Auteur Topic: God Fashion deel II  (gelezen 13557 keer)

xgnoom

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #150 Gepost op: mei 26, 2004, 12:09:42 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 25 mei 2004 om 16:46:
Er wordt dus een echt 'offer' gevraagd... Mooi toch :)

Als je een offer vraagt door op zaterdag een dienst aan te bieden dan kies je er mi bewust voor dat niet iedereen zal komen (vanwege gebrek aan tijd, interesse of discipline bijv).
Verder vraag ik me af of het reeel is een extra tijdoffer van jongeren te vragen met doorgaans toch al een overladen agenda.
Ik denk niet dat je hier kan zeggen dat je voor God iets over moet hebben. God vraagt echt niet het onmogelijke van mensen, dat we ons in allerlei kronkels moeten wringen om Hem te dienen. 'Barmhartigheid wil Ik en geen offerande', Mat 9.
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #151 Gepost op: mei 26, 2004, 12:15:18 pm »

quote:

Marnix schreef op 25 mei 2004 om 19:37:
Dat je bij GODfashion je medechristenen ontmoet en in de stad zatte jongeren? :)

[...]

Naar GODfashion in plaats van stappen is niet verkeerd. Maar we willen niet dat christelijke jongeren zeggen: Heej zullen we gaan stappen? Ja gaaf, waar zullen we heengaan? Naar de stad of naar GODfashion? Snap je... we willen een viering voor God houden... niet een uitgaansgelegenheid waar je puur voor je eigen lol heengaat.
Misschien is het wel zo dat ze als er op zaterdagavond GF zou zijn, ze niet meer willen stappen. Dan heb je je doel bereikt denk ik.
En je straalt uit dat God niet allen gereserveerd is voor de zondag

Persoonlijk vind ik 'stappen' niet kunnen....bar bezoek en drinken, roken...en waar je dan mee in aanraking komt.......maar misschien vinden jullie dit alweer heel vreemd, zou kunnen :) ))
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 12:15:45 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

xgnoom

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #152 Gepost op: mei 26, 2004, 12:16:50 pm »
Dan heb je dus ander doel dan GF: Je wilt mensen uit het uitgaansleven weren.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #153 Gepost op: mei 26, 2004, 12:19:33 pm »

quote:

xgnoom schreef op 26 mei 2004 om 12:09:
[...]

Als je een offer vraagt door op zaterdag een dienst aan te bieden dan kies je er mi bewust voor dat niet iedereen zal komen (vanwege gebrek aan tijd, interesse of discipline bijv).
Verder vraag ik me af of het reeel is een extra tijdoffer van jongeren te vragen met doorgaans toch al een overladen agenda.
Ik denk niet dat je hier kan zeggen dat je voor God iets over moet hebben. God vraagt echt niet het onmogelijke van mensen, dat we ons in allerlei kronkels moeten wringen om Hem te dienen. 'Barmhartigheid wil Ik en geen offerande', Mat 9.

Is het  'onmogelijke vragen' dan dat je je barbezoek die avond niet door kan laten gaan?....
Of bedoel je dat niet?

Overladen agenda's vragen misschien eens om het stellen van prioriteiten....

Anders krijg je eventueel dat verhaal van: Nee, ik heb geen tijd, ik heb net een nieuwe akker gekocht...
Ik heb net een vrouw getrouwd.......
etc. etc. zoals in die gelijkenis....... :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #154 Gepost op: mei 26, 2004, 12:22:36 pm »

quote:

xgnoom schreef op 26 mei 2004 om 12:16:
Dan heb je dus ander doel dan GF: Je wilt mensen uit het uitgaansleven weren.

De mensen die met de wereld bezig zijn, laten zien dat God voor elke dag er is en belangrijker is in je leven dan wat anders....
En ik heb in de gaten dat ongelovigen EN gelovigen blijkbaar ook, fanatiek stappen elke week.
Dus: 'Jongeren bij God brengen' vind ik een betere omschrijving van het 'doel'....en dat was toch ook al zo?
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 12:23:15 pm door Priscilla en Aquila »

xgnoom

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #155 Gepost op: mei 26, 2004, 12:27:04 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 mei 2004 om 12:19:
[...]
Is het  'onmogelijke vragen' dan dat je je barbezoek die avond niet door kan laten gaan?....
Of bedoel je dat niet?

Overladen agenda's vragen misschien eens om het stellen van prioriteiten....

Anders krijg je eventueel dat verhaal van: Nee, ik heb geen tijd, ik heb net een nieuwe akker gekocht...
Ik heb net een vrouw getrouwd.......
etc. etc. zoals in die gelijkenis....... :)

Hierin heb je natuurlijk wel gelijk: er is een altijd een excuus te verzinnen, maar de realiteit is dat studie en evt. baan gewoon veel tijd kosten.
Ik bedoelde meer dat je als kerk/GF best zo flexibel kan zijn dat je redelijk past in het tijdsbestedingpatroon van mensen, hoewel je dat ook weer niet hoeft te overdrijven uiteraard.

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 mei 2004 om 12:22:
de gaten dat ongelovigen EN gelovigen blijkbaar ook, fanatiek stappen elke week.
Dus: 'Jongeren bij God brengen' vind ik een betere omschrijving van het 'doel'....en dat was toch ook al zo?
Klopt, maar ik bedoelde dat je wel eigen vertaling aan dat doel geeft.
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 12:27:59 pm door xgnoom »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #156 Gepost op: mei 26, 2004, 12:41:35 pm »

quote:

xgnoom schreef op 26 mei 2004 om 12:27:
[...]

Hierin heb je natuurlijk wel gelijk: er is een altijd een excuus te verzinnen, maar de realiteit is dat studie en evt. baan gewoon veel tijd kosten.
Ik bedoelde meer dat je als kerk/GF best zo flexibel kan zijn dat je redelijk past in het tijdsbestedingpatroon van mensen, hoewel je dat ook weer niet hoeft te overdrijven uiteraard.
Welke jongere waar we hier over spreken heeft een baan of studie op zaterdagavond? Daar ging het natuurlijk hier over.....

En het is dus de vraag of je tijdsbesteding van jongeren zoals 'barbezoek' moet laten bestaan want dat is hun leven...daar zijn ze druk mee...

Moet het niet juist zo zijn dat ze druk zijn met God (op de goede manier en dat niet uitsluitend gekoppeld zien aan de zondag... En zaterdag kunnen we ons wel laveloos drinken als we zondags maar in de kerk zitten....of GF.....

Christen zijn is iets wat moet leven, en dan wel alle dagen van de week......
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 03:54:36 pm door Priscilla en Aquila »

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #157 Gepost op: mei 26, 2004, 01:41:45 pm »

quote:

Misschien is het wel zo dat ze als er op zaterdagavond GF zou zijn, ze niet meer willen stappen. Dan heb je je doel bereikt denk ik.
En je straalt uit dat God niet allen gereserveerd is voor de zondag

Persoonlijk vind ik 'stappen' niet kunnen....bar bezoek en drinken, roken...en waar je dan mee in aanraking komt.......maar misschien vinden jullie dit alweer heel vreemd, zou kunnen  ))

Zou kunnen ja, ik ga best wel eens uit, poolen in het poolcafe, lekker een biertje drinken met vrienden in de kroeg... Ik zie het probleem niet zo... Maar misschien beter om daar een nieuw topic over te starten.

Verder vraag ik me af of jou opmerking over de zaterdagavond in praktijk zo werkt. Allereest betwijfel ik of we iets naar die stappende jongeren zouden uitstralen als wij op zaterdagavond allemaal bij GODfashion zitten en zij allemaal uitgaan... en op zondag alle christelijke jongeren in de kerk... en de niet-christenen thuis.... weinig kans dat je elkaar dan tegen komt en dus iets naar ze kan uitstralen, ik denk juist dat je zo de kloof alleen maar groter maakt.

Wat mij betreft mogen christelijke jongeren best uitgaan. In de kroeg kun je namelijk ook uitstralen dat je christen bent... Ons doel is inderdaad dat jongeren actief zich voor God gaan inzetten, dat het geloof echt leeft voor hen, 24/7!... We willen ze niet een leuke zondag geven, maar ze op die zondag juist ervan bewust maken dat ze door de weeks ook christen zijn... dat dat niet alleen iets van de zondag is... We willen ze prikkelen, stimuleren om dat thuis, op school, op de sportvereniging en in de kroeg uit te stralen... en om op zondag niet-christelijke vrienden mee te nemen naar GODfashion.

Verder is jou oplossing gericht op de christelijke jongeren, en ik denk de niet-christelijke jongeren daar dan de dupe van kunnen worden. Die jongeren hebben niks met geloof... Kun je van hen dan een offer verwachten? Vaak willen ze die niet brengen. En jongeren denken vaak dat christenen niks mogen... met laten merken dat je niet "mag" stappen schrik je ze alleen maar af en bevestig je ze in hun vooroordelen. Daarom denk ik dat je de drempel om naar GODfashion te gaan voor hen zo laag mogelijk moet maken als je wilt dat die jongeren inderdaad komen... en dat willen we graag!
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 01:53:46 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #158 Gepost op: mei 26, 2004, 01:53:10 pm »
Marnix, het wordt me tot nu toe nog steeds niet helemaal duidelijk in hoeverre het bang zijn dat de huidige bezoekers in grote getale afhaken een doorslaggevende rol speelt bij het niet op zaterdagavond willen gaan zitten van GF. Misschien dat je hier nog even op in kunt gaan.

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #159 Gepost op: mei 26, 2004, 02:08:19 pm »
Ik verwacht dat als je GODfashion op zaterdag houdt, het aantal bezoekers behoorlijk hoog blijft. Dat is voor ons geen reden om het te doen. Het probleem is welke bezoekers er komen.... Al ik het even in mag schatten:

Ik denk dat er van de zo'n 2000 bezoekers er zo'n 50-100 niet-gelovigen per keer tussen zitten.... plus een groep randkerkelijke jongeren. Van de groep gelovige jongeren komt denk ik het overgrote deel nog steeds op de viering, ze vinden GODfashion immers supergaaf :) Daarnaast komen er nog wat mensen bij die niet van hun ouders mogen omdat ze mee naar de kerk moeten... Ik gok dat we op een zaterdagviering wel zo'n 1600-1800 mensen in de zaal kunnen krijgen... maar dat het aantal randkerkelijke en niet gelovige jongeren dan veel lager zou zijn.

Ook dit zal ik proberen via een poll op te GODfashion-pagina te gaan onderzoeken.
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 02:08:46 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mart

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #160 Gepost op: mei 26, 2004, 03:31:38 pm »

quote:

Marnix schreef op 26 mei 2004 om 13:41:
Ons doel is inderdaad dat jongeren actief zich voor God gaan inzetten, dat het geloof echt leeft voor hen, 24/7!...
zolang je de (kerk) diensten maar op zondag houdt, want door de weeks hebben we genoeg andere dingen te doen??

xgnoom

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #161 Gepost op: mei 26, 2004, 03:46:35 pm »
Ja. Ik weet niet hoe jouw weekindeling eruit ziet maar ik moet hard werken om mijn brood te verdienen.

Bovendien, waar ligt dan de grens als je zo gaat redeneren?

Sarah

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #162 Gepost op: mei 26, 2004, 03:52:15 pm »

quote:

Marnix schreef op 26 mei 2004 om 14:08:
Ik verwacht dat als je GODfashion op zaterdag houdt, het aantal bezoekers behoorlijk hoog blijft. Dat is voor ons geen reden om het te doen. Het probleem is welke bezoekers er komen.... Al ik het even in mag schatten:

Ik denk dat er van de zo'n 2000 bezoekers er zo'n 50-100 niet-gelovigen per keer tussen zitten.... plus een groep randkerkelijke jongeren. Van de groep gelovige jongeren komt denk ik het overgrote deel nog steeds op de viering, ze vinden GODfashion immers supergaaf :) Daarnaast komen er nog wat mensen bij die niet van hun ouders mogen omdat ze mee naar de kerk moeten... Ik gok dat we op een zaterdagviering wel zo'n 1600-1800 mensen in de zaal kunnen krijgen... maar dat het aantal randkerkelijke en niet gelovige jongeren dan veel lager zou zijn.

Ook dit zal ik proberen via een poll op te GODfashion-pagina te gaan onderzoeken.
maar als de kerk gevestigd is in de stad kunnen ze tijdens het uitgaan binnen lopen en denken van hey deze boodschap is voor mij bedoeld. :D En goh wat gaan die gelovigen met liefde met elkaar om. Het to van het uitgaansleven in de kroegen of discotheken.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #163 Gepost op: mei 26, 2004, 03:54:46 pm »
Mart, lees mijn reaktie nog een keer want aan je opmerking te zien heb je het niet goed gelezen. Ons doel is christenen te prikkelen en te stimuleren 24/7 actief te zijn als christen.... Als we dat alleen maar willen zou het ook op zaterdag kunnen.... Maar we willen ook voor niet-christelijke en randkerkelijke jongeren de drempel om te komen zo laag mogelijk hebben. En daarom is de viering op zondag, niet zodat we door de week lekker druk kunnen zijn met andere dingen omdat we dan geen tijd voor God zouden hebben.

Bedankt voor je liefdevolle reaktie.
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 04:06:25 pm door Marnix »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #164 Gepost op: mei 26, 2004, 04:00:55 pm »

quote:

Aan de ene kant hoef je niet bang te zijn dat je de goede mensen niet meer zou bereiken....als God wil dat deze en die ongelovige bereikt wordt, heeft Hij niet perse daar de zondagavond voor nodig...
God kan het ook zo regelen dat die mensen op zaterdagavond komen...en misschien nog wel weer andere toevallig passerende jongeren die aan het 'stappen' zijn, en even een kijkje komen nemen.....

Dat is gelukkig niet van ons afhankelijk :)

Sarah

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #165 Gepost op: mei 26, 2004, 04:01:48 pm »

quote:

Marnix schreef op 26 mei 2004 om 15:54:
Lees mijn reaktie nog een keer want aan je opmerking te zien heb je het niet goed gelezen. Ons doel is christenen te prikkelen en te stimuleren 24/7 actief te zijn als christen.... Als we dat alleen maar willen zou het ook op zaterdag kunnen.... Maar we willen ook voor niet-christelijke en randkerkelijke jongeren de drempel om te komen zo laag mogelijk hebben. En daarom is de viering op zondag, niet zodat we door de week lekker druk kunnen zijn met andere dingen omdat we dan geen tijd voor God zouden hebben.

Bedankt voor je liefdevolle reaktie.

*bliep*

(vergissing)
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 04:06:30 pm door Sarah »

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #166 Gepost op: mei 26, 2004, 04:04:57 pm »

quote:

Aan de ene kant hoef je niet bang te zijn dat je de goede mensen niet meer zou bereiken....als God wil dat deze en die ongelovige bereikt wordt, heeft Hij niet perse daar de zondagavond voor nodig...
God kan het ook zo regelen dat die mensen op zaterdagavond komen...en misschien nog wel weer andere toevallig passerende jongeren die aan het 'stappen' zijn, en even een kijkje komen nemen.....

Dat is gelukkig niet van ons afhankelijk

Tja God wil volgens mij juist mensen gebruiken.. dus moeten we daar ook goed mee om gaan, en goed nadenken... Ik kan op allerlei manieren gaan werken... maar hoe ik het doe heeft denk ik wel invloed op het resultaat.... Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen: God regelt het allemaal wel... Dan werp je zelf barricades voor mensen op en zeg je tegen God: Ruimt U ze maar op...

God geeft de groei.... Maar wij krijgen de opdracht te zaaien en te gieten... Kijk naar Paulus, die pakte het preken ook heel tactisch aan, zodat veel mensen het zouden horen, en die het horen ook aangesproken werden.
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 04:14:11 pm door Marnix »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #167 Gepost op: mei 26, 2004, 04:31:48 pm »

quote:

Marnix schreef op 26 mei 2004 om 13:41:
[...]

Zou kunnen ja, ik ga best wel eens uit, poolen in het poolcafe, lekker een biertje drinken met vrienden in de kroeg... Ik zie het probleem niet zo... Maar misschien beter om daar een nieuw topic over te starten.

Verder vraag ik me af of jou opmerking over de zaterdagavond in praktijk zo werkt. Allereest betwijfel ik of we iets naar die stappende jongeren zouden uitstralen als wij op zaterdagavond allemaal bij GODfashion zitten en zij allemaal uitgaan... en op zondag alle christelijke jongeren in de kerk... en de niet-christenen thuis.... weinig kans dat je elkaar dan tegen komt en dus iets naar ze kan uitstralen, ik denk juist dat je zo de kloof alleen maar groter maakt.

Wat mij betreft mogen christelijke jongeren best uitgaan. In de kroeg kun je namelijk ook uitstralen dat je christen bent... Ons doel is inderdaad dat jongeren actief zich voor God gaan inzetten, dat het geloof echt leeft voor hen, 24/7!... We willen ze niet een leuke zondag geven, maar ze op die zondag juist ervan bewust maken dat ze door de weeks ook christen zijn... dat dat niet alleen iets van de zondag is... We willen ze prikkelen, stimuleren om dat thuis, op school, op de sportvereniging en in de kroeg uit te stralen... en om op zondag niet-christelijke vrienden mee te nemen naar GODfashion.
Ik zeg dus ook dat ik stappen persoonlijk' niet vind kunnen. :)
We zijn niet meer onder de wet, dus het heeft geen zin om dingen te gaan verbieden...
Voor mij persoonlijk is het echter een onverenigbaar iets. Ik WIL het niet...dat is waar het om draait.
Maar misschien moet je 'stappen' dan even specificeren.....want daar kun je natuurlijk verschillende dingen onder verstaan.......ik zag dat daar een ander topic voor is geopend.

quote:

Verder is jou oplossing gericht op de christelijke jongeren, en ik denk de niet-christelijke jongeren daar dan de dupe van kunnen worden. Die jongeren hebben niks met geloof... Kun je van hen dan een offer verwachten? Vaak willen ze die niet brengen. En jongeren denken vaak dat christenen niks mogen... met laten merken dat je niet "mag" stappen schrik je ze alleen maar af en bevestig je ze in hun vooroordelen. Daarom denk ik dat je de drempel om naar GODfashion te gaan voor hen zo laag mogelijk moet maken als je wilt dat die jongeren inderdaad komen... en dat willen we graag!
Ik heb mij niet specifiek gericht op christelijke jongeren.
Maar dan moet je misschien even m'n vorige post erbij lezen...
Ongelovigen kun je ook op zaterdag bereiken, zeker als je locatie in de buurt van het centrum zit.... En als je niet zo'n grote zaal kan krijgen zou je de opzet kunnen veranderen...kleinschaliger en dan in het centrum....bijvoorbeeld :)

Lees even wat ik over mogen/niet mogen zeg....
Denk je nu echt dat ik ga zeggen: Wat leuk dat iedereen is gekomen en denk erom dat je volgende week niet meer in dekroeg zit, want dat mag niet :? :? :D

Dit was wat ik voor MIJZELF zo vindt.... Het moet een niet meer WILLEN worden.... Als het een verbod wordt bereik je juist het tegenovergestelde....

Het is zoals Wilhelmina het ook wel benadert: Je moet laten zien dat het met God een geweldig leven is, zodat de jongeren de zin verliezen om in de kroeg te hangen etc.
En dat vind ik toch ook een andere benadering dan ervan uit te gaan dat het normaal is dat je dit doet op zaterdagavond...
Dat je dat nog WILT: hangen in de kroeg, drinken en daarmee al je geld erdoor jagen....leuke meiden/jongens versieren.....

Maar ik wil me nergens in mengen hoor.... :)

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #168 Gepost op: mei 26, 2004, 07:28:35 pm »

quote:

Ik zeg dus ook dat ik stappen persoonlijk' niet vind kunnen.
We zijn niet meer onder de wet, dus het heeft geen zin om dingen te gaan verbieden...
Voor mij persoonlijk is het echter een onverenigbaar iets. Ik WIL het niet...dat is waar het om draait.
Maar misschien moet je 'stappen' dan even specificeren.....want daar kun je natuurlijk verschillende dingen onder verstaan.......ik zag dat daar een ander topic voor is geopend.
Zie ander topic. Ik hoop van jou persoonlijke mening wat de kunnen leren :)

quote:

Ik heb mij niet specifiek gericht op christelijke jongeren.
Maar dan moet je misschien even m'n vorige post erbij lezen...
Ongelovigen kun je ook op zaterdag bereiken, zeker als je locatie in de buurt van het centrum zit.... En als je niet zo'n grote zaal kan krijgen zou je de opzet kunnen veranderen...kleinschaliger en dan in het centrum....bijvoorbeeld

Tja... hele aanpak wijzigen lijkt me wat teveel van het goede, vooral idd gezien het zaal-probleem :) We kunnen niet kleinschaliger worden... want iedereen komt er toch op af... De mensen passen nou al nauwelijks in de zaal.

Bovendien vind ik de aanpak goed... en de de dag van viering daarbij logisch.

Denk je nu echt dat ik ga zeggen: Wat leuk dat iedereen is gekomen en denk erom dat je volgende week niet meer in dekroeg zit, want dat mag niet  

quote:

Dit was wat ik voor MIJZELF zo vindt.... Het moet een niet meer WILLEN worden.... Als het een verbod wordt bereik je juist het tegenovergestelde....

Klopt, maar hoe bereik je dat dat een willen wordt... Of om het even wat breder te maken, hoe bereik je dat jongeren kiezen voor God te leven?  (ik bedoel nu niet gelovige jongeren)... daar kan GODfashion misschien wel bij helpen... maar dan moet je wel zorgen dat ze eerst komen :)

quote:

Het is zoals Wilhelmina het ook wel benadert: Je moet laten zien dat het met God een geweldig leven is, zodat de jongeren de zin verliezen om in de kroeg te hangen etc.
En dat vind ik toch ook een andere benadering dan ervan uit te gaan dat het normaal is dat je dit doet op zaterdagavond...
Dat je dat nog WILT: hangen in de kroeg, drinken en daarmee al je geld erdoor jagen....leuke meiden/jongens versieren.....

Maar ik wil me nergens in mengen hoor....

Heb je gelijk in, dat kun je christelijke jongeren ook op zaterdag bijbrengen... maar de niet-christelijke jongeren niet (als ze niet komen)... en dan moet je toch een keuze gaan maken... Op zondag kan het beiden, daarom kiezen we daarvoor. En ehm... ik vind leven met God ook geweldig maar hang nog best wel es in de kroeg rond! Ik vind het gezellig, ik kan er goed praten met mensen, een lekker biertje drinken:D Maar ja dat we daar verschillend over dachten wisten we al wel he :)

Leuk dat je met ons meedenkt en met opbouwende kritiek komt!

Tja... en wat dat leuke meiden versieren betreft... stom om daarvoor naar de kroeg te gaan....  Bij GODfashion lopen een heleboel leuke meiden rond :D:D:D ;)
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 07:37:04 pm door Marnix »

Peter

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #169 Gepost op: mei 26, 2004, 09:25:55 pm »

quote:

Ik denk dat er van de zo'n 2000 bezoekers er zo'n 50-100 niet-gelovigen per keer tussen zitten.... plus een groep randkerkelijke jongeren. (...) Ik gok dat we op een zaterdagviering wel zo'n 1600-1800 mensen in de zaal kunnen krijgen... maar dat het aantal randkerkelijke en niet gelovige jongeren dan veel lager zou zijn.
Zijn hier eigenlijk cijfers van bekend, Marnix? Dus hoeveel niet-gelovigen er komen? En hoeveel of er daarvan weer terug komen? Hoeveel contacten heeft het pastoraat-team?

Sarah

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #170 Gepost op: mei 26, 2004, 10:26:12 pm »
Wat maakt het uit... voor critici? Als ze niet komen, bewijs dat het geen succes is, en als ze wel komen, komt het misschien doordat het te laagdrempelig is :D (zegt men)

Peter

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #171 Gepost op: mei 26, 2004, 10:43:37 pm »
Nou ga je toch wat te kort door de bocht, vind ik. Het is echt een serieze vraag van mij, hoor!

Blijkbaar is de enige reden voor de zondag dat er anders on- en randgelovigen wegblijven. Dan ben ik toch benieuwd: is dat werkelijk zo? Waarop baseer je die schattingen?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #172 Gepost op: mei 27, 2004, 09:25:03 am »

quote:

Marnix schreef op 26 mei 2004 om 19:28:

Denk je nu echt dat ik ga zeggen: Wat leuk dat iedereen is gekomen en denk erom dat je volgende week niet meer in dekroeg zit, want dat mag niet

Ik bedoelde wat ik daar al over had gezegd...... edit er wel even tussen zo meteen ,:
Dit dus: Ik zeg dus ook dat ik stappen 'persoonlijk' niet vind kunnen.
Voor mij persoonlijk is het echter een onverenigbaar iets. Ik WIL het niet...dat is waar het om draait. En verder lees je maar in het uitaans topic wat ik er van zeg :)

quote:

Heb je gelijk in, dat kun je christelijke jongeren ook op zaterdag bijbrengen... maar de niet-christelijke jongeren niet (als ze niet komen)... en dan moet je toch een keuze gaan maken... Op zondag kan het beiden, daarom kiezen we daarvoor. En ehm... ik vind leven met God ook geweldig maar hang nog best wel es in de kroeg rond! Ik vind het gezellig, ik kan er goed praten met mensen, een lekker biertje drinken:D Maar ja dat we daar verschillend over dachten wisten we al wel he :)

War was nu oorspronkelijk de doelgroep? De niet christelijke jongeren kunnen ook op zaterdag, maar moeten dan een keus gaan maken... En als ik naar de 'christelijke' jeugd kijk, vind ik het misschien wel heel GOED dat ze een keus moeten maken op zaterdagavond...
Als je het dan al niet kan, wat zegt een keus op zondag dan....dan is het omdat we toch niets anders hebben. (Er zijn gewoon verschillende scenario's denkbaar :) )

quote:

Tja... en wat dat leuke meiden versieren betreft... stom om daarvoor naar de kroeg te gaan....  Bij GODfashion lopen een heleboel leuke meiden rond :D:D:D ;)
En je hebt ook nog eens een positief meisje te pakken....... (Of toevallig een van de ongelovige...? Die denkt dan: gaat dat hier ook al zo? ;) )
Maar......Ik denk toch niet dat dat bij jullie opzet hoort..... :)
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 09:40:23 am door Priscilla en Aquila »

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #173 Gepost op: mei 27, 2004, 10:45:28 am »

quote:

Zijn hier eigenlijk cijfers van bekend, Marnix? Dus hoeveel niet-gelovigen er komen? En hoeveel of er daarvan weer terug komen? Hoeveel contacten heeft het pastoraat-team?

Het pastoraat-team krijgt het steeds drukken. Wat betreft de eigenlijke cijfers, afgelopen zondag hebben we een enquete gehouden... Ik ben nog even in afwachting van de resultaten. Dat zijn de niet-gelovigen, het aantal randkerkelijke jongeren, jongeren die niets met hun geloof doen, voor wie het niet leeft is alleen op die manier niet te achterhalen denk ik, omdat die mensen op zo'n enquete de vraag of ze geloven waarschijnlijk wel met ja beantwoorden.

Dat er minder randkerkelijke en ongelovige jongeren op zaterdag zouden komen kan ik niet hard maken. Hooguit zou je de resultaten van GODfashion met een jeugdkerk die op zaterdag viering heeft kunnen vergelijken. Mijn schattingen basseer ik op vermoedens... en ook wel erop dat ik me sterk afvraag of ik 2 jaar geleden wel mee naar een jeugdkerk zou zijn gegaan als het op een zaterdagavond was.

quote:

War was nu oorspronkelijk de doelgroep? De niet christelijke jongeren kunnen ook op zaterdag, maar moeten dan een keus gaan maken... En als ik naar de 'christelijke' jeugd kijk, vind ik het misschien wel heel GOED dat ze een keus moeten maken op zaterdagavond...
Als je het dan al niet kan, wat zegt een keus op zondag dan....dan is het omdat we toch niets anders hebben. (Er zijn gewoon verschillende scenario's denkbaar  )

Klopt. Wat de doelgroep betreft... oorspronkelijk waren dat christelijke jongeren... en randkerkelijke jongeren... Maar de niet-gelovigen zijn er als doelgroep bijgekomen. En inderdaad, voor christenen zou het goed zijn om een keus te moeten maken.. Maar niet-gelovigen en randkerkelijken maken die keus denk ik snel verkeerd, want geloof is voor hen niet zo belangrijk en andere dingen wel. Daarom vind ik dat je juist van hen niet kunt verwachten dat ze de goede keuze maken (en anders is het jammer voor ze).. En wat die christenen betreft, die worden bij ons wel gemotiveerd om een keuzes te maken, op de viering zelf, maar door de week, oko op zaterdagavond :) Een heleboel mensen zijn dat al gaan doen... en de mensen die dat niet doen willen we juist bij GODfashion brengen om het hen te leren!

quote:

En je hebt ook nog eens een positief meisje te pakken....... (Of toevallig een van de ongelovige...? Die denkt dan: gaat dat hier ook al zo?  )
Maar......Ik denk toch niet dat dat bij jullie opzet hoort.....

Ja das een nieuw evangelisatieproject bij ons... iedereen moet een niet-gelovige aan de haak slaan.... ALs ze dan echt van je houden willen ze ook wel mee naar GODfashion... En dan ze bekeren... wie het eerst iemand heeft bekeerd krijgt een leuke prijs :) Oh en daarna mag je het natuurlijk weer uit maken....

Hahaha :) Het doel heilig de middelen :P

Ok genoeg zinloos geblaat :D
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2004, 10:57:36 am door Marnix »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #174 Gepost op: mei 27, 2004, 10:55:56 am »

quote:

Marnix schreef op 27 mei 2004 om 10:45:
[...]het aantal randkerkelijke jongeren, jongeren die niets met hun geloof doen, voor wie het niet leeft is alleen op die manier niet te achterhalen denk ik, omdat die mensen op zo'n enquete de vraag of ze geloven waarschijnlijk wel met ja beantwoorden.

Als je nu eens de vraag stelt of ze een persoonlijke relatie met God hebben? Of de vraag of ze het idee hebben dat hun geloof 'levend' is?

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #175 Gepost op: mei 27, 2004, 10:59:27 am »
Dat is wel een goeie voor de volgende keer, bedankt voor de tip! Vraag is wel in hoeverre er dan altijd een kloppend antwoord komt te staan.... want wat je niet kent mis je vaak ook niet... Je kunt ook aangeven dat je relatie met God prima is... want je bidt toch elke avond braaf, en voor en na het lezen ook.... :)

Peter

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #176 Gepost op: mei 27, 2004, 12:15:18 pm »

quote:

Marnix schreef op 27 mei 2004 om 10:59:
Dat is wel een goeie voor de volgende keer, bedankt voor de tip! Vraag is wel in hoeverre er dan altijd een kloppend antwoord komt te staan.... want wat je niet kent mis je vaak ook niet... Je kunt ook aangeven dat je relatie met God prima is... want je bidt toch elke avond braaf, en voor en na het lezen ook.... :)

Ik zou zo ver niet gaan. Voor je 't weet moet je van iedereen een compleet getuigenis krijgen en in een uitgebreid gesprek de 'nieren proeven' of ze wel een ware gelovige zijn.

Vraag gewoon of ze wel of niet lid zijn van een kerk. OK, dat zegt niet alles over hun geloof en ik snap ook wel dat het 'lid worden van een kerk' geen doel op zich is. Maar het is in elk geval makkelijk meetbaar en je krijgt een redelijke indruk van je doelgroep.

Marnix

• Bekijk profiel
God Fashion deel II
« Reactie #177 Gepost op: mei 27, 2004, 12:18:40 pm »
Dat hebben we afgelopen zondag gevraagd, ik ben benieuwd naar de resultaten.