Zoals beloofd hier een klein verslagje van een leuk dagje. Eergisteren inmiddels.
Voor ik daaraan begin: iedereen een heel gezegend en gezegend 2005 gewenst, waarin natuurlijk veel geforumd gaat worden
Eergisteren bracht me een dagje strand. Hoewel de wind niet zacht was, was het gelukkig droog. Toch heb ik er geen spijt van dat de tocht per trein gehouden werd, want ik was aan het eind van de dag toch al moe genoeg.
Mijn elegante begeleider had me poffertjes beloofd. Helaas zat dat er bij nader inzien toch niet in, want op een schaarse enkeling na waren alle tenten in H.v.H. dicht, poffertjeskraam incluis. Gelukkig is er nog restaurant Unicum, locatie Expo (puntig glazen gebouw aan de boulevard). Daar hadden ze pannenkoeken. Een leuk alternatief natuurlijk. Gezien het weer natuurlijk met spek, en niet gezien het weer, maar toch erg lekker: ijs na...mmmm. Hulde aan m'n gastheer!!
De pier hadden we voor het eten al gezien, we waren hem helemaal overgewandeld, dus na het eten leidden onze wegen weer richting station, waar zowaar een trein stond te wachten die ons weer netjes bij Vlaardingen-Oost afleverde. Naargeestig station trouwens, niet helemaal vreemd dat juist daar een slachtoffer van zinloos geweld gevallen is een aantal jaar geleden.
M'n gastheer was vorige keer blijkbaar nogal onder de indruk van m'n eetlust, want hij had een voerhoeveelheid ingeslagen waar een weeshuis een week mee vooruit kan (nou ja...overdrijven is ook een vak, maar het was veel). Helaas had mijn puber-in-de-groei-maag geen rammelneigingen, dus heel veel heb ik niet verstouwd. Maar de erwtensoep ging er prima in. Ik denk dat het kwam omdat ik niet gefietst had, want daar ga ik altijd van rammelen.
De erwtensoep sloten we af met een Bijbelstudie (jaja) over 2 Korintiers 4. Best geschikt om 'ns diep in te duiken, wat we dan ook deden.
Voor het eten hadden we nog de film "Cast Away" gekeken. Echt een goeie film, geweldige acteerprestatie van Tom Hanks vind ik, want in een groot deel van de film wordt niet gesproken. Gaat lastig als je in je eentje bent op een onbewoond eiland.
De avond vulden we met de comedie "For poorer or richer", waar tot m'n lichte verbazing nog een serieuze clou in zat ook. Jammer van de vloeken. Het lijkt wel of in alle leuke films gevloekt moet worden...
Na deze verrassende comedie-ervaring bracht m'n gastheer me keurig naar huis. Hij wilde meteen weggaan, maar dat schijnt niet te kunnen bij ons. Drie kwartier later werd z'n meteen.
De jaarwisseling heb ik in Dronten doorgebracht. Gezellig met m'n nichtje geknuffeld en de droge, boerenhumor van m'n broer aangehoord.
Zelf geen vuurwerk afgestoken, lekker laten doen door m'n broertje en alle Drontenaren bij elkaar. In de verte nog wat carbidschoten gehoord. Wat een klappen!! M'n broertje was in de kerk zo misselijk van de oliebollen en de vuurwerkspanning dat hij voortijdig de dienst verliet. Ik moest er om lachen, maar ja, toen werd 'ie natuurlijk boos
Sjonge, ik merk dat ik veel gedaan heb de afgelopen dagen, schiet me steeds meer te binnen. Oudejaarsdag ben ik ook nog naar Schokland geweest. Echt een mooi stukje wereld. Staat niet voor niks op de Unesco-werelderfgoedlijst. Hoewel het helemaal droogstaat hebben ze de steigers rond de oude haven, en het havenhoofd zelf, helemaal opnieuw geconstrueerdl. Ziet er echt bizar uit. Een lege haven, zonder water, zonder schepen, middenin de polder. Maar wel indrukwekkend om de treurige geschiedenis van de eilandbewoners te lezen.
Morgen is m'n moeder jarig, dus zometeen komt de hele Filistijnen-broersbende weer aanstormen. Gezellig druk, jammer dat niet iedereen komt, we zijn al in tijden niet met iedereen (vader, moeder, kinderen, aanhang, nichtje) samengeweest....misschien nog wel nooit
Pff, zo is het wel lang genoeg, ik moet kortere lappen tekst maken, anders is het zo moeilijk doorploegbaar...