Kroost"Santaarnpaal" roept een collega's naar me terwijl ik in het magazijn ben "Er staat een vrouw in de winkel, familielid ofzo, en die vraagd naar je". "Het is niet je moeder" zei ze er nog bij. Ik zat me af te vragen wie kan dat dan nou wezen. In de winkel aangekomen zie ik dat de moeder van een oud klasgenoot van de lagere school met een buggie staat met daarin een lief blond knulletje. "Hoi Santaarnpaal" zei de vrouw met lief zweeds accent (ze komt oorspronkelijk uit Zweden). "Dit is nou de zoon van P."
Regelmatig zie ik haar in de winkel en vraag af en toe hoe het met P. gaat. Ruim een jaar geleden zei ze dat P. inmiddels vader is geworden. Nog niet zo geleden stond P., die al jaren in Amsterdam woont, een keer in de winkel. Tijd gepraat maar had zijn zoontje niet bij zich.
Nu was hij samen met zijn vrouw op wintersport voor een paar dagen en had hij zijn zoontje gedumpt bij zijn ouders. Leuk dat zijn moeder aan me dacht om het ventje even aan mij te showen. Wat ik meteen zag dat het knulletje niet eenkennig was. Ik maar ook het winkelend publiek werd haarfijn bestudeerd.
Mijn moeder kan trouwens nog herinneren dat ik P. voor het eerst mee nam naar huis nam. Een stroo blond tenger manneke zonder voortanden van het wisselen. Iig niet een allerdaags verschijnsel. Ik nam trouwens zelden vriendjes mee naar huis dat zal ook wel meegespeeld hebben.
Toen de vrouw weg was dacht ik meteen van "Zou het ooit nog geburen dat ik mijn kostelijke genen nog eens een keertje zal doorgeven"

. Niet dat ik daar echt op zit te wachten trouwens. Kinderen dan.
In principe heb ik al min of meer een dochter. Ongeveer twee keer per week ga in naar die Nigeriaanse vrouw en gisteren ben ik samen met haar naar de raportbepreking geweest van haar kind op school. Ze had een redelijk goed raport alleen voor bepaalde onderdelen van rekenen had ze een onvoldoende maar in taal blonk ze uit. Ook niet zo gek. Ze hoort dagelijks drie talen, namelijk: Nederlands, Engels en Edo (of zo iets). De laatste is een taal in Nigeria.
Ik had S., het kind dus, voor het raport een DVD gegeven van Lion Kind 3. Ze is helemaal gek van Simba en zijn vriendjes. Samen hebben we nog naar die DVD gekeken en af en toe had ik wel de slappe lach. Vooral om Timon en Pumba (een stokstaartje en een everzwijn). Bij één scene kwam ik niet meer bij. Pumba, Timon en Simba zitten in een soort van natuurlijk bubbelbad. Dan gaat Pumba uit het water en meteen stopt het borrelen van het water. Timon en Simba kijken elkaar verbaast aan en vluchten meteen het water uit. Het waren namelijk de darmgassen van Pumba die het water deed bubbelen. Ik kwam niet meer bij.
NSJIk las op de teletekst pagina van TV Rijnmond dat misschien het North Sea Jazzfestival vanaf 2006 naar Ahoy Rotterdam komt.
Tot nu toe was het NSJ altijd in het Congrescentrum en de naast gelegen Statenhal in Den Haag. Nu gaan de sloop plannen door van de Statenhal en daardoor wordt het Congrescentrum te klein om nog het festival te kunnen huisvesten. Den Haag heeft nog maar een maand de tijd om een nieuwe locatie te vinden. De kans is klein dat ze dat lukt want ze zijn al een tijd bezig. Vinden ze niks dan sluiten de orgisatoren van het NSJ een tienjarig contract met Ahoy.
Verleden jaar ben ik met Pulpeet naar dat festival geweest en heb genoten. Nu komt het nog dichter bij en natuurlijk leuk voor Rotterdam om nog een festival te hebben van wereldformaat.