@ vorlijke, je komt niet echt vrolijk over, nogal teleurgesteld in je kerk.
@ de rest.
We hadden dit weekend zaterdagochtend om 6 uur een gebedsbijeenkomst met een paar jeugdleden en gingen we daarna praten. En toen kwamen we op zelfbevrediging. We gingen vervolgens dieper op de materie in, dat was echt mooi. Maar er was 1 jongen die steevast zei wat vrolijke nu ook zei.
Dit omdat een pastoraal medewerker had gezegd dat het wel mocht, want het stond immers ook niet in de bijbel.
Nou, dat vond ik zo'n onzin reden, er zijn wel meer dingen die misschien bij naam niet in de bijbel staan, maar als je doorleest kom je er wel achter.
BELACHELIJK vind ik. Maar toen zocht ik wat op het internet en vond ik dit.
"verslaafd is aan velerlei begeerten en zingenot" en dus geen meester meer is over zichzelf (Titus 3:3).
Vraag of Hij je zuivere kracht wil geven om je gedachten, je verlangens, je lust niet op het 'lijfelijke' te richten, maar op Hem. 1 Petrus 5: 6 en 7.
1 korinthe 10 vers 31 : Of gij dus eet of drinkt, of wat ook doet, doet het alles ter ere Gods. Dan is natuurlijk weer de vraag is masturberen iets wat je tot eer van God doet? En in Kollosenzen 3 vers 5 staat : Weg dan met alle aardse zonden, zoals sexuele zonden, vuiligheid, hartstocht, slechte verlangens en hebzucht.
"… maar de vrucht van de Geest is... zelfbeheersing." ( Gal. 5:22 )
Je hebt voor een deel gelijk, maar de bijbel zegt ook nergens dat het ‘een makkie’ zal zijn. In Genesis staat dat de zonde als een belager aan de deur ligt maar dat wij erover moeten waken. Dat betekent dat als we de deur dicht houden, hij er niet in kan komen. Maar als we nieuwsgierig zijn en de deur open doen, geven we hem een kans om binnen te komen. Dit is wat Jacobus zegt in zijn brief (Jac.1:14 en 15) "Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. Daarna als de begeerte bevrucht is, baart zij zonde, en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort” (NBG). "