Auteur Topic: Theo van Gogh vermoord  (gelezen 13875 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Gepost op: november 02, 2004, 10:47:40 am »
Theo van Gogh is vermoord!
Hoorde het net van een collega.
Ik kan (nog) geen details op Internet vinden, vermoedelijk hebben ze de dader al wel.

Zou het iets met de Hirsi Ali film te maken hebben of zo? Eén of andere extremist?
Bombus terrestris Reginae

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2004, 10:53:13 am »
Waarschuwing:

Het is mogelijk dat het hier om een moslim gaat gezien de feiten. Maar wie deze moord aangrijpt om eens lekker te ranten (schelden/discrimineren) op moslims of andere bevolkingsgroepen kan direct een 24 uursban verwachten.
Dus gewoon rationeel bij de feiten blijven in dit topic.
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2004, 10:53:30 am »

quote:

Bumblebee schreef op 02 november 2004 om 10:47:
Theo van Gogh is vermoord!
Hoorde het net van een collega.
Ik kan (nog) geen details op Internet vinden, vermoedelijk hebben ze de dader al wel.

Zou het iets met de Hirsi Ali film te maken hebben of zo? Eén of andere extremist?

Misschien wel meer met de Pim Fortuyn-film die hij net aan het afronden was...  :/  :X

edit:Oh, misschien toch niet als het om een moslim zou gaan...
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 10:56:15 am door Mezzamorpheus »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2004, 11:00:38 am »
Er schijnt een pamflet bij het lichaam gelegd te zijn met arabische teksten vandaar.
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2004, 11:01:48 am »
Theo van Gogh doodgeschoten

AMSTERDAM - Bij een schietpartij op de Mauritskade in Amsterdam is vanmorgen schrijver en filmmaker Theo van Gogh doodgeschoten.

Dat werd tegen tien uur bevestigd door de beheerder van Van Goghs website, Karel Gabler. Volgens AT5, de lokale televisiezender, bevestigde burgemeester Cohen kort nadien de dood van Van Gogh. Bij de schietpartij raakte ook een motoragent gewond. De schietpartij deed zich rond 8.45 uur voor. De omgeving werd onmiddellijk afgezet, evenals het naastgelegen Oosterpark.

Theo van Gogh (1957) kwam eind augustus nog in opspraak nadat hij samen met het VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali het filmpje Submission had gemaakt. Daarin werden gekalligrafeerde Koranteksten getoond op naakte vrouwenlichamen. In Van Goghs laatste project, de bioscoopfilm 0605 over de moord op Pim Fortuyn, waarvan de première voor begin december was gepland, stelde Van Gogh zich opnieuw provocerend op. Eerder werd hij al eens beschuldigd van antisemitisme. Hij zou de laatste tijd herhaalde malen zijn bedreigd. Bijzonderheden over de schietpartij kon de politie vanmorgen nog niet geven. De verdachte zou zijn aangehouden.

De schietpartij zou zich hebben voorgedaan voor het kantoor van het stadsdeel Oost. Van Gogh zou voor de deur zijn neergeschoten. Er zouden opnieuw schoten op hem zijn gelost nadat hij wankelend naar de overkant van de straat was gelopen. De verdachte vluchtte daarop, volgens AT5, het Oosterpark binnen. Bij de uitgang stuitte hij op enkele agenten, op wie hij ook schoten loste. Nadat de politie de verdachte in een been had geraakt, zou deze zijn gearresteerd. Volgens AT5 lag het lichaam van Van Gogh ruim twee uur na het gebeurde nog onder een wit laken op de plaats van het misdrijf.

bron ND, de enige nieuwssite die ik zo ongeveer kan bereiken....
Pinkeltjefan

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2004, 11:16:56 am »
Pffff.....waar moet het met dit land naar toe!?!?
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Macguinness

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2004, 11:38:09 am »

quote:

Alfredt schreef op 02 november 2004 om 10:53:
<font color=blue>Waarschuwing:

Het is mogelijk dat het hier om een moslim gaat gezien de feiten. Maar wie deze moord aangrijpt om eens lekker te ranten (schelden/discrimineren) op moslims of andere bevolkingsgroepen kan direct een 24 uursban verwachten.
Dus gewoon rationeel bij de feiten blijven in dit topic.</font>

Ik wil niet flauw doen hoor, maar je suggereert nu zelf dat het om een moslim gaat, terwijl daar nog geen enkel bewijs voor is.
Het was een man met een arabisch uiterlijk, niet alle arrabieren zijn moslim.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2004, 11:41:23 am »

quote:

Macguinness schreef op 02 november 2004 om 11:38:
[...]

Ik wil niet flauw doen hoor, maar je suggereert nu zelf dat het om een moslim gaat, terwijl daar nog geen enkel bewijs voor is.
Het was een man met een arabisch uiterlijk, niet alle arrabieren zijn moslim.

Ik suggereer niks, ik zit op een aantal andere fora waar het op dit moment schering en inslag is om nu eens lekker uit te halen naar de moslims en dergelijke. Dat wil ik hier voorkomen :)
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 11:42:16 am door Wybo »
Pinkeltjefan

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2004, 11:42:06 am »
Neh, er staat "Het is mogelijk dat". En als je andere sites leest dan zijn er een hoop mensen die nu al van alles roepen over moslims, dus een oproep om bij de feiten te blijven lijkt me niet overbodig.

Verder wacht ik wel ff af tot er meer bekend is voordat ik wat ga roepen...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2004, 11:55:29 am »
Hmmm... Ik zat er vrijdag na het lezen van z'n column in de metro nog aan te denken: Die gast speelt met vuur, vandaag of morgen word hij nog een keer afgemaakt.. Maar dit komt toch als een verrassing.. :?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2004, 11:58:59 am »
Theo van Gogh vermoord.

Vanochtend is Theo van Gogh, auteur en filmmaker, in zijn woonplaats Amsterdam door een onbekend persoon neergeschoten en vervolgens neergestoken. Er gaan op dit moment meerdere geruchten dat van Gogh ter plekke is overleden of heeft geprobeerd hulp te zoeken. Volgens het ANP is de dader inmiddels wel door de politie neergeschoten en opgepakt. Hierbij is een agent gewond geraakt.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2004, 12:09:10 pm »
Trouwens wel weer genieten die ongenuanceerde reacties op oa Fok! _O_
Bij veel mensen tast zo'n bericht het gezonde denkvermogen aan...

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2004, 12:11:08 pm »

quote:

Premier reageert 'met afschuw' op moord Van Gogh

Premier Jan Peter Balkenende heeft 'met afschuw' gereageerd op het bericht dat filmmaker Theo van Gogh dinsdagochtend is doodgeschoten. Hij betuigt in een verklaring zijn medeleven aan familie, nabestaanden en vrienden.
Balkenende roept op tot waakzaamheid om niet te snel conclusies te trekken, en te wachten tot het politieonderzoek is voltooid alvorens een oordeel te vellen over te motieven van de dader.

De premier noemt Van Gogh iemand die 'zich met uitgesproken standpunten mengde in het publieke debat. Een voorvechter van het vrije woord'.

"Het is onaanvaardbaar wanneer het uiten van een vrije mening de oorzaak van deze brute moord zou zijn. Als Nederlandse regering zijn we dan ook intensief betrokken bij de voortgang van dit onderzoek", aldus Balkenende.

bron: nieuws.nl
Bizar, een extreme mening geven kan in Nederland blijkbaar echt niet meer...
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2004, 12:16:56 pm »

quote:

Allah heeft toestemming gegeven aan de gene die aangevallen woorden.

ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!!

ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!

Wat citaten van forums.Marokko.nl
Doet niet veel onder voor het niveau op Fok!

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #15 Gepost op: november 02, 2004, 12:17:59 pm »
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

rood

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #16 Gepost op: november 02, 2004, 12:19:00 pm »
Dit nieuws is verschrikkelijk, ik ben geen fan van van Gogh, maar vermoord worden om je mening. Ik vraag mij af waar we eindigen. Ik bid tot God dat hij ons alle wijsheid zal geven en dat er niet te veel haat in ons komt. Ik ben heel boos en hoop dat het niet waar is dat deze moord gepleegd is om zijn mening. Ik bid tot God dat dat deze ellende gauw ophoudt.
Rood!
Rood

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2004, 12:27:03 pm »

quote:

Joesoef schreef op 02 november 2004 om 12:16:
[...]

Wat citaten van forums.Marokko.nl
Doet niet veel onder voor het niveau op Fok!

Het niveau op alle fora die ik tot nu toe bezocht heb is verschrikkelijk laag gewoon ja.

Maar het toppunt vond ik iemand die eerst heel hoog van de toren blies over de vrijheid van meningsuiting die even later heel gewoon zegt dat hij het niet er zou vinden als dit met imams of abu jaja zou gebeuren....

Vrijheid van meningsuiting? Ja hun vrijheid van hun meningsschelduiting geloof ik.

Maar ja laten we het hier maar niet over andere fora gaan hebben. Lijkt me niet zo constructief ;)
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 12:27:24 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #18 Gepost op: november 02, 2004, 12:29:52 pm »

quote:

Alfredt schreef op 02 november 2004 om 12:27:
Maar ja laten we het hier maar niet over andere fora gaan hebben. Lijkt me niet zo constructief ;)

Dit lijkt me goed idee.
Ik heb op verschillende fora al de meest bizarre posts gelezen, emoties slaan snel om in absurde uitspraken.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #19 Gepost op: november 02, 2004, 12:31:20 pm »
Voor alle paranoia mensen onder ons die dol zijn op complotten: tussen 6 mei 2002 (dood Pim Fortuyn) en vandaag zijn precies 911 (9/11) dagen te tellen...

Waar is Joshua als je hem nodig hebt?  :P
Bombus terrestris Reginae

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #20 Gepost op: november 02, 2004, 12:34:48 pm »
Natuurlijk is deze moord verschrikkelijk en volledig af te keuren, net zoals elke moord. Toch erger ik mij er best wel aan dat iedereen gelijk weer over elkaar heen buitelt om maar om het hardst te roepen dat het verschrikkelijk is dat je niet meer kan zeggen wat Theo van Gogh allemaal riep.
Eerlijk gezegd vind ik wat Theo van Gogh allemaal riep, vaak alle perken te buiten ging en ik denk dat we met elkaar ook eens moeten beseffen hoe krachtig woorden zijn en wat de effecten van zulke ongenuanceerde meningen als die van Van Gogh kunnen zijn. Om zulke dingen in de toekomst te voorkomen, lijkt het mij erg raadzaam als we met elkaar eerst eens wat minder harde en ongenuanceerde meningen de wereld inslingeren. Provoceren vind ik nog altijd meer dan dubieus en daarom kan ik er niet goed tegen als we nu alleen maar 'ach en wee' gaan roepen met z'n allen. Ik zou willen afsluiten met een Bijbels woord over de kracht van de tong:

quote:

3 Paarden doen we een bit in de mond om ze te laten gehoorzamen, en zo kunnen we hun hele lijf sturen. 4 En kijk eens hoe reusachtige schepen, voortgestuwd door hevige wind, met een klein roer in de richting worden gestuurd die de stuurman bepaalt. 5 Zo is ook de tong een klein orgaan, maar wat een grootspraak kan hij voortbrengen! Bedenk eens hoe een kleine vlam een enorme bosbrand veroorzaakt. 6 Onze tong is net zo’n vlam: een wereld van onrecht, die onze lichaamsdelen in brand steekt. Want hij besmet het hele lichaam, hij steekt het rad van het leven in brand, met vuur uit de Gehenna. 7 De mens heeft alle mogelijke soorten dieren weten te temmen, wilde dieren, vogels, kruipende dieren en zeedieren, 8 maar er is geen mens die de tong kan temmen, dat onberekenbare kwaad, vol dodelijk venijn. 9 Met onze tong zegenen we onze Heer en Vader, en we vervloeken er mensen mee die God heeft geschapen als zijn evenbeeld. 10 Uit dezelfde mond klinkt zegen en vervloeking. Dat kan toch niet goed zijn, broeders en zusters? 11 Laat een bron soms uit eenzelfde ader zoet en bitter water opwellen? 12 Of kan een vijgenboom olijven voortbrengen, of een wijnstok vijgen? Net zomin geeft een zilte bron zoet water.
13 Wie van u kan wijs en verstandig genoemd worden? Laat hij het daadwerkelijk bewijzen door een onberispelijk leven en door wijze zachtmoedigheid. 14 Maar als u zich laat beheersen door bittere jaloezie of egoïsme, kunt u beter niet zo hoog van de toren blazen; u zou de waarheid geweld aandoen. 15 Dat soort wijsheid komt niet van boven; ze is aards, ongeestelijk, demonisch. 16 Waar jaloezie en egoïsme heersen, vieren wanorde en allerlei kwaad hoogtij. 17 De wijsheid van boven daarentegen is vóór alles zuiver, en verder vredelievend, mild en meegaand; ze is rijk aan ontferming en brengt niets dan goede vruchten voort, ze is onpartijdig en oprecht. 18 Waar in vrede wordt gezaaid, brengt gerechtigheid haar vruchten voort voor hen die vrede stichten.
Als we ons dit eens wat meer met elkaar zouden realiseren...  ;(
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 12:50:07 pm door Mezzamorpheus »

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #21 Gepost op: november 02, 2004, 12:42:36 pm »
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d626.gif
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 12:43:19 pm door arend »
...

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #22 Gepost op: november 02, 2004, 12:45:43 pm »
Inderdaad, 911 dagen geleden dat Fortuyn werd vermoord.
Verder zie ik een analogie met 9-11. 11-2 is ons alarmnummer, 9-11 in de USA.

Is de locatie van de moord niet om de hoek bij Pooh en Elle?
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 12:45:58 pm door Eelco »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #23 Gepost op: november 02, 2004, 12:53:18 pm »

quote:

Eelco schreef op 02 november 2004 om 12:45:
Is de locatie van de moord niet om de hoek bij Pooh en Elle?
Nee, is Oost. Wij zitten in West. (6.7 km over de weg, volgens routenet).

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2004, 12:53:37 pm »
Rouvoet: Er is iets fundamenteel mis

Afschuwelijk, reageert fractievoorzitter Rouvoet van de ChristenUnie in de Tweede Kamer op de moord op Theo van Gogh. Er is volgens hem iets fundamenteel mis, als mensen wegens hun uitspraken, hun leven niet meer zeker zijn. „Ik maak me daar grote zorgen
over."

bron: Reformatorisch Dagblad

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2004, 12:57:35 pm »

quote:

Er is volgens hem iets fundamenteel mis, als mensen wegens hun uitspraken, hun leven niet meer zeker zijn. „Ik maak me daar grote zorgen
over.""
Komt hij ook lekker op tijd achter.. Heeft hij de afgelopen jaren op mercurius gezeten ofzo  8)7

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2004, 01:13:55 pm »
Tsja laten we nou alsjeblieft niet gaan doen alsof van Gogh de grote voorvechter voor het vrije woord was. Iemand die gaat voor een goede en eerlijke vrijheid van meningsuiting zal juist genuanceerd moeten zijn. Een mening dat anderen achterlijk zijn is dat niet.
Als ik elke dag ga schreeuwen dat vrouwen domme wezens zijn en daar films over ga maken zijn er best macho kerels die dat tof en gaaf vinden, maar ik moet niet verbaast opkijken dat er een geschifte feministe me een kogel door de kop jaag. Is dat dan een fout van de maatschappij alleen? Volgens mij niet. Wie stelselmatig beledigt moet niet raar opkijken als er een gek tegen in opstand komt.

De moordenaar blijft een gek, maar het is wel een zwaar getriggerde gek.
Zeg ik dan dat je over bepaalde dingen moet zwijgen? Nee, ik zeg alleen dat je je woorden zorgvuldig moet kiezen en niet moet beledigen. Dat is alles.
Dat zijn dan ook essentiële voorwaarden voor een goede vrijheid van meningsuiting. Elkaar in waarde laten, en op redelijke en rationele wijze samen in debat over zaken.
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #27 Gepost op: november 02, 2004, 01:15:18 pm »
_/-\o_

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #28 Gepost op: november 02, 2004, 01:22:37 pm »
Columnisten kunnen provocatie gebruiken, juist om een discussie op gang te brengen. In dat opzicht kan iemand die een extreme mening verkondigt juist aanleiding zijn voor een nuttige discussie, die anders nooit gevoerd was. Ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop en wat Theo van Gogh heeft geschreven, maar het kan wel een discussie op gang brengen, waarvan het wellicht goed is dat die gevoerd wordt.

Wat voor mening het ook is, het rechtvaardigt natuurlijk nooit een moord (wat wel?) en het blijft, imho compleet bizar als dat wel gebeurt.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #29 Gepost op: november 02, 2004, 01:30:15 pm »
Collumnisten kunnen inderdaad verder gaan dan anderen. Echter van Gogh was niet alleen als collumnist zo, maar ook in interviews, films en andere stukken. Verder had van Gogh gewoon bepaalde stokpaardjes. het provoceren kan best een keer goed zijn om de boel wakker te schudden. stelselmatig beledigen is dat niet, want dat kàn sowieso al niet eens meer dat effect hebben. Als je de discussie als doel op het oog hebt moet je je daar ook op focussen en niet alleen provoceren.
Verder ben ik het wel met je eens, al denk ik wel dat het mede komt doordat we in dit land de vrijheid van meningsuiting als te objectief zijn gaan behandelen. Elke vrijheid heeft een doel en een begrenzing. Absolute vrijheid kan niet bestaan waar meer mensen met verschillende belangen samenleven. In Nederland schieten we schromelijk te kort in die begrenzing. En juist dat zou uiteindelijk wel eens de grootste bedreiging voor onze vrijheid kunnen zijn.
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #30 Gepost op: november 02, 2004, 01:41:18 pm »
Afschuw

De voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, A. Tonca, reageerde vol afschuw. Van Gogh liet zich geregeld zeer negatief uit over de islam en conservatieve moslims. Zijn laatste wapenfeit waarmee hij zich de woede van moslims op de hals haalde, was de film Submission, die hij met VVD-Kamerlid Hirsi Ali maakte.

In Submission figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. Tonca: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord."
Pinkeltjefan

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #31 Gepost op: november 02, 2004, 02:09:44 pm »
Ben het helemaal eens met Alfredt.
Normen en waarden worden niet alleen overschreden als je iemand vermoordt, maar ook als je mensen op wat voor manier dan ook te kijk zet etc. Daar mag Balkenende ook wel eens wat meer over zeggen.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #32 Gepost op: november 02, 2004, 03:46:11 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 02 november 2004 om 12:34:Eerlijk gezegd vind ik wat Theo van Gogh allemaal riep, vaak alle perken te buiten ging en ik denk dat we met elkaar ook eens moeten beseffen hoe krachtig woorden zijn en wat de effecten van zulke ongenuanceerde meningen als die van Van Gogh kunnen zijn. Om zulke dingen in de toekomst te voorkomen, lijkt het mij erg raadzaam als we met elkaar eerst eens wat minder harde en ongenuanceerde meningen de wereld inslingeren.
Je zegt eigenlijk dat we om meer moorden te voorkomen meer op onze woorden moeten gaan letten. Ik vind het wel goed om van jou een soort tegengeluid te horen in plaats van alleen maar ach en wee. Maar ik zou hierbij nog wel graag willen opmerken dat we er ook voor kunnen kiezen om op onze woorden te letten uit liefde voor onze moslimmedemensen (betekent niet uit liefde voor hun daden) in plaats van uit angst voor hen (ik ga er niet van uit dat jij dat bedoelt Mezzamorpheus, maar het zou uit jouw woorden op te maken kunnen zijn). Ik denk dat het verschil tussen op je woorden letten uit liefde of op je woorden letten uit angst veel invloed heeft op een samenleving.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 03:49:12 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Does

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #33 Gepost op: november 02, 2004, 04:05:59 pm »
Hoppakkee.. het is een Marokkaan. Kom maar met die vergeldingsacties die zeker gaan komen! Ik praat het niet goed maar de maat raakt wel een beetje vol. Zo denken wij in Nederland nu eenmaal, lees maar eens bepaalde fora's in Nederland.

Zonde, vond het een sterke persoonlijkheid. Was niet altijd eens met hem maar vond het wel goed dat hij deed wat die deed.
Live vanuit de luie stoel

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #34 Gepost op: november 02, 2004, 05:43:00 pm »
Ik vond het níet goed dat hij deed wat die deed, zie posts van alfredt en consorten :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Macguinness

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #35 Gepost op: november 02, 2004, 06:41:27 pm »
Als ik wil

het is zo logisch, zo logisch het is gewoon
't ligt voor de hand of lijkt dat gewoon maar zo
het besef is de sleutel naar vrijheid
en ik besef me wat ik besef

als ik wil kan ik doen en laten wat ik wil
het hoeft niet en het moet pas als ik wil

wil ik gaan fietsen, lopen of met de bus
al wil ik kruipen dan doe ik dat lekker dus
't is zo vertrouwd te doen wat het hart ingeeft
en ik besef me wat ik besef

als ik wil kan ik denken wat ik wil
en ik denk dat ik alles kan zeggen wat ik wil
alles lezen alles zien
horen proeven ruiken voelen schrijven
en vast nog wel meer misschien...

Blijkbaar toch niet...
                           ;(

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #36 Gepost op: november 02, 2004, 07:11:44 pm »

quote:

mirt schreef op 02 november 2004 om 15:46:
[...]
Je zegt eigenlijk dat we om meer moorden te voorkomen meer op onze woorden moeten gaan letten. Ik vind het wel goed om van jou een soort tegengeluid te horen in plaats van alleen maar ach en wee. Maar ik zou hierbij nog wel graag willen opmerken dat we er ook voor kunnen kiezen om op onze woorden te letten uit liefde voor onze moslimmedemensen (betekent niet uit liefde voor hun daden) in plaats van uit angst voor hen (ik ga er niet van uit dat jij dat bedoelt Mezzamorpheus, maar het zou uit jouw woorden op te maken kunnen zijn). Ik denk dat het verschil tussen op je woorden letten uit liefde of op je woorden letten uit angst veel invloed heeft op een samenleving.

Je hebt helemaal gelijk en ik bedoel ook het om je woorden denken uit liefde...

Luc

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #37 Gepost op: november 02, 2004, 07:28:51 pm »
Theo is dood 911 dagen na Pim. 9 11 is de amerikaanse datum voor 11 september.911 is ook het alarmnummer van amerika.In nederland 112. De datum van vandaag is 2 november in amerikaans 11 2.Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn
Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #38 Gepost op: november 02, 2004, 07:58:14 pm »
Precies hetzelfde zei Eelco ook al: Eelco in "Theo van Gogh vermoord"

edit:Wat een trieste bedoening daar op de Dam trouwens...  ;(
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 07:59:02 pm door Mezzamorpheus »

Macguinness

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #39 Gepost op: november 02, 2004, 08:11:07 pm »

quote:

Luckyb@y schreef op 02 november 2004 om 19:28:
Theo is dood 911 dagen na Pim. 9 11 is de amerikaanse datum voor 11 september.911 is ook het alarmnummer van amerika.In nederland 112. De datum van vandaag is 2 november in amerikaans 11 2.Sta hier even bij stil want dit kan geen toeval zijn
Ja hoor, gewoon toeval.  :w

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #40 Gepost op: november 02, 2004, 08:12:53 pm »

quote:

Luckyb@y schreef op 02 november 2004 om 19:28:

Theo? Pim? Die mensen heten voor jou altijd nog 'meneer van Gogh' en 'meneer Fortuyn'. Als je de ascii waarden van de letters daarvan neemt, krijg je 't volgende:

109-101-110-101-101-114 66-117-99-104
109-101-110-101-101-114 70-111-114-116-117-121-110

Als je dat optelt krijg je:

636 + 386  = 6+3+6 + 3+8+6 = 15 + 17 = 1+5 + 1+7 = 6 + 8 = 14
636 + 759 =  6+3+6 + 7+5+9 = 15 + 21 = 1+5 + 1+2 = 6 + 3 = 9

Wat staat voor 14 september, de datum waarop China extra troepen inzette bij het grootste stuwmeer ter wereld (bij de 'three gorges dam' in the Yangtze) uit angst voor terroristische aanslagen, en de dag waarop er een grote autobom ontplofte in Bagdad, waarbij 45 mensen de dood vonden en meer dan 100 gewond raakten.

Overigens zijn de ASCII waarden van jouw nick: 76-117-99-107-121-98-64-121
opgeteld: 803 = 8+0+3 = 11 , wat staat voor november, waarbij 1+1 = 2, wat staat voor de 2e van die maand (vandaag dus). Wat heb jij er precies mee te maken?
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 09:41:49 pm door Pooh »

lonneke

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #41 Gepost op: november 02, 2004, 08:21:45 pm »
...
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 11:45:04 pm door Tave »

Adinomis

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #42 Gepost op: november 02, 2004, 10:43:19 pm »
Dit is o.a. een uitspraak van Theo van Gogh:
"Moslims uit Europa, oprotten die vieze vuile geitenneukers met hun gore pedofiele profeet genaamd mohammed. Platbranden al die moskeen. Wegwezen jullie of we stenigen jullie ons land uit, godverlaten varkens."
Deze uitspraak van Theo van Gogh is ronduit walgelijk. Ook naar Christenen heeft hij uitgehaald. Dat geeft geen mens het recht om iemand te doden. Maar vrijheid van meningsuiting moet m.i. wel inhouden dat je de ander op een waardige manier bekritiseert met respect voor zijn persoon en diens vrijheid van denken. Niemand moet provoceren.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 10:46:07 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #43 Gepost op: november 02, 2004, 11:13:44 pm »

quote:

Adinomis schreef op 02 november 2004 om 22:43:
Dit is o.a. een uitspraak van Theo van Gogh:
"Moslims uit Europa, oprotten die vieze vuile geitenneukers met hun gore pedofiele profeet genaamd mohammed. Platbranden al die moskeen. Wegwezen jullie of we stenigen jullie ons land uit, godverlaten varkens."
Deze uitspraak van Theo van Gogh is ronduit walgelijk. Ook naar Christenen heeft hij uitgehaald. Dat geeft geen mens het recht om iemand te doden. Maar vrijheid van meningsuiting moet m.i. wel inhouden dat je de ander op een waardige manier bekritiseert met respect voor zijn persoon en diens vrijheid van denken. Niemand moet provoceren.
Het gaat hier niet alleen om vrijheid van meningsuiting. Als moslims vinden dat ze door bepaalde uitlatingen onheus bejegend zijn, kunnen ze naar de rechter stappen. Dat hebben christenen in het verleden ook gedaan (o.a. toen Theodor Holman het woord 'christenhonden' gebruikte). Het is dan aan de rechter om te bepalen of er een grens overschreden is. Maar daar zijn rechters heel terughoudend in.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #44 Gepost op: november 02, 2004, 11:37:01 pm »
Dus gaat het wel om de vrijheid van meningsuiting...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #45 Gepost op: november 02, 2004, 11:44:56 pm »
Ja oke, de grens van die vrijheid.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

justin1980

• Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #46 Gepost op: november 03, 2004, 12:08:22 am »
<span style="color: blue";>Weg.</span>
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 01:21:39 am door Superdeboer »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #47 Gepost op: november 03, 2004, 12:17:49 am »
Zowel van Theo als Pim hebben gemeld hoe oud ze zouden worden.

quote:

Niet-rokers op drift zijn een loeiende massa die zich gedraagt alsof ze een bedreigde minderheid is, terwijl wij rokers er maar al te zeer van doordrongen zijn geraakt dat de ware haat tegen ons gepredikt wordt door een meerderheid. Tegen de tijd dat ik sterf, over een jaar of twintig dus, zal de laatste sigaret die ik wil opsteken, me uit handen worden genomen door een zorgzame verpleegster.
BronDe Gezonde Roker
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #48 Gepost op: november 03, 2004, 01:56:01 am »
lol, ook aan vrijheid van meningsuiting zitten grenzen hoor...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Theo van Gogh vermoord
« Reactie #49 Gepost op: november 03, 2004, 08:20:06 am »

quote:

Joesoef schreef op 03 november 2004 om 01:56:
lol, ook aan vrijheid van meningsuiting zitten grenzen hoor...

Ach velen laten gewoon zien dat ze zich nooit verdiept hebben in wat vrijheid van meningsuiting is. Ze hebben nog nooit onderzocht waarom het bestaat en met welk doel. Ze zijn zich totaal niet bewust van wat de consezuenties zijn van de verschillende modellen.

Maar hard algemeenheden roepen kunnen ze wel.
Pinkeltjefan