nu een deel van zijn lichaam. Als je nu als christen denkt aan je zelf, dan moet je denken aan een deel van zijn lichaam en je zelf de vraag stellen: zou een deel van het lichaam van Jezus zondig zijn?
Dat snap ik, ondanks dat ik ben vergeven ben ik steeds een zondaar want ik denk wel eens aan slechte dingen bijv:

En dat is al een zonde ik hoop dat je snapt wat ik mee bedoeld.
quote:
Wanneer je zondigt, dan sta je even buiten dat lichaam. Dan ben je weer terug in de dood en in je oude zondige natuur. Dan rest ons één ding om te doen: "snel, vlug weer terug naar Jezus!" Zo dienen we ons te bekeren van dag tot dag. Je bent dan weer één met Jezus. Hij leeft dan weer in jou en Hij zondigt niet. In de praktijk komt het er vaak op neer dat we voor een deel van Jezus zijn en niet zondigen en voor een deel nog de oude natuur toebehoren en dat deel is inderdaad nog een zondaar. Jezus waarschuwde ons ook er voor dat een ieder die stug door blijft gaan met zondigen, daarmee bewijst bij satan te horen. Ook satan geloofd immers in Jezus, maar breekt niet met de zonden vanaf de dag dat hij er mee begonnen is. Hij gelooft echter in Jezus en hij siddert. Bewijs dat je bij Jezus hoort en breek met je zonden (al keren ze nog zo vaak terug), vertrouwend op de levenssappen van Jezus zelf die de wijnstok is. Wij zijn Zijn ranken (deel van Zijn lichaam). Zorg dat je niet afknapt. Echter wat is afgeknapt kan weer op Hem geënt worden. Zo is er altijd een weg terug. Dit is wat ik allemaal begrijp van het nieuwe testament, van de Bijbels die ik lees.
Je moet weten dat Jezus God in vlees is. Volgens mij is het echt een druivenstok hoor? Maar goed, we zien wel

Ik snap wat je bedoeld.
quote:
Ik bezoek zondag een gebedsgroep voor Israël die geleid voor door een joodse vrouw die lid is van een evangelische gemeente, samen met een andere joodse vrouw die christen is. Ik weet dat we broeders en zusters hebben in hun midden, zelfs onder de orthodoxe joden. Het grote geheim is dat zonden geen enkele waarde hebben voor God. Samuël zei dan ook tegen het Joodse volk: "volg niets wat je niets oplevert en je niet bevrijd, omdat het NIETS is." Alles wat van waarde is, is door God geschapen. Door Hem leven wij en er is geen veroordeling voor wie in Jezus zijn.
Dat zijn Messiaanse Joden

Probleem met de Orthodoxe Joden is is dat zij Jezus ontkennen als de Messias. Wat Samuel heeft gezegd heeft volgens mij echt niets met erfzonde te maken. De Thora wijst juist dat een profeet zal komen die namens God zal handelen dat kan leiden dat God zelf zal komen in vlees dat Jezus zal heten, God heeft dat al geplant dat weten de Joden ook, maar het is Talmoed waar veel Joden laten misleiden. Ik denk dat wij niet echt alles weten alleen maar kunnen suggereren.
De Bijbel is een groot dik boek beste broeder
quote:
Dood, waar is je angel?
Dat je zondigd is als mens helaas wel het geval, maar op het moment dat je in je zonden wakker geschut wordt en door hebt wat je aan het doen bent, roep Jezus en je bent waarlijk vrij
De zonden keren dan op die bok van de grote verzoendag in de woestijn terug bij de duivel. Afzender retour. De giften van de duivel heb je niet nodig. Ctrl Alt Delete. God werpt het van je af zo ver het oosten van het westen ligt en denkt er niet meer aan.
Als je gedoopt bent, dan ben je van zondes vergeven maar niet verwijderd.
In de Kerk worden zelf kinderen gedoopt wat niet mag, dat leert de Bijbel ook niet.
Ik denk dat kinderen onschuldig zijn en rein zijn, maar neem het niet letterlijk op want een kind kan ook nare gedachte hebben.
Want als je dood gaat dan ben je zondig mens, de dood is de erfzonde van de mens en alleen God kan de dood vernietigen. En als je gedoopt bent dan sterf je uit eindelijk toch omdat we altijd een erfzonden hebben. Maar ik ga dit eens rustig bestuderen

quote:
We zijn Jezus niet, we zijn een deel van zijn lichaam. In Jamaica getuigen de christenen dat ze allemaal stukjes van Jezus zijn als volgelingen van Jezus. Dat heb ik geleerd over het geloof van de Jamaicaanse christenen, toen ik daar eens naar toe ging om mee te mogen helpen aan de bouw van een school. Ook dit weer. Kan ik me zelf op de schouders kloppen en roemen op zo'n goede daad? Nee, want ik deed niets anders dan dat ik toen moest doen. Paulus zei ook dat hij zelf niets was, zo dat Jezus alles zou zijn. We moeten sterven aan ons zelf, zodat Jezus groot zal zijn. Niet wij, maar Hij zit op de troon van je leven. Per slot van rekening is Hij de regisseur van je leven. En de zonde? Die is begraven in de doop. De zonde is niet meer, al was het al niets dat van waarde is. Wij hebben het zelf op waarde geschat, terwijl we niets anders dan wind na joegen, stro dat verbrand op de dag van het oordeel.
We hebben geestelijke band met Jezus niet lichamelijk band. Als de zonde er niet meer is, waarom sterven we dan nog? Want dat is de erfzonde die we hebben.
quote:
Ik lees thuis Het Boek, de NBV, Groot Nieuwsbijbel, NBG en de Naardense Bijbel.
Ik zal uit de laatste iets voor je citeren:
Eerste aan de Korintiërs
1 Korintiërs 1-3
Paulus, door Gods wil geroepen afgezant van Christus Jezus, en Sostenes, de broeder, aan de vergadering van God die is in Korinte, geheiligden in Christus Jezus, geroepen heiligen, samen met allen die de naam aanroepen van onze Heer, Jezus Christus, in elk oord, van hen en van ons: genade met u en vrede, van God, onze Vader, en van de Heer, Jezus Christus!"
Ik heb hier een video over verschillende vertalingen van de Bijbel.
http://www.youtube.com/watch?v=xyfwg4PSdKA&feature=relatedquote:
Ja, dat ben ik met je eens broer

Daarom moeten we samen elke dag voor onze broeders bidden.
De Islam is anti Christen en Joods. Ik snap niet waarom de Paus met onze vijand heult?
quote:
Het grote geheim van de doop is dat je aan jezelf gestorven bent en je als deel van Jezus' lichaam met Hem bent opgerezen uit de dood.
WOW, dat is een geheim zeg

Hopelijk meen je het niet

quote:
Bedenk wel dat God er niet van zal genieten als we ons laten lenen door de duivel om de openbare aanklager te zijn. We hebben immers Hem allemaal de rug toe gekeerd en leven nu dankzij zijn genade. Er zit niets van ons zelf bij. Ps: juist door een katholieke pater die vol was van de Heilige Geest ben ik in mijn jonge jaren bewust geworden van de geweldige kracht, waar in God vandaag nog steeds net als vroeger onder de mensen werkbaar is. Pater Amadeüs uit Noord Braband.
Ik heb ook sterke troost gevoeld van de Heilige Geest, het was een geweldig gevoel.
De Heilige Geest is er overal.
quote:
Ik weet het. Veel van hen zijn oosters orthodoxe christenen. De katholieken van het oosten, om het maar zo te zeggen. Ook veel evangelische christenen uit kleine huiskerkverbanden, zoals steeds meer in Saoedi Arabië en meer dan honderdduizend in Iran. Even als honderden duizenden in Noord Korea en in gelukkig steeds mindere mate ongeveer 80 miljoen christenen in China, waaronder ook ondergrondse Rooms Katholieken die niet aangesloten zijn bij de enige officieel erkende Drie-zelfkerk van China (kleine 30 miljoen van die 80 miljoen. De rest zijn ondergrondse kerken). Een staatskerk onder strakke controle door de communistische overheid, die zelf de voorgangers aanwijzen en sterk bemoeien met de inhoud.
Ik lees dat je zeer gecorrigeerd houd op communisten, de islam zelf is ook hetzelfde als communisme. Als je de Koran leest dan gaan mij haren echt overeind staan zoveel haat tegen ons, Moslims zijn degelijk misleid ook daar bid voor.
Ik heb zelf een vrouw die zelf een Moslima is, en ze zegt zelf dat de islam een en al gevaarlijk is en geen liefde kent. Laat je niet wijsmaken als een Moslim tegen jou zegt dat wij hetzelfde god hebben, dat is niet het geval geloof me.
quote:
Machtig, wat prachtig

Ik vond het gewoon normaal