N.a.v. een quote van Xgnoom, plaats ik een reactie uit een andere topic hier dan maar:
door xgnoom op 09 Dec 2003 16:14 quote
Volgens mij gaat dit topic over praten over je geloof binnen de kerk. Het is een beetje uitgewaaierd naar praten over je geloof met niet-gelovigen, zeg maar op straat. Dat is ook wel interessant,
Amara:Ik denk dat twijfel, onzekerheid een issue is waarom praten over je geloof moeilijk is. Ik zie namelijk heel veel christenen die vanuit de bijbel van de goedheid van God willen getuigen, maar in het hier en nu weing getuigen van goedheid en wijsheid m.b.o. wereldlijke issues. En daar bedoel ik heel concreet mee,het aanpassen van eigen (concumptie) gedrag ten bate van een betere, vrediger wereld. Je kunt bijv. wel consequent een donatie na de kerkdienst doen voor een of ander ontwikkelingsprojekt, maar waar koop jij je kleren, koffie e.d.? Je kunt het bijv. met mekaar roerend eens zijn dat milieuvervuiling en dierenmishandeling niet kan en mag, maar waarom niet dat stukje fietsen naar de kerk en een stukje biologisch of geen vlees op je bord? Op die manier getuigt een christen niet van een beter leven (dan een niet-christen) en wordt het praten over je geloof inderdaad door veel niet-christenen als niet serieus genomen en daardoor moeilijk(er) voor de christen zelf.
(Haal eerst de balk uit uw eigen oog, voordat men de splinter etc. ? )