quote:
Mee eens. G’d is de Schepper en wij zijn Zijn maaksel. Dat de Schepper zelf maaksel zou moeten worden om dan vervolgens Zichzelf te straffen, lijkt mij dan ook een onzinredenering. Want daar kom je op uit als Jezus G’d zou zijn.
quote:
4 Zij ondergaan geen bloedtransfusies;
Maar aanvaarden wel veel alternatieve middelen.Hebben bloedvrije geneeskunde over gans de aarde een enorme steun in de rug gegeven,zodanig dat nu honderden ziekenhuizen wereldwijd verspreid reclame maken met hun "bloedvrije afdeling"en daarbij zelfs vermelden "vlugger herstel".
En hoe denken Jehovah Getuigen dan over het Avondmaal: het eten van mensenvlees en het drinken van mensenbloed. Weliswaar symbolisch, maar toch. En volgens 1 Kor 11 vers 26 verkondig je er ook de dood des Heren mee. En als Jezus G’d is, dan verklaar je G’d dus telkens voor dood. Twee redenen waarom ik zelf niet meer het Avondmaal wil vieren.
quote:
6 Zij geloven niet in een hel;
Alle lof voor dit standpunt. Ik kan dit ook ONMOGELIJK aan G’d toedichten.
quote:
17 Jezus is een door God geschapen hoogste engel;
Hoogste aartsengel,machtigste autoriteit na Jehovah God.Op de troon geplaatste koning van Gods koninkrijk.
Zou best kunnen, Hij wordt ook de Morgenster genoemd en die komt ook voor in het Oude Testament. Wel is het zo dat het EERSTE wat G’d schiep, was de Wijsheid:
Spreuken 8
17 Wie mij liefheeft, heb ik ook lief,
wie mij zoekt, zal mij vinden.
22 De HERE heeft mij tot aanzijn geroepen
als het begin van zijn wegen,
vóór zijn werken van ouds af.
quote:
18 Jezus stond geestelijk op, niet lichamelijk:
Kan ik me best iets bij voorstellen. Het zou veel van de eeuwen ellende verklaren: verkeerd interpreteren van wat G’d bedoelt.
quote:
22 Zij bidden uitsluitend tot God en niet tot Jezus;
Is ook wat meer en meer bij mij aan het gebeuren is. In de naam van Jezus gebeuren er allerlei zaken zoals het dansen met slangen, drinken van water met rattengif ( ZONDER dat mensen daar iets aan overhouden. In een documentaire ooit eens gezien op tv). Zie ook het topic: xtreme gebeds genezingsdiensten over lachen/vallen in de Geest, geluiden maken als dieren etc.
Je mag je dus in alle ernst afvragen welke krachten er in de Naam van Jezus worden opgeroepen. Bijbelteksten als: waar twee of drie in Mijn Naam samenzijn, daar ben Ik in jullie midden, nodigen echter wel uit tot dit soort gedrag.
De reguliere kerken zijn veel rustiger, want die stellen G'd meer centraal.