Auteur Topic: Zin en onzin over hemel en hel...  (gelezen 8175 keer)

Joshua

• Bekijk profiel
Zin en onzin over hemel en hel...
« Reactie #50 Gepost op: mei 02, 2004, 01:19:50 pm »
Rinuz, als je in Openbaringen 20 verderleest, lees je het volgende:

En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13  En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14  En de dood en de hel [hades!] werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15  En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

Jouw 'eeuwigheid' wordt onder de strongs als optie 'afgesloten periode' weergegeven.  Kortom: niet voor altijd.

Hoe dan ook: jouw tekst gaat het over satan, het beest en de profeet; niet over de mensen (doden) die geoordeeld gaan worden !! (dan moet je verder lezen dus!)

NB: de Bijbel kent 'meerdere betekenissen toe' aan dat wat wij slechts vertalen met 'voor eeuwig!'.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 01:33:10 pm door Joshua »
Josh

Yerk

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: mei 02, 2004, 01:28:16 pm »
Ik twijfel niet, sterker nog, ik heb van God ingekregen om niet te twijfelen. Ik gebruikte mezelf als voorbeeld, ik had nl geen zin om nog langere stukken in te tikken. Helaas is deze poging mislukt :(

Ik wilde zeggen dat God iedereen rechtvaardigheid beoordelen zal. Of, zoals in mijn geval, je genade zal geven. Maar daar gaat dit hele onderwerp niet over, we raken off-topic...
God sent people to find me, now I'm sent

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: mei 02, 2004, 01:32:22 pm »
Roodkapje.... er staat volgens mij, dat horden mensen zullen zeggen dat iets waarheid is, maar dat de enkele de waarheid zal spreken en hebben....

Dat zegt mij meer dan jouw 'spookrijder-verhaal'.  :)
Josh

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: mei 02, 2004, 01:43:28 pm »

quote:

Yerk schreef op 02 mei 2004 om 13:28:
Ik twijfel niet, sterker nog, ik heb van God ingekregen om niet te twijfelen. Ik gebruikte mezelf als voorbeeld, ik had nl geen zin om nog langere stukken in te tikken. Helaas is deze poging mislukt :(

Ik wilde zeggen dat God iedereen rechtvaardigheid beoordelen zal. Of, zoals in mijn geval, je genade zal geven. Maar daar gaat dit hele onderwerp niet over, we raken off-topic...
gelukkig
Alleen door JEZUS

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: mei 02, 2004, 01:47:26 pm »

quote:

Joshua schreef op 02 mei 2004 om 13:19:
Rinuz, als je in Openbaringen 20 verderleest, lees je het volgende:

En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.
13  En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14  En de dood en de hel [hades!] werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15  En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

Jouw 'eeuwigheid' wordt onder de strongs als optie 'afgesloten periode' weergegeven.  Kortom: niet voor altijd.

Hoe dan ook: jouw tekst gaat het over satan, het beest en de profeet; niet over de mensen (doden) die geoordeeld gaan worden !! (dan moet je verder lezen dus!)

NB: de Bijbel kent 'meerdere betekenissen toe' aan dat wat wij slechts vertalen met 'voor eeuwig!'.

1. Mat 8,12
  maar de kinderen van het Koninkrijk zullen uitgeworpen worden in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

2. Mat 13,42
  en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

3. Mat 13,50
  en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

4. Mat 22,13
  Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

5. Mat 24,51
  dat hij het niet weet, en hij zal hem folteren en hem in het lot der huichelaars doen delen. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

6. Mat 25,30
  En werpt de onnutte slaaf uit in de buitenste duisternis. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.  

7. Luc 13,28
  Daar zal het geween zijn en het tandengeknars, wanneer gij Abraham en Isaak en Jakob zult zien en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar uzelf buitengeworpen.

geween,tandengeknars van verbrande mensen??
Alleen door JEZUS

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: mei 02, 2004, 01:50:53 pm »
Wauw...P&A ...wat een hyroglieven in de woestijn!  P&A, je bent heel goed om 'stukkies te hakken' maar een lijn zit er niet in.   Maar goed: jij wil van God een eeuwige pijniger maken. Wat jij wilt.

Mijn beeld van God -door Jezus-  is toch heel anders. En de Bijbel ondersteunt in in context en lijn wat ik vertel.

Verbranden (lees wel: ver=op, dus 'opbranden') is verbranden.  Niet eeuwig branden.  Ook de KJ ondersteunt dit met burn up (dus niet burning of vtt).

Oordeel: ja.  Vonnis: ja. Vonnis uitgevoerd en klaar: ja. Alles nieuw maken: ja.
Maar altijd doorgaan met pijnigen (en dus niet opnieuw kunnen beginnen): NEE.

Het dodenrijk (hel=hades) wordt ook vernietigd (Openbaringen 20). Eeuwig heeft meerdere betekenissen in de Bijbel (waar wij slechts één vertaling kennen voor hel en eeuwigheid!).

P&A: verder leren en kijken kan zeer verhelderend werken; zeker als je verder mag kijken dan kerkleer!@
Josh

Yerk

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: mei 02, 2004, 02:20:08 pm »
Ik zal mijn vraag nogmaals stellen, voordat ik dieper in zal gaan over wat de hel inhoudt.
Waarom is het voor jou zo belangrijk om te kijken wat er in de hel gebeurd? Ik wil het niet gelijk veroordelen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de motivaties.
God sent people to find me, now I'm sent

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: mei 02, 2004, 04:19:51 pm »

quote:

Joshua schreef op 02 mei 2004 om 13:50:
Wauw...P&A ...wat een hyroglieven in de woestijn!  P&A, je bent heel goed om 'stukkies te hakken' maar een lijn zit er niet in.   Maar goed: jij wil van God een eeuwige pijniger maken. Wat jij wilt.

Mijn beeld van God -door Jezus-  is toch heel anders. En de Bijbel ondersteunt in in context en lijn wat ik vertel.

Verbranden (lees wel: ver=op, dus 'opbranden') is verbranden.  Niet eeuwig branden.  Ook de KJ ondersteunt dit met burn up (dus niet burning of vtt).

Oordeel: ja.  Vonnis: ja. Vonnis uitgevoerd en klaar: ja. Alles nieuw maken: ja.
Maar altijd doorgaan met pijnigen (en dus niet opnieuw kunnen beginnen): NEE.

Het dodenrijk (hel=hades) wordt ook vernietigd (Openbaringen 20). Eeuwig heeft meerdere betekenissen in de Bijbel (waar wij slechts één vertaling kennen voor hel en eeuwigheid!).

P&A: verder leren en kijken kan zeer verhelderend werken; zeker als je verder mag kijken dan kerkleer!@

Het is hierogliefen en misschien heb jij wel 'steen van rosetta' nodig om het een en ander te verstaan. Gezien de reacties van anderen ben jij degene met niet onderbouwde stelsels. Je haalt er zelfs onbekende vertalingen bij.
Als God, degene die oordeelt DE OPLOSSING geeft en je accepteert het niet, wat zal Hij dan doen? Zie hoe het volk reageerde bij de Sinai. Je beeld van God is nogal geromantiseerd.
Hel= Gehenna=poel des vuurs en niet hades. Kom op hier discussieren we toch al een tijdje over.
Hoe lang kan opbranden duren? Misschien wel eeuwig of zoals je (niet) wilt, oneindig lang.

Welke kerkleer hebben wij dan volgens jou? Je moet onze posts maar eens beter lezen.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 04:21:56 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: mei 02, 2004, 07:00:57 pm »
Wie zoekt naar wraak zal de heer van de wraak dienen.  Wie zoekt naar eeuwig lijden en het rechtvaardigt met de Bijbel zal eeuwig lijden.

Wie de Bijbel misbruikt om onbijbelse zaken te rechtvaardigen krijgt grote problemen op de oordeelsdag.

Het is niet alleen onbijbels om eeuwig lijden te onderwijzen, maar het gaat ook geheel in tegen het karakter van God.

PA...je beseft niet waar je mee bezig bent!
Josh

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: mei 03, 2004, 07:58:52 pm »
Twee berichten die letterlijke quotes waren van eerder geposte berichten verwijderd.
[Prediker 7:29]

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: mei 03, 2004, 10:27:42 pm »
joshua:
Ben jij een Jehova?
Eigen bijbel.
3-eenheid
Jezus is.....
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2004, 10:29:56 pm door rinuz »