Graag had ik bij "enige grote geschilpunten"die hier werden neergezet enige toelichting gegeven :
1 Zij erkennen niet dat Jezus God is;
2 Zij geloven niet in een Drieëenheid;
3
Zij verrichten geen militaire dienst;Een eer om geen bloedschuld te hebben opgelopen in de wereldoorlogen en andere conflikten.Dit was voor mij de beginreden om de interpretatie zoals Jehovah's Getuigen ze geven aan de H.Schrift te onderzoeken.
Ik zocht een Christelijke religie die het vertikte oorlog te voeren en broederschap en liefde niet nationaal ,maar internationaal in de praktijk brengt.Wie doet het ons na?
Daarom ben ik zeker niet verlegen om te zeggen dat wij de bijbel lezen met een wachttorenbrilletje.Onze eenheid en liefde wereldomvattend is subliem.
Moest Jezus Christus morgen mij de vraag stellen waarom ik één van Jehovah's Getuigen geworden ben,dan zou het bovenstaande mijn antwoord zijn.
4 Zij ondergaan geen bloedtransfusies;
Maar aanvaarden wel veel alternatieve middelen.Hebben bloedvrije geneeskunde over gans de aarde een enorme steun in de rug gegeven,zodanig dat nu honderden ziekenhuizen wereldwijd verspreid reclame maken met hun "bloedvrije afdeling"en daarbij zelfs vermelden "vlugger herstel".
5 Zij geloven niet dat de mens een ziel heeft;( de mens is een ziel)
6 Zij geloven niet in een hel;
Jezus was bij zijn dood in 'Hades',in veel vertalingen weergegeven met hel of helle,Job vroeg om te mogen verborgen worden in Sjeool (Job 14:13) Sjeool is Hebreeuwse equivalent voor Griekse woord Hades=hel.
7 Slechts 144000 van hen komen in de hemel en dat getal is al vol;
Een minderheid gaat naar de hemel om tesamen met Christus als priesters en koningen te regeren over de aarde.Uiteraard blijft de meerderheid op de aarde.
8 Zij moeten door een armageddon, en als ze dat redden komen zij op de paradijsaarde.
Gans de mensheid wordt straks geconfronteerd met armageddon.Zorg dat u zich niet in oppositie bevindt t.o.v. Gods Koninkrijk.
9 Wie niet op de paradijsaarde terugkomt, wordt voor eeuwig vernietigd.
Wie door armageddon gaat blijft eeuwig leven.Onder Gods koninkrijk vind de opstanding plaats hier op aarde vele getrouwen uit de oudeheid zullen we kunnen verwelkomen (Heb.11)
10 Zij moeten verplicht langs de deur "prediken".
Zekers niet verplicht.(2 Korinthiërs 9:7) . . . God heeft een blijmoedige gever lief.Christenen streven er wel naar om zich aan alle bijbelse geboden te houden,waaronder ook prediken.(Mattheüs 28:20) . . . en leert hun onderhouden . . .
11 Als iemand van hun geloof afvalt, wordt hij uitgesloten, en mag niemand, ook familie, niet meer met hem omgaan;
Ik ken bv. iemand die jaren geleden bij ons is weggaan,als ik die persoon tegenkom spreek ik over alles en nog wat met hem,heb zelfs nog met hem een pint gedronken in een gezellig café!
Ik wil maar zeggen dat het degenen zijn die onberouwvol zonde beoefenen waarmee wij het contact mijden!Bijbels!(1 Korinthiërs 5:13)
Al vastgesteld dat deze procedure goed werkt ,dat verschillende na uitsluiting ,soms na 10j terugkomen.
Zo kennen wij wel reine gemeenten,en zodoende een reine organisatie.Met welliswaar mensen die onvolmaakt zijn,doch niet onfeilbaar.
12 Leerstellingen van de kerken zijn van de satan.
De ganse wereld licht in de macht van Satan.2Kor.4:4,Matth.4....Is het niet logisch dat Satan valse religie gebruikt?Kijkt naar de werken van de vele religies.....oorlogen ed.
Babylon de grote (Op.18)is het wereldrijk van valse religie waaruit christenen dienen weg te vluchten.
13Zij zeggen dat alleen zij Gods kanaal op aarde zijn;
Joh.17:17;Mattheüs 24:45
14 Niemand kan zelfstandig de bijbel onderzoeken zonder hulp van hun leiders
Bij mijn persoonlijke studie doe ik veel beroep op het internet ,kom ik op sites niet van het WTG.zoals hier nu.
Heb hier ook al een goede hint gegeven naar bv
http://darbybible.com(Doordenkertje:Ik heb wel een zwaard gekregen van een moeder,ik ga met dat zwaard die moeder niet steken)
15 Men kan alleen eeuwig leven verkrijgen door het lidmaadschap van het W.T G.( Wachttoren Genootschap)
Kan een serieuze hulp zijn.Toch zijn Jehovah's Getuigen zo georganiseerd wanneer WTG moesten wegvallen.J.G.nog bestaan.
16 Zij vieren geen verjaardagen en ook geen Chr. en Nat. feestdagen;
De meesten zitten anders om een feestje niet verlegen hoor!
17 Jezus is een door God geschapen hoogste engel;
Hoogste aartsengel,machtigste autoriteit na Jehovah God.Op de troon geplaatste koning van Gods koninkrijk.
18 Jezus stond geestelijk op, niet lichamelijk:
19 Zij geloven niet in een wedergeboorte;
Wel in hemelse opstanding en aardse opstanding.
Wij weten wel heel goed wat Jezus bedoelde in Johannes 3:5.
20 Israël is vervallen verklaard;
God is onpartijdig:(Handelingen 10:34-35) . . . Ik bemerk zeer zeker dat God niet partijdig is, 35 maar in elke natie is de mens die hem vreest en rechtvaardigheid beoefent, aanvaardbaar voor hem.
21 De nadruk ligt op het koninkrijk van God;
Wat was het thema van Jezus bediening?
22 Zij bidden uitsluitend tot God en niet tot Jezus;Door bemiddeling van Jezus tot God.
23 De H.Geest is geen persoon, maar een aktieve kracht;
Wij hebben een eigen vertaling van de bijbel, die ietwat afwijkt zoals elke ander vertaling.