Auteur Topic: Bestaat er een hel?  (gelezen 12512 keer)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #100 Gepost op: juli 09, 2004, 02:39:52 pm »
Ik heb het wel gezien en stop er weer mee, totaal niet constructief om verder te lezen. Nog even refoweb bekijken en dan weer nuttigere dingen, dan deze verdichtsels lezen, doen.
Pinkeltjefan

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #101 Gepost op: juli 09, 2004, 02:45:13 pm »
Hier kun je geluiden uit de hel horen: http://www.nowsthetime.org/sounds.html

In mp3 formaat :D

't lijkt me meer een druk zwembad :/
Het zou ook een compositie van Stockhausen kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2004, 02:46:59 pm door Pulpeet »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #102 Gepost op: juli 09, 2004, 02:45:54 pm »
bijbels gezien klopt het trouwens niet, want in het verhaal van de rijke man en lazarus, konden zij met elkaar praten, er zat alleen een grote kloof tussen.

Of zit de hemel ook al in het binnenste van de aarde? :?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #103 Gepost op: juli 09, 2004, 02:48:09 pm »
volgens 1 van de hoofdstukken waren de cellen van de hel vroeger in het paradijs.... :?

verder moet ik zeggen dat de reacties op refoweb me alleszins meevallen :)
Pinkeltjefan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #104 Gepost op: juli 09, 2004, 07:33:29 pm »
Als je uit de hemel zou komen om te vertellen dat het allemaal echt is, zoals de rijke man vroeg of het nog aan zijn familie verteld mocht worden, zegt Jezus: Zij hebben Mozes en de profeten. Zij zullen niet luisteren als je het ging vertellen.

Luc. 16
27 Doch hij zeide: Dan vraag ik u, vader, dat gij hem naar het huis van mijn vader zendt, want ik heb vijf broeders. 28 Laat hij hen dan ernstig waarschuwen, dat ook zij niet in deze plaats der pijniging komen. 29 Maar Abraham zeide: Zij hebben Mozes en de profeten, naar hen moeten zij luisteren. 30 Doch hij zeide: Neen, vader Abraham, maar indien iemand van de doden tot hen komt, zullen zij zich bekeren. 31 Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren, zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen.

Dat betekent: De bijbel moet genoeg zijn. En dit is een extra openbaring - (dus) niet van de Heer vind ik. Dit soort aanvullingen geeft Hij niet.
Wij 'voegen toe' aan de plagen die in Openbaring geschreven zijn, door deze foto's en verhalen...
En dat is verboden, dan zal God je ook toevoegen de plagen die er beschreven zijn....

Op. 22
8 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn;
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #105 Gepost op: juli 09, 2004, 07:34:37 pm »
Ik heb een keer eerder zo'n soort verhaal gelezen, waarvan later werd verteld dat hewt allemaal 'nep' was. Ook de geluiden uit de hel etc.
Ik heb meer het idee dat iemand zo in de picture wil komen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #106 Gepost op: juli 09, 2004, 07:51:40 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 09 juli 2004 om 19:33:
Als je uit de hemel zou komen om te vertellen dat het allemaal echt is, zoals de rijke man vroeg of het nog aan zijn familie verteld mocht worden, zegt Jezus: Zij hebben Mozes en de profeten. Zij zullen niet luisteren als je het ging vertellen.

Het vreemde is dat dit óók in dit verhaal voorkomt:

Jezus zei: "Zij hebben predikers, leraars, oudsten die allen het Evangelie bedienen. Die vertellen het hun. Zij kunnen ook profijt trekken van de moderne communicatiesystemen, ook zijn er vele andere mogelijkheden om van Mij te leren. Ik heb arbeiders naar hen gezonden opdat zij zullen geloven en gered worden. Als zij niet willen geloven wanneer zij het Evangelie horen, dan zullen zij zich ook niet laten overreden door iemand die uit de dood verrezen is".

Maar wel door Mary K. Baxter? Dan kan er nog beter iemand echt uit de dood opstaan...

En over die geluiden uit de hel... beetje erg vreemd dat we demonen niet kunnen zien horen aanraken proeven, de 'poorten naar de hel' ook niet, maar we kunnen wél de hel horen.  :?

En het is idd net een badzaal.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Iris

• Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #107 Gepost op: juli 09, 2004, 08:20:22 pm »
De hel is "a state of mind".
Mensen die niet weten dat God bestaat leven hier op aarde al in de "hel".
En die hel gaat na dit leven gewoon door, zij het niet meer in menselijke vorm.
Maar ieder mens, nu, en na dit leven, kan ieder moment alsnog de keuze maken voor het licht, oftewel God.
God is eeuwig immers.

De hel zit dus in ons.
Maar wanneer je het licht (God) daarop laat schijnen, verdwijnt de hel.

Dat is mijn bescheiden mening.  :)

Iris

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #108 Gepost op: juli 10, 2004, 01:08:03 pm »

quote:

Iris schreef op 09 juli 2004 om 20:20:
De hel is "a state of mind".
Mensen die niet weten dat God bestaat leven hier op aarde al in de "hel".
En die hel gaat na dit leven gewoon door, zij het niet meer in menselijke vorm.

Ik weet niet wat of hoe de hel is, maar dit klinkt niet heel onlogisch  :)

quote:

Maar ieder mens, nu, en na dit leven, kan ieder moment alsnog de keuze maken voor het licht, oftewel God.
God is eeuwig immers.

Maar wij niet, wij zijn sterfelijk  :)
Ik geloof dat wanneer je in de hel bent, één van de aspecten juist is dat je de mogelijkheid om voor je zelf het goede te kiezen voor altijd kwijt bent. Daarom is de hel eeuwig. Hij zit als het ware "van binnenuit" op slot.
Bombus terrestris Reginae

Iris

• Bekijk profiel
Bestaat er een hel?
« Reactie #109 Gepost op: juli 10, 2004, 07:48:43 pm »
Dan zijn we het eens dat we het over dat laatste oneens zijn.  :)   ;)

Iris