Auteur Topic: Weblog van Pulpeet en Pleun - deel 2  (gelezen 30213 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Weblog van Pulpeet en Pleun - deel 2
« Reactie #150 Gepost op: september 01, 2003, 11:30:13 pm »

quote:

op 30 Aug 2003 12:33:52 schreef pchooft:
[...]
Bruna op de Kerkstraat telt natuurlijk niet als echte boekwinkel.  :-7

Laat ik daar nu net geweest zijn...

quote:

op 01 Sep 2003 01:12:47 schreef Pulpeet:
Ziezo. Boek uit (Roger Scruton, Moderne cultuur)

Waar blijft de recensie? ;)

quote:

Een tijdrovende bezigheid, want ik weet nu al dat ik mijn boekenkast niet uitgelezen krijg in dit leven. En helaas maakt de mogelijkheid van een volgend leven geen deel uit van mijn wereldbeeld. Dus zal ik me erbij moeten neerleggen dat een heleboel moois aan mijn neus voorbij zal gaan.
Ach, je kunt je troosten met de gedachte dat je in een volgend leven misschien  wel was teruggekeerd als Chimpansee. Dan was je grootste liefhebberij het vlooien van andere apen geweest en had je je niet druk gemaakt over stapels nog te lezen boeken. :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: september 02, 2003, 11:29:52 pm »
Hoelang zal het nog duren voordat ik de deur van de kerk achter me dichttrek...

het lijkt me heerlijk.
Weg uit dat verstikkende oord waar mensen die allemaal weten wat God denkt elkaar het leven zuur maken.

Eindelijk vrijheid.

Eindelijk geen schuldgevoel meer als ik me probeer te ontwikkelen, omdat mijn 'boeders en zusters' dat niet bij kunnen houden.
Eindelijk geen politiek gekronkel meer om geen 'ketterijen' te verkondigen.

kwestie van dagen, weken?
De tijd zal het leren.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: september 02, 2003, 11:52:06 pm »

quote:

op 02 Sep 2003 23:29:52 schreef Pulpeet:

het lijkt me heerlijk.
Weg uit dat verstikkende oord waar mensen die allemaal weten wat God denkt elkaar het leven zuur maken.

Eindelijk vrijheid.

Join the club.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2003, 03:13:15 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: september 03, 2003, 12:32:14 am »

quote:

op 02 Sep 2003 23:52:06 schreef Pleun:
Join the club.
Ik heb het lang uitgehouden. Heel lang. Langer dan de meeste van onze leeftijdsgenoten. Maar nu komt er een grens in zicht.

Is er in de beerput van de kerk ook een plaatsje voor mij?
Temidden van alle andere halfverteerde zielen.
Temidden van al die mensen die, God weet waarom, met de stille trom vertrokken zijn.
Temidden van hen die door machtswellustige kerkleiders verbruikt zijn.
Temidden van hen die niet tot de 'doelgroep' behoren.
Temidden van hen die teveel afwijken om überhaupt ergens bij te horen.

Zou daar rust zijn?
Nee.
« Laatst bewerkt op: september 07, 2003, 09:44:39 pm door Pulpeet »

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: september 03, 2003, 12:53:38 am »
Mattheus 11:28-30

"Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven. Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden.  Wat Ik van u vraag is nooit te zwaar en de last die u voor Mij moet dragen, is licht."

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: september 03, 2003, 11:28:20 am »

quote:

op 03 Sep 2003 00:53:38 schreef macguinness:
Mattheus 11:28-30
Bedankt voor de mooie tekst.
Misschien trek ik het me teveel aan wat er allemaal in de kerk gebeurt. Maar even wat rustiger aan doen...

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: september 03, 2003, 01:14:24 pm »
:'(
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: september 03, 2003, 07:47:07 pm »
Niet huilen... het komt wel weer goed

ooit

misschien

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: september 03, 2003, 07:51:49 pm »
Come back!

Grmblz.

Hey vanmiddag las ik nog in 'brieven uit de hel' (voor mij te pittig om in 1 keer uit te lezen dus doe er lang over), en vond wat Lewis zegt wel toepasselijk op je posts en je gemoedstoestand die daarin weerspiegelt.

Uiteindelijk kwam ik bij deze bijbeltekst terecht.. zoals gewoonlijk eigenlijk

en verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid

Tenminste.. dat dacht ik.

:)

Hmz.. alsof je hier iets aan hebt  ;(
« Laatst bewerkt op: september 03, 2003, 07:59:14 pm door Sarah »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: september 03, 2003, 08:13:27 pm »
Samen-op-Weg kerkdienst

Ik had iemand beloofd dat ik nog zou vertellen over de Samen op Weg-dienst van afgelopen zondag in de Nieuwe Kerk in Utrecht. Nou, bij deze dan. In het kader van de discussie over vorm & inhoud is het misschien ook wel interessant.

De dienst was in de Nieuwe Kerk in Utrecht We kregen een liturgie in handen gedrukt en al bladerend vielen me meteen de enorme verschillen op met de kerk waar ik ben opgegroeid. Ten eerste de participatie van de gemeenteleden, zoals bij de Groet. Verder waren de liederen een mix van opwekking, gezangen en psalmen in de nieuwe berijming, die afwisselend door een orgel en een muziekgroep werden begeleid. De schriftlezing werd gedaan door een gemeentelid en was uit Numeri: Mozes die op de rots slaat en van God op zijn kop krijgt. Het thema van de preek was ‘onbegrijpelijk.’ De preek staat op internet en ik hem ‘m op de plee nog eens op m’n gemak zitten lezen. De dominee legde uit waarom God boos was op Mozes en hij het Beloofde Land niet in mocht (wat op het eerste gezicht dus ‘onbegrijpelijk’ is) en legde de link naar het onbegrijpelijke lijden van mensen (zoals de oud-dominee van de gemeente die de week ervoor een zwaar herseninfarct had gehad.) Een verklaring voor dit lijden is er niet en moeten we ook niet zoeken. Goed gezegd van de dominee.

Na de preek kwam het meest opvallende onderdeel van de liturgie aan de orde: het Heilig Avondmaal. Iedereen mocht eraan deelnemen (wat bij de NH op GG not done is.) De gemeenteleden stelden zich allemaal op in een grote kring waarna het brood en de wijn werden doorgegeven. Na dit gebeuren kwam het einde van de dienst in zicht en bij het uitspreken van de zegen moesten we allen elkaars hand vastpakken. Dit was m’n finest moment want links van me stond m’n nichtje en rechts een leuk meisje. Leuk blond koppie en een goed figuurtje.

Aan de gemeente viel me verder op dat het er nogal blij aan toe ging en het over het algemeen jonge mensen waren. De groep leek me vrij hecht, wat voor een gemeente best bijzonder is denk ik. De meeste mensen waren gewoon casual gekleed en in de kerkenraad zaten vrouwen. De kerkraadsleden waren niet van de andere gemeenteleden te onderscheiden.

M’n gevoelens over de dienst waren tegenstrijdig, maar ik onthoud me nu van een waardeoordeel.

http://home.wanadoo.nl/warners/nwek.jpg

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: september 03, 2003, 08:22:20 pm »

quote:

op 03 Sep 2003 20:13:27 schreef Pleun:
Samen-op-Weg kerkdienst

Na de preek kwam het meest opvallende onderdeel van de liturgie aan de orde: het Heilig Avondmaal. Iedereen mocht eraan deelnemen (wat bij de NH op GG not done is.) De gemeenteleden stelden zich allemaal op in een grote kring waarna het brood en de wijn werden doorgegeven. Na dit gebeuren kwam het einde van de dienst in zicht en bij het uitspreken van de zegen moesten we allen elkaars hand vastpakken. Dit was m’n finest moment want links van me stond m’n nichtje en rechts een leuk meisje. Leuk blond koppie en een goed figuurtje.

M’n gevoelens over de dienst waren tegenstrijdig, maar ik onthoud me nu van een waardeoordeel.

bij ons in de kerk gaat het ook zo in en kring staan maar handjes vast houden dat gebeurt niet
maar ik zou er ook raar tegen aan kijken als dat bij ons gebeurt
maar ook best leuk als er een leuk meisje naast je staat toch : ;)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: september 03, 2003, 10:01:07 pm »
Was dat nou de PMV-kerk, Pleun?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: september 03, 2003, 10:48:13 pm »

quote:

op 03 Sep 2003 19:47:07 schreef Pulpeet:
Niet huilen... het komt wel weer goed

ooit

misschien
Ps 55:22  Werp uw bekommernis op de Here, Hij zal voor u zorgen; Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: september 04, 2003, 02:08:41 am »

quote:

op 02 Sep 2003 23:29:52 schreef Pulpeet:

het lijkt me heerlijk.

Eindelijk vrijheid.

Eindelijk geen schuldgevoel meer als ik me probeer te ontwikkelen, omdat mijn 'broeders en zusters' dat niet bij kunnen houden.
Eindelijk geen politiek gekronkel meer om geen 'ketterijen' te verkondigen.

kwestie van dagen, weken?
De tijd zal het leren.

????? Wat is er aan de hand Pulpeet. Ik zie geen aanleiding tot dit dramatisch statement? Het is een heel herkenbare emotie .....  !!!!!!

Klinkt als een noodkreet
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: september 04, 2003, 10:46:16 am »
Kattenpislucht

Dit las ik net op nu.nl. En ik maar denken dat m'n deo niet werkte...

"Klachten over 'kattenpislucht' in Vlaardingen

Uitgegeven: 4 september 2003 09:49
Laatst gewijzigd: 4 september 2003 09:57

VLAARDINGEN - Bij de Milieudienst Rijnmond is woensdag en donderdag een stroom klachten binnengekomen over indringende stank in Vlaardingen.

De bewoners klagen over een scherpe 'kattenpislucht'. De oorzaak van de stankgolf ligt volgens een woordvoerster van de milieudienst bij Vos Logistics in Pernis. Dat bedrijf maakt zeecontainers schoon.

De stank is ontstaan in de waterzuiveringsinstallatie op het bedrijfsterrein van Vos Logistics, blijkt uit onderzoek van de milieudienst."

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: september 05, 2003, 08:49:56 pm »
Boeken, boeken en nog eens boeken

Gisteren zijn Pleun, Pulpeet en ik naar het boekenfestijn geweest van "De Centrale Boeekhandel" in de Jaarbeurs te Utrecht.  Hier vind je bekende boeken, bestsellers enz. tegen gereduceerde prijzen. Meestal omdat er een ezelsoor in de kaft, wat pagina's gekreukt zijn of gewoon dat er een nieuwe druk is uitgekomen van een boek. Echt een megaloods vol boekjes, veel is echt pulp in mijn ogen maar veel ook niet.  Omdat het aanbod zo overweldegend is krijg ik een soort van stress over me heen. Je kan echt niet ieder boek aandachtig bekijken, je moet echt selectief te werk gaan maar toch is dat best vermoeiend zeker als de boeken met de rug omhoog in rijen staan. Vaak is hier juist het meest interessante spul te vinden.
Na zo'n twee uur hadden we het wel gezien en brachten de trollies met boeken naar de kassa. Dat is toch altijd wel weer schrikken, is toch meer dan je dacht.
Daarna zijn we nog naar het centrum van Utrecht getogen om onze inwendige mens te verwennen. Boekenwurmen zoals wij eten eenmaal geen boeken.  Een simpel pannenkoekenhuis aan de Oude Gracht in Utrég had passende maagvulling, een heerlijke spekpannenkoek met een simpel Palmje erbij.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: september 07, 2003, 08:58:25 pm »
Boekenmarkt

“Ik ben een nieuwsgierige en chaotische reiziger”, bekent de schrijver van één van de boeken die ik afgelopen donderdag heb gekocht op de boekenmarkt in de eerste regel. Hetzelfde kan van mij worden gezegd. Ik ben een nieuwsgierig persoon en heb een ultra-brede interesse. In alles wat me boeit is ongetwijfeld een rode lijn te ontdekken, maar desondanks ben ik een chaotische lezer. Vaak ben ik bezig in een paar boeken tegelijk en continu pikken mijn sensoren nieuwe onderwerpen op die het bestuderen waard zijn. Dit werd ook weerspiegeld in de boeken die ik donderdag heb gekocht, waaronder een biografie van Frida Kahlo (naar aanleiding van de film ‘Frida’die ik pas heb gezien), ‘Seven Pillars of Wisdom’ van T.E. Lawrence (beter bekend als Lawrence of Arabia), een boek over slagschepen (die ik ongelofelijk esthetisch vind), ‘De Gereformeerden’ van Agnes Amelink (onlangs gelezen) en de roman ‘Bidden wij voor Owen Meany’ van John Irving. Van deze auteur wilde ik al een tijdje iets lezen. Maar het meest in m’n nopjes ben ik met ‘Kunstlezen’ van Alberto Manguel, waaruit het bovenstaande citaat afkomstig is. Dit boek gaat over het ‘lezen’ en begrijpen van kunstwerken en is heel fraai uitgevoerd. Een tijdje terug stond er een recensie van in het Reformatorisch Dagblad die mijn interesse deed ontvlammen, maar helaas… het boek was ietwat aan de prijzige kant (35 euro.) Daarom ben ik Pulpeet zeer erkentelijk dat hij ‘Kunstlezen’ zag liggen op de boekenmarkt en voor me meepikte. Bedankt Pulpie! (ook voor het oplappen van mijn pc.) :)

Op de mammoetboekenmarkt in Utrecht lag nog veel meer interessants, maar je moet nu eenmaal selecteren. Ik heb nu al meer boeken in huis dan ik de komende jaren kan lezen. Tragisch, maar ja… dat is het lot van een boekenman.

http://www.internetboekhandel.nl/base/70/images/9026317670.jpg http://www.nl.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/9/0/2/5/4/9025411401.gif  

Feest

De afgelopen week was het zwaar op het werk. Dinsdag was er een inspraakmiddag/-avond waar inwoners van Zwijndrecht vragen konden stellen over het nieuwe parkeerbeleid van de gemeente. Ik zag er wel een beetje tegenop omdat ik van parkeren nog niet veel verstand heb (en eigenlijk ook niet wil hebben), maar het ging boven verwachting goed. Ik vond ’t leuk om al die mensen te woord te staan en hen zo goed mogelijk te informeren. Er zaten een paar lastige vragenstellers tussen, maar het kwam van pas dat ik vrij relaxt ben en me niet snel druk maak. “Vond je die mensen niet lastig?”, vroeg een collega na afloop. Ik: “Nee hoor, ik vond ze wel aardig.” Misschien moet ik maar eens gaan zoeken naar werk waarbij ik mensen kan helpen, of in ieder geval meer contact met mensen heb. Op een kantoor sterf ik langzaam af.  

Maar goed, bovenstaand stukje verklaart niet de titel van dit verhaaltje. Ondanks de afwezigheid van ieder plezier in m’n huidige werk, had ik gisteren toch iets te vieren. De vaste lezers van deze weblog herinneren zich ongetwijfeld dat ik nog bekend zou maken wat ik m’n moeder voor haar verjaardag heb gegeven. Wel, dat was m’n afstudeerscriptie. Omdat ik er niet trots op ben dat ik nog niet was afgestudeerd, heb ik het er nooit eerder over gehad, maar na een uiterst moeizame en trage totstandkoming (rechten boeit me nu eenmaal niet) heb ik twee weken geleden dan eindelijk m’n scriptie ingeleverd. Gisteren zat er een mailtje in m’n inbox van m’n scriptiebegeleider dat ie is goedgekeurd. Dit betekent dat ik ben afgestudeerd, joepie! Eindelijk ben ik van die ellendige studie verlost.

Gisteravond belde ik m’n moeder om het heugelijke nieuws te melden en ze nam de telefoon op met “gefeliciteerd!” Pleun: “Huh, hoe weet u nu wat ik ga zeggen?” Moeder: “Nederland staat toch voor?” Nederland had zojuist gescoord tegen Oostenrijk en ze dacht dat ik daar blij om was. Toen ik de ware reden voor mijn goede humeur onthulde, sprong ze een gat in de lucht. Met Pulpeet heb ik overigens een weddenschap lopen dat wie er het eerste klaar zou zijn met z’n scriptie een boekenbon zou krijgen. Pulpeet heeft als eerste z’n scriptie ingeleverd, maar waarschijnlijk krijg ik eerder m’n bul uitgereikt als hij. Welk criterium is nu van toepassing?

http://www.nato.int/docu/update/2001/graphics/0424-erasmus.jpg
« Laatst bewerkt op: september 07, 2003, 10:11:57 pm door Pleun »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: september 07, 2003, 09:06:25 pm »

quote:

op 07 Sep 2003 20:58:25 schreef Pleun:
[...] Met Pulpeet heb ik overigens een weddenschap lopen dat wie er het eerste klaar zou zijn met z’n scriptie een boekenbon zou krijgen. Pulpeet heeft als eerste z’n scriptie ingeleverd, maar waarschijnlijk krijg ik eerder m’n bul uitgereikt als hij. Welk criterium is nu van toepassing?
Lijkt me duidelijk. :+

GEFELICITEERD, Pleun!
« Laatst bewerkt op: september 09, 2003, 12:51:45 am door Pulpeet »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: september 07, 2003, 09:56:05 pm »
TV Rijnmond

Afgelopen woensdag ben in geïnterviewd door TV Rijnmond over mijn passie voor lantaarnpalen. Naar aanleiding van het krantenartikel over mijn hobby in het Rotterdams Dagblad van anderhalve maand terug vond iemand het blijkbaar leuk om daar mee iets te toen voor de regionale TV zender. Eerst had ik wel aarzelingen omdat ik soms moeilijk uit mijn woorden kan komen en als dat eenmaal wel lukt ik als een kip zonder kop door kan ratelen zonder dat iemand het nog begrijpt waar ik het over heb, maar dat viel gelukkig mee tijdens het maken van de reportage.

Eerst filmden ze me thuis. Was echt wennen met zo'n camera vlak voor je snufferd. In het begin zat ik constant naar die lens te kijken ipv naar de verslaggever. Thuis heb ik het één of ander verteld over de armaturen die ik in huis heb. Daarna zijn we naar buiten gegaan en hebben we op mijn advies bepaalde palen gefilmd en ik heb er dan wat bij verteld. We hebben ook nog gewacht tot dat het donker werd voor het aangaan van de straatverlichting want dat moest er ook nog op. Wanneer het uitgezonden wordt weet ik niet maar ik krijg tzt een mailtje wanneer het op de buis komt. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: september 08, 2003, 12:59:12 am »
Mensen zijn zo ontzettend verschillend. Zelfs binnen één kerkelijke gemeente kan er zo'n diversiteit zijn, dat mensen elkaar niet meer (kunnen) begrijpen. Iedereen wil weer wat anders, maar ook iedereen heeft op zijn of haar manier weer gelijk. Het is de spanning die hierdoor veroorzaakt wordt, die me opbreekt. In het topic hierover gaan de genoemde oplossingen toch meer over manieren om meer 'groepsbinding' te krijgen, dan over manieren om samen eensgezind, op een voor elkaar verstaanbare manier het geloof te delen. Het is gewoon ontzettend moeilijk.
Maar goed. Waarschijnlijk zie ik het te pessimistisch. Ik zal binnenkort eens een praatje met m'n predikant gaan maken. Dat is een erg verstandige man. En als er één is die een manier moet vinden om hiermee om te gaan, is hij het wel. Ik ben dus benieuwd wat hij daarover te vertellen heeft.
Wie hier nog op wil reageren, verzoek ik dat in het genoemde topic doen.

En vanaf nu weer leuke dingen in deze weblog!
« Laatst bewerkt op: september 08, 2003, 01:05:02 am door Pulpeet »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: september 08, 2003, 12:34:10 pm »
Pleun, gefeliciteerd ;)

Echt te gek. Nu lekker verdienen! :D

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: september 08, 2003, 02:15:01 pm »

quote:

op 08 Sep 2003 12:34:10 schreef Sarah:

Echt te gek. Nu lekker verdienen! :D

Ik vind dat eigenlijk niet zo erg belangrijk. Dat je goed verdient is mooi meegenomen, maar ik heb liever werk waarbij ik het naar m'n zin heb. Hoe meer je verdient, hoe meer er ook van je wordt verwacht. En daar zit ik niet altijd op te wachten. Als ik een nieuwe functie heb en er wordt verteld hoeveel ik ga verdienen, ben ik ook altijd vrij makkelijk. "Oh, mij best", denk ik dan. Da's niet zo slim, maar ik heb gewoon geen zin me druk te maken over geld.

Nog even iets anders. Afgelopen donderdag waren we dus in Utrecht en moesten we Hoog Catharijne doorcrossen om de Jaarbeurs te bereiken. Op Hoog Catharijne is het altijd enorm druk, onlangs las ik dat het zo'n beetje het drukste punt is in Nederland. Die enorme stroom mensen is soms knap vermoeiend, zeker omdat ik de gewoonte heb om altijd op mensen te letten die me passeren. Flits-flits-flits... zo gaat het de hele tijd. In metropolen als Parijs en Londen is het nog extremer. Vooral in de ondergrondse is het altijd megadruk en wordt er flink gejakkerd. Wanneer ik er ben, moet ik me altijd ff aanpassen aan het ritme van zo'n stad. Dat gaat meestal vrij snel, maar de constante mensenmassa en de vele billboards die de openbare ruimte vullen, moeten door mijn brein allemaal maar verwerkt worden. Doorgaans zoek ik een onrustige omgeving ook niet op. Te belastend voor mijn gevoelige sensoren. Anyway, hier liep ik dus over na te denken toen we uit Utrecht kwamen vorige week.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: september 08, 2003, 02:48:04 pm »
:)

Heb in Nieuwegein gewoond en moest een aantal keren per week met de trein van Utrecht naar Amersfoort om te werken 's avonds.
Verschrikkelijk wat een drúkte, vloog er met m'n skates altijd doorheen :)

Stond bij de roltrappen die uitkomen bij het busstation in de open lucht altijd een leuke man met djembees. En ze verkopen ook heerlijke kippetjes bij de slagerij in Hoog Catherijne! Echt een aanrader om daar eens langs te gaan als je nog eens door HC moet.

Maar als je hoofd vol zit of je bent moe is het echt vervelend al die mensen.

Wbt. dat geld Pleun.
Het is toch heerlijk om lekker te verdienen zodat je goed rond kan komen? Boekjes en cd's kopen zo op z'n tijd. No worries. En dit staat ook leuk op je cv.
En als geld je niet zoveel boeit en je wilt weinig verantwoordelijkheid snap ik niet zo goed wat je met een studie rechten moet :D

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: september 08, 2003, 06:23:53 pm »

quote:

op 08 Sep 2003 14:48:04 schreef Sarah:

En als geld je niet zoveel boeit en je wilt weinig verantwoordelijkheid snap ik niet zo goed wat je met een studie rechten moet :D  
Er staat toch in de Bijbel dat je je talenten niet mag begraven? Als je goed kan leren, moet je een studie volgen vind ik. Wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer. En dat geld me niet zo bezighoudt, wil niet zeggen dat ik werk op niveau niet belangrijk vind. Als het te simpel wordt, ga ik me vervelen en ben ik het snel zat.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: september 08, 2003, 06:27:08 pm »

quote:

op 08 Sep 2003 18:23:53 schreef Pleun:
[...]

Er staat toch in de Bijbel dat je je talenten niet mag begraven? Als je goed kan leren, moet je een studie volgen vind ik. Wat er daarna gebeurt zien we dan wel weer. En dat geld me niet zo bezighoudt, wil niet zeggen dat ik werk op niveau niet belangrijk vind. Als het te simpel wordt, ga ik me vervelen en ben ik het snel zat.
nie zo serieus he

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: september 08, 2003, 06:57:54 pm »
Ik wilde eerst met een knipoogje reageren, maar omdat ik over de vraag die je stelt vroeger wel heb nagedacht, reageerde ik serieus. Sorry hoor.  ;)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: september 09, 2003, 12:50:40 am »
Het goede nieuws van vandaag is dat ik eindelijk niet meer verder kan leven zonder de tweede symfonie van Rachmaninov. :)

http://www.bbc.co.uk/music/profiles/images/rachmaninov.jpg

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: september 09, 2003, 01:16:51 pm door Pulpeet »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: september 09, 2003, 11:41:06 pm »
Waarom kon je eerst wel zonder Rachmaniov dan?

Vandaag heb ik niet veel te melden. Ben afgestudeerd dus ik zou blij moeten zijn, maar de pret wordt overschaduwd door m'n werk. Loop op m'n tenen daar. Ben projectleider, iets dat totaal nieuw voor me is. Voel me meer een projectlijder eigenlijk. Misschien heeft Pulpeet nog een nuttig boekje voor me over projectmanagement, want ik bak er tot nu toe vrij weinig van.

Ter afleiding van de dagelijkse shit ben ik momenteel in het lezen in 'De geschiedenis van de Westerse filosofie' van Bertrand Russell. Een knoepert van een boek dus daar hoop ik tegen Kerst doorheen te zijn. Tot nu toe is het erg boeiend. En omdat ik nodig toe ben aan een beetje ontspanning en relaxation heb ik bij Bol de nieuwe cd van Enigma besteld: Voyageur. Ben benieuwd.  :)

O ja, ik ben me ook aan het verdiepen in de gaven van de Heilige Geest. Die kan ik goed gebruiken nu...

http://www.enigma.de/images/discographie/gross/voyageur.jpg
« Laatst bewerkt op: september 10, 2003, 12:05:08 am door Pleun »

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: september 10, 2003, 01:18:29 am »

quote:

op 09 Sep 2003 23:41:06 schreef Pleun:
Waarom kon je eerst wel zonder Rachmaniov dan?
Het is net als met een boek dat je blijvend beïnvloedt. Zo'n symfonie is een wereld op zich. Als je die eenmaal hebt leren kennen, is er niets dat dat zou kunnen vervangen. Ik hoop dus dat ik nog lang in de gelegenheid blijf om daar af en toe naar te luisteren.
Vandaar...

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: september 10, 2003, 10:43:17 am »
:)Nice Pleun!  (vooral dat laatste natuurlijk)

Had Free Record 'm nog niet, die cd van Enigma? Die Enigma brengt me altijd als ik het luister in een aparte stemming... Ze doen het toch wel even.. aparte lui.

En Pulpeets avatar is mooi :)
Het plaatje, maar ook die wijze opmering van Mac Guinness haha, bleef mij ook bij. En nu al helemaal.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #180 Gepost op: september 10, 2003, 07:42:17 pm »

quote:

op 10 Sep 2003 10:43:17 schreef Sarah:
En Pulpeets avatar is mooi :)
Het plaatje, maar ook die wijze opmering van Mac Guinness haha, bleef mij ook bij. En nu al helemaal.
Op het plaatje staat St.-Cecilia. Maar daar ga ik op 16 september meer over vertellen. Als voorproefje alvast het hele plaatje:

http://atlas.et.tudelft.nl/pvk/postcard_cecilia.jpg
« Laatst bewerkt op: september 10, 2003, 08:02:46 pm door Pulpeet »

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: september 10, 2003, 09:36:03 pm »

quote:

op 09 Sep 2003 23:41:06 schreef Pleun:
Loop op m'n tenen daar. Ben projectleider, iets dat totaal nieuw voor me is. Voel me meer een projectlijder eigenlijk.
Last van het Peter's Principle?

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: september 10, 2003, 09:52:30 pm »
Vond dat plaatje met alleen zijn hoofd afgebeeld veel interessanter.. Maarja goed heb ook totaal geen verstand van die kunst :D.

Zijn hoofd alleen was zo heilig en lief..
Dag illusie ;(

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: september 10, 2003, 10:02:45 pm »

quote:

op 10 Sep 2003 21:52:30 schreef Sarah:
Vond dat plaatje met alleen zijn hoofd afgebeeld veel interessanter.. Maarja goed heb ook totaal geen verstand van die kunst :D.

Zijn hoofd alleen was zo heilig en lief..
Dag illusie ;(
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Je kunt beter niet weten waar ze naar kijkt. Maar goed, nu is het dus te laat. Misschien dat we het binnenkort weer vergeten zijn...

('t is dus een 'zij'. Maar dat ter zij-de).

quote:

op 10 Sep 2003 21:36:03 schreef Peter:
Is er een principe naar ons vernoemd?
Leuk! Hoe werkt dat?

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: september 10, 2003, 10:23:41 pm »

quote:

op 10 Sep 2003 22:02:45 schreef Pulpeet:
[...]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Je kunt beter niet weten waar ze naar kijkt. Maar goed, nu is het dus te laat. Misschien dat we het binnenkort weer vergeten zijn...

('t is dus een 'zij'. Maar dat ter zij-de).
[...]

Haha ik dacht dat het een mannetje was!
Vond 'm zo schattig.. nu is er al helemaal niets meer over van m'n illusies

bah bah.

En ja ik was het eigenlijk alweer vergeten toen ik net je avatar weer zag.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: september 11, 2003, 02:49:54 pm »

quote:

op 10 Sep 2003 10:43:17 schreef Sarah:

Had Free Record 'm nog niet, die cd van Enigma?  

Vast wel, maar ik kom daar nooit. Daarentegen zit ik dagelijks achter de pc. Het gemak dient de mens he?  :)

quote:

op 10 Sep 2003 21:36:03 schreef Peter:
[...]

Wat is dat?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: september 11, 2003, 03:22:56 pm »
http://webonautics.com/mythology/images/vishnu.jpg

Een avatar is een incarnatie van Vishnu, één van de 'personen' uit de Hindoeïstische drieëenheid (Brahma, Vishnu, Shiva). Steeds als het op de aarde misgaat, verschijnt Vishnu in menselijke of dierlijke vorm om de orde weer te herstellen.
Er zijn tien avatars bekend:
- Mastya avatar (Vishnu in de vorm van een vis)
- Kurma avatar (in de vorm van een schildpad)
- Varaha avatar (in de vorm van een everzwijn)
- Narasimha avatar (half mens, half leeuw)
- Vamana avatar (dwerg)
- Parasurama avatar (brahmaan - priester)
- Rama avatar (Rama, de hoofdpersoon van het Ramayana epos)
- Krishna avatar (Krishna, hoofdpersoon van het Mahabharata epos, waarin ook de Bhagvat-Gita staat)
- Buddha avatar (De stichter van het boeddhisme)
- Kalki avatar (Deze moet nog komen om de wereld opnieuw te zuiveren)
Bij elk van deze avatars hoort een mooi verhaal.

Ik heb nooit begrepen waarom de term 'avatar' gebruikt wordt voor de gebruikersafbeelding van deelnemers aan internetfora. :?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: september 11, 2003, 03:36:17 pm »
Nog een aardige wetenswaardigheid die ik net tegenkwam.

Vroeger werd in het Engels 'me' als 'mee' geschreven, en 'she' als 'shee', etc. Als je het vergelijkt met de uitspraak is dubbel-e inderdaad beter.
Toch is deze tweede e gesneuveld. De oorzaak daarvan ligt bij de boekdrukkers. Die hadden zoveel e's nodig dat ze steeds opraakten...

http://www.ritchies.net/printing%20press.jpg
« Laatst bewerkt op: september 12, 2003, 12:43:46 am door Pulpeet »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: september 12, 2003, 02:52:39 pm »
11 september

De tijd heelt alle wonden. Ook die van 11 september 2001, hoewel Ground Zero nog steeds een gapende kale vlakte is. Een schoongemaakte open wond. Gisteren was het alweer twee jaar geleden dat de wereld werd opgeschrikt door de verbijsterende terreuraanslagen in Amerika. Er is geen tv-gebeurtenis die een grotere impact op me heeft gehad. Twee lijnvliegtuigen die de Twin Towers, iconen van het Westerse kapitalisme, binnenvliegen en de enorme wolkenkrabbers doen instorten… een surrealistische ervaring.

Ik was die dag ziek en toen ik om een uur of 17.00 uit bed waggelde en de pc aanzette, las ik op Internet dat de torens van het WTC in New York waren ingestort. In eerste instantie dacht ik dat het een grap was, maar toen ik de tv aanzette, spatte de gruwelijke waarheid van het scherm. Wat ik op de televisie zag kon mijn brein niet bevatten. Mijn mentale toestand was op dat moment al niet denderend en na het zien van de apocalyptische beelden liep ik verdwaasd door het huis. Al die mensen die opgesloten zaten op de bovenste verdiepingen en uit wanhoop naar beneden sprongen, het dramatische ineenzakken van de torens, de enorme stofwolk die boven Manhatten hing… het heeft me dagenlang beziggehouden. Maanden later heb ik er nog van gedroomd. Op 11 september en de dagen erna, was Internet een goede uitlaatklep voor mijn emoties. Gelukkig kan ik niet teruglezen wat ik allemaal heb geschreven, want het was best heftig. Verder las ik alles wat ik maar te pakken kon krijgen over de aanslagen. Alle kranten en tijdschriften uit die periode heb ik bewaard, ’t zijn twee tassen vol.

Op 12 september stond  Feyenoord – Bayern München op het programma, een wedstrijd voor de Champions League. Hier had ik me al dagen op verheugd, maar voetbal was op slag niet belangrijk meer. Ik was blij dat de UEFA de wedstrijd uitstelde, iets dat de over het algemeen respectloze bureaucraten doorgaans verzuimen te doen. The show must go on, vooral als het om voetbal gaat. Dat zagen we enkele maanden geleden weer toen tijdens de Confederations Cup een speler van Kameroen op het veld ineenzakte en overleed. De FIFA liet enkele dagen later de finale tussen Frankrijk en Kameroen gewoon spelen.

We zijn nu dus twee jaar verder en in die periode is er veel gebeurd. De ‘War on Terror’ in Afghanistan, de aanval op Irak, draconische veiligheidsmaatregelen in Amerika (o.b.v. de Patriot’s Act) en Europa… Is de wereld er beter op geworden? Nou, nee. Bin ‘Baardmans’ Laden en Saddam ‘Snorremans’ Hoessein zijn nog steeds spoorloos en in zowel Afghanistan als Irak is de situatie bepaald niet onder controle. Iedere dag sneuvelen er Amerikaanse militairen. Ook in Israël blijft de toestand uitzichtloos. Moet Israël niet eens stoppen met het liquideren van Hamas-leiders? De gewelddadige oog om oog, tand om tand-politiek is zinloos en stelt de bevolking alleen maar bloot aan bloedige terreuraanslagen. Sinds Adam en Eva het paradijs zijn uitgemikt, is het in het Midden-Oosten nooit vreedzaam geweest en dat zal altijd wel zo blijven.

http://www.sansi-twins.com/wtc/sadeagle.jpg
« Laatst bewerkt op: september 12, 2003, 06:09:39 pm door Pleun »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: september 12, 2003, 03:06:08 pm »
Indrukwekkend... de manier waarop je schrijft als er emoties bij komen kijken.. is het meestal denk ik he..

Heb er eigenlijk totaal niet bij stilgestaan gisteren. Misschien omdat mijn tv. kapot is, en ik de krant niet heb gezien, dat ik het gemist heb.. Zo'n grote impact had het blijkbaar niet 2 jaar geleden.. Het lijkt soms wel alsof er nog geen maand overheen is.

K wist het ook meteen nadat het gebeurde, ik en een vriendin zaten bij het uitzendbureau. Daar stond de radio aan. (of was het een internetsite waarop ze het lazen?) Niemand wist nog van iets toen we voorbij Hoog Catherijne naar de tram liepen. Heel vreemd was dat! Zo fantaseerden we over het einde van deze aardbol, terwijl anderen dachten aan hetgeen ze klaar zouden maken als avondmaal.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: september 12, 2003, 03:13:46 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 15:06:08 schreef Sarah:
Niemand wist nog van iets toen we voorbij Hoog Catherijne naar de tram liepen.
Hé. Daar was ik toen ook. Bij ITS, waar ik een paar cassettebandjes gekocht had, was de uitzending van CNN te zien. Daarna ging ik naar een bruiloft. Dat was heel vreemd.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: september 12, 2003, 03:15:22 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 14:52:39 schreef Pleun:
http://www.sansi-twins.com/wtc/sadeagle.jpg

Erg mooi.

Trouwens ging Nantes-PSV niet gewoon door op 11 september toen, dat was belachelijk.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: september 12, 2003, 06:18:53 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 15:15:22 schreef Tave:
Trouwens ging Nantes-PSV niet gewoon door op 11 september toen, dat was belachelijk.
Dat was zeker belachelijk. Ik weet nog goed dat op het Feyenoordforum waar ik toen vaak te vinden was veel supporters zich zorgen maakten of de wedstrijd van Feyenoord tegen Bayern wel door zou gaan.  Heb toen nog flink ruzie gemaakt met een meisje waar ik toen mee omging. Ze was boos dat de wedstrijd uiteindelijk werd uitgesteld. Onbegrijpelijk dat je je op zo'n moment nog druk kan maken om een potje voetbal. Ben toen min of meer op haar afgeknapt, hoewel ik het achteraf allemaal wel iets nuchterder bekeek. Maar toen was het al te laat.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: september 12, 2003, 06:32:32 pm »

quote:

Hé. Daar was ik toen ook.

Ja ik zag je nog :? :D

Waren er dus blijkbaar meerdere mensen die het al wisten op HC.

Je dacht zeker wel dat het een slechte reclamespot was van Its of iets anders toen je naar CNN keek. Of was het niet in de Its?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: september 12, 2003, 06:39:13 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 18:32:32 schreef Sarah:
Je dacht zeker wel dat het een slechte reclamespot was van Its of iets anders toen je naar CNN keek. Of was het niet in de Its?
Er stond een hele groep mensen om die televisies heen. Het was dus wel duidelijk dat er meer aan de hand was dan een reclamespot.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: september 12, 2003, 07:00:59 pm »

quote:

op 12 Sep 2003 18:18:53 schreef Pleun:
[...]

Dat was zeker belachelijk. Ik weet nog goed dat op het Feyenoordforum waar ik toen vaak te vinden was veel supporters zich zorgen maakten of de wedstrijd van Feyenoord tegen Bayern wel door zou gaan.  Heb toen nog flink ruzie gemaakt met een meisje waar ik toen mee omging. Ze was boos dat de wedstrijd uiteindelijk werd uitgesteld. Onbegrijpelijk dat je je op zo'n moment nog druk kan maken om een potje voetbal. Ben toen min of meer op haar afgeknapt, hoewel ik het achteraf allemaal wel iets nuchterder bekeek. Maar toen was het al te laat.

Ik weet nog dat er op dat forum een topic werd geopend net nadat het eerste vliegtuig zich in één van die torens boorde. Ik had iets van huh? knipte meteen die treurbuis aan en werd live geconfronteerd met die beelden, snel daarna kwam het bericht dat in die andere toren ook een Boeing naar binnen was gevlogen.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: september 14, 2003, 05:24:49 pm »

quote:

op 11 Sep 2003 14:49:54 schreef Pleun:
Wat is dat?

Sorry dat ik wat laat reageer, maar ja, er gaan wel eens dagen voorbij dat ik jullie schrijfsels (weblog?) niet lees.
Zie (o.a.) http://www.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: september 14, 2003, 09:26:59 pm »
Ja, ik ben idd een slachtoffer van het Peter Principle.  ;( Maar er is hoop. Ik ben nu nog niet opgewassen tegen de verschrikkingen van de functie, maar ik heb wel het gevoel dat ik het op den duur aankan. Binnenkort ga ik ook een cursus projectmanagement volgen. Spannend. Ik kan me natuurlijk wel eeuwig blijven verstoppen onder de rok van mijn moeder, maar zo word ik nooit een grote jongen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: september 14, 2003, 10:45:13 pm »
Even een korte update. Afgelopen vrijdag trouwde in Rotterdam-Zuid m’n oudste nichtje. Omdat drie zware werkdagen en driemaal een veel te korte nachtrust alle energie uit m’n lijfje gezogen hadden, ben ik alleen naar de receptie geweest. Het was wel gezellig, hoewel het niet zo druk was. De herinneringen die ik heb aan m’n nichtje op papier gezet. Snapshots in time. Drie jaar geleden vertelde haar moeder dat ze een halfbroer had. Die jongen was er vrijdag ook. Sympathieke, artistieke vent. 27 jaar lang heeft hij niet geweten dat er op deze aardkloot een zus van hem rondliep. Z’n ouders zijn overleden toen hij nog klein was en hij is opgevoed door verschillende tantes. Nu is hij toneelregisseur. Zulke verhalen kom je alleen in soaps tegen dacht ik altijd. Het gezin waar m’n nichtje uitkomt heeft sowieso een hoog soap-gehalte, in de loop der jaren zijn er de gekste dingen gebeurd. Maar dit terzijde…

Gisteren gaf Pulpeet in de Grote Kerk van Vlaardingen een orgelconcert. Ter herinnering had hij een mailtje gestuurd. Helaas… ik las het mailtje pas vandaag. Gisteravond zat Pulpeet uitgeteld op de bank bij Santaarnpaal. “Wat ben je stil”, zei ik. “Ik ben helemaal gaar van het orgelspelen”, antwoordde Pulpeet. Autsj… Ik baal er van dat ik het concert heb gemist. PC Hooft is wel wezen luisteren heb ik begrepen.

Gistermiddag heb ik me desondanks weten te vermaken. Ben op stap geweest in Rotterdam met m’n zus en (lievelings)nichtje. Ik kom altijd graag in Rotterdam. De stad is bij veel Nederlanders niet populair, voor mij reden te meer om er van te houden. Bij Plato een cd van Muse gekocht (Showbiz) en bij thuiskomst lag de nieuwe cd van Enigma in de bus. Joepie! Voyageur is mijns inziens het meest brave Enigma-album aller tijden. Geen religieuze en seksuele toespelingen meer, maar louter dromerige, mysterieuze en weemoedige klanken. Een tikkeltje experimenteel ook, maar het had van mij nog wel iets ontoegankelijker en creatiever gemogen. Sommige nummers zijn teveel ‘pop.’ Michael Cretu is een hoogbegaafde muzikant, een ware klanken-alchemist, maar songteksten schrijven is een van z’n mindere kanten. Sommige teksten zijn zelfs tenenkrommend simpel. Enigma is op z’n best als Sandra (de vrouw van Michael Cretu) wat mysterieuze Franse woorden mag fluisteren, onder een hypnotiserende beat en een vloeiend ritme.

Vandaag bewust een monnikendag gehouden. Rust was het enige dat ik dat ik wilde. Gelezen (o.a. in het boek over het lezen van kunst, erg boeiend) en de hele dag ‘Voyageur’ geluisterd. ‘From east to west’ en ‘Voyageur’ zijn de nummers die me het meest bevallen. Soms past muziek zo goed bij je dat je er als het ware in opgaat, je gedachtes versmelten met de klanken. De muziek van Enigma is als opium die me in een prettige sfeer brengt. M’n eigen sfeer, met een dikke muur eromheen.

http://www.enigma.de/enigma_lsd/pics/cover/gravityoflove.jpg http://www.enigma.de/enigma_lsd/pics/cover/enigma_turnaround.jpg

pchooft

• Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: september 14, 2003, 11:40:49 pm »

quote:

op 14 Sep 2003 22:45:13 schreef Pleun:
Gisteren gaf Pulpeet in de Grote Kerk van Vlaardingen een orgelconcert. Ter herinnering had hij een mailtje gestuurd. Helaas… ik las het mailtje pas vandaag. Gisteravond zat Pulpeet uitgeteld op de bank bij Santaarnpaal. “Wat ben je stil”, zei ik. “Ik ben helemaal gaar van het orgelspelen”, antwoordde Pulpeet. Autsj… Ik baal er van dat ik het concert heb gemist. PC Hooft is wel wezen luisteren heb ik begrepen.
Tja, gelukkig weet Pulpeet waar hij trouwe fans vandaan moet halen. Enne... het was de moeite meer dan waard hoor! Al hebben we je node gemist, zoals dat zo mooi heet... ;)