Auteur Topic: Gebedsgenezing door Jan Zijlstra  (gelezen 39054 keer)

Marnix

• Bekijk profiel
Gebedsgenezing door Jan Zijlstra
« Reactie #100 Gepost op: augustus 24, 2003, 08:56:46 pm »

quote:

Natuurlijk is dit een proces en geen draai aan een knop maar toch... je relatie met God is je eigen verantwoording en staat in mijn optiek ver boven de verantwoording die je hebt naar een kerk.
Een beetje off-topic maar ik ben het er wel mee eens, hoewel niet iedereen dat zal zijn (dat n.a.v. een eerdere discussie over of je mag switchen naar een andere kerk als dat beter is voor je relatie met God)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: augustus 26, 2003, 02:13:57 pm »

quote:

op 23 Aug 2003 23:28:08 schreef bozo:
[...]

quote van Wilhelmina bij het onderwerp kerkstructuur en macht ->
En op je andere vraag, ja, wij hebben ook gemanipuleerd, dat doet elke leider daar namelijk, je moet namelijk de leider volgen. Als je aan hem ongehoorzaam bent,staat dat gelijk aan het ongehoorzaam zijn aan God.

Ik heb hier wel een beetje moeite mee, je eigen verantwoordelijkheid is veel groter dan je denkt. (Hoewel ik me realiseer dat je in een bepaalde structuur zit en als mens niet per definitie uit de toon wilt vallen)
Waar ligt nou het breekpunt..... je komt bij Zijlstra in de kerk, vervolgens wordt je gevraagd tot het leiderschap....je verricht als leider handelingen waar je achteraf spijt van hebt...
Voor mn gevoel heb je je veel te veel laten meeslepen door de persoon en is je persoonlijke relatie met God ondergeschikt geraakt. Is dat niet het grootste probleem bij Christenen? Het zoeken van hun heil in mensen om vervolgens gefrustreerd te raken (waar je op kunt wachten). Mensen worden zo opgeslokt in structuren en taken dat de werkelijke veiligheid (je dagelijkse relatie met God) ondersneewd. Zo'n contract tekenen, had je daar een goed gevoel bij? lijkt me van niet...wat heb je met dat signaal gedaan? NEE is ook een antwoord!
Natuurlijk is dit een proces en geen draai aan een knop maar toch... je relatie met God is je eigen verantwoording en staat in mijn optiek ver boven de verantwoording die je hebt naar een kerk.

Wilhelmina,
ben nog steeds benieuwd hier je hier achteraf bezien tegenaan kijkt
when all has been said and done you must decide swallow your pride and reach out and take these hands forevermore

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: augustus 26, 2003, 08:06:19 pm »

quote:

op 26 Aug 2003 14:13:57 schreef bozo:
[...]

Wilhelmina,
ben nog steeds benieuwd hier je hier achteraf bezien tegenaan kijkt

We hebben het kontrakt niet getekend, het ligt nog op zolder.
Vervolgens werd er in het openbaar in de gemeente gemeld dat wij "de geest van Korach" zouden hebben en dat een ieder ons moest mijden, als ze tenminste niet ook door de aarde verzwolgen wilden worden, ook onze kinderen. ( Ik neem aan dat je dat bijbelverhaal kent)
Vandaar.

paulo smit

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: september 04, 2003, 04:02:05 pm »
Ik ben er zelf van overtuigd dat God mensen geneest naar ZIJN wil op ZIJN tijd!
Niet iedereen wordt genezen. Dat moet duidelijk zijn. Paulus vroeg om genezing en werd niet genezen, maar God antwoordde met :""Mijn genade is u genoeg."
Ik heb het wonder van genezing mogen aanschouwen bij mensen die opgegeven waren door de artsen. Dit was gebeurt doordat er voor hen gebeden werd.
Maar ik heb ook mensen zien doodgaan ondanks dat ook voor hen gebeden werd.
Iedereen kan voor elkaar bidden!
Mijn conclusie daaruit is, dat je niet perse naar een bepaalde persoon hoeft te gaan om genezing te ontvangen. Bid en je zult ontvangen, als Hij het wilt en op Zijn tijd.

Voor J

• Omdat jouw migraine ons gekmaa
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: oktober 07, 2003, 08:00:08 pm »
Al de "hoofdpersonen" die dit forum tot nu toe hebben gemaakt: Bedankt!

Ik ben zelf hard bezig met het zoeken van antwoorden op vragen. Mijn beste vriendin heeft al van kinds af aan chronische migraine. Dat houdt in dat ze vrijwel elke dag zo erg hoofdpijn heeft dat ze niks anders kan doen dan op bed liggen.
Slapen gaat niet van de pijn, ze kan geen licht verdragen aan de ogen een geen geluid aan de oren. Vaak heeft ze het idee om |:( -haar hoofd door de muur te rammen- en vaker dan soms vraagt ze zich af waarom ze ooit geboren is.

Vanalles heeft ze al geprobeerd om het over te laten gaan en zoals blijkbaar bij veel mensen het geval is, gaat ze steeds meer nadenken over gebedsgenezing.
Aangezien ik zonodig verliefd moest worden op dit meisje :? 8)7 :) interesseer ik mij ontzettend voor het onderwerp.

Vele dingen zijn al gezegt en over de heer Z weet ik niets dan wat ik hier gehoord heb, 1 ding kan ik wel toevoegen, aanbevelen.

Iedereen die zich zelfs maar een beetje interesseerd voor het onderwerp zou eigenlijk het boek "de belofte van genezing", met als ondertitel "is genezing altijd de wil van GOd?" moeten lezen. Geschreven door Richard Mayhue (ISBN 90-6353-293-8). Hierin wordt er van de lezer gevraagt om eerlijk en open te kijken naar ziekte, al of niet genezing en hoe christenen daarmee omgaan en/of mee om zouden moeten gaan.
Overbekende bijbelteksten worden opnieuw, maar nu in hun verband, bekeken.
Om een lang verhaal kort te maken: een verrijking van je beeld omtrend deze onderwerpen.

Persoonlijk hoop ik dat er meer mensen zijn die dit boek hebben gelezen en hun mening met mij willen delen.

Voor J (peter)
Wacht dan, ja wacht, verlaat u op de Heer.

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: oktober 07, 2003, 10:37:39 pm »
1Co 1:22 :?
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

joris

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: oktober 07, 2003, 11:38:55 pm »
ik denk dat iedereen die gelooft dat God kan genezen, God kan vragen mensen te genezen. De kracht van geloof is groot.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: oktober 08, 2003, 01:57:36 am »

quote:

op 07 Oct 2003 23:38:55 schreef joris:
ik denk dat iedereen die gelooft dat God kan genezen, God kan vragen mensen te genezen. De kracht van geloof is groot.
Ik denk dat God door iedereen kan werken. Ja, maar toch sommige mensen hebben van God de gave tot genezing gekregen. Dat zie je gewoon aan de aantallen. Bijvoorbeeld Joshua waar duizenden mensen voor naar Africa trekken.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: oktober 08, 2003, 02:06:49 am »

quote:

op 07 Oct 2003 23:38:55 schreef joris:

Het is niet zo dat God iedereen genezing geeft ook al heeft iemand de gave van genezing. Ik weet uit ervaring dat God soms niet geneest maar het lijden laat voortduren.
Ik wil dit niet zeggen om iedereen die ziek is de hoop te ontnemen, maar juist om te wijzen op de hoop die wij allen hebben die boven alle ziekte uitgaat.
Nu weet ik dat dit makkelijk klinkt, maar zo bedoel ik het niet.
Het is zeer moeilijk om lijden en ziekte te ondergaan of om bij lijden en ziekte machteloos toe te kijken.
Wat ik wil zeggen is dat God niet verandert/ anders wordt ongeacht of Hij genezing geeft of niet, ook niet in mijn beleving.

joris

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: oktober 08, 2003, 06:36:34 am »
ha das een goeie ja. Die uitspraak hoor ik de laatste tijd ook steeds.

ik denk ook niet dat GOd iedereen geneest.

maar ik dnek wel dat iedereen God kan vragen iemand te genezen of dat iedereen God kan vragen om de gave van genezing op hetmoment dat je het nodig hebt. En ik gleoof dat God nog steeds dezelfde is en dus mensen kan en wil genezen.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Mr.Stef

• Korreltje zout...
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: oktober 08, 2003, 10:12:44 am »
Een goed boek over dit onderwerp is: Vergeving en genezing: ziekenzalving in de christelijke gemeente van M.J. Paul.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: november 30, 2003, 06:03:30 pm »
Ik heb geen directe ervaring met Jan Zijlstra maar wel indirecte. Mensen die er geweest zijn vertellen bv. dat er voor hen gebeden is in verband met een lichamelijk probleem voor henzelf of hun kind.
Toen ik vroeg of ze inderdaad genezen waren kwam er de volgende reactie: Ze waren niet genezen maar ze gingen ineens wel meer zelf in de Bijbel lezen (dat stond nl. op een heel laag pitje) Ik zei toen dat ze moesten toetsen of dit hele gebeuren van God kwam.

De toetssteen is natuurlijk niet moeilijk te vinden: Als de Here Jezus zei dat je genezen was, dan was dat ook zo. Je hoefde daar dan niet nog tijden op te wachten, de genezing was volledig en je kreeg je kwaal ook niet meer na een bepaalde tijd terug.
Maar het vreemde is dat die persoon die ik sprak het 'meer in de Bijbel lezen' al aangreep als iets wat een gevolg was van het bezoek aan Zijlstra, en er verder helemaal niet over nadacht of Zijlstra's genezingsbelofte ook in vervulling moest gaan om hem betrouwbaar te maken. En dan vind ik dat niet het enige. Als Hij genezing claimt in de naam van de Heer MOET ieder genezen anders liegt hij.

Die vriend kwam in zware psychische problemen en ontwikkelde voor mijn gevoel een geestelijke afhankelijkheid van Jan Zijlstra.Hij ging er geregeld heen en draaide een keer na een bezoek aan Jan Zijlstra zo extreem door, stortte psychisch helemaal in, dat hij opgenomen moest worden. Dit heeft maanden geduurd. Na tijden weer een keer naar Jan Zijlstra geweest (nog niet hersteld en 's avonds dwars door Nederland door iemand erheen gereden.) Die avond had Jan Zijlstra echter geen tijd om met deze persoon te bidden
Wat mij opviel was elke keer de geestelijk (psychische) inzinking na een bezoek.  

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook iemand ken die zwanger is geworden na een bezoek aan een genezingsdienst van Jan Zijlstra. Het is echter zo dat ik ook weet van iemand die door Wicca (hekserij) zwanger werd. (Dit werd ook verteld door iemand bij Andries Knevel in Het Elfde Uur, zij deed vroeger aan Wicca en had voor iemand een amulet gemaakt die toen eindelijk zwanger werd)

Conclusie: De duivel kan ook wonderen doen (wicca bv) en er zijn mensen die later zullen zeggen: Here, Here, hebben wij niet IN UW NAAM geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en vele krachten gedaan? (matt.7: 22) Dan zegt de Heer: ''gaat weg van Mij,.... Ik heb u niet gekend.'(vers 23)
Dat iemand in Jezus naam mensen zegt te genezen, wil dus nog niet zeggen dat het zuivere koffie is.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2003, 08:12:35 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: november 30, 2003, 06:53:25 pm »
Mag ik dan vragen van wie die vriend de genezing verwachtte, van Jan Zijlstra of van God, door hem zo achterna te reizen?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: november 30, 2003, 07:04:08 pm »
Als je geld gaat vragen voor je gebedsgenezing dan klopt er volgens mij al iets niet. Wat dat betreft heb ik grote bedenkingen tegen de praktijken van Jan Zijlstra cs.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Jelle

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: november 30, 2003, 08:40:43 pm »
ik wil je verwijzen naar www.preken die spreken.nl daar  staan een aantal preken  
van ds.J Haveman met als thema Zonde-Ziekte-Genezing.

Krabben

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: december 04, 2003, 10:14:26 pm »

quote:

op 03 Jun 2003 00:03:25 schreef Krabben:
Gisteravond ben ik- min of meer uit het niets- terecht gekomen in Leiderdorp.
OP vijdag had mijn schoonzuster een prachtige brochure van de levensbron bij ons achter gelaten en zondag reeds zat ik in Leiderdorp. Niet omdat ik (ongeneeslijk) ziek zou zijn, niet uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik ooit eerder van Jan Zijlstra had gehoord. Enkel omdat ik op zoek was naar kracht en positiveit in mijn leven met God als stuurman bij mij aan boord.
Ik heb gezien, ik heb ervaren, ik heb (nog) niets betaald. De DUIVEL is door de heer Zijlstra uit mij gedreven omdat ik ANGST voel- en aangaf alszijnde mijn kwaal in heel mijn bestaan. Vervolgens heb ik vandaag gelezen. Veel gelezen, dus ook dit forum op internet. Alle drie de pagina's. Wilhelmina is degene die duidelijk de knuppel in het hoenderhok gooit. Dat schept zowel helderheid als verwarring.
De valse profeten die aan het eind der tijden massaal gaan verkondigen óf Jezus die bij zijn terugkomst opnieuw zou kunnen worden afgewezen.......
Ik ben gekomen om te onderzoeken en het goede te bewaren.
Maar hoe zie ik wat goed en wat kwaad is?
En die duivel...zat die werkelijk in mij? Ik kan nog niet oordelen. Daarvoor is het nog te vroeg. Wie stuurt mijn hand bij het schrijven van mijn woorden. Hier, in dit forum. Er is er maar één die ik daar toestemming voor geef. Maar hoe weet ik dat het die ander niet is? Toestemming of niet?

Dick.

Krabben

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: december 04, 2003, 11:05:23 pm »

quote:

op 03 Jun 2003 00:03:25 schreef Krabben:
Gisteravond ben ik- min of meer uit het niets- terecht gekomen in Leiderdorp.
OP vijdag had mijn schoonzuster een prachtige brochure van de levensbron bij ons achter gelaten en zondag reeds zat ik in Leiderdorp. Niet omdat ik (ongeneeslijk) ziek zou zijn, niet uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik ooit eerder van Jan Zijlstra had gehoord. Enkel omdat ik op zoek was naar kracht en positiveit in mijn leven met God als stuurman bij mij aan boord.
Ik heb gezien, ik heb ervaren, ik heb (nog) niets betaald. De DUIVEL is door de heer Zijlstra uit mij gedreven omdat ik ANGST voel- en aangaf alszijnde mijn kwaal in heel mijn bestaan. Vervolgens heb ik vandaag gelezen. Veel gelezen, dus ook dit forum op internet. Alle drie de pagina's. Wilhelmina is degene die duidelijk de knuppel in het hoenderhok gooit. Dat schept zowel helderheid als verwarring.
De valse profeten die aan het eind der tijden massaal gaan verkondigen óf Jezus die bij zijn terugkomst opnieuw zou kunnen worden afgewezen.......
Ik ben gekomen om te onderzoeken en het goede te bewaren.
Maar hoe zie ik wat goed en wat kwaad is?
En die duivel...zat die werkelijk in mij? Ik kan nog niet oordelen. Daarvoor is het nog te vroeg. Wie stuurt mijn hand bij het schrijven van mijn woorden. Hier, in dit forum. Er is er maar één die ik daar toestemming voor geef. Maar hoe weet ik dat het die ander niet is? Toestemming of niet?

Dick.
« Laatst bewerkt op: december 05, 2003, 12:02:20 am door Krabben »

Krabben

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: december 04, 2003, 11:17:49 pm »
Ik heb net een zeer uitgebreid verhaal opgeschreven hoe het mij het afgelopen half jaar is vergaan. Maar door een technische onvolkomenheid is dit hele verhaal weer verdwenen.
Toch wil ik nu, na een half jaar reageren en er op terugkomen en wel om het volgende.
Ik heb een fantastisch half jaar achter de rug. Al mijn angsten zijn verdwenen.
Ik heb God echt leren kennen en geloof me, niets is fijner dan in hem te geloven, hem te eren en met God in het hart door het leven te gaan.
Jan Zijlstra heeft mij niet genezen. Jan Zijlstra heeft wel de kracht aan mij doorgegeven die afkomstig is van de Heer. En ik heb het afgelopen half jaar aan den lijve mogen ondervinden dat de God niet zomaar een god is, ver weg, ergens in een vrijwel onbereikbare hemel. Nee, God (of/ en Jezus of/en de Heilige Geest) is een levende God die, als je er werkelijk om vraagt, bij je wil komen wonen en je lief heeft en dat je letterlijk kunt blind varen met hem als kapitein bij jou aan boord.
Ik hoop tzt meer gedetailleerder te mogen getuigen in dit forum bij dit onderwerp en ook bij andere onderwerpen.

Dick Krabbendam

truth_seeker17

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: december 05, 2003, 10:20:22 am »
hallo,

toen ik hier kwam(op dit forum),schrok ik ervan hoe snel mensen oordelen,en roddelen over mensen.Los van het feit of Jan Zijlstra aan foute praktijken mee doet,of niet,ik merk wel dat de verhalen die ik over hem lees,steeds sterker worden,dat hij steeds meer in een kwaad daglicht word gezet.Ik wil jullie echt aanmoedigen om je hart echt te onderzoeken voordat je dit soort verhalen post.

Krabben

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: december 05, 2003, 11:31:16 am »

quote:

op 05 Dec 2003 10:20:22 schreef truth_seeker17:
hallo,

toen ik hier kwam(op dit forum),schrok ik ervan hoe snel mensen oordelen,en roddelen over mensen.Los van het feit of Jan Zijlstra aan foute praktijken mee doet,of niet,ik merk wel dat de verhalen die ik over hem lees,steeds sterker worden,dat hij steeds meer in een kwaad daglicht word gezet.Ik wil jullie echt aanmoedigen om je hart echt te onderzoeken voordat je dit soort verhalen post.

Ik hoop niet dat ik de indruk wek Jan Zijlstra hierbij in een slecht daglicht te stellen.
Het tegenovergestelde is eigenlijk mijn bedoeling. Jan Zijlstra zelf zeg daat hij niet geneest maar de Heer. Vanuit dat kader kan ik hem dan ook niet prijzen maar ik ben wel ontzettend blij dat ik Jan Zijlstra heb mijn weg heb mogen tegenkomen. De ontmoeting met hem heeft mijn leven heel positief beïnvloed.
Wist ik een half jaar geleden nog niet wat het uitdrijven van de duivel voor mij zou betekenen. Nu kan ik dat veel beter bezien en ik zal die dag prijzen en blijven prijzen als de eerste dag van een nieuw begin

Dick

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: december 05, 2003, 12:31:45 pm »

quote:

op 05 Dec 2003 11:31:16 schreef Krabben:
[...]

Ik hoop niet dat ik de indruk wek Jan Zijlstra hierbij in een slecht daglicht te stellen.
Het tegenovergestelde is eigenlijk mijn bedoeling. Jan Zijlstra zelf zeg daat hij niet geneest maar de Heer. Vanuit dat kader kan ik hem dan ook niet prijzen maar ik ben wel ontzettend blij dat ik Jan Zijlstra heb mijn weg heb mogen tegenkomen. De ontmoeting met hem heeft mijn leven heel positief beïnvloed.
Wist ik een half jaar geleden nog niet wat het uitdrijven van de duivel voor mij zou betekenen. Nu kan ik dat veel beter bezien en ik zal die dag prijzen en blijven prijzen als de eerste dag van een nieuw begin

Dick
Geweldig dat je via Jan Zijlstra de Heer hebt leren kennen. Ik ben één keer bij een gebedsgenezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik begrijp dat Jan Zijlstra raar kan overkomen. Maar ik denk niet dat je naar de stijl van Jan Zijlstra moet kijken maar naar de inhoud en de 'vruchten' van zijn diensten. En met de inhoud is mijns inziens helemaal niks mis. En als ik hoor dat zoveel mensen een relatie krijgen met Jezus en weer in de Bijbel gaan lezen dan gaat het er bij mij niet in dat wat daar gebeurt 'fout' is. Een dwaalleraar zou namelijk toch geen mensen naar Jezus leiden? En een dwaalleraar zou toch zelf rijker willen worden van de dienst? Als ik goed ben ingelicht woont Jan Zijlstra in een rijtjeshuis, en worden jaarlijks de financiën openbaar gemaakt.

moontje

• Met heel mijn hart
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: december 05, 2003, 01:11:47 pm »
is het zelfverering dan is het goed mis.
Komt het werkelijk voort uit de liefde voor de Heer en het groot maken van Zijn
naam endoorgeven aan grote groepen mensen dan denk ik dat we niet moeten oordelen,
want de Heer zond  zijn dicipelen in de wereld om het evangelie te verkondigen,
en een ieder van de dicipelen deed dat op zijn eigen manier.
Aan de andere kant worden we ook duidelijk gewaarschuwt dat er mensen
zullen opstaan die die zich voordoen als christen maar heel andere belangen hebben.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: december 05, 2003, 01:26:00 pm »

quote:

op 05 Dec 2003 12:31:45 schreef creatie:
[...]

en worden jaarlijks de financiën openbaar gemaakt.

Als jij ze even opvraagt, dan praten we weer verder. Je zult ze namelijk niet krijgen. Het is namelijk zelfs verboden aantekeningen te maken als de sheets in sneltreinvaart over het scherm gesmeten worden. Zelfs de notulen van de leidersvergaderingen moeten weer verplicht teruggegeven worden. Niets mag het gebouw verlaten.
Tot die tijd heb ik genoeg aan mijn eigen 5 jaar ervaring, en let wel, niet als toeschouwer aan de zijlijn.\

En als we het toch over de vruchten hebben: Ik heb inmiddels begrepen dat de slechte vruchten hier niet opgeschreven mogen worden. Blijft dus over dátgene wat een enkele passant daar heeft meegemaakt. W.s. net zoveel als wanneer hij welke andere evangelische gemeente dan ook om hulp had gevraagd. Niets meer en niets minder.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: december 05, 2003, 02:29:39 pm »
Wilhelmina, ik vind het juist goed als de negatieve kanten van dit soort wonderdoeners OOK bekend mogen worden.
Je kunt toch niet de "geesten beproeven" en alles onderzoeken waarbij je het goede behoudt, als je grote delen informatie mist?
Dan lijkt het wel heel christelijk om te zeggen"ik ga niet met modder lopen smijten" en je dan heel superieur te voelen, maar het is gewoon je kop in het zand steken en andere christenen in dezelfde val laten lopen.

Het is juist christelijk om elkaar te helpen en te beschermen tegen uitbuiterij en nepperds. En of die Zijlstra nou met occulte krachten of zoiets werkt daar heb ik geen idee van, maar het lijkt me wel een nepperd en misschien ook een geldwolf als ik dat zo hoor.

Dat verhaal over het collectegeld voor die afrikaanse spreker is echt te gek voor woorden.
Als een GKV-dominee het collectegeld of de VVB in eigen zak zou steken dan hoorden we dat hopelijk toch ook, of zouden jullie dat ook onchristelijk vinden???

Want in dat geval maak ik voortaan op zondag wel wat over naar Amnesty International!
Bombus terrestris Reginae

cls

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: december 05, 2003, 02:51:23 pm »
Wat is het doel van genezing?

Is de genzing op zich het doel of leidt het ergens toe. De mensen die ik ken en die de gave van genezing hebben (dat zijn er meer dan je denkt ook de gkv) zullen een genezing alleen doen naar aanleiding van een tekst of een ingeving van de Heilige Geest. Voor bepaalde mensen en niet tot doel de genezing op zich. Ik denk dat dit een heel bijbelse en respectvolle manier van omgaan met deze gave is!!!

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: december 05, 2003, 09:15:16 pm »

quote:

op 05 Dec 2003 14:29:39 schreef Bumblebee:
Dan lijkt het wel heel christelijk om te zeggen"ik ga niet met modder lopen smijten" en je dan heel superieur te voelen, maar het is gewoon je kop in het zand steken en andere christenen in dezelfde val laten lopen.

!

Bedankt, zo'n reaktie hoor je maar weinig. Ik ben er blij mee.
Vooral het schijnheilige "God zal wel oordelen"  en onderhand je broers en zusters dáár op aan laten stevenen waar jij en je gezin bijna aan onderdoor zijn gegaan.

Natuurlijk komt God wel klaar met br. Z., maar ondertussen gun ik niemand die verwarring en ontzetting die wij hebben meegemaakt.

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: december 06, 2003, 10:30:45 am »

quote:

op 05 Dec 2003 13:26:00 schreef Wilhelmina:
[...]

Als jij ze even opvraagt, dan praten we weer verder. Je zult ze namelijk niet krijgen. Het is namelijk zelfs verboden aantekeningen te maken als de sheets in sneltreinvaart over het scherm gesmeten worden. Zelfs de notulen van de leidersvergaderingen moeten weer verplicht teruggegeven worden. Niets mag het gebouw verlaten.
Tot die tijd heb ik genoeg aan mijn eigen 5 jaar ervaring, en let wel, niet als toeschouwer aan de zijlijn.\

En als we het toch over de vruchten hebben: Ik heb inmiddels begrepen dat de slechte vruchten hier niet opgeschreven mogen worden. Blijft dus over dátgene wat een enkele passant daar heeft meegemaakt. W.s. net zoveel als wanneer hij welke andere evangelische gemeente dan ook om hulp had gevraagd. Niets meer en niets minder.
Dit is niet vervelend bedoeld Wilhelmina maar was je er naar 5 jaar dan pas achter wat voor man JZ was?
RR

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: december 06, 2003, 10:48:12 am »
Het is in-en-in triest wat er allemaal in de Naam van God gebeurt!
En dat over de ruggen van soms wanhopige, zieke mensen.

Ik wil even zeggen dat ik het knap van Wilhelmina vind, dat ze haar nek uitsteekt en mensen waarschuwt. We moeten daar niet te licht over denken, hoor. Wat zij hebben meegemaakt, kan diepe sporen achterlaten. Gelukkig is ze niet haar geloof in God kwijtgeraakt. Want je zal ze de kost moeten geven, de mensen die nu nergens meer komen en bitter zijn, omdat ze misleid zijn geworden.
Onderschat de boze niet. Hij gaat nog steeds rond, wetende dat hij weinig tijd heeft. En hij heeft veel ijzers in het vuur.

Het is zaak dat wij onszelf toewijden aan onze Heer en Heiland, Jezus Christus.
Gelukkig hebben we de belofte van Jezus dat de poorten van de hel de gemeente niet zullen overweldigen.

explo43

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: december 06, 2003, 11:01:44 am »
Wordt gebedsgenezing door God goedgekeurd?

„Wij hebben vandaag vreemde dingen gezien!” Ja, de toeschouwers waren onder de indruk. Een ernstig verlamde man was voor hun eigen ogen genezen. De genezer zei tegen de man: „Sta op en neem uw kleine bed op en ga naar huis.” En de man deed dat! Hij was niet meer verlamd. Geen wonder dat degenen die erbij waren, ’God gingen verheerlijken’! (Lukas 5:18-26)
Deze genezing, die bijna 2000 jaar geleden door Jezus Christus werd verricht, had heel duidelijk Gods goedkeuring.
Hoe is dat in deze tijd? Zijn wonderbare genezingen nog steeds een goede mogelijkheid voor hen die niet door de medische wetenschap genezen kunnen worden? Jezus verrichtte wonderen van gezondmaking. Gebedsgenezers in deze tijd beweren hem na te volgen. Hoe dienen wij hun beweringen te bezien?
Gebedsgenezing wordt gedefinieerd als „een methode om ziekten te behandelen door gebed en door geloof in God te oefenen”. In de Encyclopædia Britannica wordt bevestigd: „De geschiedenis van gebedsgenezing in het christendom begon met de verbazingwekkende bediening van Jezus en de apostelen zelf.” Ja, Jezus bracht indrukwekkende genezingen tot stand. Verrichten gebedsgenezers in deze tijd wonderen zoals hij dat deed?

Ziekte is een verschrikkelijk probleem, en als ze toeslaat zoeken wij natuurlijk verlichting.
Het is dus niet vreemd dat velen, omdat zij geen andere uitweg zien, gebedsgenezing bezien als iets wat in elk geval het proberen waard is. Toch zijn genezingen die gebedsgenezers beweren verricht te hebben, omstreden. Een aantal van naar schatting 70.000 mensen woonde bijvoorbeeld in São Paulo (Brazilië) een bijeenkomst bij waar twee genezers ’honderden door de aanwezigen toegegooide brillen vertrapten, terwijl zij de lichtgelovige eigenaars het herstel van hun gezichtsvermogen beloofden’.
Een van de genezers erkende eerlijk in een interview: „Ik kan niet zeggen dat al die zieke personen voor wie wij bidden, genezen zullen worden. Dat hangt van hun geloof af. Als iemand gelooft, zal hij genezen worden.” Volgens hem was het, wanneer iemand niet genezen werd, te wijten aan een gebrek aan geloof van de kant van de zieke persoon.
Bedenk echter dat Jezus, een onvermogen om te genezen toeschreef aan het gebrek aan geloof van de genezers! Mattheüs 17:14-20.
Een andere genezer beloofde kanker en verlamming te genezen. Wat gebeurde er? Volgens het tijdschrift Veja „werd de belofte duidelijk niet vervuld”. En luister eens naar de manier waarop de man zich gedroeg: „Bijna twee uur lang hield [de gebedsgenezer] de toehoorders bezig met preken, gebeden, geschreeuw, gezang — zelfs met slaan, om demonen uit te werpen die in het lichaam van de gelovigen huisden. Op het laatst gooide hij zijn stropdas en zijn zakdoek naar de in vervoering gebrachte toehoorders en liet een schaal rondgaan om ’vrijwillige bijdragen’ op te halen.”
Jezus en zijn apostelen vroegen nooit geld voor wonderbare genezingen, en zij maakten er nooit zulke theatrale vertoningen van.
Het is dus duidelijk dat die hedendaagse gebedsgenezers niet doen wat Jezus deed. En men kan zich moeilijk voorstellen dat God zou goedkeuren wat zij doen.

Groetjes
Mattheüs 7:12
Alle dingen dan die gij wilt dat de mensen voor U doen, moet ook gij insgelijks voor hen doen; dit is trouwens de betekenis van de Wet en de Profeten.

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: december 06, 2003, 02:31:53 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 10:48:12 schreef els:

Ik wil even zeggen dat ik het knap van Wilhelmina vind, dat ze haar nek uitsteekt en mensen waarschuwt. We moeten daar niet te licht over denken, hoor. Wat zij hebben meegemaakt, kan diepe sporen achterlaten. Gelukkig is ze niet haar geloof in God kwijtgeraakt. Want je zal ze de kost moeten geven, de mensen die nu nergens meer komen en bitter zijn, omdat ze misleid zijn geworden.
Onderschat de boze niet. Hij gaat nog steeds rond, wetende dat hij weinig tijd heeft. En hij heeft veel ijzers in het vuur.

Het is zaak dat wij onszelf toewijden aan onze Heer en Heiland, Jezus Christus.
Gelukkig hebben we de belofte van Jezus dat de poorten van de hel de gemeente niet zullen overweldigen.

Heb je zelf ervaringen met Jan Zijlstra?
RR

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: december 06, 2003, 03:14:15 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 10:30:45 schreef Rene:
[...]

Dit is niet vervelend bedoeld Wilhelmina maar was je er naar 5 jaar dan pas achter wat voor man JZ was?

Wel eens geprobeerd als leider uit een sektarisch gebeuren te komen? Als ook je vijf kinderen én aanhang daar tot hun nek aan toe in zitten?

Lees eens : "als het zoete bitter wordt" van Bram Krol, misschien gaat er dan iets dagen.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: december 06, 2003, 03:17:05 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 10:48:12 schreef els:

Ik geloof dat jij een beetje weet waar je over praat. Het is inderdaad genade van God dat wij nog geloven.
En ja , er is moed voor nodig, nu na 5 jaar, probeert hij ons nog te manipuleren en in zijn macht te krijgen. En denk erom daar is hij heel sluw in, hij schuwt geen methode. En dan overdrijf ik niet.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: december 06, 2003, 03:32:40 pm »
Wilhelmina, Eén ding is zeker, door deze ervaring, ben je er krachtiger uit gekomen.
Maar ik heb het idee dat deze site steeds weer oude wonden open haalt.

En toch zou ik zo graag zien dat je deze periode afsluit en loslaat, en dat je met Paulus kan zeggen :

.....vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

En dit zeg ik niet als Mientje maar als Mamma.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: december 06, 2003, 05:29:48 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 15:32:40 schreef Mientje:
Wilhelmina, Eén ding is zeker, door deze ervaring, ben je er krachtiger uit gekomen.
Maar ik heb het idee dat deze site steeds weer oude wonden open haalt.

En toch zou ik zo graag zien dat je deze periode afsluit en loslaat, en dat je met Paulus kan zeggen :

.....vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

En dit zeg ik niet als Mientje maar als Mamma.

Je hebt gelijk, en hij is ook echt afgesloten hoor!
Ik kan er alleen niet goed tegen als mensen na een enkel bezoek aan Leiderdorp al menen te weten hoe dit een "man Gods" is, en maar niet willen horen hoeveel leed daar al geleden is en nog steeds wordt.

Tot op de dag van vandaag verlaten velen huilend daar de achterdeur, notabene als "ongeestelijk" bestempeld, zodra ze er een woord over vertellen.
Ook het gebod te zwijgen, kan gevoed worden door een controlerende geest. En manipulatie blijft de zonde van de tovenarij, volgens de bijbel.

En incestslachtoffers weten hoelang dát impact op je leven kan hebben. Zij weten als geen ander wat zwijgen over onrecht met je geest kan doen.

Wie durft de verantwoording te nemen voor die doodzieke mensen die vandaag al weer van plan zijn, er morgen ook maar eens een kijkje te gaan nemen?

Daar maak ik me zorgen over.

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: december 06, 2003, 10:14:24 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 14:31:53 schreef Rene:
[...]

Heb je zelf ervaringen met Jan Zijlstra?

Niet direct met Zijlstra, maar wel met andere "wonderdoeners" op het christelijke erf. Wat Zijlstra betreft, ik ken wel mensen die bij hem zijn geweest. Ze zijn in ieder geval niet genezen en ook niet bepaald geestelijk opgekikkerd.
Het gevaar is dat als je iets zegt tegen dergelijke broeders, dat je dan direct door mede-christenen te horen krijgt dat je "de gezalfde des Heren" niet mag aanraken.
Maar het punt is nu juist dat dat te betwijfelen is.
Wij hebben als kind van God allen de zalving ontvangen. Er is niet een bepaalde gezalfde des Heren. En als er Eén is is het Jezus Zelf. En Zijn Naam wordt juist door dergelijke praktijken door het slijk gehaald.
We worden door de bijbel opgeroepen de geesten te beproeven. Dus waarom mogen we dat dan niet doen?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: december 06, 2003, 11:16:32 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 22:14:24 schreef els:
[...]

Niet direct met Zijlstra, maar wel met andere "wonderdoeners" op het christelijke erf. Wat Zijlstra betreft, ik ken wel mensen die bij hem zijn geweest. Ze zijn in ieder geval niet genezen en ook niet bepaald geestelijk opgekikkerd.
Het gevaar is dat als je iets zegt tegen dergelijke broeders, dat je dan direct door mede-christenen te horen krijgt dat je "de gezalfde des Heren" niet mag aanraken.
Wij hebben als kind van God allen de zalving ontvangen. Er is niet een bepaalde gezalfde des Heren. En als er Eén is is het Jezus Zelf. En Zijn Naam wordt juist door dergelijke praktijken door het slijk gehaald.
We worden door de bijbel opgeroepen de geesten te beproeven. Dus waarom mogen we dat dan niet doen?
Heel mooi gezegd, en heel erg waar. Dank je wel voor je bijdrage.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: december 06, 2003, 11:46:31 pm »

quote:

op 06 Dec 2003 17:29:48 schreef Wilhelmina:
[...]

Wie durft de verantwoording te nemen voor die doodzieke mensen die vandaag al weer van plan zijn, er morgen ook maar eens een kijkje te gaan nemen?

Daar maak ik me zorgen over.
Je bent niet de enige met die zorg. Aan de andere kant het kan kennelijk een (groot) deel van die mensen niets schelen wie ze geneest als ze maar genezen worden. Dat vind ik nog veel zorgelijker.

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: december 07, 2003, 12:26:32 am »

quote:

[...]

Ik heb niet veel ervaring met Jz, ben er 1 keer geweest met mijn zieke vader en heb een goed gevoel over gehouden aan de dienst.
Ik vind het prima dat Wilhelmina en anderen waarschuwen voor weldoeners als JZ maar ik kom er liever zelf achter wat voor mensen het zijn dan om bevooroordeeld te worden.
Ik vind het dan ook wat raar dat je afgaat op een ander en zelf nog nooit in een dienst bent geweest, ga daar eerst heen en kom dan met een mening, je eigen mening, hoe gelijk Wilhelmina dan ook heeft.
RR

Christian

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: december 07, 2003, 01:15:48 am »
Hallo beste mensen,

Jullie hebben het hier over gebedsgenezing. Graag wil ik jullie het een-en-ander vertellen.

De afgelopen tijd was een turbulente tijd voor me. Het blijkt zo te zijn dat als ik voor mensen bid, ze genezen. Ik dacht eerst dat het heel vaag was, maar het blijkt niet vaag te zijn. God is niet vaag.

Zowel lichamelijk als geestelijk genezen mensen, en dat niet alleen, er komen mensen tot geloof. Ik krijg profetieen en ik kan God letterlijk verstaan. Vreemd zul je denken, maar dat is het helemaal niet. God spreekt nog steeds, en als je je ervoor openzet kan je Hem horen.

Het is heel belangrijk dat je je bewust bent van de bovennatuurlijke wereld. De duivel is voor veel christenen niet meer dan een naam voor vervelende dingen, maar niet echt realiteit. Daardoor krijgt hij ongelooflijk veel macht, soms zelfs in het leven van christenen.

Ik heb laatst gebeden met een jongen, en hij was homoseksueel, en daarnaast verslaafd aan masturbatie, was misbruikt. God zei me dat ik tegen hem moest zeggen dat God van hem hield, en dat als hij het zou willen, God hem zou veranderen. De jongen is christen geworden, en we hebben daarna de machten van de duisternis aangesproken in de naam van Jezus. De jongen is overal vrij van. Hij heeft geen homoseksuele gevoelens meer, en daarnaast is de pijn uit het verleden weg. Ook zijn verslaving is weg. Geweldig toch?!

Ik denk juist dat het een opdracht is van Jezus om te doen; kijk maar naar mattheus 10:8:

Geneest de zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft demonen uit; u hebt het  voor niets ontvangen, geeft het voor niets.

En wie denk dat het  alleen voor de apostelen van die tijd waren, moet zijn/haar bijbel maar beter lezen.  God is dezelfde als gister en een tentijde van christus.
Als een gemeente geen ruimte geeft voor bevrijding en genezing vind ik persoonlijk dat je het ergens anders mag halen. Het is een tekortkoming van de kerk. Helaas...

Natuurlijk mag je reageren...

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: december 07, 2003, 05:59:16 am »

quote:

op 07 Dec 2003 00:26:32 schreef Rene:
[...]

Ik heb niet veel ervaring met Jz, ben er 1 keer geweest met mijn zieke vader en heb een goed gevoel over gehouden aan de dienst.
Ik vind het prima dat Wilhelmina en anderen waarschuwen voor weldoeners als JZ maar ik kom er liever zelf achter wat voor mensen het zijn dan om bevooroordeeld te worden.
Ik vind het dan ook wat raar dat je afgaat op een ander en zelf nog nooit in een dienst bent geweest, ga daar eerst heen en kom dan met een mening, je eigen mening, hoe gelijk Wilhelmina dan ook heeft.

Jaren geleden kwam JZ in onze woonplaats. Wij zijn toen geweest. Er hing geen prettige sfeer en Jezus werd niet grootgemaakt. Nee, wij waren zelf eigenlijk god!
Dat heeft hij echt gezegd. Een kennis van ons, die veel last had van depressies heeft toen voor zich laten bidden. Een tijdje leek het geholpen te hebben, maar later zijn de depressies in alle hevigheid terug gekomen. Ik ken diverse mensen die naar JZ zijn geweest voor genezing. Ze zijn niet genezen.
We hebben ook andere genezers meegemaakt en ze zijn allemaal van hetzelfde sop overgoten: geef maar veel geld, dan zal God je een grote zegen geven...

explo43

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: december 07, 2003, 06:37:54 am »
Citaat
op 07 Dec 2003 01:15:48 schreef Christian:
Ik denk juist dat het een opdracht is van Jezus om te doen; kijk maar naar mattheus 10:8:

Geneest de zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft demonen uit; u hebt het  voor niets ontvangen, geeft het voor niets.

En wie denk dat het  alleen voor de apostelen van die tijd waren, moet zijn/haar bijbel maar beter lezen.  Natuurlijk mag je reageren...

---------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Christian,

Ik zou u graag deze schriftplaats uitleggen, misschien valt u een verschil op met wat er in deze tijd gebeurt (Matth. 10:7, 8). . . . Heeft u hier opgemerkt waartoe Jezus’ discipelen volgens hem in staat zouden moeten zijn, maar wat genezers in deze tijd niet kunnen? (Zij kunnen geen doden opwekken.)

Ik oordeel andere mensen niet, maar het is opmerkenswaardig dat Matthéüs 24:24 iets noemt waarvoor wij op onze hoede moeten zijn.

1Kor. 13:8

Groetjes
Mattheüs 7:12
Alle dingen dan die gij wilt dat de mensen voor U doen, moet ook gij insgelijks voor hen doen; dit is trouwens de betekenis van de Wet en de Profeten.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: december 07, 2003, 08:24:27 am »

quote:

op 07 Dec 2003 00:26:32 schreef Rene:
[...]

ga daar eerst heen en kom dan met een mening, je eigen mening, hoe gelijk Wilhelmina dan ook heeft.

Dat is nou net het probleem. Mensen gaan één keer heen, zijn overweldigd door de muziek, en de hele entourage, ( wij hadden dat ook hoor), en menen dan te kunnen beoordelen wat daar werkelijk aan de hand is.
Nee hoor daar is meer voor nodig, en sommigen kijken nooit in de keuken, komen namelijk niet verder dan af en toe een dienstje, dragen echt niet maandelijks hun gehele tienden af aan "de broeder", werken zich niet 24 uur per dag, 7 dagen per week uit de naad.

Er een keertje heen gaan kan leuk zijn, ik zou ook wel eens stiekum bij Jomanda willen kijken, maar tot een geestelijk oordeel komen is echt tijdrovender.

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: december 07, 2003, 08:34:16 am »

quote:

op 07 Dec 2003 01:15:48 schreef Christian:

En wie denk dat het  alleen voor de apostelen van die tijd waren, moet zijn/haar bijbel maar beter lezen.  God is dezelfde als gister en een tentijde van christus.
Als een gemeente geen ruimte geeft voor bevrijding en genezing vind ik persoonlijk dat je het ergens anders mag halen. Het is een tekortkoming van de kerk. Helaas...

Natuurlijk mag je reageren...

Christian Nolles
Het is zeker ook voor deze tijd. Maar bij JZ e.d. doen ze het niet voor niets.

truth_seeker17

• Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: december 07, 2003, 07:31:05 pm »

quote:

[...]

Hoezo word de naam van Jezus door het slijk gehaald??Als Jan Zijlstra DUIDELIJK benadrukt dat Jezus die persoon geneest en hij niet,wat is daar dan mis mee,hoezo word Jezus naam door het slijk gehaald,als iemand gehoorzaamt aan het woord van God,namelijk de zieken de handen op te leggen en te genezen in de naam van Jezus.Ik vind het een vage opmerking(dat jezus zijn naam door het slijk gehaald word).En los van het feit dat wat Jan Zijlstra doet fout of slecht is(want dat weet ik niet),is het niet zo dat we allemaal geroepen zijn te bidden voor de zieken en ze de handen op te leggen?Jezus roept ons,Hem te volgen,en dat vraagt soms nogal wat geloof voor ons kleingelovigen,en betekend dat we helemaal aan ons opgeven(onze trots enz,alles wat we zijn),maar het is meer dan de moeite waard.Kan iemand mij nou precies uitleggen wat er zo verkeerd is aan de praktijken van Jan Zijlstra??en het bijbels onderleggen???En graag duidelijk een keertje.bedankt.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2003, 07:36:19 pm door truth_seeker17 »

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: december 07, 2003, 09:47:13 pm »

quote:

op 07 Dec 2003 08:24:27 schreef Wilhelmina:
[...]

Dat is nou net het probleem. Mensen gaan één keer heen, zijn overweldigd door de muziek, en de hele entourage, ( wij hadden dat ook hoor), en menen dan te kunnen beoordelen wat daar werkelijk aan de hand is.
Nee hoor daar is meer voor nodig, en sommigen kijken nooit in de keuken, komen namelijk niet verder dan af en toe een dienstje, dragen echt niet maandelijks hun gehele tienden af aan "de broeder", werken zich niet 24 uur per dag, 7 dagen per week uit de naad.

Er een keertje heen gaan kan leuk zijn, ik zou ook wel eens stiekum bij Jomanda willen kijken, maar tot een geestelijk oordeel komen is echt tijdrovender.

Ben ik ook met je eens maar ik kreeg de indruk van Els dat ze teveel afging op wat anderen over JZ zeggen.
Ze heeft hem 1 keer meegemaakt en daar maakte hij God niet groot.
Ik heb een hele andere ervaring en die wil ik alleen maar zeggen.
De dienst daar duurde 3 , 5 uur en er is nog geen 5 min over geld gepraat, dus daarom komen mij al die verhalen over JZ zo vreemd over zeker ook omdat hij wel God groot maakte in die dienst.
RR

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: december 08, 2003, 05:52:48 am »

quote:

op 07 Dec 2003 21:47:13 schreef Rene:
[...]

Ben ik ook met je eens maar ik kreeg de indruk van Els dat ze teveel afging op wat anderen over JZ zeggen.
Ze heeft hem 1 keer meegemaakt en daar maakte hij God niet groot.
Ik heb een hele andere ervaring en die wil ik alleen maar zeggen.
De dienst daar duurde 3 , 5 uur en er is nog geen 5 min over geld gepraat, dus daarom komen mij al die verhalen over JZ zo vreemd over zeker ook omdat hij wel God groot maakte in die dienst.
Misschien heb je gelijk. Mijn ervaring is van jaren geleden. Maar ik blijf er bij dat het moeilijk is om als je je niet meer thuis voelt in je gemeente, je zelfs ervaart dat niet (meer) Gods wil wordt gedaan en dat er geestelijke druk op je wordt gelegd en er gemanipuleerd wordt, om dan afstand ervan te nemen. Vaak krijgen de mensen die dan weggaan een stempel opgeplakt als zouden ze een verkeerde geest hebben. En voordat je weggaat en probeert aan te geven waar het niet goed zou zijn, dan heb je een geest van kritiek oid.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: december 08, 2003, 01:39:43 pm »

quote:

op 08 Dec 2003 05:52:48 schreef els:
[...]

En voordat je weggaat en probeert aan te geven waar het niet goed zou zijn, dan heb je een geest van kritiek oid.
Tja. :)
« Laatst bewerkt op: december 08, 2003, 01:51:58 pm door Wilhelmina »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: december 08, 2003, 02:30:27 pm »
De broer van een man bij ons in de kerk had kanker en was ook bij Jan Zijlstra geweest. Hij was altijd radicaal anti-geloof, maar met de dood voor ogen was dat toch anders.

In de dienst werd voor hem gebeden, voelde hij een geweldige kracht door hem heen gaan en is daarna ook tot geloof gekomen (yes!).

Zijn broer, die al jarenlang voor hem bad, was natuurlijk superblij en vertelde ook aan iedereen dat hij genezen was.

Tot de rontgenfoto's kwamen, toen bleek alles er nog gewoon te zitten. Van de zomer is de beste man begraven...

Moeilijk verhaal om te verkopen. Hij is geestelijk genezen, dat is het grootste wonder, toch is er in de naam van Jezus keihard gelogen ("je bént genezen!").
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: december 08, 2003, 02:34:56 pm »

quote:

op 08 Dec 2003 14:30:27 schreef Zwever:
De broer van een man bij ons in de kerk had kanker en was ook bij Jan Zijlstra geweest. Hij was altijd radicaal anti-geloof, maar met de dood voor ogen was dat toch anders.
In de dienst werd voor hem gebeden, voelde hij een geweldige kracht door hem heen gaan en is daarna ook tot geloof gekomen (yes!).
Zijn broer, die al jarenlang voor hem bad, was natuurlijk superblij en vertelde ook aan iedereen dat hij genezen was.
Tot de rontgenfoto's kwamen, toen bleek alles er nog gewoon te zitten. Van de zomer is de beste man begraven...
Moeilijk verhaal om te verkopen. Hij is geestelijk genezen, dat is het grootste wonder, toch is er in de naam van Jezus keihard gelogen ("je bént genezen!").
Zo zie je maar weer dat God zelfs de grootste charlatans kan gebruiken om iemand bij Zich te brengen. Erg voor die man dat zijn kanker niet weg was, fijn dat hij is gaan geloven.
Bombus terrestris Reginae

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: december 14, 2003, 08:21:34 pm »
ik vind het schandelijk dat meneer Zijlstra misbruik maakt
van de goedheid van wanhopige mensen!
Dit heeft niets met geloof te maken.
Guus