Dit terwijl de Bijbel het huwelijk heel anders voorschrijft dan ELKE kerk.
Laten we een voorbeeld nemen aan Jacob... Jacob speelt onder één hoedje met zijn moeder Rebecca, en ze houden pa Isaäk voor de gek, door Jacob Esau te laten spelen. Isaäk, bijna of helemaal blind, heeft niets in de gaten, en geeft Jakob de zegen, die eigenlijk bestemd zou zijn voor Esau. Dan dringt het tot Jacob door dat Esau niet zo erg blij zal zijn met het feit dat hij de zegen, waar hij als oudste recht op heeft, zal moeten missen. En daar Esau een ruige vent is, kan Jacob zich beter uit de voeten maken. Hij vlucht (op aanraden van zijn vader Isaäk, zie Genesis 28:2) naar het land waar zijn moeder vandaan komt. Daar aangekomen ziet hij Rachel, en hij wordt stapelverliefd op haar ogen (het aloude dogma dat liefde en uiterlijk niets met elkaar te maken hebben, is hiermee dus ook niet Bijbels). Het blijkt dat Rachel familie van hem is, namelijk zijn nicht. In ieder geval is Laban zijn oom, en Laban is Rachels vader. Jacob sluit een deal met Laban: hij werkt zeven jaar voor Labans dochter (precies zoals zijn vader zei in Genesis 28:2). Na zeven jaar wordt er een groot feest gehouden, waarbij de alcohol rijkelijk vloeit. Jacob is niet helemaal helder meer, maar nog wel zo helder dat hij weet dat hij zou trouwen met Labans dochter, en na het feest duikt Jacob het bed in met de dochter van Laban. De volgende morgen echter, ontdekt Jacob dat de vrouw naast hem Lea is, de zuster van Rachel. Met HAAR is hij naar bed geweest. Met HAAR heeft hij sex gehad.... Maar het trouwfeest was om te vieren, dat hij met Rachel zou trouwen. Maar hij heeft nu sex gehad met Lea, en is dus met haar getrouwd. Rachel is NIET zijn vrouw. Lea is zijn vrouw.
Dus kort gezegd: Het trouwfeest ter ere van Jacob en Rachel is een ceremonieel gebeuren, maar het daadwerkelijke huwelijk dat geldt, is tussen Jacob en Lea. Jacob wordt boos, maar Laban zegt: “OK, je mag ook trouwen met Rachel, zodra de wittebroodsweken met Lea om zijn (Genesis 29:27), maar dan moet je nog eens zeven jaar voor me werken”.
Voor God gelden BEIDE huwelijken. Jacob, die in de eerste instantie alleen verliefd was op Rachel, heeft kennelijk sex met beide vrouwen. Maar Rachel wordt meer gewaardeerd door Jacob dan Lea. En dat is niet wat God wil, en Hij maakt Lea vruchtbaar, en Rachel onvruchtbaar (Genesis 29:32). En Lea krijgt vier kinderen: Ruben, Simeon, Levi en Juda. Rachel kan het niet hebben, en zegt tegen Jacob: “OK, geef me kinderen, anders ga ik dood”. (Genesis 30:1). Jacob wordt boos, hij is immers God niet. Rachel geeft Jacob haar slavin tot vrouw, (Genesis 30:4a), haar kinderen zullen de mijne zijn”. Vanaf dat moment gaat Jacob niet meer naar bed met Lea (dat blijkt later, als Rachel en Lea ruzie hebben om een aantal vruchten die Ruben geplukt heeft, zie Genesis 30:14-16), maar met Bilha (Genesis 30:4b). Bilha wordt zwanger, en krijgt een zoon, en Rachel geeft de zoon een naam (Genesis 30:6). Daarmee is Rachel de moeder van de zoon, die overigens Dan heet. Het blijft niet bij één zoon, want Bilha wordt ook moeder van Naftali. Dan volgen er geen kinderen meer.
Omdat Lea geen kinderen meer krijgt, geeft ze haar slavin Zilpa aan Jacob als vrouw (Genesis 30:9). En Gad wordt geboren. Zilpa krijgt in opdracht van Lea nog een zoon: Aser.
Vervolgens komt de ruzie tussen Lea en Rachel, die ik eerder noemde, en beschreven staat in Genesis 30:14-16: Ruben, de oudste zoon van Lea, heeft een paar wilde vruchten geplukt. Rachel heeft zin in die wilde vruchten, en zegt tegen Lea, dat ze die wil hebben. Lea zegt: “Ja, dag Jan, eerst pak je mijn man af, en nu wil je ook de wilde vruchten die mijn zoon geplukt heeft, opeten?” Rachel antwoordt: “Nou ok, jij mag vannacht bij Jacob liggen, als ik nu die vruchten mag”. Jacob heeft dus die nacht sex met Lea, en Lea wordt zwanger. En ze baart Issaschar. Ze wordt nogmaals zwanger, en ze krijgt Zebulon als zoon. Ze wordt nogmaals zwanger, en ze krijgt een dochter, Dina.
Ondertussen gaat Jacob nog steeds geregeld naar bed met Rachel, en God zorgt ervoor dat Rachel weer kinderen kan krijgen. Ze wordt zwanger, en Jozef wordt geboren. En tot slot wordt Benjamin geboren, maar die geboorte wordt Rachel fataal, en ze sterft.
In dit verhaal wordt heel duidelijk beschreven, dat een man een vrouw neemt, door sex met haar te hebben. God geeft het huwelijk vorm, door twee mensen sex met elkaar te hebben.
Er staat ook een voorbeeld van een huwelijk in Richteren. In hoofdstuk 14 wordt beschreven hoe Simson met een Filistijnse vrouw trouwt... Zie Richteren 14:10, daar staat dat de jongeren een feestje plachten te geven als ze gaan trouwen. Dat is dus kennelijk iets extra’s, wat niets zegt over het huwelijk. Het feestje wordt een catastrofe, en Simson smeert ‘m. Maar later eist hij sex met zijn vrouw, maar zijn schoonvader zegt: Sorry, kan niet, ze is nu getrouwd met een ander, haar bruidsjonker. Maar haar jongere zuster is ook knap, ga met haar naar bed, je mag haar hebben” ( Richteren 15:2).
Ook in Ruth staat het huwelijk beschreven. In eerste instantie gaat Ruth, zonder kleren, aan het voeteneinde van Boaz liggen (Ruth 3:7), maar ze hebben geen sex. Boaz wil eerst de andere rechthebbenden horen. Omdat Ruth getrouwd was met Machlon of Chiljon, geen kinderen kreeg, moet een familielid, liefst een broer, anders een neef, zorgen voor kinderen, om de familieband niet te laten uitsterven. Er zijn echter anderen, die dichter bij Machlon en Chiljon staan dan Boaz. Maar als die het niet erg vinden dat Boaz met Ruth trouwt, en zo de familieband in stand houdt, trouwt Boaz met Ruth, en komt in haar (Ruth 4:13).
Weer terug naar Jacob, of eigenlijk naar zijn zoon Juda (de vierde zoon van Lea). In Genesis 38:3 staat dat hij Shua’s dochter zag, haar trouwde en in haar kwam. Er wordt niet beschreven hoe hij haar trouwde, alleen maar DAT hij haar trouwde, en dat hij in haar kwam. Dus dat hij sex met haar had. Ze krijgen drie zonen: Er, Onan en Sela. Juda vindt een vrouw voor zijn zoon Er: Tamar. Er doet iets wat God niet kan hebben (er staat niet wat, maar dat doet er ook niet toe), en God laat hem sterven. Juda zegt tegen Onan: “Je moet je zwagerplicht nakomen, en zorgen voor kinderen voor je broer. Ga dus naar bed met Tamar, en verwek een kind”. Onan denkt: “Ja, lekker is dat: ik verwek een zoon, maar hij zal nooit mijn zoon zijn, officieel. Dat doen we dus niet”. En hij verspilde zijn sperma op de grond, staat er in Genesis 38:10. God wordt boos, en laat Onan sterven (er wordt hierom gezegd dat masturberen, ook wel onaneren genoemd, niet is toegestaan, want je mag je zaad niet verspillen. Dit is een misverstand, God is boos omdat Onan geen kinderen wilde verwekken op zijn broers naam. Dit terzijde). Juda zegt tegen Tamar, dat ze bij hem mag wonen, totdat broer 3, Sela, oud genoeg is om kinderen te verwekken. Juda’s vrouw sterft, en als Juda haar dood verwerkt heeft, gaat hij met een vriend schapen scheren in Timna, Filistea. Tamar verneemt dat, doet haar traditionele weduwe-kleding uit, doet een sluier om haar gezicht, en gaat bij de weg naar Timna zitten. Ze wist namelijk dat Sela oud genoeg is om een kind te verwekken. Maar ze was nog niet getrouwd met hem, staat er in Genesis 38: 14d. Met andere woorden: ze hadden nog geen sex gehad. Ze moet dus wat anders doen, om toch kinderen te krijgen, op naam van haar overleden man.
Juda ziet de gesluierde vrouw zitten, en omdat ze een sluier om heeft, gaat hij ervan uit dat ze een prostituee is, niet wetenede dat het zijn schoondochter is. Juda komt in haar, en ze wordt zwanger... De zwagerplicht is vervuld... Dus Juda is nu Tamars man.
In deze vier voorbeelden heb ik aangetoond, dat de Bijbel stelt, dat sex gelijk staat aan huwelijk. Echter, God stelt wel een voorwaarde: een huwelijk geeft ook de verplichting om te zorgen voor degene met wie je trouwt. Dat is iets wat ook hieruit blijkt.... Dat betekent dus, dat sex niet is toegestaan als tussendoortje, het is