Dan heb jij ook vast heel veel geld gestoken in fundamenten á 250 gulden en vele vierkante meters á 250 gulden. Dan heb jij zeker netjes je geld terug gehad toen het hele gebouw niet door bleek te gaan?
Blijft voor mij de vraag waarom 80á 90 % van alle mensen daar gemiddeld na 2 jaar weer via de achterdeur verdwijnen. Onderzoek van Bram Krol die dat een waar voorbeeld van een "draaideur effect" noemde.
Let wel , er gebeuren daar natuurlijk wonderen, maar niet meer of minder dan in elke biddende gemeente. Het gaat mij om alles wat daar in de afgelopen jaren onder de mat is geschoven, en het stelselmatig afwezig blijven van elke vorm van excuses of vragen om vergeving. "De broeder" maakt namelijk geen fouten. En iedereen die daar weggaat ( zéker leidinggevenden) zijn allemaal smerige geesten. En als jij het over een "geestelijke houding" wilt hebben, dan is dát dus absoluut géén geestelijke houding.
En dat afrekenen van God , als het niet van Hem zou zijn, die hoor ik vaker. Klopt niet hoor. Dan zou er allang met elke sekte zijn afgerekend, en de satans kerk zou geen schijn van kans maken bij God. Helaas is de werkelijkheid anders. God heeft ons onderscheiding van geesten gegeven, en het is aan ons om te onderscheiden wat goed is en wat niet goed is.
Een genezing op zich zegt mij niets, dat gebeurt bij Jomanda ook. Ik kijk naar de vruchten, en die zijn voor wel heel veel mensen de afgelopen jaren héél bitter geweest. En dáár ken ik er toevallig een heleboel van, en die gedragen zich geestelijker dan dat ik van "de broeder" kan zeggen. Die zijn kapot en kaalgeplukt met de moed der wanhoop hard bezig te vergeven, te vergeven, te vergeven, te vergeven, etc. En ik kan je zeggen dat dat een hele zware klus is, want de meeste zaken zijn nog nooit echt in het openbaar gekomen, omdat, nét als hier, je meteen onder het kopje "roddel" valt.
Ik noem het gezonde waarschuwingen.
En over die vrienden die er nog inzitten, ja die heb ik daar ook nog zitten. Maar nét als wij, toen wij er nog tot onze nek toe inzaten, die zullen nooit maar dan ook nooit de broeder afvallen, want de wraak zal zoet zijn. Ook wij hebben ons daar vreselijk schuldig aan gemaakt. Wéten dat het fout zit, maar toch de gevraagde loyaliteit houden, die veel en veel te ver ging.
Pas als je eruit bent, en weer langzaam zelfstandig na mag denken, zie je de puinhopen achter je, ook die jezelf hebt aangericht als leider, en je huilt je de ogen uit het hoofd.