Auteur Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2  (gelezen 248166 keer)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2
« Reactie #300 Gepost op: januari 12, 2009, 11:50:44 am »
t Is jammer dat ik vorige week zondag niet bij mn ouders was, want ze hebben daar 's middags een goede leespreek over zondag 3 gehad. Een deel van de gereformeerde leer die behoorlijk onderbelicht was geraakt bij hen in de gemeente en nu dus weer eens goed in het licht gezet is. Ik vind het jammer dat ik het gemist heb.

En verder ben ik vrijdagavond die bijtende herdershond weer tegengekomen met z'n baasje. Baasje had gewoon te laat doorgehad dat het niet Tosca was die aan kwam lopen en hij betreurde het dus echt heel erg wat er gebeurd was. Hij had Bobby nu aan de lijn, dus die kon vrijwel geen kant op en Boomer was er niet toe te bewegen om op minder dan een meter of 4 in de buurt van Bobby te komen. Angst voor Bobby zit er dus goed in... Bobby's baas heeft overigens wel besloten Bobby de deur uit te doen omdat hij niet de tijd en ruimte heeft om hem uit te laten op plaatsen waar geen andere reuen komen. Is moeilijke beslissing voor hem, maar hij ziet geen andere keus. Hij zou het nog erger vinden als Bobby een andere hond echt flink zou verwonden en hij afgemaakt zou moeten worden. Dan liever naar iemand met een flinke tuin ofzo.
computerfout: een vreemde een in de byte

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: januari 26, 2009, 02:09:07 pm »
Ik heb weer eens een column. Schiet maar raak wat mij betreft ;)

Wankel evenwicht?

Bij welke uitspraak voelt u zich het beste thuis? “Wij mensen zijn geneigd tot alle kwaad” of “Jezus heeft mij verlost van alle zonden”?
Je hebt mensen die de nadruk op dat eerste leggen. Zij doen het nooit goed genoeg, gaan gebukt onder hun zondige natuur. Zij zijn zich erg bewust van Gods heiligheid en hun eigen onmacht aan Gods grote verwachtingen te voldoen. Je hebt ook mensen die de nadruk op het tweede leggen. Zij doen opgewekt wat ze moeten doen en genieten ervan. Ze zijn blij dat ze in Jezus geloven en dat Hij hen gered heeft van hun zonden. En ze zien hoe langer hoe meer dat ze naar Gods wil gaan leven.
En toch... Bij sommigen zie je het ene uiterste: laag zelfbeeld, mens is tot niets in staat, God toornt verschrikkelijk over de zonde en je moet maar afwachten of Jezus' offer wel ook voor jou was. Bij anderen het andere uiterste: optimistisch mensbeeld, een mens kan zonder zonde worden en God is zo genadig: Hij vergeeft alle verkeerde dingen wel weer.

In gedachten zie ik een wiskundige grafiek voor me. Eentje met 1 hele hoge berg aan de ene kant, een verschrikkelijk diep gat aan de andere kant, met in het midden een top er tussenin. De hoge berg is hoe het straks op de nieuwe aarde zal zijn, zo mooi. Het diepe gat is onze zondige aard die we van Adam geërfd hebben. En die top in het midden is zoals we hier op aarde mogen leven met God. Op die hoge top brandt een fel licht, het gat aan de andere kant is diep zwart.
Wij mogen nu dus staan op die middelhoge top. Maar let op! Een heel klein stapje te veel naar links, en je komt in het dalletje tussen de twee toppen terecht. Je ziet je zondige aard niet meer, maar ook de hoge top en het licht zie je minder goed. Laat staan dat je het contrast tussen die twee nog ziet.
Een heel klein stapje te veel naar rechts en je kukelt dat diepe gat in. Je verliest het licht volledig uit het oog.
Gelukkig hoeven we niet helemaal alleen dat evenwicht te zoeken. God wil met zijn Geest in ons werken. Hoe langer hoe meer je naar Gods wil gaat leven door zijn Geest, hoe meer je er achter komt dat je er als mens toch eigenlijk nooit wat van bakt, hoe dankbaarder je wordt dat God een echt goede oplossing geboden heeft, hoe meer je naar Zijn Wil wilt proberen te leven door de Geest, hoe meer je er achter komt...
Dat noemt de catechismus het afsterven van de oude mens en het opstaan van de nieuwe mens.
We moeten dus beide kanten in het oog houden.

Jesaja 53:
1 Wie kan geloven wat wij hebben gehoord?
Aan wie is de macht van de HEER geopenbaard?
2 Als een loot schoot hij op onder Gods ogen,
als een wortel die uitloopt in dorre grond.
Onopvallend was zijn uiterlijk,
hij miste iedere schoonheid,
zijn aanblik kon ons niet bekoren.
3 Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
4 Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam.
Wij echter zagen hem als een verstoteling,
door God geslagen en vernederd.
5 Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.
6 Wij dwaalden rond als schapen,
ieder zocht zijn eigen weg;
maar de wandaden van ons allen
liet de HEER op hem neerkomen.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2009, 03:05:35 pm door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: januari 27, 2009, 10:40:59 am »
Ik heb een mailtje gekregen van de mensen aan wie ik Donna en Puck gegeven heb en dat wilde ik toch maar even hier ook neerzetten:

quote:

Hoi,
Ik wilde je even laten weten dat het super goed gaat met de cavia`s..
Lopen iedere dag los of zitten lekker met B te kroelen..
Donna is ook een stuk dikker geworden,dus het gaat hartstikke leuk en hebben het cavia virus goed te pakken,hahaha!!
Groetjes,M

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: februari 20, 2009, 09:55:45 pm »
Zo. Weer tijd voor een nieuwe column. Deadline is komende zondag, kerkblad komt een week later uit. Is denk ik wel handig nu even te vermelden :)
Zoals altijd: commentaar, op- en aanmerkingen zijn welkom, of ik er wat mee doe, is een tweede ;)

Op het moment dat ik dit schrijf is in het zuiden van ons land het carnaval weer losgebroken. Van oorsprong is het een feest om nog even los te gaan voor de vastentijd begint. En dat heeft mij aan het denken gezet. Zowel het achterliggende idee van carnaval als de manier waarop men er nu mee omgaat doen bij mij een paar vraagtekens rijzen.

We zitten in de veertig dagen voor het Paasfeest. Dus wordt er extra aandacht gegeven aan de lijdensweg die Jezus heeft moeten gaan. En daar past een ootmoedige, nederige houding bij. Dat je dat doet met vasten lijkt mij heel erg mooi. Tenminste, vasten in de zin van jezelf dingen ontzeggen om meer met God bezig te zijn.
Maar dan carnaval... voor je je op God gaat richten, ga je eerst maar helemaal los? Want nu mag het nog even, straks niet meer. Is het raar dat dat hypocriet op mij over komt?
Maar eerlijk is eerlijk: de gemiddelde Limburger viert wel carnaval, maar doet niets met de vastentijd. Carnaval is gewoon een feest waar je je geld over de balk smijt, zuipt en je uitleeft en de rest van het jaar spaar je voor het volgende carnaval. En waarom het Vastelaovend heet? Geen idee...
En de paar die het nog wel weten, eten gewoon een paar weken geen vlees, alleen vis, want dat hoort in de vastentijd. En een enkeling gaat in die tijd iets vaker naar de kerk.

Maar ja, ik schrijf nu niet voor katholieke Limburgers maar voor gereformeerde Rotterdammers. Carnaval kennen we hier nauwelijks. Dus eigenlijk is dit helemaal niet interessant voor in de Stadshaven. Toch?

En dat heeft me nu aan het denken gezet: hoeveel doen wij eigenlijk niet uit gewoonte? Of omdat het nu eenmaal zo hoort? Of omdat het nu eenmaal van ons verwacht wordt? Zijn we actief in de kerk omdat we dat voor God willen doen, of omdat we gevraagd zijn en geen nee durfden zeggen uit angst geen goede christen te zijn? Of omdat je als grefo nu eenmaal je op een bepaalde manier hoort te gedragen? Of verwachten wijzelf misschien dat anderen zich op een bepaalde manier gedragen terwijl we de achtergrond niet of niet meer weten van die bepaalde gewoonte?

Matt 6 : 16 – 18:
Wanneer jullie vasten, zet dan niet zo’n somber gezicht als de huichelaars, want zij doen dat om iedereen te laten zien dat ze aan het vasten zijn. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. Maar als jullie vasten, was dan je gezicht en wrijf je hoofd in met olie, zodat niemand ziet dat je aan het vasten bent, alleen je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: februari 21, 2009, 02:33:58 am »
Tja ach, ieder weekend voor de zondag ons voldrinken in een disco of een kroeg is onze tik geloof ik :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: februari 21, 2009, 12:52:55 pm »
En zij die klagen over het barbezoek van 'de jeugd' laat zich thuis vollopen?

@ Fotogravinnetje: Overigens staat Rotterdam natuurlijk wel bekend om het zomercarnaval, maar dat lijkt me meer een leuke optocht dan een we-zetten-het-drie-dagen-op-een-zuipen feest

Ik zou de column niet veranderen, doe ik ook nooit, soms  haalt mijn vrouw er een klein taalfoutje uit ;)

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: februari 21, 2009, 01:38:33 pm »
Ik vind je visie op carnaval eerlijk gezegd wat kort door de bocht en uitsluitend gericht op enkele beperkte en extreme uiterlijke kenmerken.... En ik kom nog geen eens van onder de rivieren om dat in te zien.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: februari 21, 2009, 01:44:15 pm »
t Is natuurlijk een column, dus dat mag kort door de bocht. En ik heb carnaval een paar jaar meegemaakt, in het uiterste zuiden van ons land, dus ik weet wel redelijk hoe men er dáár mee omgaat. Dat wil niet zeggen dus dat het overal zo is.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: februari 21, 2009, 02:00:58 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 21 februari 2009 om 13:44:
t Is natuurlijk een column, dus dat mag kort door de bocht. En ik heb carnaval een paar jaar meegemaakt, in het uiterste zuiden van ons land, dus ik weet wel redelijk hoe men er dáár mee omgaat. Dat wil niet zeggen dus dat het overal zo is.

Ook de voorbereiding van een carnavalsvereniging die een jaar lang bezig is met het bouwen van een praalwagen. Waar vriendschappen ontstaan en uitgediept worden. Waar mensen hun hart en ziel in een vereniging steken enz enz?
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het voor het publiek waarvoor het geschreven is vermakelijk is. :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: februari 21, 2009, 02:35:21 pm »

quote:

Doarsie schreef op 21 februari 2009 om 12:52:
En zij die klagen over het barbezoek van 'de jeugd' laat zich thuis vollopen?
Och, ik denk ik overdrijf lekker mee :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: februari 22, 2009, 12:57:40 am »

quote:

Thorgrem schreef op 21 februari 2009 om 14:00:
[...]

Ook de voorbereiding van een carnavalsvereniging die een jaar lang bezig is met het bouwen van een praalwagen. Waar vriendschappen ontstaan en uitgediept worden. Waar mensen hun hart en ziel in een vereniging steken enz enz?
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het voor het publiek waarvoor het geschreven is vermakelijk is. :)

Uiteraard gaat er op 95% van de praalwagenbouwlocaties minimaal een krat bier per bouwavondje door.  Alcohol kan vriendschapsbanden inderdaad enorm verdiepen.

Oké  een beetje gechargeerd.

meems

• Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: februari 23, 2009, 07:37:02 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 20 februari 2009 om 21:55:
En dat heeft me nu aan het denken gezet: hoeveel doen wij eigenlijk niet uit gewoonte? Of omdat het nu eenmaal zo hoort? Of omdat het nu eenmaal van ons verwacht wordt? Zijn we actief in de kerk omdat we dat voor God willen doen, of omdat we gevraagd zijn en geen nee durfden zeggen uit angst geen goede christen te zijn? Of omdat je als grefo nu eenmaal je op een bepaalde manier hoort te gedragen? Of verwachten wijzelf misschien dat anderen zich op een bepaalde manier gedragen terwijl we de achtergrond niet of niet meer weten van die bepaalde gewoonte?
Luc. 4:16.  Hij kwam ook in Nazaret, waar hij was opgegroeid, en volgens zijn gewoonte ging hij op sabbat naar de synagoge.  

Zoals je ziet had ook Jezus een gewoonte. Dus ook kerkgang mag je een goede gewoonte noemen. lijkt me.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: februari 23, 2009, 07:54:50 pm »
Ik zeg volgens mij ook niet dat een gewoonte per definitie fout is, wel een gewoonte om de gewoonte, zonder de juiste achtergrond te kennen of puur voor het uiterlijk

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: februari 23, 2009, 09:26:45 pm »
Verveelt Wybo- die bijna geen wybo meer heet- zich al?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: februari 23, 2009, 10:53:09 pm »
ik hoor hem lachen in de woonkamer, dus vervelen zal hij zich nog niet :P

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #315 Gepost op: maart 12, 2009, 09:15:21 am »
Zo. Laatste tijd flink wat foto's gemaakt. En gisteren weer eens lopen spelen met mijn computer. Heb onder andere de looks van m'n bureaublad en vensters veranderd. Dat ziet er nu dus ongeveer zo uit: http://lh4.ggpht.com/_kS9KXwtxOP4/SbjD8FVPw9I/AAAAAAAADX4/13mGIwMhv34/s400/bureaublad2.png
en
http://lh4.ggpht.com/_kS9KXwtxOP4/SbjD75qMpNI/AAAAAAAADXw/fyLuI5jTl7Y/s400/bureaublad1.png
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2009, 09:16:16 am door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: maart 13, 2009, 09:00:38 pm »
Ben de laatste dagen bezig met het experimenteren met GIIMP (fotobewerkingsprogramma). En vandaag ben ik met mn schoonzusje naar het Nederlands Fotomuseum hier in Rotterdam geweest. Die twee dingen samen hebben mij geïnpireerd tot het maken van een soort foto's dat ik normaal gesproken niet snel maak. Ben net begonnen met de bewerking van een van die foto's. En zie hier het resultaat (rest komt daar ook nog bij). Voor wie geen zin heeft om door te klikken zet ik hier mijn allereerste bewerking neer (ik vind em nogal leuk omdat ik behoorlijk MC Escher-fan ben...)
http://lh3.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SbqzLrE-2OI/AAAAAAAABiA/z-8SaoN-FwQ/s400/neon%20bewerking%20DSC_0010.jpg
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2009, 09:01:45 pm door Fotogravinnetje »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: maart 16, 2009, 11:32:57 am »
Ik vind het ook leuk, een beetje knutselen met foto's.

http://i430.photobucket.com/albums/qq24/maartjejohanna/hond.jpg
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: maart 17, 2009, 09:31:28 am »
Leuke bewerking. Alleen  heeft Boomer op die foto welgeteld 1 keer te eten gekregen van ons, is ie nog nooit door ons ontvlooid en een mand heeft ie bij ons nooit gehad en krijgt ie ook niet ;)
Maar ja, je bedoelt het natuurlijk algemeen. En dan denk ik dat je best wel gelijk kunt hebben. En hij zal vast niet altijd snappen waarom ik hem sommige lekkere dingen uit de bek haal (wat je maar lekker vindt aan stront :X, brood mag ie op zich wel hebben, maar niet van straat eten, idem voor andere etensresten). Maar hij heeft wel het vertrouwen dat wat ik doe goed voor hem is, zelfs als ik hem pijn moet doen of hem dingen laat doen die hij eigenlijk verschrikkelijk eng vindt :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: maart 25, 2009, 09:44:40 am »
Tsja, ik wist het natuurlijk al een tijdje dat het eraan zat te komen, maar ik vond het niet netjes om het al wereldkundig te maken: ik ben nu moderator. Of ik een goede zal zijn? Ik hoop het, ga er absoluut m'n best voor doen en verder is het afwachten.
Zo langzamerhand begint m'n leven steeds voller te worden. Fotografie natuurlijk. Ik help momenteel een van de hondenbaasjes met het maken van een geboortekaartje. Ik heb twee foto's voor haar bewerkt, omdat ze het zelf niet voor elkaar gekregen had en het ook niet aan haar nichtje wilde vragen. (Dat nichtje doet normaal gesproken dat soort fotobewerkingen voor haar, maar ja, het is natuurlijk niet zo leuk als zij al weet wat er op het kaartje komt.) Maar omdat ze flitslicht gebruikt hebben bij die foto's, kon ik het niet zo mooi krijgen als ik eigenlijk graag wilde. Dus misschien ga ik binnenkort die foto over maken en dan maar hopen dat het idd mooier wordt ;)
Ik zing momenteel ook mee in het kerkkoor. Zijn aan het oefenen voor rond Pasen en Pinksteren. Voor een volgende gelegenheid mag ik waarschijnlijk de muziek gaan omzetten naar MIDI-files (heb de tijd en de mogelijkheden ervoor, dus waarom niet :) )
En verder moet ik nog steeds een schilderij af maken, maar dat zie ik op dit moment nog even niet helemaal zitten, dus dat heb ik een beetje op de lange baan geschoven...
Zo eens in de twee maanden heb ik ook nog een kerkblad in elkaar te zetten
En dan nu ook mod hier op het forum. Alles bij elkaar begin ik het toch wel echt druk te krijgen voor mijn gevoel. Maar ik heb er plezier in en dat is het belangrijkste :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: maart 27, 2009, 10:01:35 pm »
Vandaag was Wybo de hele dag weg. Vanavond zijn we bij zijn ouders wezen eten. Dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om onverwachts naar de kapper te gaan :) Dit keer een wat duurdere kapper dan normaal, maar wel een waarvan ik wist dat ze goed werk leveren. Heb het dan ook volledig aan de kapster overgelaten wat ze van m'n kapsel wilde maken, mits het me maar goed stond, en alleen knippen. Is echt heel mooi geworden. Kort, maar wel vrouwelijk :) Eerste gedachte was: he, nou komen mn oorbellen weer tot hun recht. Tweede gedachte was: beetje make-up op doen zou het helemaal af maken. Ik zie er nu in ieder geval niet meer een stuk jonger uit dan ik ben, wat vanochtend nog wel het geval was :) Een niet zo heel scherpe foto van mijzelf nu (ben wel moe, dat kun je er wel aan zien; met zelfontspanner werken is ook nog een hele kunst ;) ) :
http://lh6.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/Sc05Dp2uapI/AAAAAAAABxM/2Mnl5c5E4gI/s512/DSC_0086.JPG

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: april 01, 2009, 10:05:50 am »
Maandag moest ik het kerkblad in elkaar zetten. Viel me toch wel erg tegen dit keer. Maar niet zo heel raar: overgang naar zomertijd, zondagochtend moest ik ook nog eens extra vroeg in de kerk zijn vanwege het inzingen met het koor, en dan heeft Wybo m'n nachtrust enigszins verstoord doordat ie veel moet hoesten. Dat ik daardoor minder diep sliep, had ik niet eens zelf door, maar Wybo zei dat ik me bij iedere hoestbui omdraaide. Tsja, dan slaap je dus blijkbaar minder diep.... Gisteren zijn we toch maar even naar de huisarts geweest, want Wybo hoestte heel veel slijm op. Antibiotica-kuurtje meegekregen en een inhalator om z'n luchtwegen wat te verwijden. Niet heel verbazingwekkend gezien z'n astma-verleden, maar ja, je hebt het natuurlijk liever helemaal niet nodig.
Het is trouwens heerlijk weer, ik moet Boomer nog gaan uitlaten en morgen willen we lekker naar het bos gaan. HET IS LENTE!!!!!!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: april 01, 2009, 12:06:21 pm »
Beterschap aan Wybo!
Bombus terrestris Reginae

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: april 03, 2009, 07:10:59 pm »
Wij vonden dat het zulk lekker weer is dat je er wel van MOET profiteren door naar het bos te gaan. maar ja, zo'n zwarte labrador die nog gedeeltelijk z'n wintervacht heeft, krijgt het natuurlijk heel snel heet. Ik had wel drinken mee, maar dat was lang zo interessant niet als de bergse plas... Dus ik denk: jij wil in het water? dan ga je maar. Dus eerst maar eens een stok vrij dicht bij de kant in het water gooien. Boomer kijkt ernaar, kijkt naar mij, ik moedig hem aan, en ja hoor, heel voorzichtig het water in, en vrijwel meteen eruit, mét stok. Ok, denk ik, jij durft hier het water wel in, dan de tak maar wat verder. Was ook geen probleem, Boomer vond het heerlijk, dat water. Alleen durfde hij niet verder dan waar hij nog net kon staan....Blijkbaar heeft ie nooit geleerd om te zwemmen. En dat voor een labrador... Aan mij de schone taak om Boomer deze zomer ervan te overtuigen dat ie best kan zwemmen en dat het nog leuk is ook ;) Nou ja, hij heeft in ieder geval geen waterangst, en snapt ook dat water niet alleen om te drinken is en hij vindt in het water zijn nog leuk ook, dus dat zwemmen komt ook nog wel :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: april 14, 2009, 12:12:42 pm »
Boomer werd helemaal dol toen hij gisteren het water van de Delftse Hout ontdekte:
http://lh6.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SeOUz3fjgII/AAAAAAAABx4/eBg_GtAOY2s/s720/DSC_0088.JPG
En zo zie ik eruit als ik met hem bezig ben:
http://lh3.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SeOgqfp-QPI/AAAAAAAACAY/Y7RoezpM_5Y/s640/IMG_1922.JPG
En zo zag Boomer er tijdens onze lunch uit:
http://lh3.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SeOgzXc-BII/AAAAAAAACB0/wqINjG-f_xA/s640/IMG_1933.JPG

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: april 18, 2009, 04:23:03 pm »
Toen we Boomer net hadden, kende hij het commando 'blijf' nog niet. Vandaag was ik met hem buiten, samen met nog wat mensen met honden uit de buurt. Heeft iemand z'n vlieger in een boom laten vliegen. Dus ik denk: ik ga even kijken of ik kan helpen, laat Boomer maar even bij die anderen blijven. Dus ik loop weg, zeg tegen Boomer: Blijf. Hij netjes zitten, ik naar de boom om te helpen. Helaas heeft mijn hulp niet mogen baten, maar oke. Boomer was mij alleen wel kwijt toen ik in de boom zat en schijnt toen even gepiept te hebben. Maar hij bleef netjes zitten. Kom ik teruglopen, Boomer helemaal blij, maar hij kwam pas toen ik hem riep. Goed he? Daar heeft ie dus lekkere brokjes en een flinke knuffel voor gekregen.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: mei 02, 2009, 01:58:02 pm »
t Is nauwelijks te geloven, maar zoals het er nu uitziet, hebben we zeer binnenkort een huis in Krimpen! Heel ruim, heel licht, voor- en achtertuin, 4 slaapkamers op de 1e, 1 zolderkamer, kleine badkamer, alleen beneden een toilet, ruime keuken (die nog helemaal vernieuwd gaat worden) en een schuurtje. O ja, er is ook nog een houtkachel, CV + boiler van een jaar oud, trap naar de eerste is mooi bekleed, niet verlijmd. En op de meeste plaatsen laminaat. Dus dat nemen we lekker over van de vorige bewoner :) En voor alles wat we overnemen, betalen we..... niets :*) Zij blij dat ze er geen werk aan hebben, wij blij dat het voorlopig naar onze zin is en we niet meteen smakken geld voor vloerbedekking enzo hoeven uit te geven :D
Volgens de advertentie kunnen we per 15 juli huren, maar waarschijnlijk kan het zelfs nog een paar weekjes eerder worden. Nu nog het groene licht van de woningbouwvereniging afwachten....

edit:ik was de inbouwkasten door het hele huis nog vergeten te noemen...
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2009, 02:01:53 pm door Fotogravinnetje »

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: mei 03, 2009, 01:49:46 pm »
Wauw, wat goed! Gefeliciteerd alvast! :D
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: mei 03, 2009, 02:38:42 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 02 mei 2009 om 13:58:
t Is nauwelijks te geloven, maar zoals het er nu uitziet, hebben we zeer binnenkort een huis in Krimpen!

Klinkt allemaal heel mooi! Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Ook een compliment voor de opvoeding van Boomer.
 d:)b
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: mei 03, 2009, 02:44:47 pm »
@edit fotogravinnetje:

Handig die inbouwkasten... je kamers zijn zo weer vol als je overal weer een kast in hebt staan, dus lijkt me echt ideaal...
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #330 Gepost op: mei 04, 2009, 09:22:18 pm »
Als ik het me goed herinner, ben ik in 2001 voor het laatst met dodenherdenking naar zo'n bijeenkomst rond een monument geweest. In de tussenliggende jaren vergat ik het op het moment zelf, of luisterde ik alleen naar de radio, een keer op tv gekeken naar het gebeuren op de Dam. Maar gewoon zelf gaan was er niet bij. En die andere manieren deden me eigenlijk niets. Dus vandaag ben ik weer gegaan. Niet lang. Ik kwam om iets van vijf voor acht aanlopen samen met Boomer. En waarom het me zo ontzettend veel deed? Ik weet het niet precies. Het zal wel een combinatie van het een en ander zijn.
De dichtstbijzijnde bijeenkomst was op Plein 1943, bij monument Het Vergeten Bombardement. Dat was al iets dat me aan het denken zette.Op 31 maart 1943 hebben de geallieerden per ongeluk een vrij dichtbevolkte woonwijk, Bospolder-Tussendijken, gebombardeerd in plaats van het gebied tussen de Merwehaven en de Keilehaven. (kijk ook maar eens hier)
Hoewel er een bordje verboden voor honden stond, ben ik toch wat dichter bij het monument gaan staan en heb Boomer af laten liggen. Komt er even later een man met een hondje bij me staan. Maakt opmerkingen over dat hond daar gewoonlijk boete van 250 euro ofzo oplevert en dat de politie nu niets deed terwijl ze ongeveer naast ons stonden. En waarom moest iedereen zo chagrijnig kijken.... Nou ja, daar was ik natuurlijk niet mee bezig, maar ik knik beleefd wat. Ondertussen heb ik al wat te kampen met mn emoties die opkwamen tijdens het nadenken over de Rotterdamse bombardementen en oorlog in het algmeen. Toen kwam het trompetsignaal. Boomer meejanken :X Dat lokte iemand uit de omstanders naar ons toe, die ging Boomer dus even lekker aaien enzo. "Twee minuten stilte alstublieft." Man gauw naar z'n maats terug
En ik maar bezig blijven met ruim 60 jaar vrijheid, wat het gekost heeft, de bombardementen, de jongens in Afganistan, de mensen in Israël en Palestina en andere oorlogsgebieden. Hoor je op de achtergrond allerlei kinderen spelen en roepen.... Die man naast me een opmerking maken over "soldaat geweest, dan moet je wel salueren, zal ik ook maar doen" (Man, houd toch je kop)
Toen het Wilhelmus. Nooit proberen mee te zingen als je al moeite hebt je emoties de baas te blijven ;) Toen nog een couplet (dus ik probeerde vers 6 mee te zingen). Man naast me heeft opeens wat door. Tikt me op de schouder, tikje verontschuldigend: "goede avond nog verder", en gaat er gauw vandoor.
Na het Wilhelmus kwam een vrouw van ongeveer mijn eigen leeftijd even een zakdoekje aanbieden :) (Had ik wel nodig ook)

Ik ben niet tot het eind toe gebleven. Er werden nog officiele kransen neergelegd toen ik weer wegliep samen met Boomer. Ben bezig gebleven met het hele gebeuren en had eigenlijk ook wel plezier om die man die zo'n dodenherdenking ergens maar poppenkast vond....
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2009, 09:24:27 pm door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: mei 06, 2009, 12:03:34 pm »
YES!
We hebben het huis toegewezen gekregen :*)

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: mei 06, 2009, 12:06:30 pm »
Gefeliciteerd! Veel succes en plezier met de verhuisrompslomp.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: mei 06, 2009, 12:06:40 pm »
Gefeliciteerd! En per wanneer verhuizen? Dan boek ik die dag vrij. 23 mei kan niet. :Y)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: mei 06, 2009, 12:13:37 pm »
Per wanneer horen we nog wel, maar zal zeker niet voor 15 juni zijn. Voor begin augustus zijn we wel verhuisd. Dus ergens tussen die twee data ;)

O ja. Gisteren zijn we al uitgebreid in Ikea wezen rondsnuffelen en we hebben ook maar vast een paar kleine dingen aangeschaft. Over de grote dingen hebben we ook al wel wat knopen doorgehakt, maar nog niets besteld. Zoals het er nu uitziet, wordt vooral de woonkamer heel nieuw :)
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2009, 12:15:02 pm door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: mei 25, 2009, 08:07:11 pm »
Ben erg moe, maar ja, soms moet je toch wat nieuws kopen voor feestelijke gelegenheden. Jurkje heb ik zelf uitgezocht, met ketting en oorbellen heeft m'n schoonmoeder geholpen:
http://lh6.ggpht.com/_kS9KXwtxOP4/ShrkIPk_B6I/AAAAAAAADcY/M-BOVrvFIak/s512/dsc_0179.jpg
O ja, met het feest zelf trek ik er uiteraard nog een panty bij aan, doe ik wat make-up op en zorg ik voor een perfect kapsel ;)
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2009, 08:33:50 pm door Fotogravinnetje »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: juni 11, 2009, 05:31:39 pm »
Morgen krijgen we de sleutel!
En we hebben net een paar relaxte dagen achter de rug. Van de Johannahoeve hadden we 2 overnachtingen inclusief diner en ontbijt cadeau gekregen in Auberge Grote Waaij in Well (Noord-Limburg). Dat is een familie-hotelletje in een grote Limburgse carré-boerderij. De beide diners waren heerlijk en luxe. We kregen een menu-voorstel van de eigenaar, dus niet á la carte. Maar ja, ik ben een moeilijke eter (al gaat het wel steeds beter) en asperges zijn niet aan mij besteed. Dus Wybo kreeg wel asperges, ik heb andere groente gekregen. Dat was echt genieten. We hadden ook de grootste kamer, met uitzicht op de binnentuin. Het ontbijt was ook prima en uitgebreid. Maandag waren we de enige gasten, dus ze hadden echt alle aandacht voor ons eten ;)
Dinsdag hebben we zowat de hele dag in Thermaalbad Arcen doorgebracht. Kregen een hot-stone-massage, een lunch en koffie met vlaai. En we mochten onbeperkt in de thermaalbaden en de sauna's. Dat was dus flink zweten en flink afkoelen en heerlijk relaxen :)
De tweede avond hebben we het menu-voorstel helemaal geaccepteerd. Hebben ze toch aan Wybo asperges gegeven en aan mij andere groente. Dat noem ik goede service :) Aan het eind hoefden we alleen de genuttigde drankjes te betalen, dus dat waren twee goedkope overnachtingen, diners en ontbijten :D
Vandaag heb ik Boomer weer opgehaald bij mn schoonouders vandaan. Hij was dolblij me weer te zien. Op dit moment ligt hij met z'n kop op mn voeten te slapen... Gelukkig vindt hij het niet erg om bij mn schoonouders te logeren, en zij vinden het ook erg leuk om op hem te passen. Scheelt toch heel wat pensionkosten ;) en het is nog prettiger voor Boomer ook.
Morgen krijgen we dus de sleutel van ons nieuwe huisje. Kunnen we vast beginnen met schoonmaken en dozen verhuizen. Vandaag nog een beetje rustig doen en dan vanaf morgen er tegen aan. de 20e willen we alles uit Rotterdam naar Krimpen gebracht hebben

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: juni 13, 2009, 11:21:04 am »
Zo. We hebben de sleutels, en de eerste dozen zijn ook al weggebracht. Koffie kunnen we ook al zetten in Krimpen :) Wat ik tot nog toe van de buurt en de buren meegemaakt heb, is erg leuk geweest. Dus ik denk dat we ons er snel thuis zullen voelen, en nog wel meer thuis dan in Schiemond. Hier in Schiemond heb ik natuurlijk wel een netwerkje opgebouwd onder de hondeneigenaars, maar in de wijk in Krimpen waar wij komen krijg je net zo gemakkelijk contact met buurtbewoners, alleen heb je er geen hond voor nodig (hoewel een hond wel altijd een aandachtstrekker is, helemaal als je zo'n allemansvriend als Boomer hebt :) )
Op dit moment mag ik weer even pauze houden. Heb net 8 zware dozen met de steekwagen de trappen af gebracht (arme spieren in schouders, armen, billen en buik, maar ja, beter je spieren aan het werk zetten dan door je rug gaan ;) ) en nu brengt Wybo ze weg, om ze in Krimpen vanuit de auto op de plateauwagen te zetten (ik heb gisteren gemerkt dat je daar tot vier dozen tegelijk op kwijt kan) en ze naar de schuur te brengen. Stofzuiger en andere schoonmaakhulpmiddelen heb ik gisteren al gebracht, dus vanmiddag gaan twee dames daar mee aan de slag. Wij hopen zelf nog twee of drie keer met de auto heen en weer te gaan. Als je je afvraagt waarom wij het op zo'n omslachtige manier doen (zelf paar keer per dag heen en weer rijden met een gewone auto ipv met aanhanger of busje ofzo en dan wat meer sjouwers): op deze manier houden we wat beter overzicht, belasten we anderen minder en houden we het zelf beter vol. Ik word in ieder geval knettergek als er een stuk of tien mensen met mijn spullen lopen te sjouwen. Ik heb dan geen overzicht meer, word doodmoe en kan niet meer verzinnen waar ik nog mee kan helpen (terwijl er genoeg te doen is). Daar zal ik volgende week, als we de grote spullen gaan verhuizen, al genoeg last van hebben, maar daar is niets aan te veranderen (of ik moet gewoon de hele dag met Boomer eropuit gaan en iedereen z'n gang hier laten gaan ;) )

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: juni 13, 2009, 11:28:20 am »
Ik heb natuurlijk nog wat te vertellen. Boomer weegt tegenwoordig ongeveer 33 kg. In het asiel hadden ze het erover dat ie zo'n 40 kg was, en in z'n paspoort staat als laatste gewicht (gewogen mei 2007) 38,7 kg. Dus hij is in een half jaar tijd ruim 5 kilo kwijt geraakt! En het belangrijkste: hij zit goed in z'n vel, heeft een steeds betere conditie en heeft niet meer om de haverklap een verstuikte poot. Heeft ie twee keer gehad in de eerste drie maanden, opgelopen tijdens het spelen met andere honden. Is toch niet normaal?
En voor wie graag wil zien hoe ons huisje er zo'n beetje uitziet (foto's zijn genomen toen de vorige bewoner nog bezig was met haar eigen verhuizing): http://picasaweb.google.nl/fotogravin/NieuweHuis
Foto's zijn gemaakt met groothoeklens, dus je hebt wel wat perspectief-vervorming, maar je krijgt toch wel een redelijke indruk van het huis. Ik heb er al onderschriften bij gemaakt, en ik denk dat het verder voor zich spreekt.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: juni 13, 2009, 11:35:05 am »
Wat een knus houtkacheltje.
Dat ene hoekje in de tuin waar je plantjes kwijt kunt moet je heel goed benutten. Dat het geen zielig hoekje wordt, maar er echt uitknalt. Vind ik...
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: juni 18, 2009, 06:03:33 pm »
Leuk hoor, zo'n nieuw huis. Hoe is het nu in Krimpen?

Ik las je berichtje over de dodenherdenking, op 4 mei, ik was daar ook, grappig.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: juni 23, 2009, 10:41:00 pm »
t is hier nog een zooi, maar stukje bij beetje begint het toch ergens op te lijken. Ons nieuwe bankstel staat er, Wybo's relaxkamer is bijna klaar, mijn muziekkamer begint er ook al wat meer geordend uit te zien, de woonkamer is weer wat leger dan vanochtend, de slaapkamer is bijna zoals we em willen. En het belangrijkste O-) TV, internet en telefoon doen het naar behoren :)
Vanavond zijn we even bezig geweest in ons oude stulpje. Wat ziet dat er nu kaal en leeg uit... En toch, hoe ik het ook naar mn zin heb in ons nieuwe huis, een stukje weemoed is er toch wel. Ik heb nog even de vaste groep van hondenuitlaters gezien en gesproken. Heb nu wel echt afscheid genomen. En ik denk dat Boomer nu ook wel begrijpt dat we niet meer terug gaan naar het appartement. En volgens mij vindt ie dat niet erg ook ;) (tenslotte is thuis daar waar voor je gezorgd wordt en waar je lekker rond mag rennen door het gras ;) )

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: juli 09, 2009, 10:06:08 am »
* Fotogravinnetje heeft toch lol vandaag!
keukenvloer zouden ze vandaag gaan vervangen, dus oude keukenblok eruit. valt dat ding van ellende uit elkaar. Dat was de eerste tegenvaller, maar met zulke vrolijke bouwlieden, kun je er alleen maar om lachen.
Volgende tegenvaller: vermoedelijk asbesthoudende plaat vastgespijkerd op de grond onder het oude keukenblok.
Dus hebben die twee mannen een noodkeukenblok geregeld. Blijkt de kraan te lekken. (Ok, het lijkt erop dat het al jaren daar onder de gootsteen gelekt heeft.)
Maar ze blijven hun goede humeur bewaren, en ik kan er ook om blijven lachen (al gaat het nu waarschijnlijk nog een week of drie a vier duren voor we onze keuken krijgen). En op hun verzoek ;) zet ik dus maar op mijn blog: woningbouwvereniging plaatst nieuwe keuken en het ziet er niet uit en is niet wat wij uitgezocht hadden :+ Foto's volgen nog

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: juli 09, 2009, 11:18:10 am »
En hier zijn dan de foto's van onze 'nieuwe' keuken:
http://lh5.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SlWzP3-YJXI/AAAAAAAADVY/tEhLn2ifqoc/s576/DSC_0271.JPG
http://lh3.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SlWzXPxxJEI/AAAAAAAADVw/DkqLOlwcqZc/s400/DSC_0277.JPG
http://lh6.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SlWzPG_AtXI/AAAAAAAADVU/Q_aVO-G6MvY/s400/DSC_0270.JPG
http://lh6.ggpht.com/_uo2FWBtboXw/SlWzSRQTHqI/AAAAAAAADVg/KjG5HkVw8t0/s576/DSC_0273.JPG

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: juli 09, 2009, 11:22:50 am »
Dat 'nieuwe' keukenblok doet me een beetje denken aan het keukenblok wat ik in mijn bovenwoning had waar ik alleen woonde.

Alleen ik had er nog 2 keukenkastjes boven hangen. :)

Op zich heb ik me er prima mee gered. Alleen jammer dat er niet zoveel afwas opgestapeld kon worden waardoor ik dus zeker wekelijks moest afwassen. (ik was toen nog student he ;) )

Succes nog met de keuken, ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk geregeld wordt.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2009, 11:23:39 am door Thorgrem »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #345 Gepost op: juli 09, 2009, 12:01:59 pm »
Ik heb de bovenkastjes er niet bij gezet omdat daar echt niets aan gedaan is. Op dit moment hangen daar vier normale bovenkastjes en een kleine waar ooit de afzuigkap onder hing

Overigens wordt de nieuwe keuken er een met drie onder- en drie bovenkastjes, anderhalve spoelbak, standaard kraan, bijna zwart blad, beuken-kleurige deurtjes, brede grepen. En dan zetten we er zelf kooktoestel (gasstel met oven), koelkast, vaatwasser en wasmachine neer, en we regelen zelf een afzuigkap (werd wel erg duur als we dat via de woningbouw gingen doen. krijg je dure kap plus hoge arbeidskosten)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #346 Gepost op: juli 09, 2009, 12:04:04 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 09 juli 2009 om 11:22:
[...] Alleen jammer dat er niet zoveel afwas opgestapeld kon worden waardoor ik dus zeker wekelijks moest afwassen. (ik was toen nog student he ;) )
[...]
zeker wekelijks? dan ben je ook niet handig met stapelen :+ Ik kan op zo'n stuk aanrecht prima afwas van 2 weken kwijt als ik in mn eentje ben O-)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #347 Gepost op: juli 24, 2009, 08:32:40 am »
En toen was ik weer tante geworden. Of nee, ik ben nu niet meer alleen tante, ik ben nu ook aunt ;) Alles is goed met moeder en kind.
Maar ergens is het wel raar hoor. Laatste keer dat ik mn broer en schoonzusje zag, was er nog niets op komst. Sowieso vind ik het heel moeilijk om me voor te stellen dat die broer nu vader is. En nu hebben ze dus 'opeens' een zoon. Dat is het rare van zo ver bij elkaar vandaan wonen. Je ziet elkaar zo weinig dat je op zich wel weet dat ze een kindje verwachten, maar echt doordringen doet het niet. En zelfs als je dan een filmpje van het joch ziet, kun je je nauwelijks voorstellen dat dat een neefje van je is.
Ik zou wel zo naar Michigan willen vliegen ;)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #348 Gepost op: juli 24, 2009, 08:43:11 am »
Afwas van 2 weken??  :/
Zoveel servies hoor je helemaal niet te hebben als student!

Ik kreeg, toen ik op kamers ging, het oude caravanservies van m'n ouders mee. Allemaal groen, bruin en oranje. In de loop der tijd is er het één en ander stukgegaan maar nog steeds hebben wij een donkerbruine eierprikker, afwasteil en beslagkom, en een oranje beschuitbus.
Bombus terrestris Reginae

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #349 Gepost op: augustus 27, 2009, 12:14:14 pm »
Het is vakantie geweest, dus al die tijd is er niets aan onze keuken gedaan.... Maar ik weet nu wel wanneer het dan eindelijk zal gaan gebeuren: vanaf 8 september gaan ze bezig. die dat beginnen ze met het verwijderen wat ze kunnen zonder aan het asbest te komen. 9 september wordt dan het asbest verwijderd (kost een hele ochtend voor een paar van die kleine flutstukjes, maar oke) en daarna gaan ze weer verder. Zoals het er nu naar uit ziet, gaan wij op vakantie terwijl de keuken helemaal afgetakeld is, en komen we thuis met een mooi afgewerkte keuken op vloer en verlichting na. (en dan mogen we denk ik ook nog onze apparaten weer gaan neerzetten en aansluiten)
Omdat we morgen bezoek krijgen, ben ik vandaag maar eens wat lekkers gaan bakken: boterkoek. Erg leuk om te zien hoeveel verschillende recepten daarvoor bestaan. Ik heb dus maar wat recepten gecombineerd, en ik moet zeggen: het deeg smaakt goed. Nu nog afwachten of de koek ook zo lekker is als ie uit de oven komt ;)
Wat ik uiteindelijk erin gedaan heb: 200 g bloem, bijna 200 g witte basterdsuiker, 200 g roomboter, 1 ei, wat zout (ik heb geleerd uit ervaring dat ik er voor mijn gevoel best veel in moet doen...) en een zakje vanillesuiker. Heteluchtoven op zo'n 170 graden en dan zou ie er ruim een half uur tot zo'n drie kwartier in moeten. En dan schijnt ie ook nog eens pas na 24 uur op z'n lekkerst te zijn, dus ik kan morgen pas het uiteindelijke resultaat vertellen
Boomer vond het deeg trouwens ook erg lekker (loopt nog steeds te schooien of ie niet wat kan vinden) en heeft ook het bakje waarin ik het ei gedaan had lekker uitgelikt. Ik ben zo blij dat ie nu op zo'n goed gewicht is dat ik em dat soort dingen zonder gewetensbezwaar kan geven
We voeren em trouwens de gekste dingen: zelfs af en toe een hele appel!