Ik ben zelf homo, 30 jaar, en heb de homo-wereld in Amsterdam de afgelopen 10 jaar goed verkend, en mijn conclusie, ik vind het niks!
Die wereld is ziek! Niks wijze mensen lopen er rond, oppervlakkig, alleen uiterlijk schoon telt. Mooi gevonden worden, populair zijn, scoren, zoveel mogelijk bedpartners, dat is wat telt (en ben zelf hierop geen uitzondering, moet ik bekennen. Maar nadien rest er slechts leegte en eenzaamheid). Ben je over de 40 dan ben je in de homo-uitgaanswereld oud en afgeschreven. Diepgang van een slecht geschreven soapserie.
Daarbij heeft de laatste jaren een verontrustend fenomeen opgang gedaan, thans zeer populair: onbeschermde contacten, het zg. barebacken. Zoveel mogelijk partners, en om nog een kick te krijgen "het" onbeschermd doen. "Het is zoveel intiemer", HIV krijgen wordt gezien als een soort van gift door "bugchasers", de "kick" van het overdragen of ontvangen van het virus, het zaad als een heilig vocht, lid zijn van "de broederschap" . Eenmaal HIV-besmet hoeft men niet meer bang te zijn het virus op te lopen en kun je doen wat je wil. In Amsterdam begint barebacken een geaccepteerd fenomeen in de homowereld te worden.
En de volgende stap, waar ik hier en daar op internet over heb gelezen, is "Stealth f****ng", anderen die onwetend zijn bewust besmetten en dat een kick vinden.
Overheid, treedt op en gooi de darkrooms dicht!