Auteur Topic: wat moet ik doen?  (gelezen 866 keer)

nishu

• ik hou van donuts
    • Bekijk profiel
wat moet ik doen?
« Gepost op: september 10, 2004, 11:37:15 pm »
ik zit hier met iets

ik ging in de zomervakantie naar suriname en ging zo een beetje met mijn familie overal rondhangen en de meeste is christelijk en mijn nicht vertelde mij een avond allemaal goeie dingen over het christendom  want ik ben hindoestaan maar nu niet meer dus ik dacht ik ga ook christen worden en toen was mijn hele leven opeens veranderd want normaal vloekte ik de hele dag maaropeens niet meer en ik denk meer aan goeie dingen dan aan slechte dingen dus ik was blij maarrrr dar ene ding zit ik er toch mee mijn ouders zijn hindoestaan en mijn pa heeft de pest aan christenen hij haat ze zo een beetje dus hoe moet ik het dan tegen mijn ouders vertellen? ik ben bang iut het huis geschopt te worden en ze nooit meer te zien......
hebben jullie advies voor me???????
peace is not a way the way is peace

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
wat moet ik doen?
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2004, 11:11:01 am »
Zeg het gewoon. Laat weten dat je blijdschap kent en onderschat nooit wat de kracht van het geloof kan doen.
Misschien heeft je vader een hekel aan Britten, maar dat is een ander verhaal.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
wat moet ik doen?
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2004, 11:45:03 am »
Eerst: welkom Nishu!
Dapper om zo'n beslissing te nemen, terwijl je weet dat je naaste familie het niet kan waarderen.

Hoe moet het nu verder? Volgens mij is het goed om eerlijk te zijn. Dus: als men je er naar vraagt, kom dan eerlijk uit voor je geloof in Jezus (een schietgebedje richting Heilige Geest kan dan geen kwaad).
In de bijbel zegt Jezus het een en ander over het volgen van Hem, ten koste van familie. Dat zijn geen leuke stukken, het roept een grimmige sfeer op. Maar Hij ziet wat je overkomt, en weet dat Hij ook geleden heeft.
Mattheus 19:29

quote:

En een ieder, die huizen of broeders of zusters of vader of moeder of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn naam, zal vele malen meer terugontvangen en het eeuwige leven erven.
Andere teksten: Mattheus 10:1-40, Marcus 10:29.

quote:

...  maakt u dan niet bezorgd, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in die ure gegeven worden wat gij spreken moet; 20 want gij zijt het niet, die spreekt, doch het is de Geest uws Vaders, die in u spreekt.
Je mag hulp verwachten! Dat betekent vast niet dat alles huppakee goed komt. Maar vertrouw er op dat, ondanks moeilijkheden nu, het uiteindelijk allemaal goed komt.

Ik zal voor je bidden.

Ps: ik heb wat vollediger geantwoord in je vorige topic
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
wat moet ik doen?
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2004, 11:48:47 am »
Ik neem aan dat je vader van je houdt. Ik neem ook aan dat hij graag wil dat jij gelukkig wordt. Mijn vader was ook niet blij met mijn keuze (heeft ook een hekel aan christenen).

Mijn ervaring is dat mijn vader een hekel had aan een stereotypering, dus aan het typetje christen (de Jehova-getuige, en van die zweverige hallelujahtypes die zelf nooit geleerd hebben na te denken, dus er eigenlijk ingeluisd worden). Hij merkt nu dat ik hoewel ik christen ben geworden niet zo'n christen ben geworden. Ik ben gewoon nog mezelf, alleen dan wel een christen. Dus ik laat wel bepaalde dingen.

Als jou vader merkt dat jij er gelukkiger door wordt, prettiger bent in de omgang, dan denk ik dat hij minder anti-christelijk wordt. En natuurlijk kun je daar ook voor bidden. Ik bid voor jullie :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)