quote: op 24 Oct 2003 10:23:01 schreef cheese:
[...]
leg mij eens uit wat er bedoeld wordt met zoon des mensen naast Gods zoon? beiden voor Jezus de Christus gebruikt....
Hij was een mensenkind, in die zin dat hij een normaal menselijk lichaam had. De mensgeworden Zoon van God. HOeft dus niet naast elkaar te staan maar kan ook samen gaan.
Johannes 8:57-58:
"De Joden dan zeiden tot Hem: Gij zijt nog geen vijftig jaar en hebt Gij Abraham gezien? Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik."
Hebreeën 2:9:
"; maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond."
Dit las ik op een site over Jezus als JHWH (ben geen hebreeuws kenner dus weet niet of het waar is)
19 En Pilatus schreef ook een opschrift, en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
20 Dit opschrift dan lazen velen van de Joden; want de plaats, waar Jezus gekruist werd, was nabij de stad; en het was geschreven in het Hebreeuws, in het Grieks, en in het Latijn.
"De joden echter lazen de Hebreeuwse tekst. In het Hebreeuws heten de woorden: Jeschua Hanozri Wumelech Hajehudim. Jeschua Hanozri = Jezus de Nazarener, Wumelech = en Koning, Hajehudim = der joden. Het was destijds gewoonte en dat is het ook thans nog, dat de schriftgeleerden uit een zin steeds de beginletters van de woorden er uit lichten, om daaruit een nieuwe zin te vormen. Zo zien plotseling de schriftgeleerden daar aan het kruis:
Jeschua Hanozri Wumelech Hajehudim en zien de beginletters. De beginletters van dit Hebreeuwse opschrift geven de onuitsprekelijk heilige Naam van God weer. De Heiligste Naam aan het vloekhout getimmerd, de vier letters JHWH."
(JHWH (GOD) aan het kruis genageld....)