Auteur Topic: Nieuwe cd Metallica: St. Anger  (gelezen 3829 keer)

cochise

• Bekijk profiel
Nieuwe cd Metallica: St. Anger
« Gepost op: juni 14, 2003, 12:08:54 am »
eindelijk het wachten van  5 jaar word beloond met een zeer explosief agressief snel album
als je de vorige 2 studio platen load (1996) en reload (1997) goed vond heb je kans dat je deze plaat iets minder vind maar voor de die hard metallica fans die het eerdere werk van de band erg goed vinden zullen deze cd erg waarderen denk ik
de verassing is groot als de eerste riffs uit de boxen knallen de nieuwe muziek is ongekend hard fel en agressief
het lijkt in bijna niets op de op de koers die is ingeslagen met de laatste 2 studio albums load en reload toen de band midtempo ging spelen met country blues en southern invloeden
alle opgekropte woede en frustratie van de afgelopen jaren zit in dit album verwerkt
*het vertrek van jason newsted(bassist) (die vervangen is door robert trujillo was bassist bij suicidal tendencies infectious grooves en speelde de laatste jaren in de band van ozzy osbourne)
*alcoholverslaving james headfield(nu istie weer afgekikt)

maar naar mijn menig is dit wel het stevigste en hardste album van metallica van de afgelopen 15 jaar  

http://www.metallica.com/news/2003/images/st_anger_logo2.jpg

en dit is de hoes
http://www.metallica.com/news/2003/images/cover_pa_jpg.jpg

:D
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2003, 05:03:45 pm »
Vandaag las ik ook iets over St. Anger en ik denk dat ik dit album maar aan me voorbij laat gaan. Op zich heb ik niks tegen speed rock -een nummer als Master of Puppets is bijvoorbeeld erg lekker op z'n tijd-, maar ik hou toch meer van het 'softere' Metallica-werk. Nothing else Matters, Unforgiven etc.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2003, 05:24:30 pm »
je moet dit album leren luisteren de eerste keer vond ik het echt niks nu vind ik hem best tof maar dit zal niet een mainstream plaat worden zoals load en reload :)

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2003, 06:25:32 pm »
ik vraag mij soms af of dit wel een christelijke forum is als ik zie welke cd's en films word aangeprezen. :'(
efeziers 6:12

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2003, 11:24:15 pm »

quote:

op 18 Jun 2003 18:25:32 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
ik vraag mij soms af of dit wel een christelijke forum is als ik zie welke cd's en films word aangeprezen. :'(

dit is jou mening en daar heb je recht op ik vind niet dat r wat mis is met metallica afgezien van een paar nummers dan maar luister eens goed naar nummers zoals one and justice for all master of puppets nothing else matters en dan wel naar de tekst dat je niet van snaaiende gitaren houd ok dat is mogelijk(ik snap dat niet maar ja das mijn mening) is in iedergeval beter asl de gerecycelde troep die tegenwoordig massaal word geproduceerd aan de lopende band in de fabriek die de muziekindustrie heet

het kan nog veel erger hoor dan metallica hoor

grt.een(echte)muziek fan

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2003, 05:32:29 pm »

quote:

dit is jou mening en daar heb je recht op ik vind niet dat r wat mis is met metallica afgezien van een paar nummers dan maar luister eens goed naar nummers zoals one and justice for all master of puppets nothing else matters en dan wel naar de tekst dat je niet van snaaiende gitaren houd ok dat is mogelijk(ik snap dat niet maar ja das mijn mening) is in iedergeval beter asl de gerecycelde troep die tegenwoordig massaal word geproduceerd aan de lopende band in de fabriek die de muziekindustrie heet

Ik luister zelf veel naar white metal, ik weet echt wel wat goede muziek is en niet.
maar metallica is nou niet een band waar je als christen naar kan luisteren vind ik, maar dat is iets gereformeerd volgens mij.

wel metallica luisteren en bij voorbaat al zeggen dat christelijke muziek niks is.
en metallica is een band die ik niet in huis wilt hebben, want ik kan dan niet zeggen tegen God, bedankt dat ik naar metallica heb geluisterd, want ik schaam mij dan voor God.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2003, 05:39:43 pm »
Discussies over christelijk verantwoorde muziek heb ik vroeger best vaak gehad (met ouders, vrienden etc.), maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik gewoon de muziek luisterde die me raakte, en dat was over het algemeen geen christelijke muziek. De meeste opwekkingsliederen verdraag ik bijvoorbeeld niet.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2003, 05:45:23 pm »
wat heeft opwekkings liederen met metallica te maken, ik zing ze elke week in de kerk en geniet ervan, maar ik zet geen opwekkings cd op.

ik luister meer naar 12 stones, pod, after forever, tourniquet etc.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2003, 05:54:23 pm »

quote:

op 19 Jun 2003 17:45:23 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
wat heeft opwekkings liederen met metallica te maken

Net zoveel als een tijger met een varken.

quote:

ik luister meer naar 12 stones, pod, after forever, tourniquet etc.
Ken ik allemaal niet. Christelijke rock?

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2003, 06:19:29 pm »
ga eens naar een evangelische boekhandel, daar kan je vaak ook muziek luisteren of luister eens naar een gospel programma op je lokale radio of op 3fm op zondag avond.

en als je echt wat minder commerciele rock/metal wilt hebben, gan dan naar www.mp3.com en toets als zoekopdracht christian metal, dan krijg je genoeg legale mp3's
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2003, 06:30:08 pm door WaRRioR_FoR_ChRiSt »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2003, 07:14:36 pm »
Waarom moeten christenen altijd naar Christelijke (rock/pop enz)muziek luisteren. Waarom alleen maar christelijke literatuur lezen. Er is niks mis mee hoor, om misverstanden te voorkomen maar ik kijk verder dan mijn horizon. Ik weet dat veel muziek die ik luister niet christelijk is maar ik word daar totaal niet door beïnvloed.
Waarom doen we altijd zo moeilijk over muziek/film/boeken maar nooit bij bedrijfsfilosofieën. Misschien zitten daar wel duistere ideen achter. Bij sommige bedrijven is het New Age denken al ver doorgevoerd maar moeten we dan die producten van die bedrijven dan boycotten?  :?
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2003, 08:49:19 pm »
mijn idee(degene die dit topic begonnen is)hierover is dat de meeste christenen zich wel lekker voelen in dat beschermde wereldje met die hoge muren er omheen je hoeft niet eens gebruik te maken van iets dat niet van de kerk is want alles ligt in handbereik politieke partijen commisies(in allerlij verschillende soorten en maten)reisorganisaties scholen oftewel je weet niet eens wat er allemaal om je heen gebeurt in de wereld die niet christelijk is ik heb dar echt een hekel aan(zeg maar gerust dat ik het behoorlijk schijnheilig vind)
we zeggen wel dat het christendom zo mooi is enzo maar als je dit leest ligt het toch wat anders
breek de muren doe je ogen open en zie wat r nu werkelijk aan de hand is  
 :(

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2003, 09:14:43 pm »
Heb je 't ook tegen mij?  :|

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het te maken heeft met je 'lekker voelen' in het christelijke wereldje. Ik vraag me eerder af of je wel weet wat het inhoudt om christen te zijn (no offense.)

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2003, 10:17:41 pm »
Je bent niet verplicht om alles te doen of te luisteren naar alles wat christelijk is.
maar als christen komt God op de eerste plaats en niet ons eigen plezier.
maar ik krijg hier het idee dat jezelf op de eerste plaats komt en God ergens achteraan als je daar zin in hebt.
ik luister ook wel naar niet-christelijke (seculiere) muziek, maar ik luister wel of de tekst door de beugel kan en hoe het leven van een artiest is.

waarom is iedereen het eens als het over satanische muziek gaat terwijl de gewone pop muziek gevaarlijke is.
bij satanische muziek hoort je direct dat het fout is, maar bij pop muziek is het wat moeilijker en daardoor gaat je normen en waarden omlaag.

als je naar niet-christelijke dingen gaat of kijkt of luistert, denk er dan bij na of je er ook kan zijn als christen

het staat ook in de bijbel "onderzoek alles, maar behoud het goede"

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2003, 10:42:58 pm »
over die popmuziek geef ik je helemaal gelijk.
maar zo hebben we allemaal wel te vechten tegen bep. zonden.. bij de 1 is het muziek, bij de ander weer iets heel anders wat je nooit zou verwachten.

we moeten erg oppassen voor hoogmoed.

Ik dacht weleens, toen ik merkte dat zelfs de meest christelijke mensen die ik kende (ik stapte nog maar net 'christenland' binnen).. pfieuw, gelukkig is die persoon ook niet perfect. Ik was er blij om dat hij niet perfect was.
Ik was niet eens in staat om treurig te zijn dat hij het er zo moeilijk mee had.
Dit liet me maar weer inzien hoe ongelooflijk slecht we wel niet zijn, en hoe weinig naastenliefde we hebben van onszelf. (eigenlijk was het in de ik-vorm, die gedachte)

Ook doordat ik van hem dacht.. Gelukkig, hij is ook zondig, Trad automatisch de gedachte in werking: "ik ben beter want ik heb niet zoveel moeite met die zonde".
Wat een hoogmoed..
 ;(

(No offence, Warrior for Christ!! Dit was voor iedereen bedoeld.. hihi)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 19, 2003, 11:40:08 pm »

quote:

op 19 Jun 2003 21:14:43 schreef Pleun:
Heb je 't ook tegen mij?  :|

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het te maken heeft met je 'lekker voelen' in het christelijke wereldje. Ik vraag me eerder af of je wel weet wat het inhoudt om christen te zijn (no offense.)

ik heb het niet persoonlijk tegen jou maar dat is wat mij opvalt in dit gesprek
en ik weet wel wat het is om christen te zijn
ben alleen geen kudde dier zoals de halve wereld(iedereen loopt maar achter iedereen aan terwijl ze niet eens weten waarom?)

daar heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan net zoals het cliche van het christelijke wereldje waar ik het over had it's sat but true(om ff in de lyrics van metallica te blijven)

dit is wel wat verandert in de possitieve zin de laatste jaren dus er is nog hoop  ;)

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 20, 2003, 12:16:10 am »

quote:

op 19 Jun 2003 23:40:08 schreef cochise:
[...]

ik heb het niet persoonlijk tegen jou maar dat is wat mij opvalt in dit gesprek
en ik weet wel wat het is om christen te zijn
ben alleen geen kudde dier zoals de halve wereld(iedereen loopt maar achter iedereen aan terwijl ze niet eens weten waarom?)

daar heb ik gewoon een gruwelijke hekel aan net zoals het cliche van het christelijke wereldje waar ik het over had it's sat but true(om ff in de lyrics van metallica te blijven)

dit is wel wat verandert in de possitieve zin de laatste jaren dus er is nog hoop  ;)

Wat voor positiefs is er dan veranderd, kan je daar duidelijker over zijn.
Weet je, ik luister zowel radiohead als bijv. after forever (christelijk gothicband), en ik vind het doodnormaal om wel op de teksten te blijven letten. Ben het met je eens dat je niet op elke slak een zoutje moet letten maarre...om dat nou een cliché te vinden in de christelijke wereld....dat kan ik niet echt zeggen. Ik durf zelf te zeggen dat uit het GKV milieu waar ik uit vandaan kom (ben net een paar maanden geen GKV meer moet ik zeggen), dat het eerder cliché is wat jij allemaal vertelt ,cochise en je dus behoorlijk doorsnee bij mij overkomt (is natuurlijk weer niet kwetsend bedoelt hoor, weet je wel). Tis gewoon maar net hoe je er tegenaan kijkt. En of je verder denkt dan je neus lang is, christen of niet. Want ook niet-christenen hoor ik steeds vaker klagen over de verlaging van normen en waarden in de popmuziek (als ik me goed herinner Ruud de Wild..)omdat het steeds gekker wordt...steeds bloter en agressiever. Ok, dan heb ik het over de top 40 muziek waar jij eveneens niet zo wild op bent hé, maar toch.....ook niet christenen weten heus wel dat zoiets invloed heeft op de gedachtenwereld van de jongeren. En dan hoef jij misschien niet eens beinvloed te worden naar jouw mening, anderen kunnen dat wel worden. En dat gebeurt ook, en dit kan ik zeggen, juist omdat ik om me heen kijk en zie wat er om me heen gebeurt (want ondanks dat ik christelijke muziek, boeken en films luister, wat heus niet zo softie is als jij het doet overkomen.....ik heb echt geen bloemetjesjurk aan,dat laat ik aan m'n oma over), ik sta in de wereld en ben zeker niet cliché.

greetz en nog steeds
 :)
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 20, 2003, 12:28:02 am »

quote:

op 19 Jun 2003 22:17:41 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
Je bent niet verplicht om alles te doen of te luisteren naar alles wat christelijk is.
maar als christen komt God op de eerste plaats en niet ons eigen plezier. [...]
Zouden die twee niet samen kunnen gaan?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 20, 2003, 01:10:53 am »

quote:

op 20 Jun 2003 00:28:02 schreef Pulpeet:
[...]

lijkt mij wel
maar dit wil r bij sommige mensen niet echt in geloof ik
beetje jammer
 :?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 20, 2003, 02:43:43 pm »
maar nu weer ff ontopic

hier wat foto's van fields of rock in nijmegen
http://www.onstage.nl/onstage/gfx/2003/concert_impressies/metallica_02.jpg
http://www.onstage.nl/onstage/gfx/2003/concert_impressies/metallica_04.jpg
http://www.onstage.nl/onstage/gfx/2003/concert_impressies/metallica_01.jpg
http://www.onstage.nl/onstage/gfx/2003/concert_impressies/metallica_03.jpg

:)

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 20, 2003, 05:18:52 pm »

quote:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 20 Jun 2003 00:28:02 schreef Pulpeet:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

lijkt mij wel
maar dit wil r bij sommige mensen niet echt in geloof ik
beetje jammer

het wil er echt wel in bij mij, maar ik krijg vaak het idee van eerst mijn eigen plezier en aan God doe ik wel als ik wat ouder bent

het blijft echt het ik-cultuur

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 20, 2003, 05:47:55 pm »

quote:

op 20 Jun 2003 17:18:52 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
[...]

het wil er echt wel in bij mij, maar ik krijg vaak het idee van eerst mijn eigen plezier en aan God doe ik wel als ik wat ouder bent

het blijft echt het ik-cultuur
Zo denk ik er ook over. Ik ben me er altijd van bewust geweest dat er iets van je wordt verwacht als christen, het is geen vrijblijvend iets. Maar ik kon mezelf ook nooit opzij zetten.

Darkon

• Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 20, 2003, 09:22:39 pm »
zie lui zien er toch kwaad uit... zou hun eigen muziek zo slecht zijn?
geintje!

ik heb ook wel naar metallica geluisterd.. maar ik vond de teksten toch echt niet zo tof dat ik er vaker naar wilde luisteren.
"gij geheel anders" (eh.. of zoiets).... maw: niet wereldgelijkvormig... dat maakt ook uit of je naar metallicaspul luistert of niet.

toch?
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 20, 2003, 10:45:29 pm »
ja :)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

adoramus

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 20, 2003, 09:21:17 pm »
mijn zoon luistert ook vaak naar deze groep , maar ik vind niet dat ik deze muziek thuis hoeft te tolleren het lijkt wel of tegenwoordig alles kan je geeft je uit voor een christen maar je luistert naar de antichrist en dat zijn ze wel degelijk ik heb zelfs een videoband waarin ze openlijk toegeven dat de satan hun heer en meester is dat zegt toch genoeg

Steentje

• en steentje voor steentje bouw
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 24, 2003, 11:47:48 pm »
http://www.beatgreets.com...?path=33003&artist=P.O.D.

Check it, er zijn ook goede dingen...........

Steentje

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 01, 2004, 02:33:39 pm »
hee warior of christ. Wat is er mis met metallica??
Persoonlijk vind ik metallica echt super en het is mijn favo band. En st.anger is echt vet en inderdaat super snel en aggresief!! Ik vind het een van hun betere cd's. Maar kill em all, ride the lightning, master of pupets zijn toch iets beter. Wat ik wel jammer vind is dat er geen solo's op de cd zijn van kirk. Maar ja ach het is wel veel beter dan load en reload

Darkon

• Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 05, 2004, 07:14:27 pm »
Heb je wel eens naar hun teksten geluisterd?

Stel nu dat Jezus terug kwam.... en bij jou op bezoek kwam.. ga je dan samen gezellig luisteren naar Metallica? Of samen met Hem naar een concert?

Wat denk je dat Hij zal zeggen? Of er van denken?

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 05, 2004, 07:34:46 pm »
dus helemaal niet mee eens noem eens nummers/teksten waar je ej niet in kan vinden
one vind ik zelf wel een goeie tekst

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: maart 07, 2004, 12:48:17 pm »
"One"

Effe 'n regel:"Oh God,help me hold my breath as i wish for death."
Check de rest maar op encyclopedia-metallica.com/lyrics,'i've had enough for today!
Cheerio,Van.

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: maart 07, 2004, 01:57:52 pm »
Ik lees met grote verbazing dat After Forever een christelijke band zou zijn. Nu kan het zijn dat ik de teksten misschien verkeerd interpreteer, maar (de christelijke gedachtenlijn volgend) zou ik eerder zeggen dat de teksten onchristelijk zijn. Ik vind het ook supermuziek maar enige christelijkheid kan ik er niet in ontdekken.

Wat Metallica betreft, vind ik de oude muziek onovertroffen (Ride the lightning, Master of Puppets, Kill em all en And justice for all). In vergelijking met deze platen verbleekt St Anger volkomen. De plaat is veel te plat en te "gemaakt rauw" geproduceerd, waardoor het lijkt alsof men op vuilnisemmers aan het drummen is en het geheel veel te glad klinkt. Het is beter dan Load, Reload en S&M, maar verder vind ik het echt een gemiste kans.

Maar ik ben wel blij dat ze weer de ruigere kant opgaan, hopelijk wordt de volgende ceedee dan weer een klassieker.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: maart 07, 2004, 02:11:15 pm »
@ Huk: After Forever IS ook geen christelijke band.
quote:
op 01 Mar 2004 14:33:39 schreef bart1984:
hee warior of christ. Wat is er mis met metallica??
Persoonlijk vind ik metallica echt super en het is mijn favo band. En st.anger is echt vet en inderdaat super snel en aggresief!! Ik vind het een van hun betere cd's. Maar kill em all, ride the lightning, master of pupets zijn toch iets beter. Wat ik wel jammer vind is dat er geen solo's op de cd zijn van kirk. Maar ja ach het is wel veel beter dan load en reload

1. Metallica is dus agressief. Niet echt een kenmerk waarmee je je als christen wilt onderscheiden in je levenshoudig toch?
2. Titels als 'Kill em all' vind ik niet bij mijn christelijke levenshouding passen, jij wel? Oh, jij bent dus christen, wat vind je leuk? "Kill em all" van Metallica. Kom je gegarandeerd hypocriet mee over.
3. St. Anger (Saint Anger, Sint Kwaadheid): hoe wil je daar een christelijke draai aan geven?

Begrijp me niet verkeerd, ik houd erg van hard rock en metal, maar alleen zolang het strookt met de christelijke levensstijl zoals de Bijbel daar over spreekt in onder meer in Efeziërs en Galaten.
Het gaat er in dit leven niet om wat IK van dingen vind. Het gaat erom hoe ik God het beste kan dienen. Kies je voor jezelf, wat je zelf wel en niet vind kunnen of kies je voor wat God van je vraagt?
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2004, 02:17:37 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: maart 07, 2004, 05:01:15 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 12:48:17 schreef vaneccles:
"One"

Effe 'n regel:"Oh God,help me hold my breath as i wish for death."
Check de rest maar op encyclopedia-metallica.com/lyrics,'i've had enough for today!
Cheerio,Van.

als je dit zo leest zou je denken dit is een foute tekst maar als je de hele song leest ben ik het dus niet met je eens want deze song gaat over een soldat in vietnam die niks meer kan zien hij is geraakt door landmijnen(zie de clip dan snap je de clip beter) en ziet he leven dus niet meer zitten en ik denk dat ze doormiddel van de clip willen laten zien wat een oorlog kan aanrichten

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: maart 07, 2004, 05:07:56 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 14:11:15 schreef Roodkapje:
@ Huk: After Forever IS ook geen christelijke band.

[...]

1. Metallica is dus agressief. Niet echt een kenmerk waarmee je je als christen wilt onderscheiden in je levenshoudig toch?
2. Titels als 'Kill em all' vind ik niet bij mijn christelijke levenshouding passen, jij wel? Oh, jij bent dus christen, wat vind je leuk? "Kill em all" van Metallica. Kom je gegarandeerd hypocriet mee over.
3. St. Anger (Saint Anger, Sint Kwaadheid): hoe wil je daar een christelijke draai aan geven?

Begrijp me niet verkeerd, ik houd erg van hard rock en metal, maar alleen zolang het strookt met de christelijke levensstijl zoals de Bijbel daar over spreekt in onder meer in Efeziërs en Galaten.
Het gaat er in dit leven niet om wat IK van dingen vind. Het gaat erom hoe ik God het beste kan dienen. Kies je voor jezelf, wat je zelf wel en niet vind kunnen of kies je voor wat God van je vraagt?

agresief is dus niet christelijk sorry hoor kan ik me dus niet in vinden
en kill 'em all(wat trouwens een erg lekkere plaat is) zie je dus gelijk als dat iedereen maar dood moet dat kan ik wel een beetje begrijpen maar
maar ik den niet dat dat de intentie is van de titel meer gewoon een beetje schoppen tegen het een of het ander
en ik denk niet dat er 1 christelijke levens houding is die van jou is anders als die van mij

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: maart 07, 2004, 06:38:12 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 17:01:15 schreef cochise:
[...]
als je dit zo leest zou je denken dit is een foute tekst maar als je de hele song leest ben ik het dus niet met je eens want deze song gaat over een soldat in vietnam die niks meer kan zien hij is geraakt door landmijnen(zie de clip dan snap je de clip beter) en ziet he leven dus niet meer zitten en ik denk dat ze doormiddel van de clip willen laten zien wat een oorlog kan aanrichten

Eh,voila: "One"

"I can't remember anything
 Can't tell if this is true or dream
 Deep down inside i feel to scream
 This terrible silence stops me
 Now that the war is through with me
 I'm waking up i cannot see
 That there is not much left of me
 Nothins is real but pain now.

Hold my breath as i wish for death
 Oh,please God,wake me.

Back in the womb it's much too real
 In pumps life that i must feel
 But can't look forward to reveal
 Look to the times when i'll live
 Fed through the tube that sticks in me
 Just like a wartime novelty
 Tied to machines that make me be
 Cut this life off from me.

Oh,please God,wake me.

Now the world is gone I'm just one.
 Oh God,hold my breath as i wish for death
 Oh,please God,wake me.

Darkness.

Imprisoning me
 All that i see
 Absolute horror
 I cannot live
 I cannot die
 Trapped in myself
 Body my holding cell.

Landmine.

Has taken my sight
 Taken my speech
 Taken my hearing
 Taken my arms
 Taken my arms
 Taken my legs
 Taken my soul
 Left me with life in hell."

Wel,Cochise,noem me Disney,maar dit is onchristelijk (let op:ik zeg expres niet
'anti-christelijk'...).Het verhaal van deze soldaat doet me denken aan mezelf toen
ik mijn heil zocht in de drugs en ook niets anders deed dan klagen en ach en wee
roepen.
Cheerio,Van.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: maart 07, 2004, 06:49:58 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 18:38:12 schreef vaneccles:

'anti-christelijk'...).Het verhaal van deze soldaat doet me denken aan mezelf toen ik mijn heil zocht in de drugs en ook niets anders deed dan klagen en ach en wee roepen.

Aha, nu wordt me een hoop duidelijk.  

ff twee opmerkingen:

- Van Cochise vind ik het zwak om niet toe te geven dat de teksten van Metallica niet deugen. Ook al vindt je de muziek goed, wees gewoon een vent en neem kritiek op je favoriete bands serieus.

- Van Eccles vind ik hypocriet. Je raast als een dominee over het forum, terwijl ik zo m'n twijfels heb bij je eigen levenswandel. Maar ach, ik ken je verder niet.  

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: maart 07, 2004, 07:18:45 pm »
quote:
op 07 Mar 2004 18:49:58 schreef Pleun:
[...]Aha, nu wordt me een hoop duidelijk.  
Van Eccles vind ik hypocriet. Je raast als een dominee over het forum, terwijl ik zo m'n twijfels heb bij je eigen levenswandel. Maar ach, ik ken je verder niet.  

Waarvan acte.
Ik vind jou een beetje lauw,een laat-maar-waaien,postmodern als-je-jezelf-maar-christen-noemt-halleluja-'type'."Maar ach,ik ken je verder niet."

Luister,Pleun:ik ben niet bepaald trots op wat ik heb gedaan en nagelaten heb te
doen de afgelopen jaren,en,eerlijk is eerlijk,ik leidt tot op de dag van vandaag een
leven dat verre van christelijk te noemen is.Touchee.
Dat weerhoudt me er echter niet van,zoals je gemerkt hebt getuige je opmerking
over een "dominee die over het forum raast",om mijn mening te spuien,net als elk
een ander,hetzij christen,hetzij atheist/boeddhist/moslim/whathaveyou.
Als je vindt dat er niet 'gepreekt' mag worden,doek dan de hele boel gelijk maar
op..

Btw,ware mijn levenswandel 'recht' en 'rein' in de ogen van de Here,zou je mij
dan toestaan te 'preken'?
Cheerio,Van.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: maart 07, 2004, 07:28:34 pm »
I see...
Wat moet het heerlijk zijn om moderator te zijn,zodat je je woorden kan deleten..
Mail andere opmerkingen maar naar: peddemans@yahoo.co.uk

Dag Pleun.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: maart 07, 2004, 07:53:39 pm »
quote:
[...]

'anti-christelijk'...).Het verhaal van deze soldaat doet me denken aan mezelf toen
ik mijn heil zocht in de drugs en ook niets anders deed dan klagen en ach en wee
roepen.
Cheerio,Van.

sorry maar what the **** heeft dit met dit nummer te maken dan ditnummer  gaat helemaal niet over drugs en wat is er mis met klagen

Darkon

• Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: maart 08, 2004, 05:19:45 am »
The God that failed:
-----------------------

Pride you took
pride you feel
pride that you felt when you'd kneel
not the word
not the love
not what you thought from above

it feeds
it grows
it clouds all that you will know
deceit
deceive
decide just what you believe
I see faith in your eyes
never your hear the discouraging lies
I hear faith in your cries
broken is the promise, betrayal
the healing hand held back by the deepened nail
follow the god that failed
find your peace
find your say
find the smooth road in your way
trust you gave
a child to save
left you cold and him in grave

it feeds
it grows
it clouds all that you will know
deceit
deceive
decide just what you believe
I see faith in your eyes
never you hear the discouraging lies
I see faith in your eyes

pride you took
pride you feel
pride that you felt when you'd kneel
trust you gave
a child to save
left you cold and him in grave

I see faith in your eyes
never you hear the discouraging lies
the healing hand held back by deepened nail

Of Wolf and man
-------------------
Off through the new day's mist I run
off from the new day's mist I have come
I hunt
therefore I am
harvest the land
taking of the fallen lamb
off thruogh the new day's mist I run
off from the new day'smist I have come
we shift
pulsing with the earth
company we keep
roaming the land while you sleep

shape shift nose to the wind
shape shift feeling I've been
move swift all senses clean
earth's gift back to the meaning of life
bright is the moon high in starlight
chill is the air cold as steel tonight
we shift
call of the wild
fear in your eyes
it's later than you realized

earth's gift back to the meaning of life
I feel I change
back to a better day
hair stands on the back of my neck
in wildness is the preservation of the world
so seek the wolf in thyself

earth's gift
back to the meaning of wolf and man

eh.. taken of the fallen lamb? Ik ken geen lamb dat gevallen is.... geen Eén.
Overigens.. waarom was "the black album" zwart? En waarom staat er een slang op?

Darkon

• Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: maart 08, 2004, 05:32:42 am »
quote:
Ik vind jou een beetje lauw,een laat-maar-waaien,postmodern als-je-jezelf-maar-christen-noemt-halleluja-'type'."Maar ach,ik ken je verder niet."

en
quote:
"dominee die over het forum raast"

Jammer dat men elkaar zo aanvalt. Een forum is in de eerste plaats om meningen te delen... niet elkaar aan te vallen. Komt nog eens bij dat op deze manier reageren niet christelijk is... En daar komt ook nog eens bij dat 'gepreek' positief kan zijn. Waarom zitten we op dit forum? Niet om elkaar af te vallen, maar elkaar op te bouwen in geloof; neuzen richting Christus te laten wijzen.

vroom geblaat? mickey mouse christen? Niemand is volmaakt (wie gooit er de eerste steen?) en we hebben de plicht om heilig te zijn. Zijn we God's kinderen of het afval van de wereld?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: maart 08, 2004, 09:52:19 am »
quote:
op 08 Mar 2004 05:32:42 schreef Darkon:

Jammer dat men elkaar zo aanvalt. Een forum is in de eerste plaats om meningen te delen... niet elkaar aan te vallen. Komt nog eens bij dat op deze manier reageren niet christelijk is...

Daarom had ik die post ook verwijderd. Jammer genoeg net iets te laat.

Back ontopic maar weer.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: maart 08, 2004, 03:04:27 pm »
quote:
jammer dat men elkaar zo aanvalt.

Mijn excuses voor deze oog-om-oog-reactie,'k zal wat meer op m'n vingers letten.
Sorry Pleun,het spijt me dat ik je een 'mickey mouse christen' heb genoemd.
Zand erover?Wat mij betreft de hele Sahara..
Cheers,Van.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: maart 08, 2004, 03:16:03 pm »
quote:
Eh,voila: "One"

"I can't remember anything
 Can't tell if this is true or dream
 Deep down inside i feel to scream
 This terrible silence stops me
 Now that the war is through with me
 I'm waking up i cannot see
 That there is not much left of me
 Nothins is real but pain now.

Oh,please God,wake me.

Back in the womb it's much too real
 In pumps life that i must feel
 But can't look forward to reveal
 Look to the times when i'll live

Oh,please God,wake me.

Now the world is gone I'm just one.
 Oh God,hold my breath as i wish for death
 Oh,please God,wake me.

Darkness.

Imprisoning me
 All that i see
 Absolute horror
 I cannot live
 I cannot die
 Trapped in myself
 Body my holding cell.

Landmine.

Has taken my sight
 Taken my speech
 Taken my hearing
 Taken my arms
 Taken my arms
 Taken my legs
 Taken my soul
 Left me with life in hell."

roepen.
Cheerio,Van.

Noem me naief, maar ik dacht altijd dat "One" tekst letterlijk ging over soldaten die hun armen, benen en ogen kwijt waren geraakt. De clip doet dat ook vermoeden. Volgens mij heb je dan toch alle reden om te klagen en ach en wee te roepen. Zou ik wel doen tenminste.
Bombus terrestris Reginae

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: maart 08, 2004, 03:32:04 pm »
Ik ook.
Daarom schrijf ik er ook geen liedjes over.
Afgezien nog van het feit dat ik me absoluut geen voorstelling van kan maken van
hoe het leven eruit zal zien zonder armen,benen,zicht,gehoor,spraak,gevoel,ziel,
de hele rattaplan.Bij wijze van spreken.
Cheerio,Van.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: maart 08, 2004, 05:32:49 pm »
quote:
[...]

Jammer dat men elkaar zo aanvalt. Een forum is in de eerste plaats om meningen te delen... niet elkaar aan te vallen.

Tis nog een moderator ook die dat doet. Verstaat zijn vak totaal niet blijkbaar.
Live vanuit de luie stoel

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: maart 08, 2004, 05:45:13 pm »
Er wordt een vergelijking in One getrokken met soldaten, maar de tekst zelf gaat over drugsgebruik.
quote:

Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: maart 08, 2004, 05:52:58 pm »
quote:
op 08 Mar 2004 17:45:13 schreef Roodkapje:
Er wordt een vergelijking in One getrokken met soldaten, maar de tekst zelf gaat over drugsgebruik.

[...]

ja niet dus die soldaat ligt in het zuikehuis aan de slangetjes(aan de beademing)
en wil dus dat de slangetjes er uit worden gehaald zodat hij dood kan gaan

rideon

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 08, 2004, 06:56:54 pm »
Volgens mij gaat dit toch echt over een soldaat die zijn ogen,armen benen kwijt
is geraakt ,de clip zegt genoeg.
master of puppets gaat over drugs.
Je moet de text zien uit het oogpunt v/d soldaat.
Wie zou er op zo'n manier nog verder willen leven?
In leven worden gehouden door slangetjes.
En het gebruik van sommige woorden maakt een band nog niet gelijk fout, je
moet WETEN waar bepaalde nummers over gaan voor je een oordeel kunt geven of de muziek goed of fout is.

Ik heb 1 Tip; lees interviews met de bandleden, daaruit kun je goed afleiden
hoe ze in het leven staan en over dingen denken.

overigens vind ik last caress/green hell van metallica wel dubieus, maar ik ken het verhaal erachter niet en kan me dus vergissen.

gr.
love spreads!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 08, 2004, 07:47:12 pm »
En dan heb je nog Enter Sandman...

Say your prayers, little one
Don't forget, my son,
To include everyone

Tuck you in, warm within
Keep you free from sin
Till the sandman he comes

Sleep with one eye open
Gripping your pillow tight

Exit: light
Enter: night
Take my hand
We're off to never-never land

Something's wrong, shut the light
Heavy thoughts tonight
And they aren't of Snow White

Dreams of war, dreams of liars
Dreams of dragon's fire
And of things that will bite

Sleep with one eye open
Gripping your pillow tight

Take my hand

Now I lay me down to sleep
Pray the Lord my soul to keep
If I die before I wake
Pray the Lord my soul to take

Hush little baby, don't say a word
And never mind that noise you heard
It's just the beasts under your bed
In your closet, in your head

Grain of sand

Take my hand

En een clip hoeft niet per se de bedoeling van het nummer zo over te brengen als bedoeld door de band. Ik weet niet of jullie de clip "Sonne" van Rammstein kennen, maar dat lied gaat dus echt niet over Sneeuwwitje of over onze zon, maar over 'drogen' (du: drugs). Sonne is cocaine.