Eerst: welkom Nishu!
Dapper om zo'n beslissing te nemen, terwijl je weet dat je naaste familie het niet kan waarderen.
Hoe moet het nu verder? Volgens mij is het goed om eerlijk te zijn. Dus: als men je er naar vraagt, kom dan eerlijk uit voor je geloof in Jezus (een schietgebedje richting Heilige Geest kan dan geen kwaad).
In de bijbel zegt Jezus het een en ander over het volgen van Hem, ten koste van familie. Dat zijn geen leuke stukken, het roept een grimmige sfeer op. Maar Hij ziet wat je overkomt, en weet dat Hij ook geleden heeft.
Mattheus 19:29
quote:
En een ieder, die huizen of broeders of zusters of vader of moeder of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn naam, zal vele malen meer terugontvangen en het eeuwige leven erven.
Andere teksten: Mattheus 10:1-40, Marcus 10:29.
quote:
... maakt u dan niet bezorgd, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in die ure gegeven worden wat gij spreken moet; 20 want gij zijt het niet, die spreekt, doch het is de Geest uws Vaders, die in u spreekt.
Je mag hulp verwachten! Dat betekent vast niet dat alles huppakee goed komt. Maar vertrouw er op dat, ondanks moeilijkheden nu, het uiteindelijk allemaal goed komt.
Ik zal voor je bidden.
Ps: ik heb wat vollediger geantwoord in je
vorige topic