quote:
op 20 Jan 2004 19:59:51 schreef yes:
[...]
Het is jammer dat wij tegenwoordig alleen maar met de gaven bezig zijn.Jezus zegt:aan hun vruchten zul je ze kennen.in math.7 of 8,gaat het over mensen met alleen maar gaven en Jezus zegt tegen hen.GAAT WEG VAN MIJ,GIJ WERKERS DER ONGERECHTIGHEID
Als er verteld wordt dat God nog meer te bieden heeft, als het om de gaven gaat, dan zijn het juist die mensen die die gaven niet (willen) hebben, die protesteren.
En vaak verwijten ze de brenger van die boodschap dan dat het hun ALLEEN maar om de gaven gaat. Dat daar dan meteen "werkers der ongerechtigheid " ( ook nog met hoofdletters, toe maar) aan gekoppeld wordt is wel een zwaktebod.
Zodra je verteld dat je gelooft in wonderen van genezing, omdat dat een "normale" gebeurtenis is bij jou in de kerk, dan hoor je meteen de tekst dat Jezus zegt: in mijn naam hebben zij.......................maar Ik heb u niet gekend.
Nogmaals, mensen die zeggen dat het bijbels is om met de handen opgeheven de Heer te prijzen, lopen echt niet de hele dag met hun handen omhoog.
Mensen die de tongentaal hebben ontvangen brabbelen echt niet de hele dag in onverstaanbare talen. Mensen die geloven dat profetie nog steeds voor vandaag is, spreken niet voortdurend profetisch onder elkaar.
Inderdaad als er geprofeteerd wordt, zegt de bijbel daar fasoenlijk mee om te gaan en het er niet meer dan twee of drie te laten zijn, maar dat is toch wat anders dan het maar helemaal te schrappen. Als hij zegt liever een paar woorden te spreken met zijn verstand dan in tongen, zegt hij toch niet dat de tongentaal vanaf dat moment niet meer nuttig is.
Als ik weet dat een vitaminepil per dag heel gezond is, dan zal ik iemand die een pot per dag gaat leegeten adviseren dat gebruik wat terug te dringen. dat betekend toch niet dat vitamine ineens verboden is? Het blijft heel gezond.
Als je iemand aanraad eens een appeltje te eten, is dat niet meteen een aanval op zijn etenspatroon. Gewoon een advies, omdat het goed voor je is, én omdat ze er voor zijn.
Als iemand je adviseert om te streven naar de gaven van de Geest, is dat geen aanval op je geloofsleven, maar gewoon omdat het goed voor je is, en door God bedacht speciaal voor jou.
Het is niet het één of het ander, het is gewoon een extra dimensie erbij.
Je krijgt anders zo'n alles of niets evangelie, met wel heel veel van dat niets, wat eigenlijk toch heel bijbels is.