Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Jezus' terugkomst
Riemer Lap:
quote:callista schreef op 19 januari 2013 om 15:42:
[...]
ja, ik kan prima zelf lezen en velen met mij.
de geloofsbelijdenissen en ook alle dogma's zijn ook samengesteld door gewone mensen en niet door profeten....
bovendien wijken ze nogal af van wat er in de Bijbel staat, aangezien ze kerkleer verkondigen.
--- Einde van citaat ---
Nope. dat delen we dus niet. Als je de verwijzingen ook leest ontdek je dat het gewoon het naspreken van de Bijbel is.quote:en diegenen die dat wil aanhangen mogen van mij, maar ik blijf liever zelf nadenken, net zoals diegenen, die dat ook deden voordat dit alles op schrift werd gesteld, maar daarvoor gestraft werden
--- Einde van citaat ---
Dus je wilt hetzelfde als de opstellers van de belijdenis: mensen zelf na laten denken quote:het oerchristendom had een veelheid aan zienswijzen, maar de meesten moesten dit inleveren en zich voegen naar deze belijdenissen en dogma's.
--- Einde van citaat ---
Wélk "oerchristendom"?quote:
waarom lopen de kerken NU leeg?
één reden die ik kan geven is dat de mens zelf weer op zoek wil gaan naar de spiritualiteit.
--- Einde van citaat ---
De mens + zelf = consumentisme.
Harmoniezoeker:
De kerken lopen leeg, omdat de `kracht` en aantrekking weg is. Waarom verloor het Jodendom z`n kracht en invloed? Omdat ze de Here Jezus afwezen. Hetzelfde geldt voor het Christendom na het afwijzen van de Rev, Moon, de wedergekomen Christus die het Complete Testament kwam inluiden.
Harmoniezoeker:
Hendrik G., en Ozombi.
God zegende hen inderdaad in Gen. 1:28. Gezinnen vormen is inderdaad een zegen. God zegende Abraaaham en Noach ook op die manier, maar dit betekent niet dat die zegen direkt uitgevored kan worden.
Adam en Eva hadden een relatie in een ong onvolwassen staat, Ze begonnen een geslacht gericht op Satan, en die werd daardoor de oorsprong van hun liefde en relatie, net zoals jonge mensen nu zo maar relatie beginnen en hel op aarde creeren. Jezus zei: "jullie adder gebroed", en "Jullie hebben Satan als Vader", waarmee hij wilde aangeven dat Satan , via te vroege , en daardoor ongeoorloofde sexuele liefdegeslachteloijke liefde, eht mensdom binnen drong, te beginnen met Adam en Eva. Daarom werd een kuis leven in religies een deugd. En overspel en ontucht een zware zonde, omdat het ahw een herhaling werd van de val van de mens,
De Messias is de enige die dit kan herstellen, maar omdat Jezus werd afgeezen, kon hij geen gezin stchten toen en zei hij dat hij terug moest komen.
Dit gebeurde dus in 1936 toen hij geestelijk verscheen aan Rev. Moon, die daarna die rol van Christus overnam en in 1960 samen met zijn bruid, de hersteld Eva, de bruiloft van het Lam voltrok.
Nu roepn zij aan `n ieder om mee te doen. (symposium)
Hendrik-NG:
quote:Trajecto schreef op 20 januari 2013 om 21:41:
[...]
Off-topic
Interessant -- de oorlog...
Hier zijn waarschijnlijk twee mensen in gesprek, waarbij voor de ene WO2 "de oorlog" is, omdat vroeger in het gezin waaruit hij komt de ouders deze oorlog nog hadden meegemaakt en er regelmatig over spraken en hem zo aanduidden, terwijl de ander van een latere generatie is en het het raar vindt om te doen alsof er maar één oorlog ooit gewoed heeft -- hij heeft niet van huis uit de betiteling "de oorlog" als synoniem voor WO2 op omschreven wijze als gewoonte meegekregen.
--- Einde van citaat ---
Maar ik schreef niet over de oorlog, maar over "de oorlog"... NB: voor heel veel Europeanen gaat het dan trouwens over "de grote oorlog", WO1...
Maar "van het een kwam het ander" schreef ik al...
"En doordat de wetteloosheid (ἀνομία, anomia) toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen."
En dan staat in "mijn" taalgebruik "ἀυτονομία" ("autonomia") gelijk aan ἀνομία en verbaast het me niet dat men in de jaren '10 aanvankelijk zo "enthousiast" die "grote vaderlandse oorlog die zo kort zou gaan duren" binnenstapte...
Ik zie "ἀυτονομία" gewoon haaks staan op een "verwachtingsvol volgen van de stem van de Herder" (zie het topic "Koninkrijk van God")... Waarbij we bij dat eerste juist geen "groeiend bewustzijn" krijgen maar een "afstervend bewustzijn" (de "les van Genesis 3")...
En voor de rest vind ik het weer genoeg "zijspoor" hier... Gegroet allemaal...!
Zolderworm:
quote:Harmoniezoeker schreef op 21 januari 2013 om 02:09:
Hendrik G., en Ozombi.
God zegende hen inderdaad in Gen. 1:28. Gezinnen vormen is inderdaad een zegen. God zegende Abraaaham en Noach ook op die manier, maar dit betekent niet dat die zegen direkt uitgevored kan worden.
Adam en Eva hadden een relatie in een ong onvolwassen staat, Ze begonnen een geslacht gericht op Satan, en die werd daardoor de oorsprong van hun liefde en relatie, net zoals jonge mensen nu zo maar relatie beginnen en hel op aarde creeren. Jezus zei: "jullie adder gebroed", en "Jullie hebben Satan als Vader", waarmee hij wilde aangeven dat Satan , via te vroege , en daardoor ongeoorloofde sexuele liefdegeslachteloijke liefde, eht mensdom binnen drong, te beginnen met Adam en Eva. Daarom werd een kuis leven in religies een deugd. En overspel en ontucht een zware zonde, omdat het ahw een herhaling werd van de val van de mens,
De Messias is de enige die dit kan herstellen, maar omdat Jezus werd afgeezen, kon hij geen gezin stchten toen en zei hij dat hij terug moest komen.
Dit gebeurde dus in 1936 toen hij geestelijk verscheen aan Rev. Moon, die daarna die rol van Christus overnam en in 1960 samen met zijn bruid, de hersteld Eva, de bruiloft van het Lam voltrok.
Nu roepn zij aan `n ieder om mee te doen. (symposium)
--- Einde van citaat ---
Volgens mij lees jij ook graag in de sprookjes van Moeder de Gans.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie