Hehe, de computer doet het weer.
Was gisteren het beeldscherm ermee gekapt (die is nu vervangen door een mooie flatscreen), gaf vanavond de internetverbinding het op. Na wat gemorrel aan de modem, geduw en getrek aan snoertjes en geschuif met de systeemkast, gaf het onding zich gewonnen, zodat ik m'n trouwe lezertjes weer op de hoogte kan brengen van mijn wederwaardigheden.
gisteren heb ik de dag doorgebracht met cadeautjes kopen voor mijn moeder (die zondag jarig is) en m'n zus (die volgende maand opgenomen wordt in het ziekenhuis). Mijn winkeltocht bracht mij naar het qua winkels rijkbedeelde Vlaardingen. Sinds de tweede Beneluxtunnel open is, is er een wereldje voor ons Pernissertjes opengegaan. Hier is namelijk niks, en als je even door de tunnel fietst zit je of in Vlaardingen of aan de Lijnbaan. Wat wil een vrouw nog meer

Eigenlijk ben ik niet zo'n winkelgek, maar als ik echt ergens naar op zoek ben vind ik het wel leuk om alle winkels af te struinen om hun waren te vergelijken.
Waar was ik. Oh ja, gisteren. 'S avonds ben ik met broer, broertje en zus naar Tropicana geweest. Eigenlijk is het best saai. Hoewel ik een aversie tegen zwembaden heb, was de morele dwang te groot om nee te zeggen. Maar als je al de glijbanen gehad hebt wil je eigenlijk wel weer weg. Dat is na een half uur ofzo. Wildwaterbaan was ook niet echt een oplossing, want na zes keer word je duizelig.
Na twee uurtjes verlieten we het zwembad dan ook, wat overigens wel enige tegenstribbeling en een dondergezicht van m'n broertje opleverde.
Vandaag heb ik de dag doorgebracht met het maken van plantenbakjes. Origineel is het niet, want het is hetzelfde als maandag. Vandaag zagen ze er iets anders uit, en ik heb er iets meer gemaakt, maar het principe is hetzelfde. Je staat de hele dag en maakt zo'n 80 bakjes. Je kan aan het eind van de dag niet meer op je benen staan en het gesprek met je collega's is zo geestdodend dat ik niet eens meer weet waar het over ging.
Doodsaai, maar ja, je moet je geld toch ergens vandaan halen he.
Wat nog wel grappig was, was dat m'n collega erachter kwam dat ik theologie wil gaan studeren (hoorde ze van m'n zus, die ook m'n collega is). Ze vond het helemaal bij me passen. Ze vindt me namelijk nogal eigenwijs

Ze zegt: "je hebt overal je eigen theorie voor. Je zoekt overal wat achter en denkt overal over na". Dat klopt eigenlijk wel, want als iemand me vraagt wat te doen vraag ik altijd eerst waarom ik het moet doen, of waarom zo. Vaak doe ik het op mijn eigen manier. Best wel erg eigenwijs dus. Misschien zou ik eens wat vaker naar de wijsheid van anderen moeten luisteren...
Een enigszins naieve fout van IBG trof m'n moeder vanavond aan toen ze online een formulier over studiefinanciering zat in te vullen. Er werd gevraagd: hoeveel kinderen heeft u? Het antwoord ging tot 7. Dus de hele vragenlijst kon ingevuld worden, behalve voor m'n jongste broertje. Die werd voor het gemak maar even overgeslagen. Gekkigheid. Echte bureaucraten daar
Morgen leiden mijn wegen naar Hoek van Holland, alwaar het strand bezocht gaat worden met een jongeman uit een plaats uit de omtrek. Hij heeft in een dolle bui beloofd me op poffertjes te trakteren, en bleek dat na die dolle bui nog steeds te willen. Het oorspronkelijke plan bevatte een fietstocht naar de betreffende plaats, maar gezien de weersomstandigheden in verhouding met het weer hebben we unaniem besloten voor de trein te kiezen.
Wel onsportief van me, maar ja, het is dan ook vakantie.

(wat me eraan herinnert dat er nog heel veel voor school moet gebeuren...

)