Auteur Topic: Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5  (gelezen 15406 keer)

moosterh

• Bekijk profiel
Weblog van Pulpeet en Pleun -- deel 5
« Reactie #150 Gepost op: februari 25, 2004, 02:40:36 pm »
quote:
op 24 Feb 2004 09:20:02 schreef Bumblebee:
Begin dan eens met een keer meezeilen met mooi weer en windkracht 3-4, dat is lekker relaxed. Voor vrouwen heet die job "dekslet", ik weet niet wat de mannelijke equivalent daarvan is...
Wedden dat je het zo gaaf vindt dat je binnen de kortste keren zelf wilt leren zeilen?  

Wat dacht je van "dekhengst"?

Edit: Altijd eerst de rest lezen.
Sorry!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: februari 26, 2004, 11:59:53 pm »
Iemand noemde mij vandaag intelligent en interessant. Tsja, ik snap het ook niet...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: februari 27, 2004, 01:42:40 am »
quote:
op 24 Feb 2004 20:04:31 schreef Pleun:
Voor Nietzsche zijn verstand verloor, had hij een zeer groot verstand. Hij analyseerde het christelijke geloof genadeloos, wat voor christenen uiteraard pijnlijk is, maar wat niet wil zeggen dat hij onzin uitkraamt. Het tegendeel lijkt me eerder het geval. Daarom stel ik hier nogmaals de vraag die ik ergens anders ook al stelde: wat ligt nu meer voor de hand? Dat je iets aanneemt van een geniaal denker als snorremans Nietzsche (aan zijn snor kan Ted de Braak nog een puntje zuigen) of van een doorsnee preekstoel-dominee die ook maar doorgeeft wat hem is ingeprent? Niet dat Nietzsche niet door anderen werd beïnvloed. Op bepaalde ideeën van Nietzsche is bijvoorbeeld Dostojewski van grote invloed geweest.

Ik zal m'n vraag hierover vanuit dat andere topic, maar even hier posten:
quote:

door Priscilla en Aquila op 25 Feb 2004 15:31  
op 24 Feb 2004 10:23:22 schreef Pleun:
[...]
Als Paulus er niet was geweest, waren er ook geen radicale heidenen geweest. Ik ben nu een zeer interessant boekje aan het lezen over Friedrich Nietzsche, die van Paulus op z'n zachtst gezegd niet veel moet hebben. Ik begrijp heel goed waarom. Het is geen boek waar ik vrolijk van word (Nietzsche analyseert genadeloos), maar het zet me wel aan het denken.

Een vraag waar ik sowieso mee bezig ben is van wie ik nu eerder iets moet aannemen: van een geniaal denker als Nietzsche (wat hij, voordat hij zijn verstand verloor was), of de eerste de beste doorsnee preekstoel-dominee? Maar dit is meer iets voor m'n eigen weblog.

Vraagje P&A:
Het is misschien niet iets voor Bumblebees weblog, maar hoezo geen radicale heidenen zonder Paulus? (dat was ook meer een 'woordspeling' van mij, gewone heidenen is ook goed: beiden zijn mensen zonder God )
Paulus was wel bij uitstek de apostel die aan de heidenen het evangelie bracht..... Maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Nietzsche dan zegt....
Misschien helpt het bij je vraag van wie je iets nu aan moet nemen als je een geniaal denker als Nietzsche zet tegenover het Woord van God wat Paulus door de Heilge Geest mocht opschrijven in de Bijbel....... (of stel je Paulus gelijk aan de eerste de beste doorsnee preekstoel-dominee?)

de link die je nu geeft moet ik nog lezen.....maar dat doe ik morgen (vandaag dus) wel.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: februari 27, 2004, 10:50:15 am »
Link? In Levensbeschouwing heb ik een topic geopend over dit onderwerp.

Nu weer een stukje entertainment:

Match.com

In een verstopt hoekje op dit forum postte Alfredt een link naar een test waarmee je kan uitvinden welk type vrouw het beste bij je past. Ik heb alleen het psychologische gedeelte gedaan. Qua uiterlijk ligt de uitslag toch voor de hand.

De resultaten neem ik met een korreltje zout, hoewel het vaak redelijk goed klopt.

Who you are

You have a special zeal for life

You're smart, insightful, and have an insatiable curiosity about life. In fact, you're always studying problems and finding ways to fix them. You have a talent for rising above the details of life and seeing the big picture. You have a vision for how to live the "good life" so you refuse to settle long-term for a boring job or doing something just because it's expected of you. You have good friends, but you're also a pretty independent guy. You're not someone who "wears his heart on his sleeve" so those close to you don't always know how you feel. Still, they're drawn to you by your fun and easygoing style.

What's dating all about to you?

You believe dating and life in general is about learning and growing as a person. You have a great skill for connecting with people, so dating comes relatively easily to you. However, it's hard for you to have a real intellectual connection with an attractive woman. Hopefully, you've found a way to "go with the flow" in dating as you already do in other parts of your life.

Quirks women notice

* Like all men, you have your strengths as well as your quirks and shortcomings. Ultimately, you want to find someone who will love and accept you "warts and all." Though you have lots of friends, it's important to have at least one person who understands.

* You have a pretty even-tempered personality and may not have any especially annoying or quirky habits. Of course, seeming to be "perfect" could be seen as a flaw by some, in which case you may just want to pretend to have a bad habit!

Do women like your type?

Notice that 40% of women are generally attracted to your personality type. 1% say they are VERY attracted.
Who you are looking for

She'll be an enigma

You're looking for a somewhat shy woman who's looking for one special person to share her life with. She enjoys life and makes a great "playmate." She likes the outdoors, art, good food and visiting new places. Because she's shy and a very private person, she may be a little hard to get to know. But she's worth the effort! She typically goes with the flow and believes in living in the here and now. This free spirit at times makes her difficult to pin down to make plans.

Number of women your type

Women with the exact type of personality you prefer are rare gems. Looking at over 10,000 women who have taken this test, only 5% (or 1 in 20 women) have the exact combination of similarities and contrasts in personality you find extremely appealing.

Finding someone like you

You want to share your life with someone who has the same values, goals, and style you have. Research has shown that couples who have more in common tend to stay together longer. The qualities you find attractive (and unattractive) in women suggest you would certainly be happier with a woman who's more like you.

* No very strong opposites were detected, which suggests that you are most attracted to women who are very similar to you. This is good news since similar couples tend to stay together longer.

Deal breakers

Your responses suggest that you are pretty accepting and tolerant of shortcomings. No major personality "deal breakers" or reasons to rule out potential dates were identified.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2004, 12:27:15 am door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: februari 27, 2004, 11:11:35 am »
Hmm ben ook aan die test begonnen, maar mijn engels is gewoon niet goed genoeg ervoor... dus ik heb geen idee
Pinkeltjefan

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: februari 27, 2004, 11:17:42 am »
Leuk om te zien dat Gijsmeisjes ook een bepaald innerlijk behoren te hebben
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: februari 27, 2004, 11:39:34 am »
Bij Gijsmeisjes hoort zeker een bepaald innerlijk. Innerlijk en uiterlijk van Gijsmeisjes vormen een symbiose. Aan het uiterlijk kan ik vaak afleiden hoe het innerlijk is. Het oog van de meester he?  

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: februari 27, 2004, 11:44:41 am »
quote:
op 27 Feb 2004 11:39:34 schreef Pleun:
Aan het uiterlijk kan ik vaak afleiden hoe het innerlijk is.

Eindelijk nog zo iemand. Ik snap mensen die beweren dat het uiterlijk niks zegt niet. De manier waarom iemand uit haar ogen kijkt, de stand van de mond, de verzorging van het lichaam zeggen echt heel veel over iemand...

ga zo door Pleum
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: februari 27, 2004, 11:58:26 am »
Mail uit Bangkok 7

Ha mam,

Tja, hoe ik het voor mekaar kreeg om mezelf op te sluiten? Een beetje onhandige inslag denk ik... Ik had een knopje in de deurknop aangeraakt, waardoor de deur hermetisch werd afgesloten. Maar ik werd niet echt gek hoor. Toen ik in de gaten kreeg dat ik echt niet weg kon, kreeg ik een soort berusting (ik dacht: 'W. jongen, in het vliegtuig had je minder ruimte, dus relax' ), en ben ik maar rustig gaan zitten wachten op hulp (die inderdaad de hele dag op zich had kunnen laten wachten..) Ik heb nog wel als een soort McGyver geprobeerd om met paperclips (een truc die ik bij Albert Heijn heb geleerd) en een haarspeld het slot open te krijgen, maar zulke dingen lukken volgens mij alleen in films. :s In die keuken op de grond gaan liggen kwam overigens niet in mij op, omdat ik er dan waarschijnlijk niet meer echt fris had uit gezien. Ik had m'n tijd daar nog nuttig kunnen gebruiken om het toilet schoon te maken, maar daar had W. geen zin in :p

Ik heb hier ook nog geen geldproblemen. Ik denk dat ik het sowieso wel tot en met ergens in april zonder problemen kan uitzingen. Ik doe hier geen gekke dingen, en de kosten van levensonderhoud zijn hier laag. k geef hier gemiddeld 2 euro per dag uit, dus dan gaat het niet zo hard. Hoewel ik me vandaag te buiten ben gegaan door voor 1,58 euro bij McDonalds te eten.. En waarschijnlijk betaald Marten een deel van mijn huur, dat scheelt dan ook weer. Ik zal hier binnenkort ook maar eens via internet kijken hoe het nu - echt - met mijn saldo gesteld is, maar dat doe ik pas als ik de moed gevonden heb, haha.

Vandaag ben ik weer voor het onderzoek het centrum in geweest. t ging al een stuk sneller dan de laatste keer, hoewel ik het laatste stuk mijn richting gevoel een beetje kwijt was, omdat ik een paar haltes te laat was uitgestapt. k heb me toen uiteindelijk maar door een motor-taxi op mijn plaats van bestemming (het hoofdkantoor van de Church of Christ in Thailand) laten afzetten, die me ook letterlijk 'afzette' door veel te veel geld te vragen :s Maar ach, dat wordt allemaal netjes gedeclareerd:) Ik heb ook wel een paar (bus) plattegronden in mijn bezit, maar hier staat alleen het centrum en wat daar omheen zit op, en niet waar ik verblijf, zodat ik het laatste stuk altijd maar op mijn gevoel (en mijn geheugen) doe. Maar ik heb tot nu toe altijd mijn bedje weer gevonden:) Ook metro's hebben ze hier volgens mij alleen in het centrum.

Verder wordt het hier met de dag warmer. Ik denk niet dat dit een klimaat voor u zou zijn...We zitten nu volgens mij op een graad of 35, en de temperatuur loopt nog gestaag op. Ik vind dit nog niet zo dramatisch, maar je moet wel in de gaten houden dat je genoeg blijft drinken, wil je niet van je stokje gaan.

Ok, weer genoeg voor vandaag. De meelezers op het GKV forum zullen wel denken dat ik een moederskindje ben, but I don’t care Per slot van rekening ben ik hier ook met geschiedschrijving bezig..

Een groet aan allen, en een aai over de kop van Ivor..

W.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: februari 27, 2004, 12:25:34 pm »
quote:
op 27 Feb 2004 11:44:41 schreef Alfredt:
De manier waarom iemand uit haar ogen kijkt, de stand van de mond, de verzorging van het lichaam zeggen echt heel veel over iemand...

Klopt. Maar dat betekent nog niet dat iemand die een bepaald beeld heeft van het uiteindelijke uiterlijk (bruin haar, zwarte ogen, tenger of juist niet) dat om die reden heeft. Jij hebt het meer over uitstraling.
[Prediker 7:29]

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: februari 27, 2004, 01:16:10 pm »
quote:
op 27 Feb 2004 10:50:15 schreef Pleun:
Link? In Levenscbeschouwing heb ik een topic geopend over dit onderwerp.

Ik heb het gevonden, het was vanacht waarschijnlijk te laat voor mij om dat in de gaten te hebben.
En natuurlijk moet het hier niet te serieus worden......
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: februari 28, 2004, 10:16:23 am »
Zwartrijden of grijsrijden?

Deze week was al niet de vrolijkste, maar als toefje op de slagroom kwam daar gisteravond een boete bovenop voor zwartrijden. Om deze zinloze gebeurtenis nog enige zin te geven, teken ik ‘m hier op.

Ik was op familiebezoek geweest in Rotterdam (jarige tante) en rond 23.00 uur stond ik op Kralingse Zoom te wachten op de metro. Die liet op zich wachten, vermoedelijk door het fraaie winterweer. Vervelend, maar alla, kan gebeuren. Toen de metro dan eindelijk kwam, nestelde ik me op een stoel en zonk weg in een sluimertoestand, waarin ik af en toe een oog opende om te zien waar we ons bevonden en om eventueel vrouwelijk schoon te spotten.

Bij station Delfshaven gebeurde het: een vliegende controle van de RET. Niet dat ze met flapperende capejes kwamen aanvliegen, maar onverwacht was het wel. Een heel contingent groen-blauwe mannetjes en vrouwtjes stapte de metro binnen en begon aan hun ‘Ausweis-Kontroll.’ Dit soort controles had ik al vaak meegemaakt. Meestal worden er wel een paar sukkels betrapt, die onder begeleiding de metro moeten verlaten en een bon aan hun broek krijgen. Aangezien ik altijd netjes m’n strippenkaart afstempel, maakte ik me niet ongerust en liet verveeld mijn strippenkaart zien.

RET-dame: ‘Dat is één strip te weinig’
Pleun (verbaasd): ‘Wat? Dit is toch centrum?’
RET-dame: ‘Komt u maar mee naar buiten. Piet (ik noem ‘m maar ff Piet) we hebben er hier nog één.’

Gelaten liet ik het allemaal over me heenkomen. Ik had geen zin om me druk te maken en dacht dat het een kwestie was van ff een stempeltje erbij en de volgende metro pakken. Dat bleek niet het geval.

RET-meneer: ‘Hebt u een legitimatiebewijs bij u?’
Pleun: ‘Nee’
RET-meneer: ‘Iets waar uw naam op staat? Een bankpas misschien?’
Pleun: (diept bankpas op uit broekzak.)
RET-meneer: ‘U kunt meteen betalen als u wilt.’
Pleun (gelaten): ‘Kan dat?.’
RET-meneer: ‘Ja.’
Pleun: ‘Doe maar dan’
RET-meneer: (zoekt z’n pinautomaatje op.) ‘U moet uw pas er op deze manier doorheen halen.’
Pleun: ‘Volgens mij moet de pas andersom hoor.’
RET-meneer (kijkt nog eens goed naar z’n apparaatje): ‘Uh ja, u hebt gelijk.’
Pleun (denkt): ‘Lekker slim.’

Met de volgende metro kon ik mijn qua kosten ietwat uit de hand gelopen tripje vervolgen. Het is zonde van het geld, maar over dit soort dingen weiger ik me altijd druk of boos te maken. Het is maar geld en shit happens. Enkele jaren geleden overkwam me iets vergelijkbaars, toen ik op m’n fietsje door het rode licht zoefde en er opeens een motormuis van de politie aan m’n staart hing.  

Volgens Picardijn is het te weinig afstempelen van je strippenkaart geen zwartrijden maar grijsrijden. Dit klinkt ook beter eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2004, 05:19:49 pm door Pleun »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: februari 28, 2004, 10:24:35 am »
quote:
op 28 Feb 2004 10:16:23 schreef Pleun:
Volgens Picardijn is het te weinig afstempelen van je strippenkaart geen zwartrijden maar grijsrijden. Dit klinkt ook beter eigenlijk.

Gijsrijden    
Bombus terrestris Reginae

Crystal

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: februari 28, 2004, 01:01:34 pm »

quote:

RET-dame: ‘Komt u maar mee naar buiten. Piet (ik noem ‘m maar ff Piet) we hebben er hier nog één.’

Het is zonde van het geld, maar over dit soort dingen weiger ik me altijd druk of boos te maken. Het is maar geld en shit happens.

Toppunt van lulligheid van die vrouw om dat zo te zeggen. Over zoiets zou ik me al druk kunnen maken... :)

Als ik zo'n boete had zou ik denk ik wel in tranen uitbarsten. Niet in het bijzijn van die mensen natuurlijk... :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: februari 28, 2004, 02:02:02 pm »
quote:
op 28 Feb 2004 13:01:34 schreef Crystal:
[...]

Toppunt van lulligheid van die vrouw om dat zo te zeggen. Over zoiets zou ik me al druk kunnen maken...

Ja, het was een beetje een ehh lullige situatie. Ik verkeerde in goed gezelschap overigens, want ze hadden ook een zwartrijdende junk te pakken.

quote:
Als ik zo'n boete had zou ik denk ik wel in tranen uitbarsten. Niet in het bijzijn van die mensen natuurlijk...

Ik heb niet gehuild, maar ja... ik verdien dan ook veel meer centjes dan jij.  

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: februari 28, 2004, 02:10:04 pm »
Ja dat is vrij lullig! Hoeveel was de boete eigenlijk als ik vragen mag?
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: februari 28, 2004, 02:54:33 pm »
29,75 euries.  

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: februari 28, 2004, 04:10:30 pm »
quote:
op 28 Feb 2004 14:54:33 schreef Pleun:
29,75 euries.  

Kreeg je korting voor de wel afgestemplede stripjes?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: februari 28, 2004, 05:12:35 pm »
quote:
op 28 Feb 2004 14:54:33 schreef Pleun:
29,75 euries.  

Dan waren ze niet echt in de stemming, ze konden ook gewoon de kosten laten betalen voor 1 strippie. Zonder licht fietsen kost nog minder volgens mij!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: februari 28, 2004, 05:21:37 pm »
quote:
op 28 Feb 2004 16:10:30 schreef Picardijn:
[...]

Kreeg je korting voor de wel afgestemplede stripjes?

Nee, maar ik hoefde dat ene stripje niet meer af te stempelen.

quote:
op 28 Feb 2004 17:12:35 schreef Does:
[...]

Dan waren ze niet echt in de stemming, ze konden ook gewoon de kosten laten betalen voor 1 strippie.

Dat verwachtte ik eigenlijk ook, zeker omdat ik zo'n braaf, engelachtig voorkomen heb. Maar niets was minder waar.  

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: februari 29, 2004, 02:09:29 pm »
Ach ja,

Vrijdag was er zoals gewoonlijk geen plaats in mijn straat, de loodgieter stond te wachten, dus ik zet de auto naast een geparkkerde auto met mijn knipperlichten aan.

Een kwartiertje later kwam ik weer buiten en.....PING........€ 45.00
En dat in mijn eigen straat!!!

Lang leve de rotterdamse politie
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: februari 29, 2004, 05:45:55 pm »
Vervelend voor je Zidane. 45 euries. vijf-en-veertig

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: februari 29, 2004, 08:11:53 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 17:45:55 schreef Pleun:
... euries ...

Het woord euries is om meerdere redenen onjuist. (1) De munt heet de euro en volgens Van Dale is het meervoud euro's. (2) Taaltechnisch gezien is de vorm -ie al een meervoudsvorm en dus is euries een dubbele meervoudsvorm en dus extra fout. Ergo: schrijf gewoon euro of euro's als je die munt bedoelt . Iedere andere vorm is fout en zou dus aangepakt moeten worden; dit laatste natuurlijk IMHO .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: februari 29, 2004, 08:45:16 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 20:11:53 schreef Harm:
[...]

Het woord euries is om meerdere redenen onjuist. (1) De munt heet de euro en volgens Van Dale is het meervoud euro's. (2) Taaltechnisch gezien is de vorm -ie al een meervoudsvorm en dus is euries een dubbele meervoudsvorm en dus extra fout. Ergo: schrijf gewoon euro of euro's als je die munt bedoelt . Iedere andere vorm is fout en zou dus aangepakt moeten worden; dit laatste natuurlijk IMHO .

ALs het woord euries vaak genoeg word gebruikt komt het vanzelf in de vandaal . Wist niet dat jij ook tot het college van taalpuristen wou horen.  
Liefde is vreemd

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: februari 29, 2004, 08:45:49 pm »
quote:
(2) Taaltechnisch gezien is de vorm -ie al een meervoudsvorm en dus is euries een dubbele meervoudsvorm en dus extra fout.

kanaries  
Maar idd, ik vind eurie ook mooier als meervoudsvorm.  
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: februari 29, 2004, 08:51:26 pm »
quote:
[...]

Euri is een steeds meer en meer gebruikte vorm voor Euro's. Zoiets zie ik als een taalontwikkeling en stoor me er dan ook totaal niet aan.  
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: februari 29, 2004, 08:51:27 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 20:45:16 schreef Picardijn:
[...]

ALs het woord euries vaak genoeg word gebruikt komt het vanzelf in de vandaal . Wist niet dat jij ook tot het college van taalpuristen wou horen.  

Daar heb ik inderdaad geen enkel bezwaar tegen .
quote:
op 29 Feb 2004 20:51:26 schreef Santaarnpaal:
[...]

Euri is een steeds meer en meer gebruikte vorm voor Euro's. Zoiets zie ik als een taalontwikkeling en stoor me er dan ook totaal niet aan.  

Dat ben ik dan dus volledig met je oneens. Euri is een vorm van taalverarming IMHO, zie overigens ook dit advies van het Genootschap Onze Taal. Daar kan ik me volledig in vinden .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: februari 29, 2004, 08:57:21 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 20:51:27 schreef Harm:

[...]

Dat ben ik dan dus volledig met je oneens. Euri is een vorm van taalverarming IMHO, zie overigens ook dit advies van het Genootschap Onze Taal. Daar kan ik me volledig in vinden .

En ik met jou. Ik zie het als een taalverrijking en het steeds meer accepteren van de euro. Het is gewoon een soort van bijnaam.
IMHO vind ik persoonlijk ergerlijker. Al die engelse termen in het Nederlands.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: februari 29, 2004, 09:06:06 pm »
de ret is rot, ik kom zo af en toe bij mijn ouders in Capelle, en op zaterdag wil ik dan nog wel eens naar centrum. Gooien ze er op eens een extra zone in (naar marconiplein zelfs 2 :X :( ) Alsof ik dat weet als ik daar zo weinig kom, sinds wanneer moet ik rekening houden met extra zones? Alsof ze elk jaar die strippenkaart niet enorm veel duurder maken.
En inplaats van in het begin nog even vriendelijk te zijn tegen mensen die minder vaak in rotterdam komen, nee gelijk op een onrotterdamse methode elkaar gaan lopen naaien.

Nee, zodra ik een auto heb stap ik zo min mogelijk in welke openbaar vervoermiddel dan ook. Grijsrijders zo hard aanpakken :r
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: februari 29, 2004, 09:13:56 pm »

quote:

[...]

Het woord euries is om meerdere redenen onjuist. (1) De munt heet de euro en volgens Van Dale is het meervoud euro's. (2) Taaltechnisch gezien is de vorm -ie al een meervoudsvorm en dus is euries een dubbele meervoudsvorm en dus extra fout. Ergo: schrijf gewoon euro of euro's als je die munt bedoelt :) . Iedere andere vorm is fout en zou dus aangepakt moeten worden; dit laatste natuurlijk IMHO :P .

Ik schrijf euries omdat ik het leuk vind klinken. In officiele stukken zou ik heus wel euro's zetten, maar dit is internet en daar heb je wat meer vrijheid.

quote:

op 29 Feb 2004 21:06:06 schreef Alfredt:
de ret is rot, ik kom zo af en toe bij mijn ouders in Capelle, en op zaterdag wil ik dan nog wel eens naar centrum. Gooien ze er op eens een extra zone in (naar marconiplein zelfs 2 :X :( )
Het stomme is dat ik wist dat de zone-indeling is veranderd. Dat ik een stripje te weinig afstempelde was dus ook een beetje laksheid. Maar het is idd een vuige streek van de RET om de zones om te gooien.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #180 Gepost op: februari 29, 2004, 09:17:50 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 21:13:56 schreef Pleun:
Ik schrijf euries omdat ik het leuk vind klinken. In officiele stukken zou ik heus wel euro's zetten, maar dit is internet en daar heb je wat meer vrijheid.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan e'tjes (spreek uit eetjes) en eur
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: februari 29, 2004, 09:54:51 pm »
Lief klein tellertje, was ik jou bijna vergeten...

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: februari 29, 2004, 10:01:58 pm »
Bij mij in de buurt hebben ze het inmiddels over pleuro's. (Zeker na de zoveelste ronde wilde prijsverhogingen) Daarom alleen al vind ik euries al een stuk prettiger klinken.
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2004, 10:06:00 pm door dingo »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: februari 29, 2004, 10:03:41 pm »
Pleuro's zeg ik ook wel eens. Euries is meer schrijftaal.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: februari 29, 2004, 10:57:04 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 21:54:51 schreef Pleun:
Lief klein tellertje, was ik jou bijna vergeten...

Het is een schande!!!!!!!!!!

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: februari 29, 2004, 11:54:29 pm »
quote:
Zwartrijden of grijsrijden?

Enkele jaren geleden overkwam me iets vergelijkbaars, toen ik op m’n fietsje door het rode licht zoefde en er opeens een motormuis van de politie aan m’n staart hing.  

Tja, zoiets overkwam mij ook eens ik had net mijn eerste centjes verdiend met een vakantiebaantje. Toen oom agent mij ook tot stoppen maande omdat ik door rood licht zou zijn gefietst.   . Mijn broertje was wel zo slim geweest om te stoppen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: maart 01, 2004, 12:32:17 am »
Bayern München

Terwijl president Aristide Haïti schijnt te hebben verlaten en er voor de kust van Amerika (Virginia) tankschepen ontploffen, ga ik het nu hebben over iets heel triviaals: voetbal. Niet over Feyenoord – die parodie op een topclub kan me even gestolen worden – maar over Bayern München, met afstand de meest gehate club in Duitsland.

Toen ik nog een Pleuntje was, had ik ook een hekel aan Bayern. Er speelden allemaal engerds (Lothar Matthaus, Klaus Augenthaler, Stefan Effenberg), die ook nog eens altijd wonnen. Sinds de CL-finale van 1999 tegen Manchester United, in Barcelona, ben ik omgeslagen. Bayern speelde een goede wedstrijd en had het verdiend om te winnen. Twee goals in de slotseconden bezorgden United echter de ‘Cup met de grote oren’ (2-1) en Bayern een kater die ze van de complete Beierse biervoorraad nog niet zouden krijgen. Voor het eerst van m’n leven had ik te doen met Duitsers.

Twee jaar later zette Bayern in de CL een perfecte reeks neer en schakelde in de halve finale Real Madrid uit (1-0 en 2-1 winst.) De finale vond plaats in Milaan, waar Bayern opnieuw een Spaanse tegenstander trof: Valencia. De oersaaie wedstrijd eindigde onbeslist (1-1, twee zoute (dubieuze) strafschoppen) waarna penalties voor de beslissing moesten zorgen. Bayern nam ze net iets beter en nam zo revanche voor de rampzalige finale van ’99.

Sinds de finale van 1999 volg ik Bayern een beetje. Bij die club gebeurt altijd wat, niet voor niets is de bijnaam van Bayern ‘FC Hollywood.’ Een heel contingent oud-spelers stookt om de zoveel tijd het vuurtje flink op, Paul Breitner (in Bild Zeitung) en Franz Beckenbauer voorop. In de loop der jaren hebben bij Bayern heel wat voetballers gespeeld waar ik stilletjes fan van was. Jürgen Klinsmann en Giovanne Elber bijvoorbeeld. Vooral Elber is een zeer doelgerichte spits, wat ik met eigen ogen heb kunnen aanschouwen in oktober 2001, toen Bayern in De Kuip op bezoek was bij Feyenoord (2-2) Mooie wedstrijd was dat. Momenteel zijn Roy Makaay en Michael Ballack m’n favorieten, hoewel ik Claudio Pizarro ook erg goed vind.
Afgelopen woensdag speelde Bayern een zeer goede wedstrijd tegen het door mij tamelijk gehate Real Madrid. Wanneer Bayern op dreef is, is het een geoliede vechtmachine, die zeer efficiënt kan spelen. De meeste mensen geven de voorkeur aan het mooi weer-voetbal van Real Madrid, maar ik zie veel liever de Duitse degelijkheid van Bayern. De wedstrijd van woensdag verliep voor Bayern bijna geheel vlekkeloos, en was van een erg hoog niveau. De robuuste verdediging, met o.a. de meedogenloze Kovacs en Kuffour, had zijn zaakjes goed op orde. Het enige slippertje werd gemaakt door keeper Oliver Kahn, die een vrije trap van Roberto Carlos knullig onder z’n lichaam door liet glippen. Dit dure foutje betekende dat, i.p.v. dat verdiend met 1-0 werd gewonnen (kopbal Makaay), het een schlemielig gelijkspel werd. Doodzonde. Het was meteen het eerste puntje dat Real Madrid ooit behaalde in het (ijskoude) München.

Het scenario riep pijnlijke herinneringen op aan een wedstrijd die Feyenoord ooit speelde. In 1996 stonden de Rotterdammers in de halve finale van de EC II (bestaat niet meer) tegenover Rapid Wien. In de thuiswedstrijd veegde Feyenoord compleet de vloer aan met de Oostenrijkers, maar van de vele kansen werd er slechts eentje benut: een strafschop van Ronald Koeman. Een zeldzame tegenstoot van Rapid werd Feyenoord fataal: 1-1. Zelden heb ik na een wedstrijd zo de ziekte erin gehad, ik had het er woensdag nog met m’n broertje over. Hij kan zich mijn pisbui van toen nog herinneren, wat veelzeggend is. In Wenen verloor Feyenoord overigens kansloos met 3-0, iets waar ik het verder wijselijk niet over zal hebben.

Over vandaag valt nog te melden dat ik op de pc van m’n ouders een virus heb aangetroffen, dat ik morgen ga verwijderen. Er waren maar liefst 93 bestanden geïnfecteerd. Het is de worm W32.HLLW.Logpole “that spreads through the KaZaA file-sharing network.”

M’n moeder heeft afgelopen week bacteriën bij me verwijderd (in m’n huis dan), nu is het mijn beurt en ga ik voor haar een virus de kop indrukken.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2004, 12:46:33 am door Pleun »

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: maart 01, 2004, 12:47:18 am »
hmm... ik heb er ook niet meer zo'n hekel aan als vroeger, maar dat is omdat ik die trainer wel aardig vindt, en omdat roy makaay er zit.
Maar bayern blijft bayern en het voetbal van de laatste tijd is op een enkele match na niet om aan te zien.
Ze mogen hun handjes dichtknijpen met Roy makaay die er dit weekend weer een schitterend binnenschoot.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: maart 01, 2004, 12:51:24 am »
Dit seizoen spelen ze niet best nee, terwijl ze toch de beste selectie van Duitsland hebben. Makaay is een geweldige spits. Jammer dat het er in Oranje niet zo uitkomt, maar dat zie je vaker. Sommige spelers presteren alleen goed op clubniveau (Luc Nilis was ook zo'n speler), en andere spelers zijn weer op hun best in het nationale team. Zo scoort Patrick Kluivert in Oranje veel vaker dan hij voor Barcelona en Ajax ooit gedaan heeft.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: maart 01, 2004, 02:13:57 pm »
Mail uit Bangkok 8

He Pleun,

Leuk weer wat van je te horen! t is hier nog steeds allemaal niet even spannend. Het werk voor het onderzoek gaat best aardig, maar op 'sociaal vlak' kom ik hier veel te kort. Jij hebt wat dit betreft nog een primeur: jij bent de eerste die mij hier na 4 weken aan het lachen hebt gekregen. Toen ik je verhaal las op het GKV-forum over die 'RET-razzia' schoot ik acuut in de lach ('He Piet we hebben er weer een') :) Ik zag gewoon voor me hoe dat gegaan moet zijn.

k vind het leuk om te horen dat mijn 'schrijfsels' een goede recensie krijgen in Nederland. Ik probeer er altijd wel iets leuks van te maken. En binnenkort kan ik het e.e.a. illustreren met wat foto's, die ik binnenkort via e-mail naar huis probeer te sturen.

Jij hebt het inderdaad bij het juiste eind, en Santaarnpaal niet: de kans dat ik met een Thaise vrouw naar huis kom, is klein. Er lopen hier zeker knappe vrouwen rond, en ik heb er dus geen moeite mee om 'm omhoog te krijgen' (niet echt taal voor een zendeling ik weet het, haha), maar de vrouwen (en iedereen eigenlijk) zitten hier emotioneel zo raar in elkaar, dat ik daar geen leuke relatie mee zou kunnen hebben. Nog afgezien van het feit dat ze toch geen Engels kunnen. Bovendien denk ik hier nog vaak aan A. en Turkije..

Ik weet wel wat ik heel leuk zou vinden om te doen als ik weer terugben in Nederland: een paar dagen naar Parijs met jou, J., Santaarnpaal, Pulpeet en Martijn M. (die namen schieten me te binnen.) ff aan humor inhalen wat ik hier tekort kom :)

Ok, hou de mails van mama maar in de gaten, en cu!

W.

http://www.caymannetnews.com/Archive/Archive%20Articles/June%202003/Issue%20429%20Mon/Images%20Mon/Cayman%20MON%20Page%2010_0003.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: maart 01, 2004, 11:26:53 pm »
Zou je nou kunnen merken dat die jongen in Thailand een broer van me is?  

Thaise vrouwen vind ik zelf helemaal niet leuk, m'n hormonen zouden in zo'n land een relaxte tijd hebben.

Heb trouwens nog een ring. Nog even en ik ben een soort Piff Diddy.

Over vandaag valt verder niet veel te melden. S. belde onverwacht en dat deed Pleuntje goed, maar om dat nu iedere keer op te schrijven.  
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2004, 11:37:20 pm door Pleun »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: maart 02, 2004, 11:55:49 am »
Waar je mee omgaat daar wordt je mee besmet, als je lang genoeg in Thailand verblijft verandert je smaak wel.
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: maart 02, 2004, 11:59:40 am »
Daarom hoop ik ook dat ik nooit in de gevangenis beland.  

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: maart 02, 2004, 12:07:16 pm »
quote:
op 01 Mar 2004 23:26:53 schreef Pleun:
Zou je nou kunnen merken dat die jongen in Thailand een broer van me is?  

Thaise vrouwen vind ik zelf helemaal niet leuk, m'n hormonen zouden in zo'n land een relaxte tijd hebben.

Ik vind Thaise vrouwen wel mooi en hormoonstrelend maar niet die magere latten die op die foto staan.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: maart 02, 2004, 12:21:08 pm »
Moet het nu alweer over vrouwen gaan?  

Vanavond voor de zoveelste keer in korte tijd naar Neuzenvreugd. Dit keer wel voor iets leuks (hoop ik): een concert van The Gathering in Paradiso.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: maart 02, 2004, 01:04:07 pm »
Pulpeet heeft zomaar een vraag van mij aan jou weggehaald uit het Warren-topic...  
Dus stel ik hem hier maar nogmaals (al weet ik niet meer letterlijk wat ik zei...):
Anyway, het valt me van je tegen Pleun dat je zo oordeelt over Warren op basis van 'van horen zeggen', vooroordelen en (uit zijn verband gerukte) citaten. Dan heb ik meer respect voor de manier waarop Bumblebee de man en zijn boekje 'onderzoekt'. Had niet van jou gedacht dat je op deze manier over mensen/zaken zou oordelen...  

(BTW, ik hoop dat deze vraag hier wel blijft staan...   )

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: maart 02, 2004, 01:13:11 pm »
quote:
op 02 Mar 2004 13:04:07 schreef Mezzamorpheus:
Pulpeet heeft zomaar een vraag van mij aan jou weggehaald uit het Warren-topic...  
[...]

Was niet zomaar.
quote:
(BTW, ik hoop dat deze vraag hier wel blijft staan...   )

Jawel hoor Het was een zeer terechte vraag.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: maart 02, 2004, 01:27:39 pm »
quote:
op 02 Mar 2004 13:04:07 schreef Mezzamorpheus:

Weet ik, maar ik vergeef Pulpeet.

quote:
Dus stel ik hem hier maar nogmaals (al weet ik niet meer letterlijk wat ik zei...):
Anyway, het valt me van je tegen Pleun dat je zo oordeelt over Warren op basis van 'van horen zeggen', vooroordelen en (uit zijn verband gerukte) citaten. Dan heb ik meer respect voor de manier waarop Bumblebee de man en zijn boekje 'onderzoekt'. Had niet van jou gedacht dat je op deze manier over mensen/zaken zou oordelen...    

Ik geef hier dan maar opnieuw antwoord:

Natuurlijk weet ik dat het niet eerlijk en slim is om iets te beoordelen terwijl je het niet eens gelezen hebt, maar waarom zou ik me altijd volgens het boekje moeten gedragen? Soms WEET ik gewoon dat iets niks (voor mij) is, daar hoef ik 't niet eerst voor te lezen. De Playboy hoef ik ook niet te kopen om te weten dat er blote vrouwen in staan.

Wat Rick Warren betreft: van dat soort Amerikaanse figuren moet ik gewoon niks hebben, en dat in ons nuchtere (?) landje alle christenen achter zo'n goeroe aanlopen irriteert me helemaal.
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2004, 03:51:17 pm door Pleun »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: maart 02, 2004, 10:10:01 pm »
Ik begin Aziatische vrouwen steeds meer te waarderen. Moet ook wel met de opleiding die ik van plan ben te gaan doen.

Mooie foto dus!!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: maart 03, 2004, 01:35:18 pm »
The Gathering

Gisteren met maatjes Santaarnpaal en M. naar een semi-akoestisch concert van The Gathering geweest in Paradiso, Amsterdam. Bij het grote publiek is The Gathering niet zo bekend, hoewel het in mijn ogen/oren de beste band is van Nederland. Het is moeilijk om ze in een hokje te plaatsen. Zelf vind ik The Gathering een kruising tussen The Cranberries en Evanescence. De muziek is atmosferisch, dreigend en emotioneel geladen, en zangeres Anneke heeft een geweldige stem, die niet onderdoet voor die van Amy Lee (Evanescence.) Het concert in Paradiso was in het kader van de Sleepy Buildings-tournee.

http://www.gathering.nl/gallery/zandt13-3.jpg

Een concertganger ben ik niet (echt), het uitstapje naar Amsterdam was geheel te danken aan M., die een onschuldige obsessie heeft voor Anneke. Hij is al vier keer naar een Gathering-concert geweest en draait de muziek thuis helemaal grijs. Dit tot licht verdriet van zijn vrouw, van wie M. wel zegt te houden (grin.) Toen ik een tijdje terug bij hen op de koffie was, kwam M. met een kaartje voor het concert in Paradiso op de proppen. Nadat ik een stukje van een oud concert op dvd had bekeken, was ik overtuigd: daar wilde ik wel heen. Nu kende ik The Gathering al van de cd’s ‘Mandylion’ en ‘Nighttime Birds’ (ooit geleend van de bieb), maar ik geloof dat ik het toen net iets te hard vond. The Gathering is echter een andere weg ingeslagen. Omdat ze weigerden concessies te doen aan de commercie, zijn ze een eigen platenlabel begonnen, waarvoor ze in eigen beheer lekker de muziek maken die ze willen.

Rond een uur of vier vertrokken we met de auto naar onze bruisende hoofdstad. We konden Paradiso niet meteen vinden, en vroegen aan een meisje op straat de weg. Ze stond te bellen, maar kennelijk vond ze ons toch interessanter want ze legde keurig uit hoe we moesten rijden (waarna we bij de ANWB nog een keer de weg moesten vragen omdat we niet goed hadden geluisterd.) De persoon aan de andere kant van de lijn hing ondertussen op.

Bij het naargeestige Museumplein voor een fiks bedrag de auto gestald. M. klaagde hier nogal over, maar was desondanks bereid om mijn bijdrage in de kosten kwijt te schelden. Ik was nl. zojuist een tientje verloren. Geld stop ik altijd los in m’n broekzak, wat altijd goed is gegaan. Gisteren dus ff niet, bummer.

Met mijn wichelroede voor fastfood vonden we bij het Leidse Plein al snel een Mac, waar we ons heerlijk vol propten. Ik koos dit keer voor iets nieuws: een McChicken Sandwich-menu, wat best lekker smaakte… Bij Paradiso aangekomen, bleek het nog niet druk te zijn. Voor de deur stond slechts een groepje (Duitse) die-hard fans. Paradiso is een voormalig kerkgebouw. Van buiten ziet het er niet uit, maar binnen is het opvallend knus.

Het was een zit-concert en omdat we er vroeg bij waren (de poort ging om 19.00 open) hadden we een prima plek: op de tweede rij. Ik zat pal voor de microfoon en verheugde me op de zwoele blikken die Anneke mij zou gaan toewerpen. We werden opgewarmd met de klanken van ‘101’ van Depeche Mode. Een betere manier om in de stemming te komen is niet denkbaar, hoewel het biertje van Santaarnpaal er ook wel inging…

Om 20.30 kwamen de leden van The Gathering het podium op. De bassist(e) bleek een meisje te zijn dat van de Rock Academy is geplukt. Grappig om te zien, een rockchick met zo’n grote basgitaar. Mijn voorpret m.b.t. Anneke bleek terecht: ik zat precies in haar blikveld en zou toch zweren dat ze me een paar keer aankeek… Af en toe had ik de neiging om iets naar haar te roepen. Zo verontschuldigde ze zich in de pauze dat ze verkouden was (niks van gemerkt) en dat ze een kopje kruidenthee ging drinken. Tijdens de tweede set had ik iets willen roepen als ‘hoe was de kruidenthee?' Of: 'de kruidenthee heeft gewerkt hoor!’ Maar ik durfde niet.

Het concert zelf dan. What can I say, het was geweldig! Sommige nummers bezorgden me bijna kippenvel. Omdat we op de tweede rij zaten, leek het soms net of het concert speciaal voor ons werd gegeven, maar toen ik in de pauze omkeek, werd ik ontnuchterd. ‘O nee, er zijn er nog meer.’ Veel mensen zaten tijdens het concert ritmisch met hun hoofd te bewegen. Grappig gezicht was dat. Zeker bij de lieden voor ons, die steeds precies dezelfde bewegingen maakten. Ze leken wel collectief katatonisch. Zelf ga ik niet snel uit m’n dak, en nu dus ook niet. Maar genoten heb ik wel. Na afloop van het concert belde M. z’n vrouw om te vertellen dat ik inmiddels ook verliefd was op Anneke. Maar we hebben afgesproken dat ik Mylene Farmer mag hebben, omdat ze van die mooie, reebruine ogen heeft. Mijn Frans is ook beter dan dat van M.

Bedankt voor de leuke avond M. (en voor het kwijtschelden van het parkeergeld)! :)

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00012BD30.03.LZZZZZZZ.jpg
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2004, 12:23:20 am door Pleun »