Auteur Topic: Homosexualiteit: verbieden?  (gelezen 103959 keer)

Calvinist

• Bekijk profiel
Homosexualiteit: verbieden?
« Gepost op: januari 19, 2004, 04:37:52 pm »
Ik ben van mening dat homosexualiteit sterk aan banden moet worden gelegd. In de media krijgen deze zondaars veel te veel aandacht, en ik denk dat dat niet goed is voor de kinderen. Ik vind het namelijk aanstootgevend en het is uiterst gevaarlijk om eventuele nieuwsgierigheid bij de jeugd te prikkelen.

Onze Heer is ook geen voorstander van homosexualiteit: men kan zich immers niet voortplanten.

Hoe denken jullie erover?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2004, 04:40:37 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:37:52 schreef Calvinist:
Onze Heer is ook geen voorstander van homosexualiteit: men kan zich immers niet voortplanten.

Deze redenering wil ik graag eens met een uitspraak van Jezus gestaafd zien  :?

Verder vind ik dat je alleen een mening over homoseksualiteit kunt hebben onder christenen.
De boodschap die wij aan de wereld willen geven is allereerst: "come to Jesus" en niet "hou je aan deze regels". Dat is de verkeerde volgorde. Mensen regels van God opleggen terwijl ze God niet aanvaarden werkt averechts.
Bombus terrestris Reginae

Calvinist

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2004, 04:49:08 pm »
Ik bedoelde natuurlijk "gaat heen en vermedigvuldigt u". ;)

Toch denk ik dat 't goed is om de openheid van de homosexualiteit sterk in te perken. Het is afgelopen jaren meer losgelaten en zie nu wat het resultaat is. Er wordt niet alleen meer mee gespot, maar het heeft ook een toevlucht genomen in de media. En ik vind dat een slecht teken: ik wens niet geconfronteerd te worden met deze zondaars. De bijbel keurt het niet voor niets af, waarom moet 't dan vaak zo uitgebreid in de media?

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2004, 04:53:58 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:49:08 schreef Calvinist:

Toch denk ik dat 't goed is om de openheid van de homosexualiteit sterk in te perken. Het is afgelopen jaren meer losgelaten en zie nu wat het resultaat is. Er wordt niet alleen meer mee gespot, maar het heeft ook een toevlucht genomen in de media. En ik vind dat een slecht teken: ik wens niet geconfronteerd te worden met deze zondaars. De bijbel keurt het niet voor niets af, waarom moet 't dan vaak zo uitgebreid in de media?

Tja...valt dat niet voor zoveel te zeggen....we leven tenslotte in de eindtijd en het zal steeds erger worden. Hoe kan je in vredesnaam mensen normen en waarden opleggen die ze toch niet beamen en zelfs overdreven vinden.
Ik denk dat je beter gewoon duidelijk kan zijn dat je niet met bepaalde dingen geconfronteerd wil worden in je eigen omgeving. Maar dan nog....ik vind wel dat je anders wel de mensen moet blijven respecteren, ook al is ze een andere mening toegedaan. Het christendom wordt er anders echt niet populairder op en wat is je doel hier in principe mee.....als je in je omgeving gaat rondroepen dat je daar niet mee geconfronteerd wil worden en dit niet en dat niet en zus niet en zo niet.....dan zal dat geen reclame zijn voor het christen zijn. Ik denk dat je houding op zich t.o.v. je naaste dan meer indruk maakt. En hoe je in het leven staat....

Ik weet niet of je dit zo bedoelde??
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2004, 04:59:00 pm »

quote:

Wil je dan dat we ook alleenstaande en onvruchtbare als zondaar gaan zien?
geheelonthouder

Calvinist

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2004, 05:02:42 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 16:59:00 schreef grompie:
[...]

Wil je dan dat we ook alleenstaande en onvruchtbare als zondaar gaan zien?
Over die personen schrijft de bijbel niets. Ik weet er daarom ook geen antwoord op.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2004, 05:15:22 pm »
Calvinist,

Het is niet eerlijk om homo's buiten te gaan sluiten. Je mag dan denken dat ze zwaar zondigen, zelf zijn ze deze mening denk ik niet toegedaan en als dat wel zo is dan hebben ze het daar verrekte moeilijk mee denk ik. Daarbij komt dat jij netzo goed een zondig mens bent. Hoe zou jij het vinden als iemand tegen jou zegt: Beste Calvinist, ik wil niet meer met jou geconfronteerd worden want je zondigt. Nee, ik ben het niet met je eens.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2004, 05:17:01 pm »

quote:

Zit je ons nou in de maling te nemen of wat?! Jezu's zelf zegt: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

en tevens: "Spreek geen oordeel uit over andere mensen; dan zullen die ook over u geen oordeel uitspreken.
2   Want zoals u anderen behandelt, zult u zelf behandeld worden.
3   Waarom maakt u zich druk over een splinter in het oog van uw broeder, terwijl u niet eens merkt dat in uw eigen oog een balk zit?
4   Hoe kunt u dan zeggen: 'Kom, ik zal die splinter even uit uw oog halen.'? Met die balk in uw eigen oog ziet u immers niets?
5   Hoe kunt u dan uw broeder helpen? Huichelaar! Zorg eerst dat die balk uit uw eigen oog weg is. Dan ziet u tenminste wat u doet, als u die splinter uit het oog van uw broeder haalt.

en, om nog maar een bijbeltekst aan te halen: Jesaja 59:2 Maar uw ongerechtigheden maken een scheiding tussen ulieden en tussen uw God, en uw zonden verbergen het aangezicht van ulieden, dat Hij niet hoort.
Romeinen 5:8 Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.

Kortom: Wees voorzichtig met je oordeel.
God haat de zonde, maar heeft de zondaar lief!
...

Calvinist

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 19, 2004, 05:24:10 pm »
Waarom spreekt de bijbel er dan wel schande van?

Melchizedeks Apprentice

• The scepter of love shall sway
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 19, 2004, 05:24:11 pm »
Paulus was zelf alleenstaand, ik zou toch niet durven zeggen dat hij een zondaar is.

Ik zie sexualiteit ook niet als middel om kinderen te kweken, maar eerder iets om samen van te genieten. Een huwelijkscadeautje van God, waar eventueel kinderen uit voort kunnen komen.

Ik keur homosexualiteit niet goed, het is immers een gruwel in de ogen van God. Dus dat is duidelijk. Maar ik ben het met sommigen eens dat je mensen met een hele andere geloofsovertuiging niet aan jou normen moet houden. Je mag wel duidelijk laten blijken wat je er van vind.

Als ik het vanuit ons 'democratisch goed' ga bekijken, vind ik een homohuwelijk niet meer dan logisch, ook al gaat het recht in tegen mijn opvattingen. (Al valt er ook over het homohuwelijk nog meer te zeggen dan het per definitie af te keuren, zo zegt een homofiele vriend van mij.)
God staat boven de democratie en dus moeten we wel onze mening geven, maar ik ben de laatste die anderen aan banden zal leggen of iemand zal veroordelen naar (in mijn ogen) fouten en/of gebreken.

Edit:

quote:

God spreekt geen schande van kinderloze mensen, alleenstaanden en homofielen, maar wel van homosexualiteit.
Learn, love, and rule; In his order, at His order.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 19, 2004, 05:31:17 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 17:24:10 schreef Calvinist:

Ik spreek hier niet over homoseksualiteit, maar over mensen die homo zíjn. dat is een verschil, ja. Jij hebt geen recht op de rechterstoel van Christus. Het is imho van belang een onderscheid te maken tussen de zondaar en de zonde.
Geen mens zo slecht, of Christus staat nog voor hem klaar. daarom zei Leen van Dijke ook ooit dat hij een homo vergelijken kon met een dief: ze zijn allebei in overtreding van Zijn geboden, maar voor allebei staat Christus klaar. Om ze te redden.
Wie een van God's geboden overtreedt, overtreed ze allemaal. Er is geen verschil in zwaarte van de geboden (muv de zonde tegen de Heilige Geest). Dat betekent dat we allemaal even slecht zijn in God's ogen.  Er is voor Hem geen verschil tussen een moordenaar en mijn persoon. Allebei door zonde bevlekt, zwart van het kwaad. Ook een (praktizerend) homo is niet slechter dan ik ben. Geen haar!
...

Kamphuys

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 19, 2004, 05:33:35 pm »

quote:

Dat betekent dat we allemaal even slecht zijn in God's ogen. Er is voor Hem geen verschil tussen een moordenaar en mijn persoon. Allebei door zonde bevlekt, zwart van het kwaad. Ook een (praktizerend) homo is niet slechter dan ik ben. Geen haar
Waarom wordt er dan TOCH een probleem van gemaakt???

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 19, 2004, 05:34:22 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 17:24:11 schreef Melchizedeks Apprentice:
Paulus was zelf alleenstaand, ik zou toch niet durven zeggen dat hij een zondaar is.
ik wel!( maar dat is off topic)

quote:

Ik keur homosexualiteit niet goed, het is immers een gruwel in de ogen van God. Dus dat is duidelijk.
Je bedoelt neem ik aan homosex en niet sexualiteit. Anders graag een bijbel verwijzing.

quote:

Als ik het vanuit ons 'democratisch goed' ga bekijken, vind ik een homohuwelijk niet meer dan logisch, ook al gaat het recht in tegen mijn opvattingen.
hoe zo?
geheelonthouder

Calvinist

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2004, 05:36:07 pm »
Dus God keurt homofilie wel goed, maar homosexualiteit keurt Hij af? Is het niet zo dat een homofiel waarschijnlijk wel homosexuele gedachten erop na houdt? Dan zondigt hij toch ook?

Best ingewikkeld zo. :P

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2004, 05:38:32 pm »

quote:

op 19 Jan 2004 17:36:07 schreef Calvinist:
Dus God keurt homofilie wel goed, maar homosexualiteit keurt Hij af? Is het niet zo dat een homofiel waarschijnlijk wel homosexuele gedachten erop na houdt? Dan zondigt hij toch ook?

Jazeker zondigt hij, net als jij en ik.

De manier waarop ik mijn man soms afsnauw vindt God misschien wel erger dan een homo die seksuele gedachten heeft. Homoseksualiteit is geen ergere (of minder erge) zonde dan welke andere dan ook! Je kan er niets aan doen dat je als homo geboren wordt, liefdeloos gedrag kan je wél iets aan doen!
Bombus terrestris Reginae