quote:
Ik kom in mijn leven trouwens maar heel weinig mensen tegen die zo openlijk weerstand vertonen tegen mijn poging om met "mijn God over een muur te springen"
Elke keer als ik die geestelijke weerstand proef bij jou, heb ik een boel om over na te denken.
Want ik vertel jou toch niet dat jij dat ook zo moet doen? Waarom dan zo cynisch? Zo bijzonder ben ik niet hoor, dit is heel gewoon in evangelische gemeenten. Maar jij doet af en toe of ik Spaans spreek.
Wilhelmina, ik denk niet dat je internet en het leven kunt vergelijken, hoop dat iedereen hier grondig rekening mee houdt! Vaak fantaseer ik over een discussie op internet en vraag me dan af hoe die in het leven loopt. Dan bedenk ik er ook meteen open harten bij. En woorden die met liefde gesproken worden..
quote:
"De kerk is er voornamelijk voor haar niet-leden".
Dit vind ik een goeie! Wel moeten we voor elkaar zorgen, bidden, met elkaar praten, elkaar dus steunen in alles! Denk
niet dat je dat meteen met de hele kerk
moet doen, een groep gelovigen bij elkaar is ook een gemeente. God ziet die kerkmuren vast niet. Van naar 'binnen' gericht zijn met elkaar, komt het vanzelf tot evangeliseren, als je zo opgebouwd bent, of wordt, wil je juist over Jezus als bevrijder van al dat juk vertellen!
quote:
voor mij is het af en toe best moeilijk om die knop om te zetten.. toch de duivel die nog aan me trekt?!
Soms vind ik het best lastig om de juiste manier te vinden om met mensen over mijn geloof te praten. Laat staan om te evangeliseren.. Maar vaak is het een dubbel gevoel omdat ik eigenlijk ook best weet dat met de hulp van God de woorden vanzelf uit mijn mond komen!
Ik voel vaak toch iets van een rem, terwijl ik die eigenlijk eraf wil halen maar gewoon het lef niet heb. Maar zit steeds minder strak, ik groei steeds verder in mijn geloof en wandel daarmee ook steeds bewuster met God!
Dit maak ik ook dagelijks mee, ben nu een 7 mnd geleden tot bekering gekomen en maak dagelijks hoge ups en diepe dalen mee. In het begin wilde ik de hele wereld vertellen over Jezus Christus als je redder, maar dat lampje brandde op. Had geen extra olievoorraad mee denk ik (al gaat dat over het moment dat God terug komt!). Je hebt echt de steun van elkaar nodig om elkaar op te bouwen en te bemoedigen! Dit kan ook door goede boeken te lezen, en uiteraard de bijbel! Kennis van het oude testament is zo belangrijk! Jezus verweest ook constant naar ' de geschriften'!
En dan de wereld in! Je hoeft inderdaad niet meteen naar het buitenland, maar op je werk, op straat, in de bus of in de supermarkt (zoals Wilhelmina aangaf in haar getuigenis) kan God inderdaad iemand neergezet hebben die Jezus nodig heeft! En die jou nodig heeft om over Jezus en God de almachtige schepper te vertellen! We hebben gewoon die opdracht gekregen. Dat hoeft niet lukraak, dat kan vast wel subtiel of misschien niet direct.
quote:
Het probleem met Pleun lijkt op wat ik bij veel gereformeerden zie. Ze hebben twee levens..
Begrijp me niet verkeerd. Het laatste wat ik wil is schijnheilig opmerkingen maken de omgang met elkaar terwijl 'k r zelf ook een potje van maak. Maar ik kreeg laatst een email van een vrouw/meisje die behoorlijk gekwetst was door opmerkingen van mij over de gereformeerde kerk. Ik denk dat het beter is dat we op onze woorden gaan letten, dingen kunnen keihard overkomen al is het een forum, je krijgt een vertekend beeld, hier moeten we echt op gaan letten!!! Voor de rest vind k de posts op het gkv vaak erg leerzaam!
Nu heb ik genoeg de hippie uitgehangen. love you, gkv-ers