quote:
op 01 Oct 2003 00:20:25 schreef Mezzamorpheus:
En Maarten, kan je al iets vertellen over de bewuste KR-vergadering?
Ik was al bang dat die vraag zou komen, ik realiseerde me namelijk dat ik natuurlijk niet daags na een vergadering eventuele besluiten van de kr op dit forum kan publiceren. In dit geval zijn we nog niet zover, dus dat probleem doet zich nu niet voor. En gezien de historie van dit topic hebben alle posters recht op feedback. Mede door jullie posts heb ik me goed kunnen voorbereiden: door de input zelf en doordat het me stimuleerde veel te lezen (geholpen door het feit dat ik twee keer een flinke treinreis moest maken - en die benut ik dan vaak om te lezen). Dus iedereen bedankt!
We hebben een klein uur besteed aan het onderwerp GF en ook beetje meer algemeen het verschijnsel jeugdkerk (in Apeldoorn is er ook eentje in wording bijv.). Hierbij heeft vooral beeldvorming centraal gestaan. Wat is GF? Wat beogen ze enz.? Vervolgens komt dan een "rondje" oordeelsvorming: wat vinden we er van? Op mijn verzoek deden we dat mbt tot de punten A)inhoudelijk en los van het tijdstip en

mbt tijdstip waarop GF plaatsvindt. Vanwege de tijd zijn we ergens midden in A gestrand.
Een paar dingen:
- zelf met alle info die er beschikbaar is (en ook was rondgemaild) was een stevige ronde beeldvorming bepaald niet overbodig.
- ik heb niemand horen zeggen dat bepaalde elementen in de vieringen van GF "niet kunnen" oid.
- enorme waardering voor en stevige kritiek op GF is soms in 1 persoon verenigd.
Twee vragen die ik heb ingebracht wil ik hier nog noemen - omdat het m.i. vragen zijn die je alleen kunt beantwoorden als je flink wat aspecten in deze "zaak" laat meewegen.
- zijn we bereid met elkaar te erkennen dat de vorm&inhoud van onze erediensten een belemmering voor sommigen/bepaalde categorieën kerkleden kunnen zijn en dat we mogelijk tegenover hen tekort schieten?
- zijn we bereid om onze middagdienst een keer een uurtje te vervroegen zodat men en 2x naar de eigen kerk kan en ook naar GF?
Hierop is dus geen antwoord geformuleerd - het zijn 'nadenkertjes' die tot de volgende keer blijven staan. Dat is pas eind oktober - dus we moeten dit topic nog maar een tijdje in de lucht houden