Paulus was zelf alleenstaand, ik zou toch niet durven zeggen dat hij een zondaar is.
Ik zie sexualiteit ook niet als middel om kinderen te kweken, maar eerder iets om samen van te genieten. Een huwelijkscadeautje van God, waar eventueel kinderen uit voort kunnen komen.
Ik keur homosexualiteit niet goed, het is immers een gruwel in de ogen van God. Dus dat is duidelijk. Maar ik ben het met sommigen eens dat je mensen met een hele andere geloofsovertuiging niet aan jou normen moet houden. Je mag wel duidelijk laten blijken wat je er van vind.
Als ik het vanuit ons 'democratisch goed' ga bekijken, vind ik een homohuwelijk niet meer dan logisch, ook al gaat het recht in tegen mijn opvattingen. (Al valt er ook over het homohuwelijk nog meer te zeggen dan het per definitie af te keuren, zo zegt een homofiele vriend van mij.)
God staat boven de democratie en dus moeten we wel onze mening geven, maar ik ben de laatste die anderen aan banden zal leggen of iemand zal veroordelen naar (in mijn ogen) fouten en/of gebreken.
Edit:
quote:
Waarom spreekt de bijbel er dan wel schande van?
God spreekt geen schande van kinderloze mensen, alleenstaanden en homofielen, maar wel van homosexualiteit.