quote:
op 27 Nov 2003 23:08:08 schreef Marnix:
Terug naar het onderwerp, sex voor het huweliijk. Kijk eens naar al die aidsgevallen.... tienermoeders waar de man er vandoor is, ongewenste zwangerschappen. God geeft die wet niet zomaar. Je mag je er aan houden omdat dat een hoop problemen voorkomt, het is een goede verkeersregel die voor je eigen bestwil is.
Okee, mee eens.
Maar stel je nou eens het hypothetische geval voor dat mensen het perfecte voorbehoedsmiddel uitvinden, een totaal ondoordringbaar condoom of zo, en iedereen,
iedereen gebruikt het altijd voordat ze trouwen.
Op deze manier zou je wel met 50 mensen naar bed kunnen zijn geweest voor je uiteindelijk trouwt, zonder dat je AIDS of kinderen krijgt.
Deze praktische bezwaren zijn dan uit de weg geruimd.
Dat is ook het argument tegenwoordig: het maakt niet uit wat je doet, maar doe het wel veilig.
Zelfs als dit theoretische plaatje mogelijk zou zijn, dan geloof ik NOG STEEDS dat je geen seks moet hebben voordat je getrouwd bent. Het cadeau van God is namelijk niet de seks, maar het huwelijk. Een prachtige en mysterieuze eenwording die je met je man of vrouw mag beleven en die tot uiting komt in de eenwording van je leven, je lichaam en tenslotte van je hele persoon als je ooit misschien samen een kind mag krijgen.
Ik geloof daarom dat seks voor het huwelijk ons niet (alleen) verboden is omdat het nare gevolgen kan hebben in de zin van tienerzwangerschappen, abortussen, geslachtsziekten en dat soort dingen, maar omdat seks door God bedoeld is om binnen een huwelijk van te genieten. Of eigenlijk: omdat het
huwelijk bedoeld is om de twee partners op alle mogelijke manieren één te laten zijn.
(jakkes wat een vroom verhaal...

maar ik meen het wel hoewel ik het zelf behoorlijk verkeerd heb gedaan en dat is echt niet leuk. Achteraf voelt het gewoon alsof ik mijn man met terugwerkende kracht heb bedonderd... Seks voor het huwelijk, vooral als het met een andere partner is geweest, is ook echt iets waarvoor je vergeving moet vragen aan God én aan je man of vrouw.)