Auteur Topic: De speelplaats van Pleuntje -- deel 6  (gelezen 22921 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
De speelplaats van Pleuntje -- deel 6
« Reactie #100 Gepost op: maart 11, 2004, 11:33:33 am »

quote:

op 11 Mar 2004 11:31:18 schreef Pleun:
Ja mevrouw *knikt*  :)

:D
Ik bedoelde het niet schooljufferig hoor  ;)
Bombus terrestris Reginae

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: maart 11, 2004, 11:36:50 am »
Je hebt wel je roeping gemist.. ;)
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: maart 11, 2004, 11:38:36 am »

quote:

op 11 Mar 2004 11:33:33 schreef Bumblebee:
[...]

Ik bedoelde het niet schooljufferig hoor  ;)

Weet ik, maar ik vind het soms leuk om de Pleuntje uit te hangen. :+

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: maart 11, 2004, 12:08:51 pm »
ff een vraagje: wat vinden jullie van het fenomeen 'carrierebeurs'? M'n zus loopt me te pushen om morgen naar zo'n beurs te gaan in Amsterdam. Wil ze me depressief krijgen of zo? Heb 1 keer zo'n beurs meegemaakt in de Jaarbeurs in Utrecht en liep toen wat verloren rond. Uit balorigheid ging ik toen maar gratis pennen lopen verzamelen.

Het zal wel stervensdruk worden, en bovendien staan veel bedrijven momenteel niet op z'n beurs om nieuwe mensen te recruteren (door de slechte economie), maar puur voor de vorm. Wat heeft het dus voor zin?  :?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: maart 11, 2004, 12:11:46 pm »
Pleun,

Jij hebt al een vooroordeel en dat is niet goed. Kijk wat positiever het leven in dan zul je zien dat je ook positieve dingen tegenkomt.

Wie weet doe je er wel inspiratie op.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: maart 11, 2004, 12:13:29 pm »
Van die naam alleen al krijg ik braakneigingen. Carrierebeurs  :r
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: maart 11, 2004, 12:15:39 pm »
Ik kan er ook niks mee. Ik snap gewoon niet wat ik er zou moeten doen. Ik bedoel je gaat toch niet in het wilde weg je CV rondstrooien onder het mom van "Ach het maakt me niks uit waar ik werk, ik vind alles wel prima."
Ik solliciteer dan echt veel liever gericht ergens op, of zelfs gewoon een open sollicitatie.

En inderdaad die massaliteit van zo'n beurs, echt rampzalig gewoon. Nee, afgezien van het feit dat ik geen carriere nastreef zou je me er anders ook niet tegen komen. Sowieso zijn die beursen volgens mij ook echt voor de mensen die de absolute top willen halen en daar ook alles voor over hebben. En voor mij is werken altijd een middel geweest en geen doel op zich. Liever een dag extra vrij dan 100euro extra zeg maar.
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: maart 11, 2004, 12:36:39 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 12:13:29 schreef Santaarnpaal:
Van die naam alleen al krijg ik braakneigingen. Carrierebeurs  :r
Word ik al 4 jaar mee doodgegooid....ben er al imuun voor.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: maart 11, 2004, 12:49:19 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 12:11:46 schreef lonneke:

Wie weet doe je er wel inspiratie op.
Neuh, die doe ik liever op op een Erotiekbeurs.  ;)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: maart 11, 2004, 01:25:49 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 12:49:19 schreef Pleun:
[...]
Neuh, die doe ik liever op op een Erotiekbeurs.  ;)
haha, als er wel iets saai is, is dat een Erotiekbeurs :P

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: maart 11, 2004, 02:06:04 pm »
Hierbij wil ik even reclame maken voor Philips. Dit Nederlandse merk is, hoewel het ons heeft opgezadeld met een vervelend boerenclubje in Brabant, toch wel erg degelijk. Vanmorgen stond ik af te wassen onder het genot van een lekker muziekje (Voyageur van Enigma), toen opeens met luid geraas mijn radio/cd-speler op de grond stuiterde. 'Die is er geweest', dacht ik, maar dat bleek reuze mee te vallen. Er is een klein stukje plastic afgebroken, maar verder doet-ie het nog prima. En dat na (bijna) 14 jaar trouwe dienst!

Dank u meneer Philips. :)

http://www.swl.net/radiochina/who/who-phillips-logo.gif

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: maart 11, 2004, 02:25:56 pm »
Haha, ik heb bijna precies hetzelfde een keer gedaan met zo'n radio/cd combi toen ik met een vriendin een weekje op Texel zat.

Wij waren allebei gewend om met de auto op vakantie te gaan dus we hadden een zooi bij ons, niet normaal. Een enorme tent (zo'n oude van katoen en met niet-inklapbare stokken, echt niet te tillen ook) allebei een weekendtas propvol kleren en nog aparte plastic tassen met schoenen, onze skates, slaapzakken, een tweepersoonsluchtbed, een krat met eten (op Texel hebben ze namelijk geen supermarkten dachten we blijkbaar, hoe dom kun je zijn  |:(  ) en dus die radio.

We hadden een steekkar van de campingeigenaar geleend en sjouwden daarmee naar ons plekje toen die radio van de kar afstuiterde over de grindweg en in de modder bleef liggen, best ver van de kar.

Hij heeft nu een deuk maar hij doet het nog prima. Ook een Philips.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: maart 11, 2004, 02:38:47 pm »
Flips maakt altijd goede producten alleen ik ben er geen fan van. :P
Live vanuit de luie stoel

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: maart 11, 2004, 03:34:41 pm »
no plastic.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: maart 11, 2004, 04:25:09 pm »
Ik heb toch nog een klein beetje mazzel. De docente van de schrijfcursus belde net. Ik blijk maar 2 lessen te hebben gemist, en in die lessen hebben ze poezie behandeld. Dat komt goed uit, want daar vind ik toch weinig aan.  :)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: maart 11, 2004, 04:28:59 pm »
Als je cursussen volgt moet je een hoop doormaken

onbewust onbekwaam
bewust onbekwaam
onbewust bekwaam
bewust bekwaam

wat een ellende ;( Wat doet een mens zichzelf aan....

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: maart 11, 2004, 04:29:53 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 14:38:47 schreef Does:
Flips maakt altijd goede producten alleen ik ben er geen fan van. :P
Philips telefoons zijn anders waardeloos.  :|

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: maart 11, 2004, 04:38:09 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 15:34:41 schreef lonneke:
no plastic surgeory.
Jaja.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: maart 11, 2004, 05:21:29 pm »

quote:

op 11 Mar 2004 16:28:59 schreef Pulpeet:
Als je cursussen volgt moet je een hoop doormaken

onbewust onbekwaam
bewust onbekwaam
onbewust bekwaam
bewust bekwaam

wat een ellende ;( Wat doet een mens zichzelf aan....
Ik vind zo'n proces juist heel boeiend om door te maken vaak..., maar goed  ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: maart 11, 2004, 11:47:10 pm »
Cursus creatief schrijven

Vanavond m’n eerste les gehad voor de schrijfcursus. De cursus wordt gegeven op de schrijversschool in Rotterdam. Een aftands pand in het Scheepvaartkwartier, een oude zeeliedenbuurt met veel barretjes en louche tentjes. Schuin tegenover het Scheepvaartkwarier ligt de Kop van Zuid, met het World Port Center. Best een sfeervolle locatie dus.

Ze hadden er al twee lessen opzitten, maar de docente vond het niet erg dat ik niet was komen opdagen. De reden voor mijn afwezigheid was dan ook volkomen legitiem. Ik dacht dat de cursus in april zou beginnen, maar dan is juist de laatste cursusdatum. Zo’n vergissing is menselijk, vooral als je Pleuntje heet.
Allereerst werden de gedichten besproken die de cursisten de vorige keer als huiswerk hadden opgekregen. Poëzie is aan mij niet echt besteed, dus ik vind het geen ramp dat deze opdracht aan m’n neus voorbij is gegaan. Tegen de docente zei ik dat voor m’n gevoel poëzie meer iets voor meisjes dan voor jongens is, maar ze riposteerde dat schrijven sowieso iets is dat meer door vrouwen dan door mannen wordt gedaan. Autsj. Nou ja, ik heb nooit beweerd dat ik een echte kerel ben. Aardig mens trouwens, die docente, ik kreeg in de pauze koffie van ‘r.

Na de poëzie stond er iets leukers op het programma: ‘free-writing’ en ‘associatief schrijven.’ Ook kregen we de opdracht om een spannende beschrijving te geven van een spookslot, dat  ene ridder Floris in het oog krijgt als hij komt aanrijden op z’n paard. Ik geloof niet dat ze mijn stukje eng vonden, grin. Het is overigens niet af, de tijd was te kort.

“Het schemerde flink. Floris, die al aardig pijn aan zijn hol begon te krijgen, veerde opeens op. In de verte werden de contouren van een donker kasteel zichtbaar. De vermoeide Floris dacht: ‘zie ik het nu goed of heb ik gisteravond teveel van de LSD gesnoept?’ Maar zijn ogen bedrogen hem niet, het was een heus kasteel en het kwam steeds dichterbij. Floris huiverde. Het spookachtige slot deed hem denken aan het onderkomen van graaf Dracula, en boven de puntige zwarte toren zou je elk moment het boze oog van Sauron verwachten.
Hij vermande zich. ‘Kom op Floor, het zijn maar films. Ben jij nou de kerel waar iedere vrouw in het land naar smacht?’ Hij klopte z’n paard Brutus geruststellend op de flank, of was dat louter voor zijn eigen gemoedsrust? De burcht was nu tot in detail zichtbaar. Kantelen die deden denken aan het gebit van oom Jan, een kolossale, dreigende toren en een metershoge muur…” En toen was de tijd om, snik.
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2004, 01:00:27 am door Pleun »

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: maart 12, 2004, 12:22:59 am »
Spannend hoor. Maak je het voor ons wel even af ?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: maart 12, 2004, 12:54:27 am »
Goed idee Mac. http://www.thoregon.de/gbuch/images/smilies/smilie-15.gif

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: maart 12, 2004, 12:58:25 am »
http://www.mediawatchers.nl/smileys/babyhuil.gif

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: maart 12, 2004, 08:12:03 am »

quote:

op 11 Mar 2004 23:47:10 schreef Pleun:
“Het schemerde flink. Floris, die al aardig pijn aan zijn hol begon te krijgen, veerde opeens op. In de verte werden de contouren van een donker kasteel zichtbaar. De vermoeide Floris dacht: ‘zie ik het nu goed of heb ik gisteravond teveel van de LSD gesnoept?’ Maar zijn ogen bedrogen hem niet, het was een heus kasteel en het kwam steeds dichterbij. Floris huiverde. Het spookachtige slot deed hem denken aan het onderkomen van graaf Dracula, en boven de puntige zwarte toren zou je elk moment het boze oog van Sauron verwachten.
Hij vermande zich. ‘Kom op Floor, het zijn maar films. Ben jij nou de kerel waar iedere vrouw in het land naar smacht?’ Hij klopte z’n paard Brutus geruststellend op de flank, of was dat louter voor zijn eigen gemoedsrust? De burcht was nu tot in detail zichtbaar. Kantelen die deden denken aan het gebit van oom Jan, een kolossale, dreigende toren en een metershoge muur…” En toen was de tijd om, snik.

Goede zaak dat je die cursus doet.  ;)

Een ridder met pijn in z'n hol?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: maart 12, 2004, 09:09:02 am »
Een kringspiermusketier?
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: maart 12, 2004, 10:15:29 am »

quote:

op 12 Mar 2004 08:12:03 schreef Bumblebee:
[...]

Goede zaak dat je die cursus doet.  ;)

Een ridder met pijn in z'n hol?
Dat woord gebruikte ik met opzet, omdat ik wist dat ze dan gingen lachen. En dat gebeurde idd.  :) (Of bedoel je dat het pijn aan zijn hol moet zijn?)

Ik was gisteren nog vergeten te melden dat ik twee jaar geleden met Pulpeet op dezelfde school een cursus journalistiek schrijven heb gevolgd. Was gezellig en erg leuk. Voor het eerst in m'n leven maakte ik zonder tegenzin m'n huiswerk en volgde ik gemotiveerd (actief) de lessen. Op het laatst zaten Pulpeet en ik er nog maar met z'n tweetjes, de overige cursisten hadden afgehaakt vanwege studie, gebrek aan motivatie en/of de schokkende ontdekking dat ze niet konden schrijven.

Pulpeet doet momenteel ook een cursus (of is het nou een opleiding?): een dirigentencursus.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: maart 12, 2004, 10:31:28 am »
Aan die cursus journalistiek schrijven heb ik ook leuke herinneringen. De docent was wel een relaxte kerel. Hij kickte op taalvraagstukjes. Dat stukje wat ik hier pas neerzette over Duits als de wereldtaal, is voor die cursus geschreven. We moesten een opiniestuk schrijven.

Voor die koordirectie zit ik op een "opstartcursus", zoals ze het zelf noemen. Die stoomt je klaar voor de MDO, de Meerjarige Dirigenten Opleiding. En dat wordt dan afgesloten met een erkend diploma. Maar ik moet nog zien of ik zover ga komen. Het kost veel tijd om het goed te doen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: maart 12, 2004, 02:07:57 pm »
Ik heb zin om weer eens een stukje te schrijven dat wat dieper ingaat op wat er nu echt in me omgaat, maar ik denk dat ik dat toch maar niet doe. Ook zou ik, in het kader van de geschiedschrijving, iets moeten schrijven over de bomaanslagen in Madrid, maar ik heb er geen inspiratie voor. Ik probeerde me wel een voorstelling te maken van een uiteengereten forensentrein tussen Vlaardingen en Rotterdam, maar zoiets is eigenlijk nauwelijks voorstelbaar. Al die mensen waar in 1 klap niet veel meer van over is... Na de aanslagen van 11 september was ik wel even van slag, nu niet. Kennelijk treedt er een soort gewenning op.
Vanavond maar weer eens de zinnen verzetten. Met m'n zusje (altijd gezellig) ga ik de film Big Fish bekijken. Elephant wil ik ook graag zien, maar die draait niet in Cinerama.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: maart 12, 2004, 02:22:38 pm »

quote:

op 12 Mar 2004 14:07:57 schreef Pleun:
Ik probeerde me wel een voorstelling te maken van een uiteengereten forensentrein tussen Vlaardingen en Rotterdam, maar zoiets is eigenlijk nauwelijks voorstelbaar.
Hieraan zat ik vandaag ook al te denken. Als je ziet hoe makkelijk het ging in Spanje om propvolle treinen op te blazen zou dit best ook hier kunnen gebeuren.  :|

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: maart 12, 2004, 02:55:21 pm »

quote:

Na de aanslagen van 11 september was ik wel even van slag, nu niet. Kennelijk treedt er een soort gewenning op.
Ik weet niet of het gewenning is, maar ik was ook minder van slag dan bij 11/9. Ik had zelfs eerst niet door dat het zo'n grote aanslag is, ik dacht meer aan aanslag nummer X van de ETA, waar ik al een stuk minder van opkijk. Toen ik in de loop van de dag doorkreeg dat het grootschalig was, drong de impact wat meer tot me door.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: maart 12, 2004, 04:13:08 pm »
Dit kaartje lag in de bus:

Rahim

Medium en helderziende

Er bestaat geen leven zonder problemen en geen probleem zonder oplossing. Bel voor een oplossing voor het te laat is!

Ik ben een groot Afrikaans medium en helderziende. Ik bied u een oplossing voor al uw problemen, zoals: liefde, terugkeer van partner, trouwen, onvruchtbaarheid, seksuele en familieproblemen, maar ook bescherming tegen slechte invloeden. Ik help u ook met stoppen met alcohol en roken. Ik breng succes in al uw zaken, examens, etc.
Snel en efficient resultaat is gegarandeerd

:? :|

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: maart 12, 2004, 04:21:49 pm »

quote:

op 12 Mar 2004 16:13:08 schreef Pleun:
Dit kaartje lag in de bus:

Rahim

Medium en helderziende

Er bestaat geen leven zonder problemen en geen probleem zonder oplossing. Bel voor een oplossing voor het te laat is!

Ik ben een groot Afrikaans medium en helderziende. Ik bied u een oplossing voor al uw problemen, zoals: liefde, terugkeer van partner, trouwen, onvruchtbaarheid, seksuele en familieproblemen, maar ook bescherming tegen slechte invloeden. Ik help u ook met stoppen met alcohol en roken. Ik breng succes in al uw zaken, examens, etc.
Snel en efficient resultaat is gegarandeerd

:? :|
Deze kaartjes krijg ik ook regelmatig in de bus. Hij moet dus ergens bij ons in de buurt wonen. Misschien ga ik er wel een keer langs :p . Misschien kan hij nou nog een mooie lieve Afrikaanse vrouw voor me regelen  :9  ;)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: maart 12, 2004, 04:46:33 pm »

quote:

Ik heb zin om weer eens een stukje te schrijven dat wat dieper ingaat op wat er nu echt in me omgaat,
Waarom schrijf je het dan op?  :?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: maart 12, 2004, 05:54:06 pm »
Om de lezers te kwellen met de gedachte dat ze mijn stimulerende hersenspinsels moeten missen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: maart 12, 2004, 09:01:38 pm »
Ik krijg ook regelmatig van dat soort kaartjes. Denk altijd maar zo: Als hij werkelijk helderziend was dan wist hij dat ik daar toch niets mee doe. Dan had hij ook niet nutteloos een kaartje in mijn bus gedaan.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: maart 12, 2004, 09:06:37 pm »
LOL zo helderziend is hij dus niet.

quote:

op 12 Mar 2004 16:13:08 schreef Pleun:
 bescherming tegen slechte invloeden.
Dus als je naar hem toe gaat dan gaat hij zeggen dat je niet meer naar hem toe moet gaan of beschermt hij je tegen zichzelf, lijkt me lastig

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: maart 13, 2004, 01:49:21 pm »
Santaarnpaal, al gezien dat ook lantaarnpalen tegenwoordig een elektriciteitsrekening krijgen? :D

Lantaarnpalen krijgen energierekening

quote:

OMMEN - Lantaarnpalen, verkeerslichten en gemalen in de gemeente Ommen in Overijssel hebben een stroomrekening gekregen. Essent heeft per ongeluk energiefacturen gestuurd naar alle nutsvoorzieningen in de gemeente, erkende een woordvoerder van het energiebedrijf vrijdag.

Nutsvoorzieningen hebben een fictief adres om bij te houden waar de energie naartoe gaat. "Zo kunnen we onder meer het illegaal aftappen van stroom traceren", verklaart Essent.

De rekeningen hadden eigenlijk bij het gemeentehuis moeten worden bezorgd. Door een computerfout zijn de facturen verstuurd naar de fictieve adressen. De post heeft de tientallen rekeningen vervolgens bezorgd bij de dichtstbijzijnde adressen. De bewoners kunnen de rekeningen kosteloos doorsturen naar de gemeente.
[Prediker 7:29]

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: maart 13, 2004, 04:03:06 pm »
"Waar zit nou die ^%$#-brievenbus" zei de postbode toen hij voor een lantaarnpaal stond om die brief te posten.  8)7

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: maart 13, 2004, 04:07:51 pm »
Heb toevallig een bijbaantje als postbode en ik kan je inderdaad vertellen dat het best lastig is om een envelop door de gleufjes van een lantaarnpaal te prutsen, maar het valt in het niet bij de overlast van omstanders die denken dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt.. :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: maart 13, 2004, 07:14:25 pm »
Big Fish

Gisteravond dus met m’n oudse zus en *tromgeroffel* Santaarnpaal naar de vermakelijke film Big Fish geweest. Regisseur van dit fantasievolle filmpje is Tim Burton, bekend van films als het horrorsprookje  Sleepy Hollow en het in een modern jasje gestoken Planet of the Apes.

Big Fish gaat over Edward Bloom, die al z’n hele leven sterke verhalen vertelt. Tot vermaak van velen, met uitzondering van z’n enige zoon Will. Die is van mening dat z’n ware vader zich verbergt achter al die mooie verhalen en is hem spuugzat. Jarenlang spreekt hij z’n vader niet, tot die ernstig ziek wordt en niet lang meer te leven heeft.

Ik heb geen zin om een lange recensie te schrijven, maar wie van sprookjesachtige films houdt, wil lachen en tegelijkertijd ontroerd wil worden, moet Big Fish zeker gaan bekijken. De jonge Ed Bloom wordt gespeeld door Ewan McGregor, die dat heel olijk doet. Billy Crudup is Will. Crudup is bekend van ‘Almost Famous’, ook een geweldig filmpje.

http://www.parool.nl/images/bigfish-410.jpg

Toen we naar het geslaagde filmavondje m’n zus bij haar huisje hadden afgeleverd en op weg waren naar Centraal Station, hoorden we op het Stadhuisplein opeens roepen. Het was m’n jongste zusje, die aan het stappen was met een collega. Wat is de wereld toch klein… Ze vroeg of we zin hadden om mee te gaan, maar ik was niet in de stemming, en bovendien te burgerlijk gekleed. Andere keer maar. Het uitgaansleven heeft me nooit echt getrokken, het heeft iets naargeestigs. Neem nu het Stadhuisplein… Uit tenten als de Skihut schalt vreselijke shitmuziek, hormoonkwellend geklede meisjes (die zijn niet naargeestig natuurlijk), gierende hormonen, ‘gezellige’ uitsmijters, agressie (vooral later in de nacht)… Maar goed, uitgaan kan natuurlijk ook heel gezellig zijn.

Vanmiddag ben ik naar het Open Huis van de kerk geweest. Was wel leuk. Wederom waren er een paar figuren die ooit een klap van de molenwiek hebben gehad. De gekste dingen vertellen ze altijd. Moet er wel om lachen, hoewel ik ook met ze heb te doen. Maatje M. (die met zijn achternaam Maat heet) was er ook, leuk om hem weer eens te spreken.

Toen ik op weg was naar het Open Huis, was er bij het stadhuis een volksoploop en er stond overal politie. Motoragenten, politie te paard en platte petten. Het bleek dat de geuzenpenning vandaag werd uitgereikt door Maxima en Willem-Alexander. Ik besloot te wachten tot het paar van het stadhuis naar de kerk zou wandelen, maar achteraf snap ik niet waarom. Ten eerste duurde het langer dan ik had verwacht, ten tweede boeit het koningshuis me niet, ten derde stond er een vies, stinkend mannetje voor me, en toen het prinselijk paar eenmaal tevoorschijn kwam, was het enige dat ik kon zien de (zwarte) hoed van Maxima en de kruin van Willem-Alexander. Geweldig! Nou ja, ik had iig weer iets om in de weblog te kunnen melden.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: maart 15, 2004, 12:06:06 pm »
Hey Pleun, ik had dat ook met de gebeurtenis in Madrid.
Toen dacht ik ook dat het kwam omdat ik me er niets bij kon voorstellen. Te weinig fantasie?
Of ik zou een ongevoelig meisje zijn.
Elf september raakte me ook niet zo erg, ik schrok ik er alleen van.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: maart 15, 2004, 12:21:16 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:06:06 schreef Sarah:

Of ik zou een ongevoelig meisje zijn?

Tsja, denk het wel.  ;)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: maart 15, 2004, 12:26:53 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:21:16 schreef Pleun:
[...]

Tsja, denk het wel.  ;)
Ik meen het.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: maart 15, 2004, 12:36:46 pm »

quote:

op 15 Mar 2004 12:26:53 schreef Sarah:
[...]

Ik meen het.
Ik niet. Als jij een ongevoelig meisje bent, ben ik Conan de Barbarian.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: maart 15, 2004, 03:49:42 pm »
Marilyn Monroe

Gisteravond zag ik op Ned. 1 een interessante docu over Marilyn Monroe. Zoals bekend was Marilyn in de jaren '50 een enorm populair sex-symbool. In 1963 kwam ze tragisch aan haar einde door een mysterieuze overdosis. Zoals wel vaker bij bekende persoonlijkheden, had Marilyn Monroe ook een andere kant. Ze was helemaal niet zo blij met haar imago als sexgodin, zo was ze in het echt helemaal niet. Ze groeide op in een weeshuis. Haar vader had ze nooit gekend, aan mensen die ernaar vroegen vertelde ze altijd dat acteur Clark Gable (Gone with the Wind) haar vader was. Marilyn droomde ervan om een echte (serieuze) actrice te worden, iets dat haar nooit echt is gelukt.

De docu liet talloze mooie foto's van Marilyn zien. Hoewel ik haar niet bijzonder knap vind (zonder make up was ze heel gewoontjes), was ze wel erg fotogeniek. Ook waren er geluidsbanden te horen met haar stem. Een stem die zich afvroeg waarom al die mensen van haar hielden terwijl ze haar helemaal niet kenden. Mensen die van je houden wanneer ze je niet kennen, kunnen je net zo makkelijk gaan haten. Tragische persoonlijkheden als Marilyn Monroe vind ik boeiend. Ze had weliswaar blauwe ogen, maar terwijl ik dit schrijf moet ik aan het nummer 'Behind blue Eyes' van Limp Bizkit denken.

Jammer genoeg heb ik de docu niet helemaal gezien. Om 19.00 uur stond ik in dubio: Studio Sport of Marilyn Monroe? Omdat Feyenoord niet iedere dag van PSV wint, koos ik voor Studio Sport. Heb ik een beetje spijt van. PSV - Feyenoord was een dramatisch slechte wedstrijd namelijk, zelfs in de samenvatting.

http://www.milenio.com/especiales/espectaculos/marilyn_monroe/2003/imagenes/default.jpg

Rest mij nog te vertellen dat ik gisteravond een 'constructief' gesprek had met een Italiaanse, en ik vanmiddag de leuke secretaresse van de gemeente Vlaardingen (waar ik vorig jaar heb gewerkt) zag fietsen. Ze groette me. ( :D ) Al die mensen daar vond ik aardig, ben er na mijn vertrek al een aantal tegengekomen en mail ze af en toe. Gek dat het op de ene werkplek meteen klikt, en dat je het ergens anders al snel kotsbeu bent.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2004, 07:42:20 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: maart 15, 2004, 04:23:11 pm »
Ik moet Lonneke even bedanken dat ze me in de lach heeft doen schieten.  :D :+

quote:

door lonneke op 15 Mar 2004 16:19   quote  
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 15 Mar 2004 16:18:25 schreef Pleun:
Lang leve de sentimentele kitsch zal je bedoelen.

Maarre, ontopic maar weer.  
--------------------------------------------------------------------------------

wat ben jij kwetsbaar pleun.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: maart 15, 2004, 04:37:32 pm »
http://www.exto.nl/gallery/dbimages/138/138-o-3509.jpg

mediteer daar maar even op.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: maart 15, 2004, 04:41:01 pm »
:?

Spoor jij eigenlijk wel?  :|

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: maart 15, 2004, 04:47:26 pm »
Op zich is het wel leuk gedaan hoor, het is zo'n optisch bedriegplaatje. Die lui delen 1 gezicht.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: maart 15, 2004, 05:32:14 pm »
Ow, dan neem ik mijn woorden terug.  :X