Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Vragen en gedachten rondom het thema: dopen
Adinomis:
Mooi getuigenis Yvon! Ik herken er veel in.
Mij viel in die tijd de tekst op:
quote:Joh. 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
--- Einde van citaat ---
Je moest dus Jezus aannemen. En dan kreeg je macht om Gods kind te worden. Dus blijkbaar was je dat niet. Dit werd niet tot heidenen gezegd, dan zou ik - gezien vanuit het standpunt van kinderdoop - dit nog kunnen begrijpen. Uit deze tekst blijkt dat je moet geloven in de Naam van Jezus om kind van God te worden. Heel Johannes 1 gaat over het aannemen of verwerpen van Jezus.
Jezus was kind van God en wij mogen het zijn met Jezus, in verbondenheid met Hem.
Je moet opnieuw geboren worden om kind van God te zijn. Een geboorte uit de Hemel. Er wordt een kind van God geboren, omdat Hij één is met Jezus. Dat lees je in Johannes 1 en in Johannes 3 (gesprek met Nicodemus). Je bent het niet omdat je in een gelovig gezin geboren wordt, al heeft dat grote voordelen.
Riemer Lap:
quote:Adinomis schreef op 30 mei 2012 om 18:07:
Mooi getuigenis Yvon! Ik herken er veel in.
Mij viel in die tijd de tekst op:
[...]
Je moest dus Jezus aannemen. ....
--- Einde van citaat ---
Hoe lees jij dan dit vers even later in Joh 1 staat:
En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, en wel genade op genade.?
yvon777:
quote: AdinomisIk herken er veel in.
Joh. 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven
--- Einde van citaat ---
Ja, zo eenvoudig is het
Wonderlijk hoe God werkt he (L)
vrolijke:
Ik vind, dat wereldwijd alle kinderen zouden moeten onderwezen worden in alle religies.
Als ze meerderjarig worden, kunnen ze uitzoeken welke religie voor hun in aanspraak komt.
Al het andere is kinderen geweld aandoen.
Peter68:
quote:Peter68 schreef op 30 mei 2012 om 15:56:
Waar ik al strijkend (jaja een man die strijkt) over na zat te denken.
Ik ben al mijn leven lang lid van de GKv en ben niet heel goed thuis in bijvoorbeeld de baptisten die de geloofsdoop prediken.
Is geloof dan voldoende om gedoopt te kunnen worden?
--- Einde van citaat ---
In principe zou dus een kind van 4 een geloofsdoop kunnen ontvangen, Jezus zegt immers zelf dat we moeten geloven als een kind.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie