Ik denk dat je niet zozeer moet kijken naar de sex. maar dat je moet kijken naar wat het huwelijk is. De sex is wel een krent uit de pap, maar in de bijbel gaat het eignelijk nooit over sex. Het gaat over verbonden, over trouw.
Het is een beetje als een peuter die de lekkere stukjes uit de salade haalt en geen aandacht heeft voor de rest.
Het woord '' aanhangen'' word oook gebruikt inde relatie tussen God en zijn volk: De HERE uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren (deut 10:20). je sluit een verbond dat je bij elkaar blijft, dat je leeft volgens de regels van je verbond.
'' en zij zullen tot een vlees zijn"" betekent meer dan alleen lichamelijk een zijn. want puur sec gezien, worden man en vrouw natuurlijk niet een lichaam. Twee puzzelstukjes die in elkaar passen blijven nog steeds twee puzzelstukjes. ze gaan in elkaar vergroeien, ze worden lichamelijk, psychis, geestelijk eeen.
God maakt duidelijk dat het huwelijk betsaat uit een pakket gebaseerd op trouw en loyaliteit.
Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeert uitgaan, en hij zal over u heersen
Het vertrouwen in elkaar is in principe opgezegd. Adam beschermde zijn vrouw niet bij de zondeval, maar schoof de schuld op haar af! Die vrouw die u mij gegeven hebt. De sex zien wij als de krent in de pap, terwijl het God gaat om het aanvullen en het completeren van elkaar, van de relatie en samen met God te wandelen. Wij zien de sex en maken ons druk of het wel en niet voor het huwelijk mag. De begeerte gaat uit naar elkaar, das een gevolg van de zondeval. Ik zeg niet; sex is gevolg van de zondenval, maar de begeerte; de bijna verslavende, obsesieve manier van naar elkaar verlangen terwijl het volgens omns geweten niet mag.
Indienwij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar; het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde 1 joh 1:7. Als je in het licht leeft kunnen man en vrouw in harmoni met elkaa leven en kunnenz e kindern voortbrengen die op hun beurt ook weer God gaan loven en prijzen. ps 69:34.