Ik weet niet zo goed in welk topic ik mijn opmerking moet plaatsen. Het gaat hierom:
In het subforum leer en leven zijn de laatste tijd erg veel nieuwe onderwerpen verschenen. Erg boeiende onderwerpen ook, daar gaat het niet om. Topics waarop ik doel zijn onder andere de volgende: De bijbel, Gods woord?; De angst van God | 1 2 ;post-christelijke maatschappij pas menswaardig; enz..
Het gaat hier om onderwerpen die te maken hebben met 'basale' christelijke onderwerpen/leerstukken. Door 'gewone' gereformeerden worden deze onderwerpen als bijna vanzelfsprekend ervaren/aangenomen. Niettemin kan het goed zijn om ook hierover inhoudelijk te blijven discussieren.
Ik tel echter 19 topics waarop de laatste 2 dagen is gereageerd. M.I zijn dat er echt teveel. Bovendien, een subforum met 287 (!) topics, is dat sowieso niet een beetje veel?
Ten eerste, voor eventuele nieuwkomers wordt het subforum leer en leven erg ondoorzichtig/moeilijk in te haken op de discussies.
Ten tweede, in eerder genoemde topics komen veel discussies op hetzelfde neer (acceptatie van de Bijbel als geinspireerd Woord van God)
Ten derde, discussies over 'echt' gereformeerde leer en leven komen hiermee op een secundaire plaats te staan.
Ik pleit daarom ook voor het openen van een nieuw subforum.
Dit subforum kan onder de kop 'Kerk zijn in een moderne tijd'
Titel van dit nieuw te maken subforum zou kunnen zijn: 'Basis van het christelijk geloof.' (Ik geef maar een voorbeeld)
Topics uit leer en leven die over onderwerpen als God-Liefde, God-angst, Post-christelijke maatschappij, Jezus God-Mens, Doodstraf, Uitverkiezing, Atheisme, Satanisme en dergelijke gaan, zouden hier volgens mij perfect in thuis horen.
Onderwerpen die meer met de gereformeerde leer en leven te maken hebben, kunnen dan mooi in dit topic blijven staan. Bijvoorbeeld: Wedergeboorte, Leven met de Geest, kerkscheuring, evangelischen, echtscheiding, de wet, doop, avondmaal, enz..
Ik hoop dat jullie wat met deze opmerking doen, want ik vind het zelf ook nog al lastig om elke dag uit 19 of meer onderwerpen te moeten kiezen waarop ik nou weer zal gaan reageren.
Houdt het overzichtelijk alstublieft!