quote:
Las je vroeger zelf wel sprookjes etc Vaneccles?
En hoe kijk je daar nu tegenaan?
quote:
In ieder geval,ik heb het opgezocht,bestaat er niet zoiets als een
verbod op het lezen van boeken waarin toverij voorkomt,hoe fantasierijk
en niet-serieus die toverij ook mag zijn.
Wel vond ik een stuk of acht teksten waarin toverij,tovenaars en tovenaressen
er maar bekaaid vanaf komen,om het zacht uit te drukken.
Om het ongenuanceerd,politiek niet-correct en intolerant te zeggen:
ze zijn de Here 'een gruwel'.
Is het dan consequent om,als belijdend christen,de gruwelen van de Here je
kinderen voor te schotelen,nadat je het n.b. zelf eerst hebt gelezen?
Bijvoorbeeld dit gedeelte:
Deut 18
9 Wanneer gij gekomen zijt in het land dat de HERE, uw God, u geven zal, dan zult gij niet leren doen naar de gruwelen van die volken. 10 Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, 11 geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. 12 Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de HERE, uw God, hen voor u weg. 13 Gij zult onberispelijk staan tegenover de HERE, uw God; 14 want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten.
Dit stond nog op die site die ik aanhaalde:
quote:
Wie bijvoorbeeld de boeken heeft gelezen van Dr. Rebecca Brown:
He Came to Set the Prisoners Free en Prepare for War,
merkt op dat het hier helemaal niet gaat om ‘fantasie’ van een denkbeeldige wereld, maar om de gruwelijke werkelijkheid van een wereld waarvoor God de volken van Kanaän verdreven heeft toen ‘de maat van hun boosheid vol was’, vgl. Gen. 6:5 en 1 Kon. 14:24.
Gen 6: 5
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was,
1 Kon. 14: 24
24 Zelfs waren er aan ontucht gewijden in het land. Zij deden naar al de gruwelen der volken, die de HERE voor het aangezicht der Israëlieten verdreven had.
quote:
Het is dat Roodkapje er geen prijs op stelt,maar een paar one-liners van
Kuyper waren nu wel op zijn plaats geweest.

Je schreef ook wel meer, dus kan er wel een one-liner bij denk ik.