quote:
op 03 Apr 2003 16:07:34 schreef Pooh:Zonder hier afbreuk te willen doen aan 't werk van netivity (dit forum ziet er best leuk uit), toch een aantal kanttekeningen:
- Waarom is er gekozen voor een commercieel bedrijf, terwijl er weinig geld is en dus weinig werk in gestoken kan worden?
- Waarom is er gekozen voor een schreeuwend dure MSSQL, terwijl dit forum bijv. prima op een PostgreSQL (al dan niet in combinatie met PHP ipv. ASP) zou kunnen werken?
- In hoeverre koopt de gkv alleen een produkt, of ook de source?
- Ik verwacht niks, ben ook druk genoeg, maar ik zie hier een aantal dingen blijven liggen (kleurtjes van namen van moderators, om een heel kleintje te noemen), die in een halfuurtje geregeld zouden kunnen worden. (Ik ga echt geen zware search-engine voor dit forum bouwen, dat mag iemand anders doen

)
[Ik spreek niet echt ASP, maar ik neem aan dat mijn ervaring in andere talen genoeg zou moeten zijn... Taaltje erbij is altijd leuk]
- Een commercieel bedrijf is handig omdat je dan én de professionaliteit, de kennis etcetera allemaal onder één dak hebt. Je kunt erop vertrouwen dat alles goed komt.
- MSSQL is gekozen omdat alle DB's van de sites van Netivity erop draaien en er dan dus niet iets extra's geïnstalleerd hoeft te worden.
- Er wordt ASP gebruikt omdat dat de voertaal is binnen Netivity. Alles draait daar onder Windows, inclusief de webservers/databaseservers, dus een logische keus is dan ASP. Ik weet het, PHP draait ook onder Windows (ik heb het hier zelf draaiend

), maar om voor één project een nieuwe taal te leren is duur en niet erg kosteneffectief.
- Dat weet ik niet, maar dat wil ik eigenlijk ook wel weten.

Ga ik dus over mailen.

- Als het goed is moet er nu ontwikkeld worden door de mannen van Netivity wat ons op korte termijn extra's op moet leveren.

Ik weet het, het duurt lang, maar als je met vrijwilligers werkt zal alles niet ineens sneller gaan.