Auteur Topic: nieuwe cd blur think tank  (gelezen 697 keer)

cochise

• Bekijk profiel
nieuwe cd blur think tank
« Gepost op: mei 23, 2003, 04:59:46 pm »
Voor het eerst sinds vier jaar is er een nieuw album van Britpopband Blur. Think Tank klinkt minder samenhangend dan de vorige plaat, 13, maar kent prachtige momenten.

Toen voorman Damon Albarn de wereld veroverde met zijn animatieband Gorillaz, leek het er op dat Blur verleden tijd was. Maar de band die samen met Oasis gezien wordt als de grondlegger van de Britpop is terug met een album dat weliswaar niet helemaal consistent klinkt, maar wel veel verrassends te bieden heeft. En dat is een meevaller, zeker als je bedenkt dat gitarist Graham Coxon, medeoprichter van Blur en medeverantwoordelijk voor de Blur-sound, opgestapt is.
Think Tank is een gevarieerd album, waarop opnieuw geëxperimenteerd wordt. Gitaren zijn grotendeels vervangen door elektronica. Er zijn pure punknummers, maar ook lieve, Beatle-achtige liedjes én er zijn dancenummers van het aangename soort.

Om Think Tank op waarde te kunnen schatten, moet de cd een paar keer geluisterd worden, maar dan blijkt wél dat Blur sterk is teruggekomen en zijn belangrijke positie in de Britpop nog altijd niet heeft afgestaan.
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2003, 06:33:37 pm »
Blur scoorde een megahit met song 2.

Ik vind wel dat ze leuke nummertjes hebben, maar het is niet bepaald een band waarvan ik een hele cd kan afluisteren, ook niet die nieuwe.

Waarom zo'n groot plaatje trouwens?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2003, 01:10:19 am »
ik kon geen kleiner plaatje vinden
gewoon een goede band weer eens wat anders dan de top 40 troep
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2003, 01:32:49 pm »
quote:
op 24 May 2003 18:33:37 schreef Sarah:
Blur scoorde een megahit met song 2.

Song 2 heb ik tot vervelens toe gehoord bij het opstarten van FIFA98. Wel een aardig nummer overigens. Verder ken ik Blur niet zo goed.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun