Auteur Topic: Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5  (gelezen 15405 keer)

Zijnkind

• Bekijk profiel
Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5
« Reactie #100 Gepost op: februari 21, 2004, 02:53:21 pm »
Als ik zon songtekst lees weet ik weer wat de vreugde is die Jezus ons geeft...niet zo te hoeven denken als Depeche Mode. Overigens vond ik hun bekende songs zoals People are altijd leuk om naar te luisteren. Heb nog de CD met de singles van '81-'85. De tekst van somebody was de favoriet van mijn dienst kameraad en zijn toenmalige vriendin. Vond hem voor het grootste deel ook erg mooi. De laatste 4 regels (aaaaaaaaah niet meegerekend)vond ik minder...

quote:

I want somebody to share
Share the rest of my life
Share my innermost thoughts
Know my intimate details
Someone who'll stand by my side
And give me support
And in return
She'll get my support
She will listen to me
When I want to speak
About the world we live in
And life in general
Though my views may be wrong
They may even be perverted
She'll hear me out
And won't easily be converted
To my way of thinking
In fact she'll often disagree
But at the end of it all
She will understand me
Aaaahhhhh....

I want somebody who cares
For me passionately
With every thought and
With every breath
Someone who'll help me see things
In a different light
All the things I detest
I will almost like
I don't want to be tied
To anyone's strings
I'm carefully trying to steer clear of
Those things
But when I'm asleep
I want somebody
Who will put their arms around me
And kiss me tenderly
Though things like this
Make me sick
In a case like this
I'll get away with it
Aaaahhhhh....
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: februari 21, 2004, 03:30:39 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 14:53:21 schreef Zijnkind:

Als ik zon songtekst lees weet ik weer wat de vreugde is die Jezus ons geeft...niet zo te hoeven denken als Depeche Mode. Overigens vond ik hun bekende songs zoals People are altijd leuk om naar te luisteren. Heb nog de CD met de singles van '81-'85.  

Die cd heb ik ook. 'Blasphemous Rumours' vind ik ook erg goed.

Ach, ik luister al sinds m'n 15e naar Depeche Mode. Kan het ook niet helpen dat ik hun muziek goed vind, het past gewoon perfect bij me (hoewel ik geen depri-figuur ben of zo.)

Het nummer 'Walking in my Shoes' (Van het album Songs of Faith & Devotion) is een van m'n favoriete DM-songs, het is heel indringend. Zoals zo vaak heeft ook dit nummer een religieuze ondertoon.

I would tell you about the things
They put me through
The pain I’ve been subjected to
But the lord himself would blush
The countless feasts laid at my feet
Forbidden fruits for me to eat
But I think your pulse would start to rush

Now I’m not looking for absolution
Forgiveness for the things I do
But before you come to any conclusions
Try walking in my shoes
Try walking in my shoes

You’ll stumble in my footsteps
Keep the same appointments I kept
If you try walking in my shoes

Morality would frown upon
Decency look down upon
The scapegoat fate’s made of me
But I promise you, my judge and jurors
My intentions couldn’t have been purer
My case is easy to see

I’m not looking for a clearer conscience
Peace of mind after what I’ve been through
And before we talk of any repentance
Try walking in my shoes
Try walking in my shoes

Try walking in my shoes

Try walking in my shoes
Try walking in my shoes

Try walking in my shoes
Try walking in my shoes

Try walking in my shoes
Try walking in my shoes
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2004, 10:19:48 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: februari 21, 2004, 03:40:51 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 11:48:31 schreef Pleun:

Dat klopt. Toen ik 4 was, zag m'n moeder een keer tot haar vebijstering dat ik m'n autootjes zat te slopen. Op haar vraag waarom ik dat deed, zei ik: 'autokerkhofje spelen!'  

Wij hadden ooit thuis van die dure schaal modellen van klassieke auto's, vier stuk in totaal. Toen kwam een keertje een neefje met het geweldige idee om botsinkje te spelen met die dingen.  Waar die dingen tegen elkaar klapte sloegen we met een hamer een deuk in of wrikte we met een schroevendraaier een onderdeeltje weg. Op den duur lagen die auto's helemaal uit elkaar. Mijn ma vond het niet zo leuk  
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: februari 21, 2004, 03:46:31 pm »
Ik had verwacht dat je als fan ook wel iets over DM zou zeggen...

Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: februari 21, 2004, 03:59:44 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 15:46:31 schreef Pleun:
Ik had verwacht dat je als fan ook wel iets over DM zou zeggen...

Weinig aan toe te voegen wat je schreef.  Ik heb dat album "Black Celebration" ook niet en vraag me ook steeds af waarom eigenlijk niet. Gewoon een keer kopen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: februari 21, 2004, 08:22:04 pm »
Van de week maar weer eens met iets nieuws begonnen. Een opstapcursus voor de Meerjarige Dirigenten Opleiding. Dat is een opleiding die amateur-koordirigenten aflevert. Vorig jaar juli zag ik een advertentie in ons plaatselijk krantje, waarin een juichverhaal stond over hoe mooi het wel niet was om koordirigent te zijn. En als je dat wilde worden, kon je dus die MDO gaan doen. Hoewel ik er nog geen concrete plannen mee had (en heb), leek me dat wel leuk. Ik hou van koorzingen en ik ben zelf goed in staat om muzikale opvattingen over muziekstukken te vormen. En het lijkt me ook nog leuk om die over te brengen op anderen. Dus gaf ik me op. Ik werd uitgenodigd voor een toelatingstest en kreeg naar aanleiding daarvan het advies om eerst een voorbereidende opleiding te gaan doen. Die is dus nu begonnen. 16 weken lang elke maandagavond in Utrecht. Gelukkig staat het gebouw waar dat plaatsvindt op nog geen driehonderd meter afstand van het gebouw waar ik overdag college heb, dus dat is lekker makkelijk.

Maandag was de eerste keer dus. Het is een leuke gemêleerde groep mensen. Sommigen met een klassieke achtergond, anderen hebben een popkoor of zijn bezig met kerkmuziek. De docent is ook enthousiast, en riep bij mij gelijk vertrouwen op. Je kunt aan de manier waarop iemand over zijn vak praat meestal aanvoelen of iemand echt deskundig is, of dat hij maar wat kletst. Zelfs als je zelf niet zoveel van het onderwerp afweet. Maar bij deze cursus heb ik dus een goed gevoel. Dat werd dus een avondje bewegen maandag. Om de beurt voor de groep en zie ze maar aan het zingen te krijgen en te houden. Leuk als je merkt hoe zo'n groep bewust of onbewust reageert op wat je doet. Ik ben blij dat ik nog geen heel koordirectieverleden achter me heb liggen. Want sommigen die dat wel hebben, blijken een aantal slechte gewoontes te moeten afleren. Dat lijkt me moeilijker dan als je gelijk goed begint. Voorlopig heb ik er zin in en ik hoop dat ik het volhoud. Een avond in de week is best veel. En dan zijn er nog andere verplichtingen. Ik heb geen avond meer vrij.... Maar zolang ik het zelf nog overzie, en ik nog aan m'n rust toekom zal het wel lukken.

http://www.hogeschool-ide.nl/baton_2.jpg

Vanmiddag een documentaire gezien over nep-authenticiteit. Had ik donderdag opgenomen. De titel is echter dan echt. Gemaakt door Sunny Bergman. Het ging over onze belevingseconomie. Ik heb me daar al eerder over verbaasd. Alles moet beleefd worden. Men is voordurend op zoek naar ervaring en authenticiteit. Daarmee wordt ook veelvuldig geadverteerd. Toen ik een tijdje terug in Utrecht Hoog Caterijne uitliep, zag ik recht tegenover me op een etalage de tekst: "Beleef onze erwtensoep!". Zelfs het eten van een soepje moet een belevenis worden om nog aantrekkelijk te zijn.

De documentaire ging o.a. over Peter Stuivenberg, een beroepsavonturier. Het lijkt erop dat hij allerlei ontberingen ondergaat en op zeer authentieke wijze de halve wereld afstruint. Primitief overnachtend in tentjes en de natuur bijna één op één ervarend. Maar in feite wordt er een media-illusie gemaakt. Er gaat een hele vracht film- en foto-apparatuur mee, en alles wordt in scene gezet. Er wordt een romantisch beeld van een avonturier gecreëerd. En mensen blijken daar dus gevoelig voor te zijn. Eén van de medewerkers van Stuivenberg omschreef hun organisatie als "experience-provider". Verbazingwekkend dat dat zo onbeschaamd wordt toegegeven.
Er kwam ook iemand aan bod die zelf een wereldreis ging maken. In d'r eentje met een zeilschip. Heel avontuurlijk natuurlijk, maar na een tijdje kwam ze erachter dat haar gewone leventje, met werk, vrienden en familie, toch heel wat waard was. Ze heeft de reis niet afgemaakt.

Ook Jamai kwam nog aan het woord. Hij is steeds zichzelf gebleven. Maar hij moest daar wel een mediatraining voor doen. Hoe paradoxaal!

Nog twee citaten die ik ga onthouden: "Authentiek wordt een cliché" en "idealiseren is altijd een illusie."

In het kort komt het hierop neer: pas als je iets ervaart is het 'echt'. Maar blijkbaar is het geen bezwaar dat die ervaring eerst gemaakt moet worden. Dit geeft mij ook te denken over wat zich momenteel in christelijk Nederland afspeelt. Men is voortdurend op zoek naar beleving. In hoeverre is dat authentiek en in hoeverre is dat meelopen met algemene trends in de maatschappij? Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Maar het lijkt me wel iets om in het achterhoofd te houden.
Interessant. Ik ga die documentaire zeker nog eens bekijken.

Tot slot nog de oogst van een google zoekopdracht naar "Ervaring"

- De VakantieXperts van Rottink Reisburo - Ervaar onze ervaring
- Plushosting - Ervaar de PLUS
- Sahaja Yoga Nederland - Ervaar het Nu
- Ervaar ook het noordelicht en de middernachtzon in Noorwegen
- Era Makelaardij Utrecht: ervaar de betere makelaar
- Happy Diving, ervaar het duikersgevoel!
- LifeLetter - Ervaar meer van God!
- Go-Go. Ervaar zelf de veiligste opvouwbare scootmobiel van Nederland
- Het Waterbed - ervaar de nacht overdag
- etc
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2004, 04:00:07 pm door Pulpeet »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: februari 21, 2004, 08:57:23 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 11:48:31 schreef Pleun:
[...]

En gisteren stond ik echt te genieten van het geluid van versplinterend hout. Heerlijk. Mijn mening: in iedere man schuilt een hooligan.

Hehe. Dat vind ik mooi gezegd. Pleun, je bent een hooligan.
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: februari 21, 2004, 09:05:07 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 20:57:23 schreef Does:
[...]

Pleun, je bent een hooligan.

Dat klopt. Vorig jaar was ik bij Feyenoord - Ajax. We zaten in het vak naast de Ajax-supporters. Het slechtste kwam toen in me naar boven. Maar ja, er hangen overal camera's, dus je kan niets anders doen dan je inhouden...

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: februari 21, 2004, 10:24:54 pm »
Nu herinner ik me opeens dat mijn broer vroeger zijn speelgoed-autootjes met een hamer in elkaar sloeg. Ik weet nog dat ik ze gefrustreerd weglegde toen ik ermee mocht spelen... dat waren toch geen autootjes meer?

Ikzelf was altijd heel voorzichtig met mijn speelgoed, was dan ook laaiend als iemand mijn spullen kapot maakte. Trouwens, ik werd al kwaad als iemand er überhaupt aan zat .

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: februari 21, 2004, 10:41:22 pm »
quote:
op 21 Feb 2004 20:22:04 schreef Pulpeet:
Ervaar ook het noordelicht en de middernachtzon in Noorwegen

Ik vond het toch best wel een hele ervaring om de zon midden in de nacht te zien schijnen, en dat mensen midden in de nacht aan hun huis aan het werk zijn.  

Leuk om mee te maken.  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: februari 22, 2004, 10:30:11 am »
quote:
op 21 Feb 2004 22:24:54 schreef Crystal:

Ikzelf was altijd heel voorzichtig met mijn speelgoed, was dan ook laaiend als iemand mijn spullen kapot maakte. Trouwens, ik werd al kwaad als iemand er überhaupt aan zat .

Haha, dat verbaast me niks eigenlijk. Heb je je poppenhuis trouwens al verkocht?  

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: februari 22, 2004, 12:47:16 pm »
Al lang joh! Een paar maanden geleden al. Maar ik heb geen bevestiging gekregen dat ze het ontvangen had... .

Zelf vond ik het ding er een beetje bak en braad uitzien. Het was echt niet fatsoenlijk op te zetten... Daarom was het een en ander ook niet helemaal heel meer en miste ik ook wat onderdelen .

En dan te bedenken dat ik er nog wat voor gekregen heb ook >:)!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: februari 23, 2004, 01:34:40 am »
Sieraden

Terwijl Depeche Mode m’n brein benevelt, rammel ik nog even een stukje voor de weblog uit m’n pc. Dit keer gaat het over sieraden. Sieraden hebben me nooit zo geboeid, maar met het verstrijken der jaren ben ik me steeds meer bewust geworden van mijn vrouwelijke kant (*lacht nu hard om eigen grap*) en dus krijg ik langzaam een beetje belangstelling voor sieraden. De laatste tijd zie ik regelmatig meisjes lopen die om hun nek een rubberen koordje met hanger hebben. Dit vind ik wel cute staan, en dus heb ik er zelf ook eentje aangeschaft. Een rubberen koordje met een hanger in de vorm van een kruis. Dit heb ik altijd een mooi symbool gevonden. Ik draag het niet vaak, maar het schijnt wel bij me te passen.

Vorige week is er een sieraad bijgekomen in m’n collectie (die nu uit twee sieraden bestaat): een trendy (denk ik) verstelbare ring (een spotgoedkoop prul overigens.) Voor de ring geldt hetzelfde als voor de hanger: ik vind ’t wel cool staan. Eigenlijk wilde ik al een ring sinds ik Lord of the Rings voor het eerst zag, maar The One Ring is een beetje duur… Vanavond merkte m’n familie de ring ook op.

Broertje van Pleun: wat heb jij nou? Een vriendschapsring?
Pleun: Nee, ik heb ‘m zelf gekocht. Het is om mijn artistieke imago te benadrukken.
Broertje van Pleun: hahaha.
Zusje van Pleun: hij staat niet, alleen popsterren hebben dat soort dingen.
Pleun: nou en? Ik ben ook een soort popster.
Pleun: ik zit ook te overwegen om een tatoeage te nemen.
Moeder van Pleun: waaat? Je bent gek, dat doe je niet hoor. Je gaat jezelf toch niet mismaken?
Pleun: haha, het was maar een grapje.
Zusje van Pleun: jaja, je bent er anders gek genoeg voor.

Vanavond had ik met Crystal een grappig msn-gesprek (zoals wel vaker ), dat ik hieronder gedeeltelijk weergeef. Ook Crystal heeft nieuwe sieraden: een schattig stel oorbelletjes!

Deel I

Crystal zegt:
hey trouwens, ik was vandaag weer 10-20 km in je buurt... hahaha...
Gijsje zegt:
wow, ik wist t... m'n snorharen trilden
Crystal zegt:
hahaa, heb je een snor?
Gijsje zegt:
welnee
Gijsje zegt:
hahaha
Crystal zegt:
oh, ok... nee... just checking
Gijsje zegt:
had ik al verteld dat ik een houten poot heb?
Crystal zegt:
meen je dat nou?
Gijsje zegt:
nee
Crystal zegt:
hahahahhaa
Crystal zegt:
ik denk al
Gijsje zegt:
stel je voor
Crystal zegt:
dan was het zo afgelopen met dit gesprek
Crystal zegt:
hahaha
Crystal zegt:
ahhh, nee hoor
Gijsje zegt:
dan zou ik zo mee kunnen doen in Pirates of the Caribbean
Crystal zegt:
COOL!

Deel II

Crystal vertelt over haar oorbellen.

Crystal zegt:
oh trouwens... ik heb er een paar oorbellen bij.... zien? (alsof het je interesseert... )
Gijsje zegt:
sure
Crystal zegt:
momentje dan... ik zal zo vertellen over mijn wilde (nou ja) reis naar het westen (muhahaah)
Gijsje zegt:
oke
Crystal zegt:
there it is (stuurt mailtje met foto van oorbellen)
Gijsje zegt:
ff kieken
Crystal zegt:
nou ja, eigenlijk zijn we gewoon om Rotterdam (en dus voorbij Vlaardingen) gereden
Crystal zegt:
we zijn in Leiden geweest vandaag
Crystal zegt:
pap, mam en ik
Crystal zegt:
en even terug naar die oorbellen... pap en mam wisten niet eens dat ik dat had gedaan... ik ben stout he?
Gijsje zegt:
cool! (bekijkt foto)
Gijsje zegt:
mooie oortjes heb je
Crystal zegt:
ik had het er wel met mijn moeder over gehad, een aantal dagen terug, toen zei ze dat het mijn eigen lijf was... maar later zei ze dat ze het toch niet wilde hebben... (thx btw )
Gijsje zegt:
leuke oorbelletjes ook
Gijsje zegt:
lovely
Crystal zegt:
maar toen wilde ik het zo graag dat ik besloten heb na school oorbellen te laten schieten (klinkt zo raar)
Crystal zegt:
thx!
Crystal zegt:
en toen kwam ik thuis... (zal ik mijn verhaal afmaken, of is het totaal oninteressant? :0)
Crystal zegt:
just checking... dalijk boeit het helemaal niet...
Gijsje zegt:
maak maar af, ik zit met smaak te lezen
Crystal zegt:
hahaa, ok
Crystal zegt:
en toen had ik dus mijn haar erover heen gedaan... en mijn ouders zagen niks... zelfs niet bij het avondeten (waar mijn moeder naast mij zit !)
Crystal zegt:
en 's avonds heb ik een briefje geschreven met alles erop, en dat heb ik op hun bed gelegd... anders vond ik het zo zielig dat ze het niet wisten.... maar ze zagen het pas 's ochtends
Crystal zegt:
en that's it..
Crystal zegt:
ze waren trouwens 's ochtends niet boos... ze wilden het alleen even zien... verder zeiden ze niks... thank GOD!
Crystal zegt:
ik heb lieve oudertjes
Gijsje zegt:
maar waarom zou je geen oorbellen mogen?
Crystal zegt:
gewoon omdat ze het niet willen hebben, zijn bang dat ik mezelf verpest ofzo... geen idee
Gijsje zegt:
wow, je hebt echt perfecte oortjes
Crystal zegt:
thx
Crystal zegt:
ophouden, je maakt me verlegen
Gijsje zegt:
haha, ok, ik hou op

oortje van Crystal

Deel III

Pleunje vertelt over zijn ring.

Crystal zegt:
als er maar geen diamantje in zit
Crystal zegt:
die?! (Gijsje laat plaatje zien)
Gijsje zegt:
eh, ja
Crystal zegt:
AWESOME!
Crystal zegt:
ik zat al te hopen dat je zo'n model had genomen
Crystal zegt:
ik vind hem supermooi!
Crystal zegt:
zulke ringen staan jongens goed, vind ik
Crystal zegt:
good choice Gijsje
Gijsje zegt:
je krikt m'n ego helemaal op
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2004, 12:45:02 am door Pleun »

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: februari 23, 2004, 05:56:56 pm »
Mijn ouders dachten dat ik niet meer te stoppen zou zijn en meteen een navelpiercing en/of een tongpiercing zou nemen.

Juck nee, pijnlijk :X!

Een meisje dat ik ken heeft trouwens een piercing tussen haar wenkbrouwen. Die extreme piercing-plaatsen zijn echt... extreem .

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: februari 23, 2004, 06:17:33 pm »
Piercings zijn best cool. Ik heb er ook jarenlang eentje gehad door m'n wenkbrauw. 't Is alleen jammer dat het zetten van een piercing wat duur is, toentertijd kostte het fl. 100. Maar gelukkig voel je d'r nix van.
Dus Pleun, waar wacht je nog op?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: februari 23, 2004, 07:24:17 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 18:17:33 schreef Roodkapje:

Dus Pleun, waar wacht je nog op?

Op zich heb ik niks tegen bepaalde piercings, maar ik denk dat het mijn kansen bij sollicitaties drastisch zou verlagen.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: februari 23, 2004, 07:30:53 pm »
Een navelpiercing toch niet? Waar solliciteer jij toch allemaal? :p
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: februari 23, 2004, 07:37:35 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 19:30:53 schreef Marloes:
Een navelpiercing toch niet?

Die staan alleen bij vrouwen. Ik zou er eentje door m'n wenkbrauw nemen.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: februari 23, 2004, 07:43:20 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 19:37:35 schreef Pleun:
[...]

Die staan alleen bij vrouwen. Ik zou er eentje door m'n wenkbrauw nemen.

En als ik nu zeg dat dat volgens mij wel bij je staat? Doe je het dan wel?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: februari 23, 2004, 07:48:28 pm »
Wenkbrauwpiercings vind ik dan weer wel mooi. Zelf liep ik een paar jaar geleden met 2 vastgeplakte kogeltjes rond (alleen bij een feestje hoor). Mensen zeiden dat het me wel stond, toch lijkt het me een beetje akelig. Met slapen lig je er op lijkt me... als je een ringetje hebt tenminste.

Vroeger wilde ik wel een tongpiercing... omdat een lid van de Spice Girls (waar ik fan van was) ook een tongpiercing had.
Maar nu lijkt het me toch niet zo'n goed idee...

Bij sommige jongens staat het trouwens goed, bij andere weer pooier-achtig...
Dus Pleun... ik heb mijn twijfels

Nee geintje, staat je vast goed!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: februari 23, 2004, 07:51:03 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 19:48:28 schreef Crystal:
Wenkbrauwpiercings vind ik dan weer wel mooi. Zelf liep ik een paar jaar geleden met 2 vastgeplakte kogeltjes rond (alleen bij een feestje hoor). Mensen zeiden dat het me wel stond, toch lijkt het me een beetje akelig. Met slapen lig je er op lijkt me... als je een ringetje hebt tenminste.

Dat valt heel erg mee (tenzij je plat op je snufferd ligt). Ik heb nooit problemen gehad met m'n ringetje. Andere mensen wel. Ik heb wel eens gezeur gehad in de UB omdat ik er steeds aan zat te plukken, daar konden mensen dan weer niet tegen.

En nogmaals: het is absoluut pijnloos. Go for it Pleun!

PS: Navelpiercings staan juist heel goed bij een '6pack'
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: februari 23, 2004, 08:10:12 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 19:43:20 schreef Harm:
[...]

En als ik nu zeg dat dat volgens mij wel bij je staat? Doe je het dan wel?

Nee. Geloof me, het staat niet bij me. Een tatoeage weer wel denk ik.

quote:
op 23 Feb 2004 19:48:28 schreef Crystal:
Vroeger wilde ik wel een tongpiercing... omdat een lid van de Spice Girls (waar ik fan van was) ook een tongpiercing had.
Maar nu lijkt het me toch niet zo'n goed idee...

Een tongpiercing? Haha. Ik vond Mel B. juist een van de minst leuke Spice Girls. Baby Spice vind ik veel beter bij je passen....

quote:
Bij sommige jongens staat het trouwens goed, bij andere weer pooier-achtig...
Dus Pleun... ik heb mijn twijfels

Alleen omdat ik veel aandacht krijg van vrouwen ben ik gelijk een pooier? Snik.

quote:
Nee geintje, staat je vast goed!

Denk het ook ja. Maar dan moet ik wel iets aan m'n garderobe gaan doen. Al die zwarte pakken...

quote:
op 23 Feb 2004 19:51:03 schreef Roodkapje:
[...]

En nogmaals: het is absoluut pijnloos. Go for it Pleun!

Haha, waarom heb je de jouwe dan weggedaan?

quote:
PS: Navelpiercings staan juist heel goed bij een '6pack'

Ik wist niet dat Heineken een nieuwe actie heeft.  
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2004, 12:00:53 am door Pleun »

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: februari 23, 2004, 08:14:12 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 20:10:12 schreef Pleun:

Een tongpiercing? Haha. Ik vond Mel B. juist een van de minst leuke Spice Girls. Baby Spice vind ik veel beter bij je passen....

HEY!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: februari 23, 2004, 08:25:38 pm »
Ik had eerst kort haar (model ragebol), dat alle kleuren had (brandweerautorood, groen, blauw, zwart). Dus toen stond het best leuk.

Inmiddels kleed ik me wat burgerlijker, heb mijn eigen haarkleur weer terug en draag nu lang haar in een staart. Dus dan staat een wenkbrauwpiercing wat raar. Dus vandaar.

Maar nogmaals: een wenkbrauwpiercing is absoluut pijnloos! Echt waar! En een blote jongensbuik met blokjes en een piercing vind ik best een mooi gezicht.

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: februari 23, 2004, 08:39:17 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 20:25:38 schreef Roodkapje:

En een blote jongensbuik met blokjes en een piercing vind ik best een mooi gezicht.

Brrrr, maar dat is mijn mening  .

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: februari 23, 2004, 10:28:26 pm »
quote:
op 23 Feb 2004 20:25:38 schreef Roodkapje:

Maar nogmaals: een wenkbrauwpiercing is absoluut pijnloos! Echt waar! En een blote jongensbuik met blokjes en een piercing vind ik best een mooi gezicht.

Tsja, over jongensbuiken kan ik niet oordelen. En de pijn kan me niet schelen, maar een piercing neem ik niet.

BTW: ik begrijp steeds beter waarom je psychologie bent gaan doen.  
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2004, 11:20:44 pm door Pleun »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: februari 24, 2004, 03:17:05 am »
Hier valt ook al een gat.

Wat ik me afvraag is het volgende gaan Pleun, Pulpeet en straatlamp wel eens zeilen. Of wordt dit vermeden vanwege een tekort aan openbare straatverlichting, het gemis van de boekenboot of fatsoenlijke oorlogsbodems?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: februari 24, 2004, 04:49:38 am »
quote:
op 24 Feb 2004 03:17:05 schreef Picardijn:
Hier valt ook al een gat.

Wat ik me afvraag is het volgende gaan Pleun, Pulpeet en straatlamp wel eens zeilen. Of wordt dit vermeden vanwege een tekort aan openbare straatverlichting, het gemis van de boekenboot of fatsoenlijke oorlogsbodems?

Een boot heeft een mast maar zeilen heb ik nog nooit gedaan. Het enige wat ik wel eens gedaan heb is rondpeddelen in een kayak of roeiboot. Dat vind ik al een hele prestatie voor een landrot zoals ik.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: februari 24, 2004, 09:06:42 am »
Zeilen heb ik nog nooit gedaan, maar dat wil niet zeggen dat het me niet leuk lijkt. Het lijkt me alleen best lastig, en van al te veel inspanning houd ik ook niet. De enige sport die ik echt leuk vind om zelf te beoefenen is voetbal.

Ik kan Santaarnpaal de hand schudden, want kayakken heb ik weer wel gedaan. Op de Middellandse Zee bijvoorbeeld, bij Corsica. Dat was echt geweldig, het gevoel van vrijheid en geluk dat me toen overspoelde kan ik me nog goed herinneren.

Verder heb ik even weinig te melden (ja, u leest het goed.) Over m'n broer kan ik zeggen dat hij het druk heeft met z'n werk in Thailand, enkele leuke contacten heeft gekregen, en pas 4 uur lang opgesloten heeft gezeten in de keuken van het huis waar hij logeert. Geen ontbering blijft m'n broertje bespaard in het Verre Oosten. Ik ben wel benieuwd of hij in Thailand nog een close encounter met een slang gaat krijgen.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: februari 24, 2004, 09:20:02 am »
Begin dan eens met een keer meezeilen met mooi weer en windkracht 3-4, dat is lekker relaxed. Voor vrouwen heet die job "dekslet", ik weet niet wat de mannelijke equivalent daarvan is...
Wedden dat je het zo gaaf vindt dat je binnen de kortste keren zelf wilt leren zeilen?  
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: februari 24, 2004, 09:21:23 am »
quote:
op 24 Feb 2004 09:20:02 schreef Bumblebee:
Voor vrouwen heet die job "dekslet

was ik die Mabel net weer vergeten komt die Bumblebee weer aanzetten hoor
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: februari 24, 2004, 09:24:08 am »
quote:
op 24 Feb 2004 09:20:02 schreef Bumblebee:
Begin dan eens met een keer meezeilen met mooi weer en windkracht 3-4, dat is lekker relaxed.

Oke, zeg ff wanneer je weer gaat zeilen en zet dan op tijd het bier koud.

quote:
Voor vrouwen heet die job "dekslet", ik weet niet wat de mannelijke equivalent daarvan is...

Dekhengst?

quote:
Wedden dat je het zo gaaf vindt dat je binnen de kortste keren zelf wilt leren zeilen?  

Zou best kunnen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: februari 24, 2004, 10:41:53 am »
Misschien heb ik er ergens overheen gelezen en heb je al geantwoord, maar is je boek al gearriveerd ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: februari 24, 2004, 10:52:23 am »
Das toevallig, ik wilde je net bedanken! Het boek ligt inmiddels bij m'n zus. Zojuist las ik trouwens een niet zo positieve recensie over het boek bij Amazon, maar dat maakt me niet uit. Ik vind 't leuk om in de collectie te hebben. De boeken die de recensent noemt heb ik ook.

The Destruction of the BISMARCK, June 20, 2003

Reviewer: ohlarson from Minneapolis, Minnesota United States

This book is disappointing. It has factual errors and tries to interject a "subplot," as it were, of considerable American involvement in the BISMARCK operation. An American officer was flying a patrol plane that spotted BISMARCK, and the American Coast Guard cutter MODOC encountered BISMARCK and pursuing British ships. Some "American involvement," huh? Let me sum up: If you know nothing at all about the BISMARCK operation, there's only two books you need to read: Battleship BISMARCK: A Survivor's Story by Mullenheim-Rechberg, and Pursuit: The Chase and Sinking of the Battleship BISMARCK by Ludovic Kennedy.

« Laatst bewerkt op: februari 24, 2004, 12:44:04 pm door Pleun »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: februari 24, 2004, 11:12:45 am »
Zelfs die mooie sticker zit er op

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: februari 24, 2004, 11:35:12 am »
Volgens mij zijn deze mensen er wel mensen in voor een meeting op het water.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: februari 24, 2004, 11:55:35 am »
Dit lijkt me wel een mooie plek voor een meeting:

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: februari 24, 2004, 12:00:59 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 11:55:35 schreef Pleun:
Dit lijkt me wel een mooie plek voor een meeting:

[Afbeelding]

Nah, daar ben ik al een keer geweest . Maarre, ik zou graag nog eens teruggaan, dus ik ben voor .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: februari 24, 2004, 12:05:33 pm »
De echte helden..

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: februari 24, 2004, 05:39:36 pm »
Zonder getuigenis hoor je er tegenwoordig niet meer bij, dus hier komt de mijne:

.

Mooi he?  

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: februari 24, 2004, 05:50:38 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 17:39:36 schreef Pleun:
Zonder getuigenis hoor je er tegenwoordig niet meer bij, dus hier komt de mijne:

.

Mooi he?  

Ik ben ontroerd.  

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: februari 24, 2004, 05:51:48 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 17:39:36 schreef Pleun:

.

Mooi he?  

Nou...    Toch ben en blijf ik benieuwd naar jouw ervaringen met God en geloof... Of wil je er echt niets over kwijt?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: februari 24, 2004, 08:04:31 pm »
Ik heb in de weblog wel eens geschreven over het geloof, maar over dingen die echt gevoelig liggen, heb ik het hier liever niet. Een ontroerend bekeringsverhaal is iig niet te verwachten. Dat kan bijna ook niet anders als je christelijk bent opgevoed c.q. er jarenlang hardnekkig is gepoogd je te hersenspoelen.

Vandaag was verdorie niet de meest productieve dag uit mijn bestaan. Voor m’n zusje moet ik deze week drie boekverslagen schrijven, maar het gaat zeer moeizaam. Kan me al weken niet concentreren. Ik vind boekverslagen schrijven leuk, en ik heb het ook al eerder voor haar gedaan, maar de schwung is er even uit. Aan de boeken ligt het niet, die vind ik best interessant. Eentje over Nietzsche, eentje over Plato en ‘De Naam van de Roos.’ M’n zusje is al boos geworden dat het zo lang duurt. Voel me schuldig, snik. Wil haar niet laten zitten.

Het boekje over Nietzsche is ook geen kattenpis, in de zin dat het mijn gedachten flink in beweging zet. Door christenen (die niet weten waar ze het over hebben) wordt Nietzsche vaak belachelijk gemaakt omdat hij op het eind van zijn leven krankzinnig werd. Ook de bekende uitspraak ‘Gott ist tot’ wordt vaak uit zijn verband gerukt, of simpelweg niet begrepen. Voor Nietzsche zijn verstand verloor, had hij een zeer groot verstand. Hij analyseerde het christelijke geloof genadeloos, wat voor christenen uiteraard pijnlijk is, maar wat niet wil zeggen dat hij onzin uitkraamt. Het tegendeel lijkt me eerder het geval. Daarom stel ik hier nogmaals de vraag die ik ergens anders ook al stelde: wat ligt nu meer voor de hand? Dat je iets aanneemt van een geniaal denker als snorremans Nietzsche (aan zijn snor kan Ted de Braak nog een puntje zuigen) of van een doorsnee preekstoel-dominee die ook maar doorgeeft wat hem is ingeprent? Niet dat Nietzsche niet door anderen werd beïnvloed. Op bepaalde ideeën van Nietzsche is bijvoorbeeld Dostojewski van grote invloed geweest.

Zo meteen is er weer eens Champions League-voetbal op televisie: Bayern München - Real Madrid. M’n broertje komt bij me kijken. Gezellig, maar de wedstrijd doet me weinig. De tijd dat ik naar zo’n potje topvoetbal uitkeek, ligt al weer even achter me. Het voetbalvirus heeft (tijdelijk) m’n bloedcellen verlaten. Of zou ik eindelijk volwassen worden? Hoe het ook zij, wanneer ik tegenwoordig op televisie een voetbalwedstrijd zie en het commentaar erbij hoor, denk ik regelmatig iets van ‘man, waar maak je je druk om? Het is maar een spelletje.’ Al dat serieuze gedoe over voetbal, zo belangrijk is het allemaal niet. Echt serieus wordt het pas in juni, wanneer Nederland in Portugal weer eens les gaat geven in het nemen van strafschoppen. Als Oranje niet van Duitsland wint en op z’n minst de halve finales haalt, gooi ik m’n tv uit het raam (4 hoog.)

Verder doet sweet little Crystal een poging om de film ‘Bram Stoker’s Dracula: Love never dies’ voor me te downloaden. Ik hoop dat het lukt, want deze film is me in de winkel te duur. En  S. belde vanmiddag om Pleuntje wat broodnodige moral support te verlenen. Ik moet van haar een boek bestellen van de schrijfster Leanne Payne. Nooit van gehoord (zal wel uit Amerika komen) maar... komt in orde little one.  
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2004, 09:56:35 pm door Pleun »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: februari 24, 2004, 08:50:20 pm »
Dat van leesverslagen schrijven voor jongere broertjes zusjes herken ik! Veel succes ermee!

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: februari 24, 2004, 10:35:02 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 20:04:31 schreef Pleun:

Verder doet sweet little Crystal een poging om de film ‘Bram Stoker’s Dracula: Love never dies’ voor me te downloaden. Ik hoop dat het lukt, want deze film is me in de winkel te duur.

Woei, een van de 3 Dracula-films is al op 4 mb... als het zo doorgaat heb ik hem wel over ongeveer een half jaar .
Maarrrr, het is van hoge kwaliteit EN met Monica Bellucci... dus, nog ff volhouden Pleun .

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: februari 24, 2004, 10:44:18 pm »
Haha, ik weet dat Monica er een rolletje in heeft (als bruid van Dracula.) Mocht het niet lukken dan vind ik het toch lief dat je het geprobeerd hebt hoor.  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: februari 24, 2004, 11:17:51 pm »
Wat wil je ook anders als Feyenoord-supporter.
Live vanuit de luie stoel

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: februari 24, 2004, 11:23:27 pm »
quote:
Daarom stel ik hier nogmaals de vraag die ik ergens anders ook al stelde: wat ligt nu meer voor de hand? Dat je iets aanneemt van een geniaal denker als snorremans Nietzsche (aan zijn snor kan Ted de Braak nog een puntje zuigen) of van een doorsnee preekstoel-dominee die ook maar doorgeeft wat hem is ingeprent?

Als dit de reden is om iets van Nietzsche aan te nemen, vind ik dat eerlijk gezegd een nogal domme reden. Als Nietzsche iets verstandigs zegt, dan zegt hij iets verstandigs, en als die dominee iets verstandigs zegt, zegt hij ook iets verstandigs. (Als jouw karikatuur-dominee al bestaat). Het kan ook geen kwaad om eens te gaan lezen wat andere "grote geesten" over Nietzsche gezegd hebben. En zie dan nog maar eens op wiens gezag je afgaat.

Over drogredenen gesproken... dit doet me ergens aan denken.

We hadden op de middelbare school ooit een discussie over het liedrepertoire waar een christen zich van mag bedienen. Elke week hadden we in een pauze een korte bijeenkomst in het muzieklokaal, waar wat liederen gezongen werden. Voornamelijk uit de opwekkingsbundel. Ondanks dat het een reformatorische school was, die de achterban nogal serieus nam, was dat toegestaan. Maar niet iedereen vond natuurlijk dat dat zomaar kon. In een gesprek daarover zei een klasgenoot tegen ooit me: "Ja, maar ik heb een vriend, en die is echt bekeerd [dit werd met grote nadruk uitgesproken], en die vindt dat het niet kan". Dat was voor hem afdoende. Ik was met stomheid geslagen...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: februari 24, 2004, 11:59:28 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 23:23:27 schreef Pulpeet:
[...]

Als dit de reden is om iets van Nietzsche aan te nemen, vind ik dat eerlijk gezegd een nogal domme reden. Als Nietzsche iets verstandigs zegt, dan zegt hij iets verstandigs, en als die dominee iets verstandigs zegt, zegt hij ook iets verstandigs. (Als jouw karikatuur-dominee al bestaat). Het kan ook geen kwaad om eens te gaan lezen wat andere "grote geesten" over Nietzsche gezegd hebben. En zie dan nog maar eens op wiens gezag je afgaat.  

Het heeft niet met verstandig zijn te maken Pulpeet, maar met genialiteit.  

Maar je hebt wel gelijk hoor, hoewel Nietzsche, vermoed ik, niet voor niets tot de canon van grote denkers behoort. En ik heb het gewoon niet zo op dominees.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: februari 25, 2004, 02:30:50 pm »
Mail uit Bangkok 6

M'n broer mailt regelmatig m'n moeder over z'n belevenissen in het Verre Oosten. De mailtjes stuurt ze altijd door naar Pleuntje.

Ha moedertje,

Bij deze nog eens de mail-versie van ons chat-gesprek gisteren + wat nieuwe verhalen:

Weet u wat het toppunt is van eenzaamheid, knulligheid en frustratie?: jezelf opsluiten in de keuken, terwijl je Nederlands sprekende buren aan het andere eind van de stad zitten en pas 's avonds terugkomen, en je buren je niet kunnen helpen omdat ze geen Engels kunnen. Uiteindelijk heb ik daar van 9.30 tot 13.30 (met een lege maag) gezeten, toen ik werd 'bevrijd' door de dochter van de huishoudster van Marten en Esther, die samen met haar moeder het huis van M+E kwam schoonmaken (welk huis aan mijn keuken grenst), en die een beetje Engels kan. Ik kan me nu in ieder geval een klein beetje inleven hoe die Nederlandse gevangen zich in "Bangkok prison" zich moeten voelen. Maar zelfs zonder mezelf in de keuken op te sluiten, is het hier voor mij tot nu toe nog een "sociaal isolement".

Het valt me zwaar dat de meeste mensen hier geen Engels kunnen, en ik daardoor moeilijk contact met de mensen kan krijgen. Ik heb natuurlijk wel contact met Marten en Esther, maar dat is niet echt het contact waar ik naar op zoek ben. Uit die hoek komt niet de echte gezelligheid. Afgelopen zondag ben ik wel met de 'Engel van Bangkok' en een meisje dat in haar huis logeert (van rond mijn leeftijd denk ik) op stap geweest. Dat was wel leuk. Eerst hadden we een tochtje over de rivier gemaakt, om daarna wat foto's te kunnen maken bij een of andere paleis (Ja pa, ik weet dat het zondag was... ). Maar vroeg in de avond gingen we naar een christelijke 'meeting', waar Siriwan (de 'engel') elke zondag naar toe gaat. Dit is een soort kleine huisgemeente van engelssprekende vrienden (uit Australië, Nieuw Zeeland, Canada, en Thailand) van Siriwan, in totaal iets van 10 mensen. Was wel een aparte gewaarwording, maar tegelijkertijd ook wel een mooie gedachte, dat er tig manieren zijn om de Heere God te danken en te loven.

Het jammere van het contact met Siriwan is dat zij ook aan de andere kant van de stad woont, en gewoon even 'langsgaan' er niet in zit. Maar wat werk betreft hoef ik me hier niet te vervelen. Voor het onderzoek valt nog genoeg te doen, en er is mij hier door een andere OMF-zendeling gevraagd om ook in Bangkok al Engels te komen geven, in Khlong Jan church, op de zaterdagen. Dat zal ik dan maar eens gaan doen En het schijnt dat een mevrouw van Youth for Christ hier mij wil charteren voor een "English Camp" (een soort tienerkamp denk ik) ergens een weekend begin april. Het lijkt erop dat ik hier erg 'hot' ben Maar dat laatste moet ik nog maar eens bekijken, omdat ik dan volgens mij al op weg ben naar Lopburi. Nu ga ik ook maar weer eens op weg, maar dan richting mijn kamer Ik ga vanmiddag met Marten mee naar een of andere fabriek, waar hij ook bijbelstudie doet volgens mij, in combinatie met wat kinderwerk. We will see.

See you,

W.

Open Huis

Maandag zei m’n moeder ‘je weet toch dat je woensdag dienst hebt in het Open Huis he?’ Ik: ‘Ja ja.’ Vanmorgen werd ik rond een uur of 9.00 gebeld. Het was m’n moeder. ‘Ah, gelukkig je bent al uit bed. Je weet dat je zo naar het Open Huis moet he?’ Ik: ‘Shit, helemaal vergeten. Het komt me ook helemaal niet uit nu door die boekverslagen.’ Dit is weer eens een bewijs dat een man zich maar op één ding tegelijk kan concentreren. Al het andere loopt (tijdelijk) in de soep.

Luttele minuten over 10 stapte ik de ruimte van het Open Huis binnen. Er was nog niemand, behalve de persoon met wie ik vanmorgen dienst had. M. de J., een hele vriendelijke kerel.  Langzaam druppelden er wat mensen binnen. Tot nu toe wordt het Open Huis voornamelijk bezocht door mensen van de kerk en randmaatschappelijke figuren, waar vaak een steekje aan los is. Zo was C. er vanmorgen, een afgestudeerd jurist van 48 die af en toe psychotisch is. Ook maakte ik kennis met de beruchte meneer van O., een 78-jarige baas met een nogal opvliegend karakter, die altijd duidelijk aanwezig is. Ik was gewaarschuwd dat Van O. een nogal nare poeplucht om zich heen had hangen. Van O. doet een beetje denken aan de kerstman, maar dan zonder muts. Tragisch figuur. Ik vermoed dat hij iets autistisch of schizofreens heeft, want hij slaat van alles op in z’n huis, voornamelijk boeken.

Uitgerekend Van O. schoof aan bij mijn tafeltje. ‘Heeft er nog iemand een been over? M’n twee trombosebenen werken niet zo goed meer’ begon hij. ‘Ik heb nog een houten poot staan, is dat ook goed?’ grapte ik.  Het ijs was gebroken en Van O. stak meteen van wal met een monoloog over z’n ellende met de woningstichting. Van O. had namelijk twee alcoholisten in huis genomen, die voor nogal wat overlast zorgden (piesen in de tuin bijvoorbeeld.) De woningstichting probeerde Van O. met alle macht uit z’n huisje te zetten, maar dat is ze (tot nu toe) niet gelukt. Integendeel zelfs. Trots vertelde Van O. dat de rechter hem gunstig gezind was en dat z’n ‘grote vijand’ bij de woningstichting, ene H., zelfs was ontslagen. Van O. had een ‘nette brief’ geschreven aan H, waarin hij al zijn grieven had opgesomd. In de brief, die hij ook naar de rechter had gestuurd, had Van O. ook iets gezet van ‘ik zou je kunnen doden H.’, maar volgens Van O. had hij zich verder ingehouden en had hij de brief besloten met een bijbeltekst.

Ook vertelde Van O. over z’n vriendin, een vrouw met één oog, die was afgepakt door één van de alcoholisten. Die persoon had tegen Van O. gezegd dat hij twee keer een vloek over hem had uitgesproken, maar die had hij later weer ingetrokken. Van O. zei dat-ie nogal van slag was dat z’n vriendin iets met die alcoholist had, en toen ik zei ‘ach, het komt wel goed meneer, met die alcoholist houdt ze het vast niet lang uit’ werd-ie bijna emotioneel, pakte m’n hand beet en noemde me een profeet. Hij werd nog blijer toen hij begon over zijn grote held Klaas Schilder en ik die bleek te kennen. ‘Ah, die is van de Vrijgemaakten he?’ De volgende keer wil Van O. het uitgebreid met me hebben over Schilder, en ook over z’n ervaringen in de oorlog. Mij best.

Na de monoloog (het was inmiddels sluitingstijd) zei Van O. dat ik zo goed kon luisteren. Hij gaf me een 9+, maar een 10 had ik ook verdiend. Ach, ik vond het niet erg om de man aan te horen, z’n bizarre verhaal boeide me zelfs. Regelmatig moest ik me inhouden om niet in lachen uit te barsten. En ook met de lucht viel het mee. Ik vermoed dat Van O. niet vaak z’n kleren wast, maar poep heb ik niet geroken.

« Laatst bewerkt op: februari 26, 2004, 12:14:49 am door Pleun »