Auteur Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2  (gelezen 247474 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2
« Reactie #200 Gepost op: november 22, 2007, 11:26:50 pm »
Pfff.... wat een dag was het weer vandaag. Het begon ermee dat ik om acht uur klaar moest staan om met mn vader mee naar Sittard te kunnen rijden. Daar moest ik om negen uur zijn. Om tien voor negen werd ik gebeld: lesauto stond bij de garage, was niet goed gerepareerd; daarom hadden ze een andere auto moeten regelen waardoor ze tien minuten later kwamen. Dus ik rijles gehad in een benzine-auto ipv de diesel-auto waar ik normaal gesproken les in heb. Bochtenwerk leek nergens naar, zat ook steeds te ver naar links op de rijbaan. Maar remmen en schakelen gingen juist weer heel goed. Nou ja, ik ben in ieder geval wel een van de weinigen die voor ze haar rijbewijs heeft zowel diesel als benzine gereden heeft :)
Vervolgens werd ik netjes op tijd weer op het station afgeleverd, waardoor ik mn bus haalde waarmee ik nog even koffie kon gaan drinken in de kerk. Die ontmoetingsochtend in de kerk was voor mij de reden geweest om de rijles te verzetten. Ik had oorspronkelijk om 11 uur les zullen krijgen. Was heel gezellig, maar fit was ik al niet echt meer.
's Middags kwamen er twee dames van vrouwenvereniging langs om samen met mn moeder en mij een kerstviering voor te bereiden. Die kerstviering is op een verenigingsochtend, dus in de eerste plaats voor de vereniging, maar iedereen die wil komen is welkom. Meteen mn laptop ook nog goed gebruikt, want aan het eind van de vergadering kon ik het draaiboek meteen al mailen.
Vanavond heb ik het programmaboekje gemaakt. Moeten alleen nog een leuk plaatje voor op de voorkant en de juiste titel voor de vertelling bij en dan is ie klaar om gedrukt te worden.
Gevolg: ik ben helemaal op, heb mn vingers er ongeveer bij opgegeten (ja, ik weet dat ik dat niet moet doen, maar doe er eens wat tegen...) en ik heb morgen nog heel wat te doen voor ik weg kan naar Rotterdam omdat ik daar vandaag gewoon niet aan toe gekomen ben |:(
computerfout: een vreemde een in de byte

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: november 23, 2007, 03:03:13 pm »
Wauw, je schrijft heel wat af Fotogravinnetje :)

quote:

Fotogravinnetje schreef op 22 november 2007 om 23:26:
Dus ik rijles gehad in een benzine-auto ipv de diesel-auto waar ik normaal gesproken les in heb. Bochtenwerk leek nergens naar, zat ook steeds te ver naar links op de rijbaan. Maar remmen en schakelen gingen juist weer heel goed. Nou ja, ik ben in ieder geval wel een van de weinigen die voor ze haar rijbewijs heeft zowel diesel als benzine gereden heeft :)
Wel nuttig :ja:
Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken. (Mat. 5:16)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: november 29, 2007, 02:26:33 pm »
Eens kijken, waar zal ik mee beginnen. Ik heb het erg druk vergeleken met de hoeveelheid energie die ik heb. Wat ook niet echt helpt, is dat ik slecht tegen te weinig licht kan. Hopelijk helpt lichttherapie. We zullen wel zien. In ieder geval heb ik vandaag een lamp voor lichttherapie gekregen (leve marktplaats, ben nu goedkoper uit dan wanneer ik was gaan huren om te kijken of lichttherapie werkt en mogelijk kan ik de lamp met winst doorverkopen als het niet helpt).
Afgelopen weekend heb ik bijzonder weinig uitgevoerd. Veel geslapen zonder echt uitgerust te raken. Dinsdag en woensdag weer rijles gehad. Ik schijn relatief goed te zijn in de bijzondere verrichtingen, vind ze ook niet moeilijk. Maar het gewone rijden begon een beetje te lijden onder de aandacht voor de bijzondere verrichtingen, dus hebben we gisteren eigenlijk alleen maar kruispunten en afslaan geoefend. Dat moet toch nog wat meer automatisme worden voor we ons weer echt op de bijzondere verrichtingen gaan richten. Toch heb ik gisteren nog wel een bijzondere verrichting uitgevoerd. We waren een doodlopende straat ingereden, dus moest ik keren. Mocht het helemaal zelf oplossen. Dus parkeerplaats op, daarna achteruit in een bocht en wegrijden. Had Ank niets op aan te merken, maar ze had wel verwacht dat het geen probleem zou zijn voor mij omdat ik zo weinig moeite had met fileparkeren en achteruit in een aangegeven bocht rijden.
Vanochtend weer vereniging gehad. Over het slot van Jozua. Verder hebben we nog wat dingen geregeld voor over twee weken. Plaatje voor de voorkant krijg ik als het goed is vandaag nog wel gemaild. Dus de boekjes komen wel op tijd klaar :)
Er komt weer een drukke periode aan. Met twee families sinterklaas vieren kost ook weer twee weekends. Verder zijn er nog twee zwagers rond deze tijd jarig (eentje eind november, andere half december) dus behalve sinterklaascadeautjes moet je dan ook nog over verjaardagscadeautjes nadenken. Natuurlijk heb ik de zwager die jarig geweest is al opgebeld. Kreeg toen ook even mn oudste neefje aan de telefoon. Die is nu ruim 2,5 jaar en klets al honderduit. Alleen is z'n articulatie nog niet altijd even goed, dus vond ik hem wel lastig te verstaan. Maar het is wel heel erg leuk dat zo'n joch ook even met tante wil praten zodra hij hoort dat tante Wilma aan de telefoon is (zal hij wel bij alle ooms, tantes, opa's en oma's hebben, denk ik ;) )
Vanmiddag hebben mama en ik wol gekocht bij de Zeeman. Dat betekent dus dat ik over een kleine twee maanden wel weer een nieuwe trui zal hebben volgens eigen ontwerp :) Eerst moet er nog voor sinterklaas een stapel gebreid worden. Stiekem wat voor mij breien zal wel niet lukken. Daarvoor loop ik te veel in huis rond ;)
Met dat ik dit aan het schrijven ben, krijg ik de plaatjes voor de voorkant van het kerstprogramma binnen, dus daar ga ik eerst maar even mee aan het werk. Ben ook meteen vergeten waar ik verder nog over had willen vertellen ;) Dat komt wel een andere keer. Of niet :w

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: november 29, 2007, 07:23:52 pm »
Ik ben er weer ingetrapt hoor. Ok, eerst de voorgeschiedenis. Ik heb een broer van 7 jaar ouder. Die hield wel van muziek, maar niet van muziekles. Dus legde papa wat simpele muziek op het orgel. En jawel, een tijdje later kon broer het spelen. Dus papa legde wat moeilijkers neer. Maar papa vond dat broer ook wel wat theorie zou moeten kennen, gewoon voor het gemak, dus liet hij een boek met harmonieleer slingeren. En ja, hoor. Het boek verdween, stond wat later braaf in de kast. Maar broer kende wel de inhoud.
Blijkbaar heeft papa daaraan gedacht in mijn geval. Ik had wel gezegd dat ik weer wat meer wilde oefenen op het orgel, maar dat ding staat helemaal beneden, beetje in een hoek, en ik woon helemaal boven en zie dat orgel dus zelden. Een paar weken geleden lag opeens mijn favoriete muziekcursus (klavarscribo) op mn kamer. Ik heb em aan de kant gelegd. Maar vanavond zag ik em weer liggen en kreeg zin om te gaan spelen.... Ik had al een en ander gespeeld en toen schoot het door me heen: Ik ben erin getrapt....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: december 13, 2007, 03:09:27 pm »
Ik ben de laatste tijd echt meer muziek aan het maken weer. Is best tof om te merken dat ik lekkerder in mn vel zit en dus ook weer meer plezier heb in het muziekmaken.
Afgelopen zaterdag sinterklaasfeest gehad bij mn a.s. schoonfamilie. Heb het echt met hen getroffen. Ze behandelen me echt als lid van het gezin. Voel me dus alleen al daarom zwaar verwend :)
Vanochtend hebben we de kerstviering van de vrouwenvereniging gehad. Sfeer was uitstekend, organisatie liep soepel, de mensen hebben genoten en het begeleiden ging prima. Uiteindelijk toch maar aan mama gevraagd of zij het verhaal wilde voorlezen. Niet echt een doorsnee-kerstverhaal, maar er werd doodstil geluisterd :)
Gelukkig heb ik voor de rest van vandaag niets op het programma staan, want ik ben echt wel moe geworden weer. En niets op het programma... Ik moet voor komende zaterdag nog even een leuk surprise-achtig geval gaan maken. Heb gelukkig al wel een idee, maar nu de uitvoering nog ;) En dan heb ik morgen nog rijles en een lange reis naar Rotjeknor te maken.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: januari 01, 2008, 12:41:58 pm »
Om te beginnen: iedereen de beste wensen voor 2008!
Ongeveer een week geleden ging mn computer kaduuk. Helaas duurt het door de feestdagen wat langer voor ik mn nieuwe computer binnen krijg. Had al wel gekeken naar een nieuwe pc, maar meer met in mn achterhoofd: over een paar maanden koop ik em dan wel. Dat is nu dus wat versneld gegaan. Zit op dit moment op een heel trage pc, met een slecht werkende geluidskaart, dus muziek luisteren kan nu ook niet echt goed. Mis dat wel eerlijk gezegd.
Maar goed, over een week ofzo kan ik lekker gaan knutselen aan de nieuwe pc en die is snel! Ga ik dus lekker van genieten :)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2008, 12:44:29 pm door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: februari 20, 2008, 10:05:23 am »
Sjonge, wat is het weer een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Nou ja, geeft niet :)

Ik ga niet alles vertellen. Wil alleen even kwijt dat Wybo en ik vorige week donderdag mochten vieren dat we een jaar verloofd waren, zaterdag daarom met de pannenkoekenboot meegeweest zijn (lekker 2,5 uur varen, een uur lang onbeperkt pannenkoeken eten gevolgd door een uur onbeperkt ijs eten, met vooraf, tussendoor en aan het eind even niets :9 ) en afgelopen maandagmiddag in ondertrouw zijn gegaan. Nog vier maanden en dan zijn we getrouwd, uiteraard als God het wil. t Komt nu toch allemaal wel een stuk dichterbij :)

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: februari 20, 2008, 11:29:59 am »
:) Congratulations!!!  d:)b  

O-)        :Y)      :cheer:   d:)b    b _O_  :P

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: februari 20, 2008, 01:36:22 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 20 februari 2008 om 10:05:
Sjonge, wat is het weer een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Nou ja, geeft niet :)

Ik ga niet alles vertellen. Wil alleen even kwijt dat Wybo en ik vorige week donderdag mochten vieren dat we een jaar verloofd waren, zaterdag daarom met de pannenkoekenboot meegeweest zijn (lekker 2,5 uur varen, een uur lang onbeperkt pannenkoeken eten gevolgd door een uur onbeperkt ijs eten, met vooraf, tussendoor en aan het eind even niets :9 ) en afgelopen maandagmiddag in ondertrouw zijn gegaan. Nog vier maanden en dan zijn we getrouwd, uiteraard als God het wil. t Komt nu toch allemaal wel een stuk dichterbij :)

Leuk om ze mee te lezen hoe ver het is. Ik voel met je mee maar dan vanaf een andere kant; mijn dochter gaat over twee maanden trouwen en zijn ook net in ondertrouw gegaan en hebben net woonruimte gekregen. (Volgens mij ergens waar jullie ook komen te wonen :) )
Dus ik ben nu ineens druk met het bedenken wat ik allemaal moet doen - en moet bedenken voor de bruiloft.
Het lastige is dat ik altijd onder druk pas veel inspiratie heb. Zoals: de middag voor het sinterklaasfeest pas goed een gedicht kunnen maken etc.
M'n planning moet nu wel anders want anders wordt het niks.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2008, 01:37:04 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: april 07, 2008, 04:47:10 pm »
Weer hele tijd niets geschreven, maar ik heb eindelijk weer iets te vertellen dat de hele wereld mag weten van mij :)
Met mn rijlessen ging het tot nog toe best goed, maar de deeltoetsen verknalde ik steeds door examenstress. Ben er maar eens mee naar de huisarts geweest, tabletjes gekregen die de lichamelijke symptomen aanpakken. Heel tabletje bleek te veel te zijn, dus met mn tussentijdse toets heb ik maar een halve ingenomen. En ik was helemaal relaxt en geconcentreerd aan het rijden, het ging goed, dus ik heb mijn vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen binnen!
* Fotogravinnetje is helemaal blij :*)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: april 23, 2008, 05:25:35 pm »
Weer een kleine update: ik ga 19 mei afrijden.
Ben bezig met mn jurk, de laatste loodjes en het gaat goed. Hij wordt echt mooi en staat me goed (dat is het enge aan je eigen jurk maken, je ziet pas vrij laat of ie echt goed staat). Ben op dit moment bezig met het inlopen van mn schoenen en ondertussen luister ik naar de muziek die we op de feestavond willen aanzetten.
Afgelopen week flink ziek geweest, ben nu weer ongeveer opgeknapt. Mooie weer werkt ook goed mee natuurlijk.
En afgelopen zaterdag ben ik naar de studiedag over Geloof en Autisme geweest. Is voor de tweede keer georganiseerd door Dit Koningskind, SGJ en Eleos. Vorig jaar was ik te laat met inschrijven (en bovendien kon ik op die dag ook niet), maar dat gold voor nog zo'n 200 mensen, vandaar dat ze dit jaar weer zo'n dag georganiseerd hebben.
Heel veel bekends gehoord vooral, maar voor mij is het soms wel goed om weer eens bij de verschillen stilgezet te worden. Dat helpt om de symptomen te bestrijden, zoals E.R. dat zo mooi omschrijft :) Toch was ik er niet voor niets. Heel veel mensen hebben tegen me gezegd dat ze echt wat aan mijn bijdrage tijdens de workshops gehad hebben. Eind van de dag was ik natuurlijk helemaal op, had niets zitten verwerken nog. Dat heb ik zondag dus gedaan.
Hoe ziet zo'n zondag er dan uit? Nou, ik drentel wat door het huis, draai rondjes op mn bureaustoel, drentel weer rond, ga weer op mn bureaustoel draaien, dan maar even wat klikken met de muis (en om dat niet helemaal zonder reden te doen, zat ik te freecellen), dan maar weer draaien, drentelen, beetje tv-zappen, drentelen, draaien.... kortom, ik zat me heerlijk autistisch te gedragen, nog niet erg bewust dingen te verwerken. En zowaar, halverwege de middag klaarde de mist in mn hoofd op en kon ik opeens weer praten over zaterdag (nog niet erg over andere dingen) en zelfs eten klaarmaken ging, in laag tempo en niet helemaal 100% zoals het moest, maar ok. Afwas lukte nog niet, te weinig overzicht voor. En maandag was ik weer helemaal opgewekt en vrolijk, kon over van alles praten (maar vooral over zaterdag uiteraard), kon weer wat nuttigs in het huishouden doen. Kortom, ik was weer bijna helemaal bij.
Gisteren rijles ging ook weer uitstekend, dus ook op dat punt geen last meer van de vermoeidheid van zaterdag en zondag. En vandaag weer aan mn jurk gewerkt, afwas gedaan. Wat nog niet zo erg wil tot nog toe is sociaal volop meedoen. Dat trek ik nog niet. Daaraan kan ik nog wel merken dat ik zaterdag echt heel intensief bezig geweest ben. Maar heb er absoluut geen spijt van. Misschien schrijf ik binnenkort nog wat meer over de inhoud van de studiedag, maar kan het nog niet beloven.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: mei 09, 2008, 04:22:43 pm »
Heerlijk dit weer. Scheelt weer zonnebankbezoek ;) Was van plan geweest vandaag afspraken te gaan maken, maar dat stel ik nu even uit. Met een heerlijk beschutte tuin met grasveld en dit weer kom je ook al een heel eind en t is veel goedkoper ook dan de zonnebank :)
Het einde van de rijlessen begint in zicht te komen. Nog twee lessen komende week en dan de maandag erna afrijden. Gelukkig gaat het snelwegrijden steeds beter.
Afgelopen weekend is een klein deel van mijn spullen naar Rotterdam gebracht, volgende week gaat de grote bubs (voornamelijk kasten met boeken en kleding). Verder hebben we afgelopen week ons bed gekocht en in elkaar gezet, een ladenkast erbij gehaald. Mn moeder heeft flink lopen schoonmaken, dus de keuken is weer picobello in orde, aantal kasten is goed schoon, de ramen en deuren zijn weer schoon.
Het laatste eindje van mn jurk wil maar niet opschieten. Heb het druk met andere dingen gehad en ik zie nog wel een beetje op tegen het echt aan elkaar zetten van lijfje en rok. Maar vanmiddag heb ik ze aan elkaar geregen, dus het is nu een kwestie van onder de machine leggen en gaan ;)
Wat is het eigenlijk nog veel werk, trouwen ;) maar het is wel heel erg leuk allemaal. Vermoeiend, maar leuk. Toch verlang ik wel heel erg naar over 6 weken. Dan is het vermoeiendste tenminste achter de rug en begint er een echt nieuwe fase in mijn leven die hopelijk ook wel wat rust brengt vergeleken met de hectiek van deze laatste weken....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: mei 14, 2008, 01:54:39 pm »
Nou, de jurk zit in elkaar. Nu alleen nog de zoom van de rok doen, lintje in de rug rijgen, paar steentjes opstrijken en hij kan naar de stomerij. Hoef ik alleen nog een paar kleinigheidjes te doen aan mn accessoires, maar dat komt in juni nog wel. Ga me nu eerst maar eens richten op mn rijexamen.... Nog twee gewone lessen en dan is het zo ver. Maar eerst nog mn verjaardag vieren :)

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: mei 14, 2008, 02:17:42 pm »
Zo, genoeg te doen dus. Ik merk het zelf ook, de maanden vliegen voorbij en toch gebeurt er heel veel. Wanneer ben je jarig dan?
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: mei 14, 2008, 05:08:41 pm »
Ehm.... morgen :*) En vrijdag vier ik het met mn broers en zussen, zaterdag met Wybo's familie en met vrienden (als die tenminste komen, heb tot nog toe alleen maar afmeldingen gehad). Zondag ga ik terug naar Limburg, zodat ik maandag fris en fruitig examen kan gaan doen :)

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: mei 15, 2008, 09:46:48 am »
Van harte met je verjaardag! :cheer:
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: mei 15, 2008, 11:15:47 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 09 mei 2008 om 16:22:
Heerlijk dit weer. Scheelt weer zonnebankbezoek ;) Was van plan geweest vandaag afspraken te gaan maken, maar dat stel ik nu even uit. Met een heerlijk beschutte tuin met grasveld en dit weer kom je ook al een heel eind en t is veel goedkoper ook dan de zonnebank :)

moet je erg mee uitkijken als je een lichte huid hebt

quote:

(..) en begint er een echt nieuwe fase in mijn leven (...)
pff wat klink je ineens oud ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: mei 15, 2008, 01:05:13 pm »

quote:

Nunc schreef op 15 mei 2008 om 11:15:
[...]

moet je erg mee uitkijken als je een lichte huid hebt

[...]

pff wat klink je ineens oud ;)

Ben nog niet heel hard verbrand, wel lekker bruin aan het worden, dus dat komt goed.
Enneh... ikke oud, jij stokoud :P

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: mei 15, 2008, 06:59:42 pm »
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Fotogravinnetje.

:cheer:

Divinespark

• Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: mei 15, 2008, 08:37:04 pm »
@Fotogravinnetje

quote:

Maar waar volgens mij de meeste mensen niet zo bewust van zijn (tenminste, ik was het niet), is dat het volk Israël de strijd nauwelijks zelf heeft opgezocht.

EXACT!! Ze hoefden er alleen maar te zijn, en gezien te worden. That's it.
De coalities tegen de Israëlieten volgden automatisch, door hun boze harten. Wie het zwaard opneemt....

quote:

Kijk, zo machtig is onze God! Hij geeft veel en veel meer dan we verdienen.

Zie het als een investering. Doe je er wat mee ja of nee. Van mensen wordt verwacht, of gevraagd, of geëist, dat ze het potentieel hebben dat zij een rol kunnen spelen in het geheel. Zie de gelijkenis van de talenten. Bovendien zijn er ook meerdere malen voorbeelden in de bijbel, dat God de zonden van mensen "ziet", of "oude koeien uit de sloot haalt" als mensen juist op een later tijdstip toch weer in zonde vervallen. Naar Israël toe is er dus een houding dat het verleden door de vingers wordt gezien, zolang je zelf in staat bent keurig te leven. En zo niet, dan komen de ouwe koeien weer tevoorschijn. Houwen zo dus, als je eenmaal OK bezig bent! En nog meer, als het kan! YES!!

God geeft het hen, de vrijheid of het recht van beschikking erover (naar God's wet dan wel) als de Israëlieten zich aan de Wet houden. Het is voorwaardelijk. Als ze dat niet doen, dan schrikken ze al van opwaaiende bladeren laat staan van een echt Filistijns of Assyrisch leger.

Mensen kunnen dit als dominant zien, van Godswege, maar wat vrijwel nooit genoemd wordt, is dat de mens juist VERANTWOORDELIJKHEID en dus eigenwaarde, vrijheid van keuze, en het idee dat ook zij een onderdeel zijn van het verhaal, en niet "niets"", het komt er gewoon op neer dat ze hun plaats in het geheel leren kennen, als een soort radertje in het uurwerk, of deel van een groter geheel.

Groetjes, Divinespark
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2008, 08:41:45 pm door Divinespark »

Divinespark

• Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: mei 15, 2008, 08:49:36 pm »
De grootste verandering, van het Nieuwe Testament, vind ik dus, dat als een gemeente opmerkt dat als iemand zondig is, in het Oude Testament wordt gestenigd zogauw de OVERHEID ergens lucht van krijgt, of iets aan de overheid aanhangig wordt gemaakt. Jezus roept die OVERHEID op om net als mensen onderling, óók te geloven dat mensen kunnen veranderen, als het zaadje van het Koninkrijk der Hemelen in hen is gezaaid.

Als mensen zich bekeren, zoals OOK in het Oude Testament mogelijk is, dan zullen zij God zien, dit staat zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament. Mensen hebben dus vóórdat ze in aanraking komen met justitie, altijd zelf nog de mogelijkheid om schoon schip te maken met zichzelf, zich te bekeren, en dus God te zien. of onderling een schikking te treffen. In het Nieuwe Testament wordt dit gebracht als het je verzoenen met je broeder, nog voordat je naar het gerecht stapt. Mensen wordt te allen tijde de mogelijkheid gegeven tot een tweede kans. People can change. Grijp die kans.

Rachab in het Oude Testament deed dit ook, en kwam er mee weg. Ookal was zij een Kanaänietische.

NB, je files duiden erop dat je aan een soort bewustwordingsproces doet. registreren en verwerken wat je opvalt, wat iets met je doet. Voor alles waar je niet vandaag een oplossing voor hebt in je denken, vertrouw op God, dat houdt je gedachten positief. Zie David en Goliath.

Wees gezegend
Divinespark
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2008, 08:52:53 pm door Divinespark »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: mei 15, 2008, 10:44:18 pm »
Divinespark, ik waardeer je bijdragen, maar mijn blog heb ik niet bedoeld als discussieplek. Mijn blog is vooral bedoeld als plaats van zelfreflectie, een plek om mijn leven, mijn denkwereld te delen met mensen die daarin geïnteresseerd zijn, maar vooral voor mezelf.
Discussieren vind ik dus prima, maar dan graag in een nieuw topic in een daarvoor geschikt subforum :)
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2008, 10:49:44 pm door Fotogravinnetje »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: mei 15, 2008, 10:55:38 pm »
Ook gefeliciteerd van mij!! :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: mei 19, 2008, 05:01:50 pm »
Whoohooo! Ben geslaagd voor mn rij-examen! :*) Ben helemaal blij :*) Zowel theorie als praktijk dus in 1 keer gehaald!

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: mei 19, 2008, 05:32:35 pm »
d:)b Heel erg knap, Fotogravinnetje! Gefeliciteerd!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: mei 19, 2008, 06:22:08 pm »
HOERA!! Gefeliciteerd!
Bombus terrestris Reginae

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: mei 20, 2008, 09:18:00 am »
Well done!
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: mei 20, 2008, 09:34:27 am »
Gefeliciteerd zeg!!! :) :)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: mei 20, 2008, 09:51:39 am »
Daar gaat het alleenrecht op mijn auto  ;)
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: mei 20, 2008, 10:56:12 am »
Whoeihoei!  _O_  Gefeliciteerd! :cheer:

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: mei 20, 2008, 11:51:00 am »
Gefeliciteerd met beide mijlpalen! ;)
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: mei 31, 2008, 01:08:37 pm »
Vandaag begon goed. Lekker uitgerust wakker geworden op een niet al te vroeg, maar lang niet laat tijdstip. Lekker ontbeten (2 boterhammen met pikante kip-kerriesalade (AH-huismerk, echt een aanrader)). Om half elf zou ik richting Capelle gaan, nog even kopje koffie met mn a.s. schoonouders drinken en dan wachten op de mensen voor mn vrijgezellenfeestje (ben benieuwd wat we gaan doen :) ). Maar dat liep een beetje anders.
Ik loop naar de auto (had Wybo vrij slordig geparkeerd, maar wel netjes binnen de lijnen, dus daar ga ik niet over zeuren O-) ), lijkt de sleutel niet echt goed te werken. Ik via andere deur naar binnen, wil auto starten, zie dat Wybo de lichten aangelaten heeft en denk: hopelijk doet de accu het nog. Maar helaas. Auto stond stil, bleef stil en gaf geen kik. Wij proberen em aan te duwen. Werkte niet. Ik naar garage zo'n 200 a 300 meter verderop. Die kregen em ook niet aan de gang met startkabels. Dus wij waren al bang dat de accu helemaal dood was. Daar gaan onze centjes, dachten we natuurlijk :+
Auto werd naar de garage gesleept, nog eens kijken. Komt er nog een mannetje bij, die ontdekt dat de hoofdzekering door is.
Dus na een tijdje accu laden en het vervangen van de zekering, konden we het weer proberen. Gelukkig deed ie het weer helemaal zoals het moet. Kost wel ff 40 euro omdat je met voorrang geholpen bent. Nou ja, ik kwam wel mooi op tijd in Capelle aan, ben alleen het koffiedrinken met mn schoonouders misgelopen.
O ja, daar in de garage dachten ze dat ik het moeilijk of eng vond ofzo om achteruit de garage uit te rijden. Kunnen bijna twee auto's naast elkaar doorheen, dus wat is daar eng aan :? Maar anders hadden zij em even naar buiten gereden voor me :)
Toen ging het weer lekker. Het rijden ging heerlijk. Lekker vlot doorgereden zonder significant te hard te rijden. Geen ongelukken veroorzaakt enzo ;) Kom ik op de plaats van bestemming, pak een kop koffie (grote kop, extra sterk), is het verschrikkelijk slappe koffie. Waren de koffiebonen op :X Weet gelukkig waar die liggen, dus zit nu aan een grote kop lekker sterke koffie.
Hopelijk is dit geen voorbode van wat er de rest van de dag gaat gebeuren.... ;) Heb er in ieder geval heel veel zin in :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: mei 31, 2008, 11:54:17 pm »
Tijd voor het vervolg van de dag :)
Om een uur of drie vertrokken we met degenen die ook naar Capelle gekomen waren met de auto richting een voor mij nog onbekende bestemming. Dat bleek Duinrell te zijn :) Eerst moest ik nog wat beter gekleed worden, dus kreeg ik een geel t-shirt met gestrikte lintjes erop en de tekst: Ik ben gestrikt (op de voorkant) en: 19 juni '08 ga ik trouwen (op de achterkant) en om het af te maken nog een roze sluier aan een zwembril. Ondanks mn hoofdpijn heb ik heel erg genoten van eerst een uurtje attracties (waarbij een van mn vriendinnen kletsnat geworden is, en we o.a. heerlijk gezweefd hebben in de madmill onder het zingen van Vlieg met me mee naar de regenboog en I believe I can fly). Daarna zijn we naar het tikibad gegaan. Er was netjes gezorgd voor een badpak en handdoek voor mij. En uiteraard was ik erg blij dat ik gisteren nog mn benen en oksels een beurt gegeven had ;)
Tot op dat moment ging het dus best goed, afgezien van de hoofdpijn. Maar toen ik de Tyfoon uit kwam, zag ik kans mijn knie te stoten (in het allerlaatste donkere stukje). Niets aan de hand, zal wel blauwe plek worden, dacht ik. Tot ik even later toch maar even keek hoe blauw dan wel. Toen bleek er een sneetje te zitten. Ik dus naar een badmeester voor een pleister. Hij brengt me naar de EHBO. Vraagt ie nog of het wel gaat en of ik niet ga flauwvallen. Ja, nee, ik heb nogal de neiging flauw te vallen als ik rustig om een pleister vraag :? Nou ja, in ieder geval moest ik maar even op de EHBO-bank plaats nemen, kreeg er een mooie pleister op (een 'vlinderpleister', flexibeler dan een normale pleister, en ouderwets stevige kleefkracht) en kon weer het water in.
Na het zwemmen zijn we naar het pannenkoekenhuis naast Duinrell gegaan. Heerlijk gegeten. En toen kwamen ze met allemaal cadeautjes op de proppen. Vooral E-line en musicchris hadden zich uitgeleefd. Die hebben een stuk of 10 cadeautjes (heb ze nog niet precies geteld, maar het waren er veel) gekocht op een rommelmarkt. Allemaal Winnie-the-Pooh-spulletjes :D
Toevallig had schoonzusje I een Winnie-the-Pooh-badhanddoek als cadeautje meegenomen, dus daar hadden we heel veel lol om. Verder kreeg ik nog een puzzelboekje (nieuwe puzzels die mij wel aanspreken), een zak met spekjes, shampoo met bijpassende conditioner (voor na het zwemmen), een waterluchtbed (zo'n plastic luchtbed dus, heerlijk om mee op het water te drijven, absoluut ongeschikt om er een paar nachten op te slapen) en dan nog een uitnodiging om met a.s. schoonzusje naar het fotomuseum in Rotterdam te gaan. Ben dus zwaar verwend zo tijdens het eten van mn pannenkoek.
Als toetje nam ik een bananen coupe. Erg lekker, moet ik zeggen. Die voor mij kwamen ze als eerste brengen, versierd met brandende sterretjes (heb dus ook nog wat asdeeltjes naar binnengewerkt, maar ach, wat geeft het). Was extra'tje van het pannenkoekenhuis :)
Aan het eind was ik behoorlijk moe. Dus ben ik netjes naar Capelle teruggebracht ipv nog even een uurtje de stad in te gaan. En nu is het hoog tijd om te gaan slapen, maar ik moest even mn blog bijwerken ;)
:w

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: juni 04, 2008, 08:17:22 am »
Ik geniet nog steeds als ik terugdenk aan zaterdag. En dat doe ik nog regelmatig zolang ik alleen maar naar mn knie hoef te kijken om er aan herinnerd te worden ;) Hij doet geen pijn meer, zolang ik em niet weer stoot, dus dat gaat prima.
Nog 1 weekendje Rotterdam en dan 1 weekendje Hoensbroek en dan is het zover... Het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij, maar stress slaat nog niet al te hard toe. We waren goed op tijd begonnen met het regelen van de meeste dingen. Ik hoef volgens mij alleen nog maar te zorgen dat ik op de grote dag er stralend uit zie en voor die tijd moet ik mn haar nog even een keertje wat laten bijknippen. Verder zorgen anderen voor alles voor zover ik weet. Heerlijk rustig dus :)
Ook hebben we geen grote problemen gehad met leveringen van kaartjes en bedankjes enzo. Met mn jurk is het even stressen geweest, maar dat is nu ook allemaal volledig opgelost. Die ziet er nu supermooi uit, zit hartstikke goed, staat fantastisch. Ik heb geen stress van rijexamens meer. Kortom, het gaat heel erg goed met alle voorbereidingen en met hoe ik me momenteel voel :)
Sinds ik mn rijbewijs heb, heb ik al behoorlijk wat gereden. Paar tochtjes Rotterdam-Capelle en weer terug, de terugweg van Lelystad naar Rotterdam, groot deel van de reis naar de fotograaf en terug. Lekker ervaring op aan het doen dus. Rotterdamse verkeer is wat drukker dan het Limburgse verkeer. Wat me vooral opvalt is hoe slecht ze rijden in Rotterdam. Niet uitkijken, niet kunnen ritsen (ok, dat kunnen ze in Limburg ook slecht), van rijbaan wisselen zonder dode hoek te controleren en dat soort geintjes. Maar eng heb ik het geen moment gevonden. Je zou het haast eng gaan vinden om rond de spits in Rotterdam te gaan rijden als je sommige mensen moet geloven. Aantal mensen hadden medelijden met mij dat ik met zo weinig rij-ervaring dwars door Rotterdam moest in de spits. Ja, dat is natuurlijk ook wel erg, met al die files enzo, en dan niet gewend (hoezo niet gewend? heb zelf vrijwel in het centrum gewoond) aan dat Rotterdamse verkeer.... :+

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: juni 04, 2008, 06:55:32 pm »
Heb vandaag 4 stoelen geschuurd en opnieuw geverfd. Had een heel mooie set van een kloostertafel met 4 echte hollandse stoelen van eikenhout, maar toen ik em kreeg was ie al donkerrood geverfd. Ik was van plan geweest alles kaal te schuren en dan te beitsen en te lakken, maar die klus was zo omvangrijk dat ik er niet ver mee ben gekomen. Toen hebben we uiteindelijk maar besloten alles opnieuw te verven en dan beter dan het gedaan was. Vandaag dus schuurpapier en verf gehaald en aan de slag gegaan. Ze zijn nu weer dezelfde kleur (officieel heet het bordeaux) maar wel veel netter geverfd dan eerst :) Maar de hoeveelheid werk viel me eerlijk gezegd nog mee

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: juni 09, 2008, 02:21:44 pm »
De tijd begint nu toch wel op te schieten. Straks weer naar Limburg terug. Dan heb ik een paar dagen de tijd om de rest van mn spullen in te pakken en dus mn huishoudinkje daar op te doeken. Zaterdag brengt papa dan alles naar Rotterdam (en ik ga mee voor de gezelligheid en om mee te helpen sjouwen). De maandag daarna gaan we met de beide vrouwenverenigingen van Brunssum-Treebeek (en andere geïnteresseerden) een eind wandelen, of als het regent koffiedrinken. Dan ga ik dinsdagochtend weer richting Rotterdam. Woensdag naar Capelle. En dan is die donderdag het feest alweer..... Dit was gewoon mn laatste weekend Rotterdam voor de bruiloft!

Divinespark

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: juni 09, 2008, 08:54:22 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 15 mei 2008 om 22:44:
Divinespark, ik waardeer je bijdragen, maar mijn blog heb ik niet bedoeld als discussieplek. Mijn blog is vooral bedoeld als plaats van zelfreflectie, een plek om mijn leven, mijn denkwereld te delen met mensen die daarin geïnteresseerd zijn, maar vooral voor mezelf.
Discussieren vind ik dus prima, maar dan graag in een nieuw topic in een daarvoor geschikt subforum :)
Dan zal ik dit topic voortaan ook beschouwen als een monoloog en zul je mij hier dus nooit meer vinden. Dit had je net zo goed (als dit werkelijk je bedoeling was geweest) voor jezelf in een word document kunnen zetten.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: juni 10, 2008, 09:21:15 am »
Lezen is een vak he?  ;)

Het gaat er niet om dat je niet mag reageren, maar dat ze geen zin heeft om op deze plek een dermate zware discussie te voeren. Ze zegt ook niet dat ze die discussie helemaal niet wil voeren, alleen niet hier op deze plek. En ze geeft ook duidelijk aan dat ze haar leven en denkwijze wil delen met anderen. Ik snap werkelijk niet waarom je zo fel denkt te moeten reageren op een gewoon vriendelijk verzoek.
Pinkeltjefan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: juni 18, 2008, 04:03:33 pm »
Ik ben niet zenuwachtig hoor, kan alleen niet stilzitten O-)
Heb vannacht uitstekend geslapen. Eigenlijk voor het eerst in twee weken ofzo.
Vanaf dat ik wakker was, ben ik aan de lopende band bezig met van alles en nog wat. Schone was opruimen, nieuwe was in de machine, was uit de machine ophangen, maskertje nemen, nagels verzorgen, koffer uitpakken, koffer inpakken met spullen voor vannacht en morgen, vaatwasser uitruimen tijdens het theezetten, want even stilzitten lukt nauwelijks :X Nou ja, straks nog even stofzuigen, dan nog wat tv kijken en dan kan ik om half zes ofzo de deur uit richting Capelle. Kan ik daar na het eten doorgaan met me vervelen :+

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: juni 18, 2008, 06:41:45 pm »
Vervelen? Vanavond Zweden tegen Rusland..... en ik zag dat ik ook nog een stuk mokkataart mag pakken O-)
Pinkeltjefan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #240 Gepost op: juni 20, 2008, 07:20:26 pm »
Ik ga nog wel keer uitgebreider verslag schrijven, maar voor nu wil ik wel kwijt dat ik gisteren ontzettend genoten heb, en dat ik iedereen die geholpen heeft onze grote dag tot zo'n succes te maken heel hartelijk wil bedanken

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: juni 21, 2008, 10:59:52 am »
eens kijken. waar zal ik beginnen?
Woensdag kwam ik eind van de middag bij Wybo's ouders. Hoewel ik een sleutel van hun flat heb, heb ik toch maar aangebeld, want ik wist dat ze nog druk bezig waren met voorbereidingen en ik vond het niet lief om ze dan met mijn aanwezigheid te overvallen. Ik werd dan ook mooi opgevangen met de mededeling dat ik alleen in de woonkamer mocht komen en als het echt nodig was ook nog wel naar de wc mocht, maar verder was alles verboden terrein.
Dus heb ik in de woonkamer sudoku's zitten maken, voetbal gekeken, gegeten en mezelf zitten vermaken. Af en toe kwam een van de anderen even langs om mij te voorzien van drinken en heel even een praatje te houden, maar dan moesten ze weer verder om alles klaar te krijgen. Kortom, ik hield me doof en blind voor wat ik eventueel niet had mogen zien en horen (lukte erg goed, ik heb niets gezien of gehoord dat ik niet had mogen zien of horen) en bezat verder mijn ziel in lijdzaamheid ;)
Op een gegeven moment wilde ik toch wel graag naar bed, dus de slaapkamer waar ik zou slapen werd klaargemaakt. Alleen jammer dat ze vergaten de mug te verwijderen ;) Heb dus niet wakker gelegen van de spanning, maar van die stomme mug die me al gebeten had in mn handen en in een van mn armen. Heb de hele nacht onder een veel te warme deken gelegen zonder lekker mn armen er bovenop te kunnen leggen vanwege die mug.
Ik heb toch nog wel redelijk wat geslapen, want op een gegeven moment was het weer licht en hoorde ik gefluister en gedoe onder mn raam. Waren ze bezig ballonnen op het balkon vast te knopen :)
Even later kreeg ik ontbijt op bed, omdat ik toch al wakker was. En nog wat later kon ik als laatste van iedereen de badkamer in. Heb heerlijk zitten relaxen in bad, sudoku'tje opgelost en voor ik de badkamer uitkwam even gebeld dat mn jurk gebracht kon gaan worden.
Toen kwam natuurlijk alle gedoe van kappen en make-up op doen en toen mn haar geföhnd en mn gezicht opgemaakt was, verdween ik met mn aankleedhulp in een slaapkamer die vanaf dat moment voor iedereen verboden was behalve voor de kapster, mn aankleedster en mijzelf :)
Terwijl mijn sluier vastgezet werd, hoorde ik allerlei mensen aankomen, zoals mijn ouders en Wybo. En toen ik op het punt stond naar de woonkamer te schrijden, kwam er nog meer familie aan, dus daar heb ik even op gewacht. Grootse binnenkomst, Wybo verrast door hoe ik er uit zag, hij zag er ook erg goed uit. En toen ik net een paar minuten zat, ontdekte ik dat ik mn oorbellen vergeten was. Nou ja, dan maar zonder oorbellen op de eerste paar foto's, daarna had ik ze wel in :)
Na een broodje en wat koffie, thee en fris werd het tijd om richting gemeentehuis te gaan. Wybo had de grote verrassing al gezien en leidde mijn aandacht even af om te zorgen dat het voor mij tot het allerlaatste moment een verrassing bleef: in plaats van de zwarte mazda, reed er een citroën uit 1927 voor....
Wij in vol ornaat in die mooie oldtimer naar het gemeentehuis, is er een beetje paniek omdat mijn getuigen al twee uur in de file staan en er nog niet zijn! We hebben zo lang mogelijk gewacht, maar om twee uur zou het volgende stel trouwen in het gemeentehuis, dus moesten we toch maar beginnen, zonder musicchris en dreamerboy....
Nadat we welkom geheten waren en het woord net ongeveer aan een vriend van Wybo gegeven zou worden, ging de deur open en daar kwamen mn getuigen binnen. Precies op tijd om niet echt wat gemist te hebben.
Na een fantastisch mooie toespraak van Wybo's vriend, werden we in de echt verbonden en toen snel weer naar buiten om ruimte te maken voor het volgende bruidspaar. Dat was ons eerste half uur vertraging....
Vervolgens leek het erop dat het weer goed genoeg was om de groepsfoto's ook buiten te doen, dus wij met z'n allen naar de foto-lokatie. En terwijl we op een paar nakomers wachtten (die al naar de feestlokatie gereden waren), begint het opeens te stortregenen! Niet normaal, die bui. 't Koelde gelukkig niet hard af, dus de meesten wachtten braaf onder hun plu tot het voorbij was, ik werd in een auto geholpen. En net toen iedereen er was en we al haast besloten hadden de groepsfoto's dan maar bij de feestlokatie te maken, knapte het weer op en konden we toch de foto's buiten maken.
Met dat natte gras was het natuurlijk wel belangrijk dat mijn rokken goed opgetild werden, dus daar hielpen twee vriendinnen bij. De foto's gingen lekker snel, zonnetje werkte lekker mee, dus al vrij snel konden de gasten richting feestlokatie, terwijl wij met 1 vriendin, de fotograaf en de chauffeur achterbleven om nog meer foto's te maken. Helaas vond een insect het nodig onder mijn rokken verstrikt te raken en zich dus even flink te verdedigen. Enkel is nog steeds gevoelig....
De oldtimer was weer netjes droog toen wij richting feestlokatie gingen en onder flink veel getoeter zijn we dus netjes naar onze bestemming gebracht. Daarna moesten we afscheid nemen van die chauffeur en zijn mooie automobiel.
Het eten was erg lekker en de sfeer was bijzonder goed. Er werd toch nog een lied gezongen door Wybo's vriendengroep, ondanks dat we geen stukjes wilden. En mijn neefjes en nichtje hebben voor ons 'Lees je bijbel, bid elke dag' gezongen, zowel in het nederlands als in het engels. Dat vond ik echt heel erg leuk. Verder hebben Wybo en ik dreamerboy even in het zonnetje gezet omdat hij op onze grote dag eigenlijk zijn diploma-uitreiking had. Zonder medeweten van wie dan ook hadden Wybo en ik besloten dat we daar toch even wat aandacht aan moesten geven.
Na het eten werd het tijd om naar de kerk te gaan, en daar liepen we weer een half uur vertraging op: dominee stond in de file....
In plaats van ons zolang te verstoppen in de consistorie, hebben we maar lekker met vrienden en vriendinnen staan praten, dus een verloren half uur was het wat ons betreft absoluut niet.
Kerkdienst was helemaal naar onze wens, preek was mooi. Lekker evenwichtig gereformeerd, met wel uitleg voor de mensen van buiten de kerk. In de kerk hebben we ook onze ringen aan elkaar gegeven.
Na de kerkdienst zijn Wybo en ik al vrij snel in de auto gestapt. Receptie was vrij dichtbij, dus wilden we niet ook een soort van mini-receptie in de kerk hebben.
Op lokatie stonden er stoelen voor ons klaar, waar we erg blij mee waren. Mijn enkel was zo langzamerhand helemaal dik en stijf geworden en deed zoveel pijn dat ik toch maar een pijnstiller ingenomen heb.
Het viel me nog mee hoeveel handen we moesten drukken. t Was gezellig, heb lekker met veel mensen even kunnen praten. En we hebben het tot het einde toe volgehouden :) Zonder dat wij een tijd genoemd hadden vooraf, was iedereen zo rond het tijdstip dat we met de lokatie hadden afgesproken, vertrokken. En toen konden wij ook naar huis gebracht worden, met alle cadeaus (vooral enveloppen, scheelt weer sjouwen :+ ) en overgebleven spullen.
Kortom, t was een heerlijke dag, alles was goed geregeld, en dat wat mis ging, had niemand in de hand. Als er verder nog dingen misgegaan zijn, dan hebben Wybo en ik het in ieder geval niet gemerkt

Ditty

• Bekijk profiel
« Reactie #242 Gepost op: juni 21, 2008, 02:04:00 pm »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk en een mooie tijd samen toegewenst !! :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #243 Gepost op: juni 22, 2008, 07:07:57 pm »
En hier komen dan nog wat foto's:

Een close-up, gelukkig met de goede oorbellen ;)
http://lh3.ggpht.com/Fotogravinnetje/SF6D2hTG4cI/AAAAAAAABDM/0Q8gCE67cAA/bruiloft%20alfred%20en%20wilma%20030.jpg?imgmax=576

Net de deur uit, op weg naar de grote verrassing en het gemeentehuis
http://lh5.ggpht.com/Fotogravinnetje/SF6D9WztupI/AAAAAAAABDU/POwyCQY2vis/bruiloft%20alfred%20en%20wilma%20044.jpg?imgmax=576

Akte tekenen in het gemeentehuis
http://lh3.ggpht.com/Fotogravinnetje/SF6ENTNnhxI/AAAAAAAABDc/p-F4BFPQmxw/bruiloft%20alfred%20en%20wilma%20073.jpg?imgmax=800

Trouwbijbel kregen we natuurlijk tijdens de kerkdienst
http://lh4.ggpht.com/Fotogravinnetje/SF6Ef9iGgcI/AAAAAAAABDk/IjqflFUu92s/bruiloft%20alfred%20en%20wilma%20187.jpg?imgmax=800

Ik en mijn getuigen
http://lh5.ggpht.com/Fotogravinnetje/SF6EvIc2eNI/AAAAAAAABDw/f3T3QhN9RZ4/bruiloft%20alfred%20en%20wilma%20278.jpg?imgmax=576

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #244 Gepost op: juni 26, 2008, 12:28:31 pm »
Dit keer een verslagje vanuit een zonnig Stockholm. Het is heerlijk weer. En op dit moment zitten we lekker te internetten op het centraal station van de stad. Door de hele stad vind je internet-computers waar je voor 2 euro of 19 kr een vol uur kunt internetten. Helaas zijn alle chatmogelijkheden die ik kan bedenken afgesloten, dus dan moet ik me maar op andere manieren vermaken ;) Die toetsenborden zijn trouwens ook wennen, met de meeste leestekens onder andere toetsen en het feit dat je de rechter alt-toets regelmatig nodig hebt.
Gisteren zijn we met de auto naar Eindhoven gereden. We kwamen lekker op tijd op het vliegveld aan, ruim op tijd door de beveiliging heen, is het vliegtuig te laat :X Op het moment dat de gate gesloten had moeten worden, wisten wij nog niet eens bij welke gate we verwacht werden....
Met een klein uur vertraging opgestegen, heerlijk rustige vlucht. Wybo en ik wilden allebei naast een raampje, dus zaten we achter elkaar ipv naast elkaar ;)
Toen we landden was het flink bewolkt en na een flinke busrit (bus reed wel heerlijk, veel beter dan ik gewend ben van die touringcars) kwamen we in het centrum van de stad aan. We logeren deze vijf nachten in een jeugdhotel op een boot. Bedden zijn bijzonder goed, vergeleken met de bedden die ik in dergelijke hostels gewend ben. Ik heb dus prima geslapen, ondanks een opkomende verkoudheid.
Vanochtend fototoestel meegenomen de stad in. Als we terug zijn, zal ik er wel weer een paar online zetten, dan kunnen jullie een klein beetje meegenieten. En vanwege mijn verkoudheid zijn we op zakdoekjesjacht gegaan en geslaagd. ´t Is alleen wel slechte planning om nu juist ziek te worden :X

Musicchris

• De doorzetter wint
    • Bekijk profiel
« Reactie #245 Gepost op: juni 26, 2008, 04:12:54 pm »
Leuk verslagje! Krijgen wij die foto ook? Ik heb ook nog wat foto's voor jullie, die stuur ik wel als jullie terug zijn van vakantie.
En leuk dat wij er ook in voorkomen (de reden waarom was minder leuk... stomme files!)

Anywayz, fijne vakantie daar in Zweden! Erg hoor, dat je zelfs dan niet zonder internet kunt.
Doe mijn zwager de groetjes!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #246 Gepost op: juni 26, 2008, 07:54:19 pm »
Dank je, zusterlief  :)

Zoals gezegd hebben we vandaag de stad een beetje verkend. Vanmiddag een bijna twee uur durende rondvaarttocht gemaakt door de stad. Morgen willen we met de Speedo een wat verdere tocht (in ongeveer net zo veel tijd) gaan maken, wat meer door de omgeving van Stockholm. Hopelijk kan ik dan weer een heleboel mooie plaatjes schieten. De grotere gebouwen hier lijken allemaal vrij veel op elkaar, dus daar heb ik niet voortdurend foto's van gemaakt.
Eind van de middag heb ik een uur liggen slapen. Daarna hebben we nog een uur lang in het zonnetje op de boot zitten genieten. Ben wel zieker aan het worden, met loopneus en koorts, maar hopelijk voel ik me morgen weer wat beter.
Na het zonnen zijn we een eindje gaan lopen en hebben maar wat souvenirtjes gekocht. Hebben we dat ook weer klaar :+
Straks nog even ergens wat eten en drinken en dan kan ik hopelijk een beetje op tijd naar bed.
Hopelijk morgen weer een verslagje

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #247 Gepost op: juni 27, 2008, 02:13:47 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 26 juni 2008 om 12:28:Wybo en ik wilden allebei naast een raampje, dus zaten we achter elkaar ipv naast elkaar ;)
Haha, geweldig!

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #248 Gepost op: juni 27, 2008, 01:59:35 pm »
Zijn er nog meer foto's (online)? * Pinkeltje is daar zeer benieuwd naar.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #249 Gepost op: juni 27, 2008, 03:57:15 pm »
Ik heb best wel een heel aantal foto's thuis, maar niet online, en nu ook niet bij de hand. Of er meer online komt heb ik nog niet besloten. In ieder geval wel van onze vakantie hier in Zweden.
Gisteravond hebben we gezellig met een heel aantal Hattrickers wat zitten drinken en naar voetbal zitten kijken. Maar omdat ik niet lekker was zijn we voor het eind terug gegaan naar ons logeeradres.
Vanochtend voelde ik me gelukkig al een stuk beter, al houdt het nog niet over. Na het ontbijt zijn we weer naar de rondvaartboten toegegaan. We zijn meegeweest met een heel snelle, waarmee we de omgeving van Stockholm konden bekijken. Daar heb ik dus weer een aantal foto's gemaakt die volgende week wel een keer online komen. 't Was volop genieten. Hebben heerlijk weer, graadje of 20, overwegend zonnig.
Vanmiddag hebben we de metro gepakt en zijn random in- en uitgestapt. Kwamen in Hudvudsta uit en hebben daar wat te eten gekocht in de supermarkt. Vervolgens in een park het eten opgegeten en naar een ander metrostation gelopen. Was toch wat verder dan ik gedacht had...
Op dit moment hebben we nog zo'n anderhalf uur voor we een afspraak hebben en we zijn al ongeveer op de afgesproken plaats. Dus om even wat bij te komen, zijn we maar weer achter een computer gekropen. Toch wel lekker dat je hier zoveel internetpc's hebt waar je 1 tarief voor betaalt. Met de code die we gisteren op centraal station gekocht hadden, kunnen we nu nog in een ander deel van de stad online.
O ja, ik bedacht vanochtend dat ik hier ook maar iets moest zeggen over ons ontbijt. Het is (uiteraard) een buffet-ontbijt. Het enge is, dat alle granen, de suiker en nog een heel aantal dingen organisch zijn. Klinkt wel erg uber-gezond ;)
Wybo en ik zijn het er trouwens over eens: de stad is niet bijzonder mooi, de omgeving wel. Er is hier vrij veel hoogbouw, weinig 'normale' huizen. Aan de andere kant, de architectuur vind ik hier in veel opzichten wel beter dan in nederland als het gaat om het samengaan van oud en nieuw.
Waar wij slapen: http://en.wikipedia.org/wiki/Af_Chapman