Auteur Topic: Gebedsgenezing door Jan Zijlstra  (gelezen 39053 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Gebedsgenezing door Jan Zijlstra
« Reactie #200 Gepost op: januari 21, 2004, 10:55:37 pm »

quote:

op 21 Jan 2004 21:55:18 schreef strangel:
. Heb je ook nog iets opbeurends te vertellen? ;)
Ja hoor, meer dan je vanavond nog kunt lezen.

Mia

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: januari 22, 2004, 10:45:36 am »
Beste Wilhelmina, 't Lijkt me heel erg jouw ervaringen, maar ik wil alleen zeggen dat Simba zelf schrijft genezen te zijn, en dat hoeft niemand zich opnieuw af te laten pakken. Hou vol Simba !

Beste Strangel, voor jou vind ik het heel erg, dat je in dit soort discussies terecht komt terwijl je ziek bent. Ik heb lopen denken hoe ik je kan helpen, want dat zou ik graag willen, ik kan je alleen nog een paar tips geven die mij erg hebben geholpen. Ik zit graag achter mijn computer, en kwam op een gegeven moment via via op de internetsite van Andrew Wommack, een voorganger in amerika met een genezings bediening. Een rustige man, die prachtig onderwijs geeft over genezing, en heel veel andere dingen. Hij heeft radio en tv. uitzendingen die op het internet gezet zijn, en die je dus kunt beluisteren wanneer je maar wilt, je kunt zelf uit het archief kiezen wat je wilt horen. De tv. uitzendingen zijn iets uitgebreider, maar storen (op mijn computer) vaak. De radio uitzendingen doen het beter, je hebt wel een realplayer nodig. En ook niet onbelangrijk, je moet een beetje engels verstaan. Er is in nederland nog niets van hem vertaald. Jammer. (zelf ben ik nu een boekje van hem aan het vertalen voor vrienden en kennissen).
Kijk maar of je er iets mee wilt of kunt. Ook zijn er mooie boeken, bv. "spreek geloof" van Charles Capps. Of de boekjes van Derek Prince: "drie maal daags" dat gaat ook over hoe God hem genas, met veel waardevolle tips. Er is genoeg !!
Vul je met positieve dingen, dingen van God.
Ik wens jou het allerbeste toe, Gods liefdevolle armen om jou en je gezin. En.....
God kan veel meer dan wij bidden of beseffen. Dat schrijf je zelf ook al. Blijf het geloven. Liefs Mia.

Mia

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: januari 22, 2004, 10:47:27 am »
Even een praktische vraag, ik ben niet zo ervaren in dit soort dingen. Wat betekent 'quote' en 'edit' boven aan mijn bericht, bij jullie staat er alleen quote ?

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: januari 22, 2004, 10:59:17 am »

quote:

op 22 Jan 2004 10:47:27 schreef Mia:
Even een praktische vraag, ik ben niet zo ervaren in dit soort dingen. Wat betekent 'quote' en 'edit' boven aan mijn bericht, bij jullie staat er alleen quote ?
Bovenstaande is het resultaat van "QUOTE". Als je wilt reageren op een bericht van iemand kun je dat m.b.v. "QUOTE" in je posting zetten. Met "EDIT" kun je een eigen posting bewerken. Zie ook FAQ
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: januari 22, 2004, 10:05:43 pm »

quote:

op 21 Jan 2004 19:43:52 schreef Wilhelmina:
Toch, Mia , kan ik niet zo goed tegen deze "Zijlstra praat" . Ook ik ken dit geheel uit mijn hoofd, en dát moesten wij zeggen als leiders,  tegen mensen waar mee gebeden was tijdens de grote reddings en genezingsdiensten. Ze hadden hun gehoorapparaat uit moeten doen, maar verstonden onze vragen niet. En dan moesten zij geloven dat God ze tóch genezen had, ook al hoorden ze geen klap, maar dat was slechts een truc van de satan om ze te laten denken dat ze niet genezen waren. Het grote geluk kwam als je erop ging staan.:? :?
Zo hebben wij een vrouw meegemaakt, moeder van 7 jonge kinderen die totaan haar dood erop bleef stáán dat ze genezen was van kanker. Ze strompelde doodziek door de kamer, hallelujaroepend en God dankend voor haar genezing. Dat moest van Zijlstra, want als je niet dankbaar was, nam God je genezing weer weg.
Die arme kinderen hebben moeten aanzien dat hun moeder tegen beter weten in bleef roepen dat God haar had genezen, dat ze slechts de symptomen had, maar echt geen kanker meer.
De kist moest totaan de begravenis open  blijven, want ze was niet echt dood, ze zou nog opstaan voordat ze de grond inging. Daarvoor hadden ze haar in haar trouwjurk gehezen. Het is al weer enkele jaren geleden, maar die opstanding moet nog gebeuren. Pa is al weer hertoruwd, dus die verwacht het denk ik ook niet meer.

Wij waren altijd zo eerlijk om tijdens pastorale gesprekken te zeggen dat als je nog pijn had, dat je nog niet genezen was. Dat je niet hoefde te claimen dat je genezen was, als alles erop wees dat je gewoon nog ziek was.
Daarodoor werden wij niet "loyaal" genoemd aan de broeder, en daar staan zware straffen op.

Nee hoor, als God geneest, doet Hij dat goed, en ook daar hebben wij voorbeelden van, totop de dag van vandaag.

Ik kan niet meer zo goed tegen dat "Wilhelmina gepraat"
Bovenstaand verhaal heb ik geverifieerd en het is ronduit schandelig hoe Wilhelmina dit neerzet.

Ook al zou je gelijk hebben, je schrijft respectloos en zeer over-reagerend over Zijlstra en de Levensstroom. Erger nog, de voorbeelden die je aanhaald vind ik zodanig verwoord dat het alleen maar goed is dat je geen leider meer bent want er spreekt maar weinig integriteit uit jouw stijl. Alleen jammer dat je de stortvloed van frustratie op dit forum uit en waarschijnlijk aan iedereen in je omgeving die het maar wil horen.

Please, hou je geestelijke praatjes voor je.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2004, 10:14:10 pm door bozo »
when all has been said and done you must decide swallow your pride and reach out and take these hands forevermore

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: januari 22, 2004, 11:26:58 pm »

quote:

op 22 Jan 2004 22:05:43 schreef bozo:
[...]

Ook al zou je gelijk hebben, je schrijft respectloos en zeer over-reagerend over Zijlstra en de Levensstroom. .

Nou jij hebt in ieder geval géén gelijk, en ook jij schrijft respectloos en over-reagerend naar Wilhelmina.
Soms is de waarheid te hard, en kan hij het daglicht niet verdragen.
En ja, respect moet je verdienen, en soms raak je dat kwijt. Dat heeft een reden.
Ook jij kan af en toe geen respect op brengen voor een persoon. En dan vind jij ook, dat jij daar alle reden toe hebt.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: januari 22, 2004, 11:34:25 pm »

quote:

[...]

Please, hou je geestelijke praatjes voor je.
Geen ruzie maken a.u.b. Bij discussies kunnen de bewoordingen soms pittig zijn, daar is niks mis mee.  :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: januari 23, 2004, 11:57:24 am »

quote:

Ook al zou je gelijk hebben, je schrijft respectloos en zeer over-reagerend over Zijlstra en de Levensstroom. Erger nog, de voorbeelden die je aanhaald vind ik zodanig verwoord dat het alleen maar goed is dat je geen leider meer bent want er spreekt maar weinig integriteit uit jouw stijl. Alleen jammer dat je de stortvloed van frustratie op dit forum uit en waarschijnlijk aan iedereen in je omgeving die het maar wil horen.

Wat loopt iedereen toch op Wilhelmina te zeiken! Zij is een ervaringsdeskundige, is jarenlang in het intiemste kringetje van die JZ en die Levensstroom geweest dus weet heus wel waar ze het over heeft.
Dat verhaal van die arme vrouw met kanker die met een trouwjurk in de kist ligt omdat ze weer op zal staan... ik heb zelden ZO iets afschuwelijks gehoord. Bah, ik krijg er haast tranen van in m'n ogen.

Jij schrijft: Ook al zou je gelijk hebben, je schrijft respectloos en zeer over-reagerend over Zijlstra en de Levensstroom.
Ik zeg hierop: ook al zou de helft maar waar zijn, dan nog verdiend iemand die zoiets doet geen enkel respect!

Die JZ heeft een acceptatie probleem! Wij leven in een gevallen wereld en ziekte en ellende bestaan, zullen altijd blijven bestaan zolang deze wereld bestaat! God is groot, maar soms geneest Hij niet! En dat is dan NIET de schuld van de zieke door ongeloof, of van wie dan ook behalve van Satan en de zondeval: wij allemaal samen dus.
Het is onmenselijk om die arme man en kinderen te dwingen te blijven geloven in genezing als God in dit geval anders heeft besloten, en zelfs in opstanding terwijl je als gemeente op een gegeven moment juist om iemand heen zou moeten gaan staan in zijn verdriet en angst en op God vertrouwen in plaats van "op je geluk te staan", alsof je God kunt dwingen!

De Hemelse Fruitmachine: gebed + zalving = genezing.   |:(
Bombus terrestris Reginae

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: januari 23, 2004, 12:17:42 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 11:57:24 schreef Bumblebee:
[...]

Wij leven in een gevallen wereld en ziekte en ellende bestaan, zullen altijd blijven bestaan zolang deze wereld bestaat! God is groot, maar soms geneest Hij niet! En dat is dan NIET de schuld van de zieke door ongeloof, of van wie dan ook behalve van Satan en de zondeval: wij allemaal samen dus.
.   |:(

Bedankt. Zo denk ik er ook over.
Ik heb in middels mijn posting aangepast, en het lijkt me beter over te gaan tot de orde van de dag.
Deze man is mijn frustratie niet waard.

Ik heb vanmorgen mij 3de kleinkind gekregen, en dat overstijgt alles. ;)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: januari 23, 2004, 12:29:11 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 12:17:42 schreef Wilhelmina:
Ik heb vanmorgen mij 3de kleinkind gekregen, en dat overstijgt alles. ;)

Yo!!!!  Gefeliciteerd!!!
Tijd voor een weblog van Wilhelmina want dit is hier natuurlijk ernstig offtopic maar we willen een foto zien! (Dat is dan dus het derde achterkleinkind van Mientje als ik me niet vergis... respect!)
Bombus terrestris Reginae

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: januari 23, 2004, 12:30:51 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 12:29:11 schreef Bumblebee:
[...]

Yo!!!!  Gefeliciteerd!!!
Tijd voor een weblog van Wilhelmina want dit is hier natuurlijk ernstig offtopic maar we willen een foto zien! (Dat is dan dus het derde achterkleinkind van Mientje als ik me niet vergis... respect!)

Die evangelischen hebben toch al de naam, regelmatig off topic te gaan dus vooruit.
Ik heb ze digitaal, hoe zet ik hem hier neer?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: januari 23, 2004, 12:40:50 pm »
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: januari 23, 2004, 01:50:46 pm »

quote:

op 21 Jan 2004 19:43:52 schreef Wilhelmina:
Toch, Mia , kan ik niet zo goed tegen deze "Zijlstra praat" .

En waarom, ik heb  mijn best gedaan dit duidelijk te maken, maar de waarheid, wil niet landen.
Dus lijkt het me uiteindelijk maar beter, hierover te stoppen.

DE WAARHEID WIL NIET LANDEN

Ik wil nog eenmalig reageren op Wilhelmina, daarna laat ik het maar zitten want ik heb het gevoel dat Wilhelmina uiteindelijk dezelfde trekjes heeft als Zijlstra……

In vorige reacties gaf ik al aan dat Wilhelmina zaken op papier heeft gezet als ervaringsdeskundige die totaal niet onderbouwd kunnen worden, sterker nog, andere feiten spraken haar tegen.

Aangaande de vrouw, moeder van 7 jonge kinderen, gaat mijn maag werkelijk draaien van afschuw, hoe Wilhelmina een voorval vervormt en vervolgens gebruikt om “haar” doel te bereiken hoe vreselijk die Zijlstra wel niet is. (Zijlstra heeft zeker een heleboel kanttekeningen maar graag bij de feiten blijven)

Ik zal een en ander toelichten:
-   Wat toevallig dat de dochter van Wilhelmina indertijd verkering had met de oudste - volwassen zoon van de vrouw met 7 jonge kinderen.
-   De vrouw geloofde inderdaad dat God haar kon genezen maar beleefde het zeker niet zoals W. dit wil doen geloven.
-   De vrouw was een liefdevolle moeder van een gezin en heeft zeker niet haar kinderen laten aanzien hoe ze strompelend door de kamer Hallelujah zat te roepen dankend voor haar genezing. De vrouw in kwestie en haar echtgenoot stonden nuchter in het leven en hebben ook besloten om haar verkankerde maag te laten verwijderen. Mensen die zo gebrainwashed beschreven zijn door W. doen dit niet !
-   De vrouw in kwestie kwam al niet meer bij Zijlstra in de gemeente dus “dat moest van Zijlstra” slaat werkelijk nergens op.
-   De vrouw in kwestie had NIET haar trouwjurk aan in haar kist.
-   De kist stond thuis opgebaard met glas ervoor, zoals dat gebruikelijk is in Molukse kringen.
-   In haar trouwjurk GEHEZEN – wat een walgelijk taalgebruik
-   Het bewuste gezin geloofde zeker dat God haar zou kunnen laten opstaan uit de dood….dezelfde belofte als genezing…..beide niet gebeurd…..maar mag je dat dan niet geloven ?? Of is dit een stapje te ver voor onze W…..
-   Pa is hertrouwd, tot de wederkomst van Christus zal de vrouw niet opstaan uit de dood……..ze blijft wel de moeder van 7 kinderen die de markttaal van W. niet verdienen.
when all has been said and done you must decide swallow your pride and reach out and take these hands forevermore

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: januari 23, 2004, 02:07:55 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 13:50:46 schreef bozo:
[...]

want ik heb het gevoel dat Wilhelmina uiteindelijk dezelfde trekjes heeft als Zijlstra……

Toch ervaring met hem?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: januari 23, 2004, 02:11:19 pm »
En deze zin viel mij op :

(Zijlstra heeft zeker een heleboel kanttekeningen maar graag bij de feiten blijven)

8)7 Toch ervaring ?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: januari 23, 2004, 02:13:09 pm »
Haha, tussen de regels door is hij wel leuk! ;)

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: januari 23, 2004, 02:24:30 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 14:13:09 schreef Wilhelmina:
Haha, tussen de regels door is hij wel leuk! ;)

maak er maar een lolletje van ipv inhoudelijk in te gaan ....
zegt mij genoeg.....je deugt niet

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: januari 23, 2004, 02:33:25 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 14:11:19 schreef Mientje:
En deze zin viel mij op :

(Zijlstra heeft zeker een heleboel kanttekeningen maar graag bij de feiten blijven)

8)7 Toch ervaring ?

ik ben geen verdediger van Zijlstra
heb inderdaad ervaringen, bij Zijlstra maar ook bij anderen verschillende kerken met verschillende achtergronden
ik heb wel ONDERZOEK gedaan en loop niet lukraap met modder te gooien zoals W.
Ik begrijp W. heus wel en er lopen veel mensen rond met ...hoe je het noemen wilt....ik wil geen "dooddoenerig woord gebruiken"
MAAR je eigen verantwoording blijft groter dan de kritiek die je op anderen mag hebben dus wees zorgvuldig en integer, zeker als je verhalen erbij gaat halen die andere mensen betreffen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: januari 23, 2004, 02:52:44 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 14:24:30 schreef bozo:
[...]

maak er maar een lolletje van ipv inhoudelijk in te gaan ....
zegt mij genoeg.....je deugt niet
Wegens negeren van de oproep om geen ruzie te maken en het overtreden van deze gedragsregel uit de FAQ: "Speel niet op de man, oftewel maak niet gebruik van argumenten waarmee je de persoon in kwestie zelf raakt. Het gaat om de argumenten, niet om hoe de persoon zelf is", bij deze een waarschuwing. Bij herhaaldelijk overtreden van gedragsregels kunnen onvriendelijker maatregelen volgen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: januari 23, 2004, 03:04:50 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 14:52:44 schreef Pleun:
[...]

Wegens negeren van de oproep om geen ruzie te maken en het overtreden van deze gedragsregel uit de FAQ: "Speel niet op de man, oftewel maak niet gebruik van argumenten waarmee je de persoon in kwestie zelf raakt. Het gaat om de argumenten, niet om hoe de persoon zelf is", bij deze een waarschuwing. Bij herhaaldelijk overtreden van gedragsregels kunnen onvriendelijker maatregelen volgen.

beste Pleun
hoe kan je niet op de man spelen als de betrokkene in kwestie met drogargumenten komt die beschadigend en kwetsend zijn?
daar mag ook wel eens een keer wat van gezegd worden...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: januari 23, 2004, 03:08:04 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 15:04:50 schreef bozo:
[...]

hoe kan je niet op de man spelen als de betrokkene in kwestie met drogargumenten komt die beschadigend en kwetsend zijn?

Ik vind dat nog wel meevallen. Als gebedsgenezer kun je nu eenmaal kritiek verwachten, en dat die pittig is verwoord wil niet zeggen dat het onfatsoenlijk is. Wilhelmina heeft er vergaande persoonlijke ervaringen mee gehad en die waren kennelijk niet al te positief. Haar verhaal zie ik niet als 'kwetsend.'

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: januari 23, 2004, 03:12:40 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 15:08:04 schreef Pleun:
[...]

Ik vind dat nog wel meevallen. Als gebedsgenezer kun je nu eenmaal kritiek verwachten, en dat die pittig is verwoord wil niet zeggen dat het onfatsoenlijk is. Wilhelmina heeft er vergaande persoonlijke ervaringen mee gehad en die waren kennelijk niet al te positief. Haar verhaal zie ik niet als 'kwetsend.'

Vraag de familie van de vrouw met 7 jonge kinderen om hun mening, ik denk dat zij het epistel van W.  wel als 'kwetsend' zullen ervaren....

Als ik dus ergens een niet al te positieve ervaring mee heb gehad kan ik dus onbegrensd mijn grieven daarover uiten, ongeacht ze wel of niet gegrond zijn.
hmmmm interessant hoor.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: januari 23, 2004, 03:23:46 pm »
Misschien is het beter, om de laatste tien postings gewoon te verwijderen. Althans die van mij mogen weg. Niet omdat er onwaarheid in staat, maar omdat ze niemand lijken te dienen.

Ik geloof namelijk wel degelijk in genezing op gebed, maar wilde mensen behoeden voor pijn en verdriet.
Ik ben daar niet in geslaagd. Sorry.

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: januari 23, 2004, 03:30:18 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 15:23:46 schreef Wilhelmina:
Misschien is het beter, om de laatste tien postings gewoon te verwijderen. Althans die van mij mogen weg. Niet omdat er onwaarheid in staat, maar omdat ze niemand lijken te dienen.

Ik geloof namelijk wel degelijk in genezing op gebed, maar wilde mensen behoeden voor pijn en verdriet.
Ik ben daar niet in geslaagd. Sorry.

Van mij mogen ze gewoon blijven staan....ik vind namelijk dat er wel onwaarheid in staat. Als Wilhelmina nou eens eerlijk in haar hart kijkt t.a.v. het verhaal van de vrouw met 7 jonge kinderen, weet ze dat ook.

Ik hoop dat de discussie tav Jan Zijlstra eens op een normale manier gevoerd kan worden zonder al die ongeleide projectielen, want het onderwerp is zeer aktueel en er zijn veel vragen die om gefundeerde antwoorden vragen.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2004, 08:35:05 pm door bozo »

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: januari 23, 2004, 03:33:59 pm »
er zijn veel vragen die om gefundeerde antwoorden vragen.  

Laten we met elkaar deze vragen eens op een rij zetten

JW2710

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: januari 23, 2004, 03:38:50 pm »
Dit is inmiddels een discussie met verkeerde motieven, en als jij in je hart kijkt weet je dat ook.
De bijbel noemt dat onheilige strijdvragen.
Nogmaals, wat mij betreft mogen mijn bijdrages weg.

En om Bozo tevreden te stellen, wil ik best privé met hem mailen. Ik heb namelijk nog veel meer informatie, die niet eens geschikt is voor dit forum.

Dus nogmaals, als ik alles teruglees, ben ik daar niet trots op, wat mij betreft gummen en opnieuw beginnen.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: januari 23, 2004, 03:39:55 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 15:33:59 schreef jw2710:
er zijn veel vragen die om gefundeerde antwoorden vragen.  

Laten we met elkaar deze vragen eens op een rij zetten

JW2710

Goede zaak. Er zijn er genoeg.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: januari 23, 2004, 04:09:35 pm »
Goed,
Hoe denken jullie er over dat J.Z een profetie over mijn zoon, die een heel slecht huwelijk had, uitsprak en zei :

Jonge, jonge, wat hebben jullie veel meegemaakt !
Dit zal nog even duren maar ik zie dat alles goed komt .

Inmiddels is zijn exvrouw al 4 jaar met een ander getrouwd en mijn zoon ook al 2 jaar.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: januari 23, 2004, 04:22:43 pm »
Oke, we beginnen met Profetie

1e  vraag; geloven we nog in de gave van profetie ?

zo, ja als een profetie niet uitkomt, hoe gaan we er dan mee om.
Is dat meteen een bewijs dat iemand zijn bediening niet klopt?

JW2710

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: januari 23, 2004, 08:25:49 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 15:38:50 schreef Wilhelmina:
Dit is inmiddels een discussie met verkeerde motieven, en als jij in je hart kijkt weet je dat ook.
De bijbel noemt dat onheilige strijdvragen.
Nogmaals, wat mij betreft mogen mijn bijdrages weg.

En om Bozo tevreden te stellen, wil ik best privé met hem mailen. Ik heb namelijk nog veel meer informatie, die niet eens geschikt is voor dit forum.

Dus nogmaals, als ik alles teruglees, ben ik daar niet trots op, wat mij betreft gummen en opnieuw beginnen.

Deze discussie is wat mij betreft niet met verkeerde motieven, het enige wat ik graag wilde zien zijn verifieerbare feiten en geen goedkope leuzen.
Dus "speak for yourself".

Ten aanzien van privemail:
wat kan ik verwachten?
ga eerst maar eens in op mijn argumenten voordat ik een hele nieuwe lading aan stortvloed van "ervaringen" moet aanhoren welke eerst getoetst moeten worden op waarheidsgehalte.
Trouwens een prive-mail heb ik liever met mensen die dezelfde intentie hebben namelijk een gebalanseerde kijk op dit soort zaken krijgen....een speurtocht in een oerwoud van signalen en tekenen waarbij je door met elkaar te "sparren" een verrijkte kijk krijgt.

Zinssnedes als die van Wilhelmina heb ik al a4-vellen vol van liggen en hebben weinig tot geen toegevoegde waarde in mijn zienswijze gegeven.
Hoe je het went of keert, we maken allemaal fouten en gaan een ieder op een eigen wijze mee om...uiteindelijk gaat het om de kern die ik op dit forum maar geen gehalte zie krijgen.....

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: januari 23, 2004, 08:32:19 pm »
daar gaan we weer.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: januari 23, 2004, 08:36:45 pm »
Dit topic is bedoeld voor discussie over Jan Zijlstra; niet om te discussieren over je gesprekspartners of profetie. Daar zijn al andere topics voor.

Als de discussie hier niet meer ontopic gaat zal hier een slotje worden geplaatst.
[Prediker 7:29]

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: januari 23, 2004, 08:39:24 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 20:32:19 schreef jw2710:
daar gaan we weer.
tja, iedereen heeft een verschillende lengte van remweg...

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: januari 23, 2004, 08:47:35 pm »
Ik stelde een vraag over een profetie door Jan Zijlstra uitgesproken, dus wel degelijk ontopic.

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: januari 23, 2004, 08:53:38 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 20:36:45 schreef Marloes:
Dit topic is bedoeld voor discussie over Jan Zijlstra; niet om te discussieren over je gesprekspartners of profetie. Daar zijn al andere topics voor.

Als de discussie hier niet meer ontopic gaat zal hier een slotje worden geplaatst.

Concrete vragen:

Wat zijn de criterea voor een genezingsbediening?
Is het essentieel dat er een vorm van erkenning is?
Zijn er controlerende organen?
Wat moet er (regelmatig) worden gecontroleerd bij zo'n bediening?
Wat zijn de harde criteria voor genezing?
Waar is de scheidslijn van geloof en realiteit?
Wat is de rol van de medische wereld?
Waar is de scheidslijn van iemand geloof/moed inpraten en manipulatie?
Hoe is de nazorg geregeld?
Hoe zit het met de andere gaven van de Geest, en de balansverhouding?
De persoonlijke relatie met God versus je hoop stellen op.....

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: januari 23, 2004, 09:23:45 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 20:53:38 schreef bozo:
[...]

Concrete vragen:

Ik weet de antwoorden en jij ook als het goed is. Ze staan allemaal in de bijbel.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: januari 23, 2004, 09:25:07 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 20:25:49 schreef bozo:
[...]

Trouwens een prive-mail heb ik liever met mensen die dezelfde intentie hebben namelijk een gebalanseerde kijk op dit soort zaken krijgen....
Zoals je wilt.

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: januari 23, 2004, 09:38:34 pm »
antwoorden die ik kan geven:

Concrete vragen:

* heeft desbetreffende persoon de gave ontvangen van genezing.

Moet er sprake zijn van een genezingsbediening? Marcus 16 En op zieke zult u de handen leggen.

* vaak onbreek deze.
Desbetreffende persoon  komt vaak/altijd onder vuur te liggen.
Veel laster vehalen  e.d..

je kunt een bediening beproeven.
Wat zijn de vruchten van de bediening?
Ga nooit op van verhalen van horen zeggen!!

Is moeilijk antwoord op te geven.
Is er bewijs dat hij/zij ziek is geweest en is er bewijs dat er sprake is van herstel of genezing.

Controlle.
Ben zelf door meedere neurologe gecrontroleerd !

Dat is bij br. Jan Zijstra heel goed geregeld !!!
Echt perfect !!!!!!!!!!!!!!!!!!

misschien dat iemand anders het kan aanvullen !!!!!!!!

JanW

jw2710

• Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: januari 24, 2004, 06:47:47 am »
In het commentaar (visie vorige week) Jan Willen Grievink het volgende over profesie:

Hoe beoordeel je een profesie:

1. Kijk naar de spreker, de profeet, Is hij/zij iemand die werkelijk dicht bij God leeft en die bekend staat als ingetogen en integer?

2.Heeft hij/zij al eens eerder geprofeteerd?
Kwam die profetie uit?

3. Onderzoek de uitspraak zelf, Is die in overstemming met Gods woord?

4. Vraag iemand in de kerk die de gave heeft ~geesten~ (profetische geesten bij anderen) te onderscheiden? Wat zegt die ervan?

5. Bekijk of de uitspraak gericht is op het verheeerlijken van Jezus Christus.

6. Ga als kerk bidden en verwacht dat God deze uitspraak  ook aan andere duidelijk zal maken.

7. En tot slot: Vraag God om een Gideons-vel, een tweede teken. Als we oprecht twijfelen (of bang zijn) en hoe radicaler de uitspraak, hoe meer het nodig is om Gods (her) bevestiging van die uitspraak.

Aldus Jan Willem Grievink in Visie

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #239 Gepost op: januari 24, 2004, 08:14:43 am »

quote:

op 24 Jan 2004 06:47:47 schreef jw2710:
In het commentaar (visie vorige week) Jan Willen Grievink het volgende over profesie:

Hoe beoordeel je een profesie:

1. Kijk naar de spreker, de profeet, Is hij/zij iemand die werkelijk dicht bij God leeft en die bekend staat als ingetogen en integer?

2.Heeft hij/zij al eens eerder geprofeteerd?
Kwam die profetie uit?

3. Onderzoek de uitspraak zelf, Is die in overstemming met Gods woord?

4. Vraag iemand in de kerk die de gave heeft ~geesten~ (profetische geesten bij anderen) te onderscheiden? Wat zegt die ervan?

5. Bekijk of de uitspraak gericht is op het verheeerlijken van Jezus Christus.

6. Ga als kerk bidden en verwacht dat God deze uitspraak  ook aan andere duidelijk zal maken.

7. En tot slot: Vraag God om een Gideons-vel, een tweede teken. Als we oprecht twijfelen (of bang zijn) en hoe radicaler de uitspraak, hoe meer het nodig is om Gods (her) bevestiging van die uitspraak.

Aldus Jan Willem Grievink in Visie

En? Sta jij achter deze 7 punten?
Ben jij bereid de gevolgen onder ogen te zien als je eerlijk aan de hand van deze punten profetieen gaat toetsen? :?

bozo

• light without heat
    • Bekijk profiel
« Reactie #240 Gepost op: januari 24, 2004, 02:25:58 pm »

quote:

op 23 Jan 2004 21:23:45 schreef Wilhelmina:
[...]
Ik weet de antwoorden en jij ook als het goed is. Ze staan allemaal in de bijbel.

Fijn dat jij weet dat ik de antwoorden weet.....
Ze staan allemaal in de bijbel?? Kom maar op zou ik zeggen !!

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #241 Gepost op: januari 24, 2004, 02:44:05 pm »

quote:

op 24 Jan 2004 14:25:58 schreef bozo:
[...]

Fijn dat jij weet dat ik de antwoorden weet.....
Ze staan allemaal in de bijbel?? Kom maar op zou ik zeggen !!
We hebben als crew besloten deze discussie te sluiten. Dan kan er elders een nieuwe start gemaakt worden. Daar kan dan met bovenstaand vragenlijstje begonnen worden. Deze vragen kunnen beter los van de persoon van Zijlstra in een algemener topic over gebedsgenezing besproken worden. Dit topic is teveel belast ondertussen.

In het vervolg willen we erop letten dat in discussies op dit forum niet te ver gegaan wordt in het uiten van beschuldigingen en verdachtmakingen over personen die hier niet aanwezig zijn om zich te kunnen verdedigen.

Op of aanmerkingen over dit (en ander) beleid kunnen altijd in Feedback gemeld worden.