Auteur Topic: Feedback op het forum (technisch)  (gelezen 23302 keer)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (technisch)
« Reactie #150 Gepost op: april 03, 2003, 04:07:34 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 19:23:12 schreef ramH:
op 02 Apr 2003 18:31:49 schreef Pooh:
Kan netivity geen hulp gebruiken? Ik weet niet of ze dit vrijwillig doen, maar veel geld (en dus resources) zullen er niet beschikbaar zijn neem ik aan. Volgens mij lopen er hier best een aantal mensen rond die wat hand-en-span-diensten (of meer dan dat) kunnen en willen verlenen.
Netivity is een normaal commercieel bedrijf en heeft dus eigen medewerkers in dienst die dingen regelen voor het forum. De GKV is echter geen commerciële instelling met een onbeperkte hoeveelheid geld. Met het geld wat beschikbaar is moet dus gekeken worden wat er allemaal mogelijk is. Er is een lijst met 60 features voor het forum, dus voorlopig is er nog genoeg te doen. :P De zoekfunctie is afhankelijk van een uitbreiding op de MSSQL Server die recentelijk geïnstalleerd is waardoor men toen aan de search is gaan werken. We zijn ons bewust van de noodzaak van zo'n ding dus die zou er binnenkort moeten komen. (Ja, ik weet het. Dat zeg ik al tijden...)
Als wij of Netivity hulp nodig hebben bij het bouwen van de forumsoftware, dan zal er gekeken gaan worden naar mensen. Maar verwacht op dit punt helemaal niets. In ieder geval zullen we aan je denken als we hulp nodig hebben. :) (Spreek je trouwens wel ASP?)

Zonder hier afbreuk te willen doen aan 't werk van netivity (dit forum ziet er best leuk uit), toch een aantal kanttekeningen:
- Waarom is er gekozen voor een commercieel bedrijf, terwijl er weinig geld is en dus weinig werk in gestoken kan worden?
- Waarom is er gekozen voor een schreeuwend dure MSSQL, terwijl dit forum bijv. prima op een PostgreSQL (al dan niet in combinatie met PHP ipv. ASP) zou kunnen werken?
- In hoeverre koopt de gkv alleen een produkt, of ook de source?

- Ik verwacht niks, ben ook druk genoeg, maar ik zie hier een aantal dingen blijven liggen (kleurtjes van namen van moderators, om een heel kleintje te noemen), die in een halfuurtje geregeld zouden kunnen worden. (Ik ga echt geen zware search-engine voor dit forum bouwen, dat mag iemand anders doen :P )
[Ik spreek niet echt ASP, maar ik neem aan dat mijn ervaring in andere talen genoeg zou moeten zijn... Taaltje erbij is altijd leuk]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: april 03, 2003, 07:26:24 pm »

quote:

op 03 Apr 2003 16:07:34 schreef Pooh:
Zonder hier afbreuk te willen doen aan 't werk van netivity (dit forum ziet er best leuk uit), toch een aantal kanttekeningen:
- Waarom is er gekozen voor een commercieel bedrijf, terwijl er weinig geld is en dus weinig werk in gestoken kan worden?
- Waarom is er gekozen voor een schreeuwend dure MSSQL, terwijl dit forum bijv. prima op een PostgreSQL (al dan niet in combinatie met PHP ipv. ASP) zou kunnen werken?
- In hoeverre koopt de gkv alleen een produkt, of ook de source?

- Ik verwacht niks, ben ook druk genoeg, maar ik zie hier een aantal dingen blijven liggen (kleurtjes van namen van moderators, om een heel kleintje te noemen), die in een halfuurtje geregeld zouden kunnen worden. (Ik ga echt geen zware search-engine voor dit forum bouwen, dat mag iemand anders doen :P )
[Ik spreek niet echt ASP, maar ik neem aan dat mijn ervaring in andere talen genoeg zou moeten zijn... Taaltje erbij is altijd leuk]

- Een commercieel bedrijf is handig omdat je dan én de professionaliteit, de kennis etcetera allemaal onder één dak hebt. Je kunt erop vertrouwen dat alles goed komt.
- MSSQL is gekozen omdat alle DB's van de sites van Netivity erop draaien en er dan dus niet iets extra's geïnstalleerd hoeft te worden.
- Er wordt ASP gebruikt omdat dat de voertaal is binnen Netivity. Alles draait daar onder Windows, inclusief de webservers/databaseservers, dus een logische keus is dan ASP. Ik weet het, PHP draait ook onder Windows (ik heb het hier zelf draaiend :P), maar om voor één project een nieuwe taal te leren is duur en niet erg kosteneffectief.
- Dat weet ik niet, maar dat wil ik eigenlijk ook wel weten. :) Ga ik dus over mailen. :P

- Als het goed is moet er nu ontwikkeld worden door de mannen van Netivity wat ons op korte termijn extra's op moet leveren. :) Ik weet het, het duurt lang, maar als je met vrijwilligers werkt zal alles niet ineens sneller gaan.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: april 03, 2003, 07:31:36 pm »

quote:

op 03 Apr 2003 16:07:34 schreef Pooh:

Goeie vraag, PHP in combinatie met mySQL zou ook heel goed kunnen.
Ik denk dat dit komt omdat er gekozen is voor een bepaald commercieel bedrijf wat zelf veel ervaring heeft met ASP en MSSQL. Hun keus, die keus is inmiddels gemaakt, denk dat het wat lastig is om nu nog te switchen!

quote:

op 03 Apr 2003 16:07:34 schreef Pooh:- Ik verwacht niks, ben ook druk genoeg, maar ik zie hier een aantal dingen blijven liggen (kleurtjes van namen van moderators, om een heel kleintje te noemen), die in een halfuurtje geregeld zouden kunnen worden. (Ik ga echt geen zware search-engine voor dit forum bouwen, dat mag iemand anders doen :P )

Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat een optie in 30minuten gemaakt moet kunnen zijn. Uit eigen ervaring weet ik dat groot lijkende klus in 10min geklaard kan zijn en een simpel lijkend klusje een enorm karwei kan zijn. Zeker als je het over programmeren hebt.
Ze doen vast hun best want ik heb al een reeks dingen zien veranderen die moesten veranderen.
Wanneer is er Waar SooS?? --> http://www.soostime.nl/

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: april 03, 2003, 08:09:35 pm »

quote:

op 03 Apr 2003 19:31:36 schreef DoppyNL:
Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat een optie in 30minuten gemaakt moet kunnen zijn. Uit eigen ervaring weet ik dat groot lijkende klus in 10min geklaard kan zijn en een simpel lijkend klusje een enorm karwei kan zijn. Zeker als je het over programmeren hebt.
Ze doen vast hun best want ik heb al een reeks dingen zien veranderen die moesten veranderen.

Ze zijn vast goed bezig, ik let niet zo heel hard op, maar merk zo nu en dan ook wel dat er iets gebeurd. Maar als er tientallen punten openstaan, denk ik dat daar een heleboel 'kleintjes' bijzitten, die net zo goed door anderen gedaan zouden kunnen worden, dat was mijn enige punt. Daar hebben ze niet voor gekozen, ok.

Overigens weet ik wel wat planning is. Ik heb al heel wat jaartjes ervaring met software ontwikkeling.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: april 03, 2003, 09:48:47 pm »

quote:

[...]
Goeie vraag, PHP in combinatie met mySQL zou ook heel goed kunnen.
Ik denk dat dit komt omdat er gekozen is voor een bepaald commercieel bedrijf wat zelf veel ervaring heeft met ASP en MSSQL. Hun keus, die keus is inmiddels gemaakt, denk dat het wat lastig is om nu nog te switchen!
Klopt inderdaad. Switchen is nu geen optie meer. :) Voor de rest, zie boven.

quote:

[...]
Een optie om kleurtjes te geven aan bepaalde gebruikers zou ik in mijn eigen internetsite inderdaad in kunnen bouwen in een half uur. :P Dus zulke kleine dingen zullen er vast en zeker zijn, alleen dat zijn over het algemeen ook de minder belangrijke dingen. :D En de minder belangrijke dingen staan lager op de prioriteitenlijst. Eerst komen er een aantal 'grote' dingen, waardoor er onder andere gemakkelijker gemod kan gaan worden. Een van de kleinere dingen zijn de kleurtjes voor mods.

quote:

op 03 Apr 2003 20:09:35 schreef Pooh:
[...]
Overigens weet ik wel wat planning is. Ik heb al heel wat jaartjes ervaring met software ontwikkeling.
Mooi. :) Dan zijn we het daar in ieder geval over eens. :P
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: april 09, 2003, 10:46:07 am »
Waarom krijg ik als ik het topic feedback (algemeen) open een prompt voor me naam en wachtwoord voor gkv.netivity.nl? (en met me eigen userid+ww kan ik niet inloggen, niet dat ik dat verwachtte ofzo hoor maar toch :P)
en wat is het nut daarvan aangezien ik het topic wel gewoon kan bereiken?

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: april 09, 2003, 04:03:16 pm »

quote:

op 09 Apr 2003 10:46:07 schreef Laurens:
Waarom krijg ik als ik het topic feedback (algemeen) open een prompt voor me naam en wachtwoord voor gkv.netivity.nl? (en met me eigen userid+ww kan ik niet inloggen, niet dat ik dat verwachtte ofzo hoor maar toch :P)
en wat is het nut daarvan aangezien ik het topic wel gewoon kan bereiken?

komt omdat er een link naar een smiley staat op een andere server dan forum.gkv.nl namelijk naar de server gkvforum.netivity.nl, deze is blijkbaar beveiligd.
Een foutje van iemand die daar wel rechten heeft dus.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: april 09, 2003, 04:50:51 pm »

quote:

op 09 Apr 2003 16:03:16 schreef DoppyNL:
[...]
komt omdat er een link naar een smiley staat op een andere server dan forum.gkv.nl namelijk naar de server gkvforum.netivity.nl, deze is blijkbaar beveiligd.
Een foutje van iemand die daar wel rechten heeft dus.
Dat is inderdaad de reden. De locatie waarnaar verwezen wordt is de testomgeving die natuurlijk niet bereikbaar is voor gewone gebruikers. Als iemand daarvandaan een post maakt, komen die URL's in de reactie te staan.

DoppyNL

• www.SooSTime.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: april 12, 2003, 03:48:08 pm »

quote:

op 02 Apr 2003 16:17:11 schreef ramH:
HTML juist gevalideerd maken staat ergens onderaan de priolijst en heeft -zolang alles er goed uitziet- ook geen enkel nut. Standaarden zijn leuk, maar bij een site als dit enigszins moeilijk onderhoudbaar aangezien je gewoon niet genoeg tijd hebt om alles conform standaarden te doen.

Bij de weg, jouw soossite valideert ook niet...

Voor de geintereseerde techneuten.
Mijn site's valideren nu wel :)
Mocht je een pagina tegenkomen die niet valideert hoor ik het graag :)

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: april 24, 2003, 07:42:43 pm »
Nadat ik een post geplaatst heb.. ga ik automatisch naar de post toe (&#bottom), kan dat ook erin gebakken worden nadat ik mijn post ge-edit heb?! (in het geval dat ik nog steeds de laatste poster ben...)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: april 24, 2003, 09:45:39 pm »

quote:

op 24 Apr 2003 19:42:43 schreef nitpicker:
Nadat ik een post geplaatst heb.. ga ik automatisch naar de post toe (&#bottom), kan dat ook erin gebakken worden nadat ik mijn post ge-edit heb?! (in het geval dat ik nog steeds de laatste poster ben...)
Ergens op de todo-list staat de opmerking dat het mogelijk moet worden om direct naar een bericht te verwijzen. In jouw geval zou dat dan zoiets worden: http://forum.gkv.nl/showt...23&pageID=7#mID14306. Ik ga je opmerking niet doormailen omdat die op den duur door iets beters vervangen gaat worden. :)

nitpicker

• uNF
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: april 25, 2003, 07:51:42 am »
Ok, prima :) en toch bedankt!

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: april 25, 2003, 02:35:10 pm »
Ik las iets over het navragen of GKV al dan niet betaald voor de sourcecode van het forum. Dat is wel een interessant punt. Aangezien Netivity een commercieel bedrijf is lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het forum dat nu wordt ontwikkeld met onze feedback in de toekomst zal worden verkocht aan andere klanten van Netivity. Andere opties lijken mij onwaarschijnlijk, daar er genoeg OpenSource forumcode in omloop is.

Dat betekent dus dat de gebruikers en beheerders voor Netivity van zeer grote betekenis zijn bij het ontwikkelen van een goed forum. Het is heel gebruikelijk dat daar een vergoeding tegenover staat, in natura (manuren) of in de vorm van een financiële korting. Dit gaat nog veel verder dan het functioneren als pilot.

Ik vertrouw erop dat ook bij de opdrachtgevers voor het maken van dit forum enig commercieel inzicht aanwezig is :z, toch wijs ik er even op.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: april 26, 2003, 12:11:08 pm »
Zou zo graag zien dat onder in beeld ook de volgende statusbalk aanwezig zou zijn
home | profiel | actieve onderwerpen | zoeken | gebruikerslijst | faq | logout
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: april 26, 2003, 02:03:14 pm »

quote:

op 25 Apr 2003 14:35:10 schreef Eelco:
Ik las iets over het navragen of GKV al dan niet betaald voor de sourcecode van het forum. Dat is wel een interessant punt. Aangezien Netivity een commercieel bedrijf is lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het forum dat nu wordt ontwikkeld met onze feedback in de toekomst zal worden verkocht aan andere klanten van Netivity. Andere opties lijken mij onwaarschijnlijk, daar er genoeg OpenSource forumcode in omloop is.

Dat betekent dus dat de gebruikers en beheerders voor Netivity van zeer grote betekenis zijn bij het ontwikkelen van een goed forum. Het is heel gebruikelijk dat daar een vergoeding tegenover staat, in natura (manuren) of in de vorm van een financiële korting. Dit gaat nog veel verder dan het functioneren als pilot.

Ik vertrouw erop dat ook bij de opdrachtgevers voor het maken van dit forum enig commercieel inzicht aanwezig is :z, toch wijs ik er even op.

Vind je het heel erg als ik je niet snap? Misschien komt het door de alcohol, maar zou je toch in een paar regels even neer willen zetten wat je nu precies wil?

quote:

op 26 Apr 2003 12:11:08 schreef Picardijn:
Zou zo graag zien dat onder in beeld ook de volgende statusbalk aanwezig zou zijn
home | profiel | actieve onderwerpen | zoeken | gebruikerslijst | faq | logout
Zoiets staat al op het lijstje met de 2do-dingen. :)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: april 26, 2003, 02:25:35 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 14:03:14 schreef ramH:
Vind je het heel erg als ik je niet snap? Misschien komt het door de alcohol, maar zou je toch in een paar regels even neer willen zetten wat je nu precies wil?

Foei... :P
Kwestie van ruilhandel.
Wij gebruiken een forum van Netivity.
1 -> Betalen wij Netivity voor het ontwikkelen van dat forumprogramma?
2 -> Wil Netivity dit programma later als 't af is ook aan anderen doorverkopen?
3 -> Krijgen wij ook korting oid van Netivity omdat wij hen helpen bij de ontwikkeling van hun product ? Wat staat er van hun kant tegenover dat wij helpen bij de ontwikkeling van een goed product?
[Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: april 26, 2003, 02:38:56 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 14:25:35 schreef Marloes:
Foei... :P
Kwestie van ruilhandel.
Wij gebruiken een forum van Netivity.
1 -> Betalen wij Netivity voor het ontwikkelen van dat forumprogramma?
2 -> Wil Netivity dit programma later als 't af is ook aan anderen doorverkopen?
3 -> Krijgen wij ook korting oid van Netivity omdat wij hen helpen bij de ontwikkeling van hun product ? Wat staat er van hun kant tegenover dat wij helpen bij de ontwikkeling van een goed product?

Breezers roeleren!!!

1. Ja. Er wordt gewoon betaald voor de ontwikkeling van de forumsoftware en alles wat er bij komt kijken.
2. Geen idee, maar ik zie niet in waarom niet. Het is tenslotte hun product en het enige wat de GKV heeft is een gebruikslicentie. Geen licentie om iets aan de code te veranderen of wat dan ook. Vergelijk het met je Windows-licentie. Je mag het gebruiken, maar als je iets wil veranderen aan de code van het systeem oid dan mag dat niet.
3. Nope. Niet dat ik weet in ieder geval. Het enige wat je er zelf voor krijgt is een goed gevoel. (Hoe post-modern... :+) Zie het als een soort vrijwilligerswerk.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: april 26, 2003, 03:05:01 pm »

quote:

Eelco schreef:
Het is heel gebruikelijk dat daar een vergoeding tegenover staat, in natura (manuren) of in de vorm van een financiële korting. Dit gaat nog veel verder dan het functioneren als pilot.

Ik vertrouw erop dat ook bij de opdrachtgevers voor het maken van dit forum enig commercieel inzicht aanwezig is , toch wijs ik er even op.
Commercieel inzicht (tijdelijk) afwezig? :)

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: april 27, 2003, 02:18:34 pm »
Na het inloggen wordt je geredirect naar de pagina waar je vandaan kwam, alleen die pagina wordt niet ververst. Misschien is het handig om er ff een verversing bij in te bakken ;)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: april 27, 2003, 04:58:06 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 14:18:34 schreef Laurens:
Na het inloggen wordt je geredirect naar de pagina waar je vandaan kwam, alleen die pagina wordt niet ververst. Misschien is het handig om er ff een verversing bij in te bakken ;)
Kun je even uitleggen wat je precies bedoelt? Als je namelijk inlogt wordt de pagina waar je vandaan kwam gewoon opnieuw van de server gehaald (gewoon een round-trip dus).

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: april 27, 2003, 07:15:52 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:58:06 schreef ramH:
Kun je even uitleggen wat je precies bedoelt? Als je namelijk inlogt wordt de pagina waar je vandaan kwam gewoon opnieuw van de server gehaald (gewoon een round-trip dus).

Ja dat dacht ik dus ook, let me enlighten you :P

Als ik de eerste keer op de pagina kom dan zijn bijv. alle mapjes geel (of rood, whatever, meestal geel trouwens), nadat ik me heb geidentificeerd wordt ik dus geredirect en dan zijn nog steeds alle mapjes geel ondanks dat er topics met reacties in staan die ik nog niet heb gelezen. Een F5 doet wonderen maar het zou m.i. handig zijn om dat in het script te plakken.

De onderwrepen worden dus wel real-time van de server opgehaald, maar nog niet gerelateerd aan de user die net heeft ingelogd.

't is geen halszaak ofzo hoor, maar het is wel handig als men er toevallig mee bezig is om dat dan gelijk mee te nemen aangezien het niet veel werk is om te realiseren.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: april 27, 2003, 08:08:50 pm »
Ok, dan snap ik het ongeveer. :P

Maar ik ga het niet mailen. :D Ik had namelijk al gevraagd of dat hele systeem op de schop kon en zo veranderd kon worden zoals het ook op Fok! en GoT werkt. Dus dat zit er over een tijdje in en dan zien we wel weer verder.

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: april 28, 2003, 03:59:58 pm »
Klein probleempje:

Als ik mij inlog en ik ga door naar hoofdmenu (index) wordt ik vaak "uitgelogd", zonder dat ik dat wil. Het is wel op te lossen (door direct via 'actieve onderwerpen' te gaan), maar het is wel lastig. Wat is hier het probleem?
| Ps. 8:5,6 |

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: april 28, 2003, 04:11:15 pm »
nu we het toch daarover hebben: ik word soms uitgelogd terwijl ik een (lange) reactie loop te tikken, heel irritant, want dan ben ik mijn reactie kwijt...
Ik weet wel dat er een optie is 'ingelogd blijven', maar dat hoeft nu ook weer niet: als ik na 1 uur echte inactiviteit wordt uitgelogd, vind ik dat prima.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: april 28, 2003, 04:16:45 pm »

quote:

op 28 Apr 2003 16:11:15 schreef elle:
nu we het toch daarover hebben: ik word soms uitgelogd terwijl ik een (lange) reactie loop te tikken, heel irritant, want dan ben ik mijn reactie kwijt...
Ik weet wel dat er een optie is 'ingelogd blijven', maar dat hoeft nu ook weer niet: als ik na 1 uur echte inactiviteit wordt uitgelogd, vind ik dat prima.

In PHP en in ASP is de standaardlevensduur van een sessie twintig minuten. Na 20 minuten van inactiviteit wordt je uitgelogd. Is dus geen bug, maar ik zie er wel een feature in dus gaan we die mailen. :)

@Auke, staan je cookies wel aan in je bowser?

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: april 29, 2003, 09:44:38 pm »
Als ik op mijn eigen naam klik, krijg ik een lijst van topics waar ik zelf aan heb deelgenomen. Tegenwoordig staan hier ook pagina-aanduidingen bij, maar als ik op pagina 2, 3, etc. klik krijg ik 'usernaam onbekend'.
Bugje?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: april 29, 2003, 09:48:52 pm »
Wat voor internetverbinding heb je? Gewoon inbelaccount bij je internetprovider?
Ik heb er namelijk geen last van en krijg keurig netjes 5 pagina's te zien met topics waarin jij gereageerd hebt.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: april 29, 2003, 09:51:40 pm »

quote:

op 29 Apr 2003 21:48:52 schreef ramH:
Wat voor internetverbinding heb je? Gewoon inbelaccount bij je internetprovider?
Yep.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: april 29, 2003, 10:01:37 pm »
Dan denk ik dat door de niet al te hoge snelheid van het forum in combinatie met jouw wat langzame verbinding de databasequerie uitgetimed was. Je query (vraag om informatie) wordt voor een bepaalde tijd opgeslagen om snel weer te laten zien. Als dat dus niet meer is opgeslagen dan krijg je een fout te zien.

Maar als je wil mag je dit nog wel eens testen op een snellere verbinding en nog wel met je huidige verbinding. :)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: april 29, 2003, 10:03:29 pm »
Ik heb hetzelfde, maar met snelle verbinding.

Maar alleen als ik via de link bij "ingelogd als" bij mijn lijstje terecht kom. Als ik naast een berichtje op mijn naam klik, gaat het wel goed.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #180 Gepost op: april 29, 2003, 10:06:26 pm »
Actieve onderwerpen en de index worden bij mij gecached. Foutje?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: april 29, 2003, 10:10:09 pm »

quote:

op 29 Apr 2003 22:03:29 schreef Pulpeet:
Ik heb hetzelfde, maar met snelle verbinding.

Maar alleen als ik via de link bij "ingelogd als" bij mijn lijstje terecht kom. Als ik naast een berichtje op mijn naam klik, gaat het wel goed.
Ik zie hem nu inderdaad ook. En ik weet ook al waar het mis gaat. Er worden namelijk geen zoektermen meegegeven naar de volgende pagina's.

quote:

op 29 Apr 2003 22:06:26 schreef Pooh:
Actieve onderwerpen en de index worden bij mij gecached. Foutje?
Ik zal deze ook doormailen met een setje leuke headers erbij. Goed?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: april 29, 2003, 10:14:17 pm »

quote:

op 29 Apr 2003 22:10:09 schreef ramH:
Ik zal deze ook doormailen met een setje leuke headers erbij. Goed?
Prima. Zorg er dan voor dat zowel de pragmas:no-cache als de cache-control:no-cache in de html komen, en 't ook meteen goed in de http-headers komt. (snapt m'n proxy 't tenminste ook)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: april 30, 2003, 06:31:16 pm »
Nog wat dingen voor op de lijst:

- Actieve onderwerpen link onderaan de pagina's
- Search link onderaan de pagina
- Onder het avater van de users laten zien hoeveel posts hij of zij al heeft
- Border om avater van "1" oid..
- Tekst onder username beperken tot een bepaald aantal characters, niet teveel.. dat geeft een slordige look
- Quote systeem aanpassen want dit is echt zwaar irritant
- Meer smilies invoegen (Fok-smilies)... hierover open ik nog wel een topic of ik reply nog wel met een lijst met smilies
Live vanuit de luie stoel

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: april 30, 2003, 06:38:43 pm »

quote:

op 30 Apr 2003 18:31:16 schreef Does:
Ben ik niet voor, aantal zegt niets over kwaliteit :)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: april 30, 2003, 06:39:42 pm »

quote:

op 30 Apr 2003 18:38:43 schreef Marloes:
op 30 Apr 2003 18:31:16 schreef Does:
Ben ik niet voor, aantal zegt niets over kwaliteit :)

Dat snap ik maar ik vind dat het forum daar mooier van word...
Maar laat je het weg vind ik dat ook niet erg...

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: april 30, 2003, 06:48:37 pm »
Het heeft er onder gestaan en is er gelukkig snel weer weggehaald omdat het helemaal niets toevoegd. Het gaat om de persoon en de kwalitiet van de reacties niet om de kwantiteit.

De rest van je dingen was bdw ook bekend.

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: april 30, 2003, 06:50:58 pm »

quote:

op 28 Apr 2003 16:16:45 schreef ramH:
@Auke, staan je cookies wel aan in je bowser?
Vast wel, want het gebeurt meop verschillende pc's, zowel thuis als in Kampen....
| Ps. 8:5,6 |

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: april 30, 2003, 06:51:19 pm »

quote:

op 30 Apr 2003 18:48:37 schreef ramH:
De rest van je dingen was bdw ook bekend.
Dan kan wel, maar haal het gewoon aan hoor... zie weinig change :)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: april 30, 2003, 07:00:46 pm »

quote:

op 30 Apr 2003 18:51:19 schreef Does:
[...]
Dan kan wel, maar haal het gewoon aan hoor... zie weinig change :)
Wij ook niet. :P Daarom is het wachten totdat er wel wat mee gebeurd, alleen wanneer dat is weet ik ook niet. :|

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: april 30, 2003, 07:02:32 pm »
Anders host je zelf een forum ergens.. dit zuigt als je het iemand anders laat doen :)

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: mei 05, 2003, 03:45:01 pm »
volgens mij heb ik een "bug"(ofzo) gevonden
geheelonthouder

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: mei 05, 2003, 03:46:28 pm »

quote:

op 05 May 2003 15:45:01 schreef grompie:
volgens mij heb ik een "bug"(ofzo) gevonden
Hmm, funny. :D Ik had er daarnet ook al eentje (8(7) dus ik ga wel even mailen. :P

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: mei 05, 2003, 05:37:42 pm »

quote:

op 05 May 2003 15:46:28 schreef ramH:
[...]

Hmm, funny. :D Ik had er daarnet ook al eentje (8(7) dus ik ga wel even mailen. :P

tnx

deze ook :)) en lees ook eens gen 1:9
geheelonthouder

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: mei 05, 2003, 05:46:36 pm »
Ik heb nu gevraad of smileys alleen verwerkt mogen worden als er een spatie voorstaat. Dat 1:9 probleem is dan dus ook opgelost. Als oplossing voor het moment kan je dan ook 1,9 schrijven, staat ook weer anders enzo dus dat is ook weer leuk. :P

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: mei 05, 2003, 09:05:13 pm »
Iets zegt mij dat dit niet klopt:

http://members.lycos.nl/neuspeutertje/plaatjes/gkvforum_foute_zin.jpg

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: mei 05, 2003, 11:04:22 pm »
Wat klopt daar dan niet?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: mei 05, 2003, 11:11:41 pm »

quote:

op 05 May 2003 23:04:22 schreef ramH:
Wat klopt daar dan niet?
Dat iets heeft ook tot mij gesproken....

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: mei 05, 2003, 11:13:09 pm »

quote:

op 05 May 2003 23:04:22 schreef ramH:
Wat klopt daar dan niet?
wat met daarmee :)
Ik doe niet meer mee.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: mei 06, 2003, 01:10:19 am »
Ok, ik zat meer aan iets technisch te denken. :P Maar ik mail het even naar ons aller Jan W. :) Bedankt voor het melden!