JubileumAfgelopen zaterdag waren Thijs en ik een half jaar getrouwd.

Alle reden natuurlijk om lekker uit eten te gaan. Dit hebben we gedaan in "De Zevende Hemel". Het bleek een
biologisch restaurant te zijn. Wel grappig maar een beetje bijzonder. Veel veganistische gerechten op de kaart, linzentaart en pompoensoep en paddestoelen. Dat soort dingen.
Ook de wijn was biologisch en de likeur bij de koffie was eigengestookt. Ik kwam net op tijd op het idee om eraan te ruiken voordat ik het bestelde en dat was zeer verstandig want het was gebaseerd op honing en amandelen. Dat smaakt dus naar Amaretto en dat vind ik ZO smerig!!
Geef mij daarom maar een a-biologische Cointreau.

Het werd al spoedig duidelijk dat onze lichamen
a) niet meer gewend zijn aan een hele fles wijn per persoon en ook nog sterke drank (dingen door elkaar drinken heb nooit tegengekund overigens)
b) teveel op de huidige maatschappij zijn ingesteld om tegen al die bio-handel te kunnen.
We weten allebei niet meer zo goed hoe laat we thuis waren maar we zijn wel veilig thuisgekomen ondanks het feit dat ik achterop Thijs' fiets zat ivm rokje. Daarna zijn we op de bank in slaap gevallen (ernstig) en op een gegeven moment naar bed gegaan. Gisteren ging het tegen alle verwachting in vrij aardig maar we waren allebei wel wat brakkig.
Om onszelf voor deze uitspatting te tuchtigen hebben we zondag een hele skate-tocht gemaakt. Het was namelijk heerlijk zonnig, hoewel koud, en het ging echt geweldig, een heel stuk langs het Eemskanaal omhoog richting Delfzijl. Was heel gaaf, met de zon in het water, grote schepen die langsvoeren en heel veel watervogels.

Het viel me niets tegen hoe goed het ging, ik heb niet eens spierpijn.
Thijs en ik kunnen samen heel goed skaten, en schaatsen natuurlijk als er ijs ligt. We zijn allebei "stayers" en echte buitenmensen, en houden dus vooral van tochten maken. Omdat Thijs langere benen en krachtiger slagen heeft dan ik kon ik hem in begin altijd maar amper bijhouden en daar hebben we nu een oplossing voor bedacht: op de lange afstand schaats ik altijd achter hem, en dan slaan we synchroon. Thijs vangt dan de wind en dat scheelt mij net dat beetje dat ik nodig heb om goed mee te komen.
Vorig jaar hebben we dus de Zuidlaardermeertocht geschaatst toen er ijs lag (40 km, niet idioot lang maar wel heel mooi!) en 's zomers skaten we. In het Groningse achterland kan dat prima omdat er veel lange rechte goed onderhouden betonnen fietspaden zijn.
Op mooie zomeravonden gaan we soms motorrijden, dat wil zeggen: Thijs rijdt en ik zit achterop want ik heb geen motorrijbewijs

.
Hij heeft een Suzuki Intruder 700 cc (voor de liefhebbers), eigenlijk een bordeauxrode, maar daar kon ik geen plaatje van vinden die niet achterlijk groot is.

Ik heb nu al ontzettend veel zin in de zomer!
Eigenlijk ben ik helemaal geen wintermens, als het winter is vind ik het meestal wel gezellig maar ik merk gewoon nu al dat ik veeeel meer energie heb omdat het langer licht is enzo. Heerlijk! Straks weer lekker zeilen, terrassen en allemaal leuke dingen doen.
Vandaar ook dit ietwat warrige stukje denk ik. Lente-euforie...