Dus je laat nu ook Jezus links liggen?
en over de hel ja in het oude testament zal er echt wel over staan, mischien niet op de manier als hel maar wel en ja ik ben nu net even aan het zoeken en david kan er ook wat van:
Psa 9:17 (9:18) De goddelozen zullen terugkeren, naar de hel toe, alle godvergetende heidenen.
Psa 16:10 Want Gij zult mijn ziel in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten, dat Uw Heilige de verderving zie.
Psa 18:5 (18:6) Banden der hel omringden mij, strikken des doods bejegenden mij.
Psa 116:3 De banden des doods hadden mij omvangen, en de angsten der hel hadden mij getroffen; ik vond benauwdheid en droefenis.
Psa 139:8 Zo ik opvoer ten hemel, Gij zijt daar; of bedde ik mij in de hel, zie, Gij zijt daar.
ok David had niet duidelijkheid wat de hel precies was maar toch had hij het erover dat hij er niet graag wou zijn en dichtbij God wou leven.
Maar nu kunnen we nog naar Jesaja waar genoeg over de hel staat en nog meer bijbelboeken zoals bv Job, Prediker, Ezechiel, Amos, etc
duidelijke tekst in Jesaja waar over de hel wordt gesproken en het teneergaan (er staan er meer in Jesaja

) Isa 14:15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
Maar leg toch eens uit hoe het zo komt dat het duidelijk staat in het OT over de hel dat je toch niet kijkt naar het NT want deze horen bij elkaar kijk maar naar de verwijzingen in Openbaringen naar Daniel toe dat zijn er genoeg en in nog veel meer bijbelboeken zitten grote linken naar het NT... Maar ja de Joden doen ook zonder NT maar ook zonder Jezus zou je dat ook willen op de wet leven?