Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord  (gelezen 13873 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #150 Gepost op: november 06, 2004, 11:06:12 am »

quote:

lonneke schreef op 04 november 2004 om 17:02:
[...]

Nee, ik twijfelde ook behoorlijk om het er neer te zetten omdat ik zulke uitspraken niet voor herhaling vatbaar vindt maar het onderstreept gewoon hoe vunzig hij was. Wat mij aansprak in Theo van Gogh was zijn openheid, je niets aantrekken van een ander, gewoon doen wat je wilt. Tegelijk denk ik dat je hier ook in door kunt slaan. Ik had hem meer gewaardeerd als hij ook iets van integriteit had laten zien. Als je het mij vraagt was hij op en top een vrijdenker en die zijn meestal atheistisch.

beetje hypochrtiet om wel de uitspraak hier te plaatsen, en dan te melden dat Theo een vunzige uitspraak deed. Als je het hele verhaal kent dan kun je zien dat deze uitspraak zeker terecht gerplaats is. Maar goed als we alleen maar quoten.
Het is toch intriest dat een persoon als Wallage telkens moet refereren aan het gebeuren in de 2de wereldoorlog om zijn uitspraken en vooral zijn daden te rechtvaardigen. Dan vind ik dat van Gogh nog vrij mild is geweest in zijn uitspraak.
Dan vind ik het ook triest dat men hier van Gogh verketterd om deze uitspraak, terwijl hij hiervoor alle lof verdient in belang van de samenleving vanuit zijn nihilistische visie.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #151 Gepost op: november 06, 2004, 11:08:48 am »
Gelukkig hebben we tegenwoordig een overheid die dit soort dingen publiceert, bij een PvdA kanbinet zouden we dit niet te zien hebben gehad. Nu hebben ze de mensen zoals Wouter Bos mooi met de kloten voor het blok gezet.
We mogen hierbij blij zijn dat bush nog 4 jaar is verkozen in het witte huis.

Voor de rest vind ik dat Nederland even buiten de EU gezet moet worden, tot men aan de eisen voldoet om een volwaardig lid te mogen zijn.
Liefde is vreemd

bart1984

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #152 Gepost op: november 06, 2004, 01:20:48 pm »
Moet je dit mp3'tje eens luisteren. Laatste interview met theo van gogh.

http://www.kicken.com/audio/vangogh.mp3

Does

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #153 Gepost op: november 06, 2004, 02:13:31 pm »
Tja aan de oproep van imam.nl om Theo een schrijfverbod op te leggen is iig voldoen... :/
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #154 Gepost op: november 07, 2004, 10:15:51 pm »
Theo van Gogh
'k geloof niet dat ik hem moch
Maar de Marokkaan die op hem schoot
Mag van mij de rest van z'n leven op water en brood

;)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #155 Gepost op: november 08, 2004, 07:21:03 am »
Pleun ook al in de sinterklaasstemming zie ik.. :P
Live vanuit de luie stoel

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #156 Gepost op: november 08, 2004, 09:44:32 am »

quote:

Bumblebee schreef op 02 november 2004 om 10:47:
Theo van Gogh is vermoord!
Hoorde het net van een collega.
Ik kan (nog) geen details op Internet vinden, vermoedelijk hebben ze de dader al wel.

Zou het iets met de Hirsi Ali film te maken hebben of zo? Eén of andere extremist?
gevolg van een religie

Zijnkind

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #157 Gepost op: november 08, 2004, 10:14:32 am »

quote:

Zoals bijna alles in de wereld :). Ik zou het formuleren als: gevolg van misbruik van een religie.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #158 Gepost op: november 08, 2004, 10:55:37 am »
Als je kunt zeggen dat het misbruik is, moet er een manier zijn om te bepalen of het misbruik is of niet. Dan staat er dus iets boven de religies dat bepaalt wat wel en niet kan. En dat zou dan eigenlijk zelf niet religieus bepaald moeten zijn.

Wat is dat dan? Welke ideologie kan die pretentie hebben?

Marloes

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #159 Gepost op: november 13, 2004, 12:31:57 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 02 november 2004 om 12:31:
Voor alle paranoia mensen onder ons die dol zijn op complotten: tussen 6 mei 2002 (dood Pim Fortuyn) en vandaag zijn precies 911 (9/11) dagen te tellen...

Waar is Joshua als je hem nodig hebt?  :P

En 911 dagen tussen de Twin Towers en Madrid.

Vandaag in het NRC:

quote:

Reden voor zeven arrestaties afgelopen week:
Moord op Kamerleden beraamd
Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix

ROTTERDAM, 13 NOV. De moordaanslagen die justitie afgelopen woensdag meent te hebben verijdeld, waren gericht tegen het leven van de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders.

Dit hebben diverse bronnen bevestigd. Justitie arresteerde woensdag, na een beleg van een dag, Jason W. en Ismail A. in de Antheunisstraat in Den Haag. Zij zouden moorden hebben beraamd op beide Kamerleden die zich regelmatig zeer kritisch uitlaten over de islam.

In Amsterdam en Amersfoort zijn die dag nog vijf mannen opgepakt op verdenking van deelname aan dezelfde terroristische organistatie waartoe ook de Haagse arrestanten zouden behoren. Onder hen bevindt zich een broer van Jason W. Een van hen wordt, naar nu blijkt, ook verdacht van betrokkenheid bij de moord op Theo van Gogh.

Gisteravond maakte het landelijk parket bekend dat het op zoek is naar meer leden van de zogenoemde 'Hofstadgroep', waartoe de arrestanten zouden behoren. Volgens de veiligheidsdienst AIVD moet die groep worden beschouwd als een terroristisch netwerk, waarvan ook de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., deel uitmaakte.

Justitie heeft de Syriër Redouan al I., alias Abu Khaled op de internationale opsporingslijst geplaatst. Hij wordt door justitie beschouwd als de ,,ideoloog'' van de groep die de ,,strijd tegen ongelovigen'' zou uitdragen. Het is justitie opgevallen dat Abu Khaled contacten onderhield met diverse leden van de groep. Na een eerdere arrestatie, in oktober vorig jaar, werd hij uitgezet naar Duitsland waar hij eerder asiel had aangevraagd.

Justitie verwacht nog meer arrestaties te verrichten. Recente contacten met medestanders in het buitenland zijn nog niet vastgesteld, aldus justitie. Bij eerder onderzoek naar de Hofstadgroep, vorig jaar, waren wel contacten met een Marokkaan in Spanje vastgesteld, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in Casablanca.

De arrestaties van woensdag hadden plaats na een tip van veiligheidsdienst AIVD die op dinsdag bij justitie binnenkwam. Jason W. en Samir A. gooiden bij hun aanvankelijk mislukte arrestatie twee handgranaten naar de politie. Daarbij raakten vier agenten gewond. Bij de latere inrekening raakte Jason W. gewond. In het huis werden nog drie handgranaten gevonden.

Welke plannen de groep beraamde om Hirsi Ali en Wilders te doden, is niet duidelijk. Hirsi Ali maakte samen met Theo van Gogh de film Submission, over mishandeling van moslimvrouwen, die in islamitische kring als beledigend wordt ervaren. Hirsi Ali is sinds de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen. Zij ontbrak dan ook bij het Kamerdebat, donderdag, naar aanleiding van de moord en het overheidsoptreden hierna. Zowel Hirsi Ali als Wilders wordt sinds de moord op Van Gogh streng beveiligd.

Op het lichaam van Van Gogh liet de dader een bedreiging achter aan het adres van Hirsi Ali. De tekst hiervan is ondertekend door ene 'Saifu Deen alMuwahhied'. Deze krant vond vorige week op internet een vergelijkbare bedreiging tegen Wilders van dezelfde auteur.
Misschien dat er toch 1 "meesterbrein" achter zit dat goed tot 911 kan tellen? :P
[Prediker 7:29]

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #160 Gepost op: november 13, 2004, 01:49:13 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 08 november 2004 om 10:55:

Wat is dat dan? Welke ideologie kan die pretentie hebben?
De ideologie van de nuchtere ongelovige denk ik.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #161 Gepost op: november 13, 2004, 08:24:51 pm »
Ben benieuwd wat er 911 dagen na 2 nov. gebeurt...  :/  :X  Kan iemand vast uitrekenen welke datum dat is? Tlijkt me dat de politie dan wel in verhoogde staat van paraatheid mag zijn...
En oh ja, 911 dagen na 11 oktober...
« Laatst bewerkt op: november 13, 2004, 08:25:54 pm door Mezzamorpheus »

Marloes

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #162 Gepost op: november 13, 2004, 11:31:03 pm »
Even met een spreadsheet uitgerekend:
2-11-2004
+ 112: 22 februari 2005
+ 911: 2 mei 2007

11-3-2004*
+112: 1 juli 2004
+911: 8 september 2006
+311: 16 januari 2005

1-07-2004
+112: 21 oktober 2004
+911: 29 december 2006

Als je wilt controleren of er een aanslag komt: http://www.jihadwatch.org/
« Laatst bewerkt op: november 14, 2004, 12:40:26 am door Marloes »
[Prediker 7:29]

isaia

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #163 Gepost op: november 17, 2004, 09:09:57 pm »

quote:

Zoals bijna alles in de wereld . Ik zou het formuleren als: gevolg van misbruik van een religie.

In hun daden proberen moslims zoveel mogelijk de profeet Mohammed na te leven. In één van de meest toonaangevende biografieën van de profeet Mohammed, van ibn Hisham is het volgende te lezen:

De eerste in de serie van moorden die de profeet gebood was die van een oude joodse man genaamd Ibnoe’ l-Ashraf. Zijn misdaad was het schrijven van poëzie tegen moslims. “De apostel zei: ‘wie helpt me van Ibnu’ l-Ashraf af?’ “Eén van zijn volgelingen bood zich aan en zei: “Ik zal met hem afrekenen voor u, O apostel van God, ik zal hem doden.” En de profeet reageerde daarop zeggende: “Doe dat als je kunt.” De profeet gaf ook toestemming aan zijn moordenaars om gebruik te maken van leugens en oplichterij om hun missies te kunnen volbrengen. Het verslag gaat door met hoe de volgelingen van de profeet een oude man misleiden en hem midden in de nacht het huis uitlokten waarna ze op hem sprongen om hem vervolgens met dolken en zwaarden op brute wijze te vermoorden. Na het voltooien van hun missie rapporteerden de volgelingen aan de profeet dat ze “Gods vijand” hadden gedood. De auteur concludeert dit incident door te schrijven: “Onze aanval op Gods vijand heeft angst gezaaid onder de joden, en er was geen jood meer in Medina die niet voor zijn leven vreesde” (p. 367-368).

Trek je conclusies zelf zou ik zeggen. Verder is het volgende vers een gebod voor alle moslims:

soera
4.101. En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

EEN DER LAATSTE WOORDEN VAN MOHAMMED: “Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten.” (Mohammed werd jaren eerder vergiftigd en dit vergif had langzamerhand zijn gevolg. Hij zei dit toen hij stierf in de armen van zijn vrouw Aïsja). Boechari, deel 1, #427.

Neem dan Jezus:
JEZUS: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.” Lucas 23:34. (Dit zei hij toen hij aan het kruis stierf op Golgota nadat hij verraden en op geen legitieme grond ter dood veroordeeld was).

Ik roep een ieder op dit forum op om van de moslim te houden en hem/haar de liefde van Jezus te laten zien!

Adinomis

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #164 Gepost op: november 17, 2004, 11:41:03 pm »
Isaja schreef:
Ik roep een ieder op dit forum op om van de moslim te houden en hem/haar de liefde van Jezus te laten zien!
------------------
Die laatste zin is me uit het hart gegrepen!! Binnenkort wordt er in Ermelo gebeden voor moslims. Laten we het allemaal doen en ze tegemoet treden met de liefde van Jezus.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #165 Gepost op: november 18, 2004, 12:12:42 pm »
Moslims rekenen toch met een maankalender? Hoeveel maandagen komt het dan uit met 911 en 112?
Voor de rest ben ik een groot voorstander van een systeem met 10 maanden, de even maanden met 36 dagen en de oneven maanden met 27 dagen.
Daarbij voorzien we de dag van 10 uren met 100 minuten en voeren we de 400 graden boog in.
Dit zal het aantal aanslagen drastisch verminderen.
Liefde is vreemd