Een gemeente is een plaats waar o.a. gemeenschap wordt beoefend. Waar je je geborgen weet, je thuis. Waar je opgebouwd word en geestelijk kan groeien.
Wanneer dat gewoon niet meer gaat, hetgeen ook best aan jezelf kan liggen, Hoef je echt niet ten koste van alles te blijven.
Het is soms beter om te gaan om de liefde te behouden en verder te kunnen groeien.(Marnix schreef hier ook al over)
Ouders vragen hun kinderen soms om op kamers te gaan omdat de thuissituatie niet meer te verdragen is. Vaak zie je daarna de onderlinge verhoudingen verbeteren.
Eènheid heeft niets met hetzelfde kerklidmaatschap te maken, of je in hetzelfde "huis" woont.
Ik denk dat de oproep tot èènheid juist bedoeld is om elkaar, ondangs de verschillen, bij het kruis te vinden en de verschillen te relatieveren.
Samen schouder aan schouder te werken op Gods akker. Dat is èènheid
God wil in heel je leven betrokken zijn, Jane, ook wanneer je verlangt om naar een andere kerk te gaan.
Wat voor zegen wil je van Hem verwachten, wanneer je gaat omdat "Ik het daar leuker vind"
Je zegt dat de Here Jezus, ondanks alles, trouw naar de synagoge ging.
Ging Hij naar de gereformeerde of de evangelische synagoge

?
Ging Hij altijd naar dezelfde of shopte Hij ook wel eens een keer???
Hoe deed Hij dat wanneer Hij rond trok door het land? Had Hij dan een reisattest bij zich???
Je vergelijking met de situatie toen verhoudt zich als appels en bananen (niet eens peren)
Je kunt er niets mee
Wat er bij ons gebeurt als een kind komt te sterven: Ik denk dat deze kinderen naar een baptistenhemel gaan maar dat weet ik niet zeker.
Wat denk jezelf. Zou God verschil zien?
Ik hoor regelmatig zeggen dat de hemel niet voor baptiesten is, en niet voor gereformeerden; katholieken enz.
De hemel is voor de volgelingen van Jezus, Zij die God van harte willen dienen.
gr.