quote:
Pardon? Elke keer? Ik heb dat precies één keer gezegd nu.
quote:
Ik heb in m'n eerste post al gezegd dat er op de manier waarop die persoon op dat forum niet de schoonheidsprijs verdient, maar het gaat me nu vooral om het inhoudelijke punt.
Precies, mij ook.
Of eigenlijk gaat het mij om beide. De manier waarop en het gekozen moment vind ik liefdeloos, en het inhoudelijke punt vind ik nonsens of op zijn minst overbodig omdat punt hier, naar aanleiding van deze ramp, te maken.
quote:
Jezus zegt zelf iets over oorlogen, hongersnoden en aardbeven en over weeën en barensnood voor zijn wederkomst. Dan is het toch niet zo raar om te proberen zulke rampen bijbels te duiden en te kijken waarom Hij dat zo expliciet noemde (ik BLIJF geloven dat Hij dat niet voor niets noemt)? Ik snap het liefdeloze daar niet zo van.

1. Wij hebben geen idee of deze aardbeving een teken is van de naderende wederkomst.
2. Wij weten wel, DAT Jezus terug gaat komen.
3. Wij hebben geen idee wanneer. Ik geloof er niets van dat wij dat makkelijk kunnen afleiden uit het acht uur journaal.
4. Wij hebben de opdracht het koninkrijk Gods te verkondigen, en niet om hel en verdoemenis te prediken aan mensen die net geschokt zijn door een grote ramp.
quote:
De Bijbel is niet alleen maar mooi en prettig enzo. Ik wil gewoon proberen eerlijk onder ogen zien wat over de eindtijd in de Bijbel staat en of dat eventueel iets met de huidige werkelijkheid te maken heeft, maar goed, ik geloof dat dat niet zo gewaardeerd wordt...
Loop niet zo het slachtoffer uit te hangen alsjeblieft.
Iemand die het niet met jou eens is wil dus blijkbaar NIET eerlijk onder ogen zien wat de Bijbel over de eindtijd te zeggen heeft? Wat de Bijbel daar voornamelijk over te zeggen heeft is volgens mij dat wij niet weten wanneer Jezus terugkomt, en dus voorbereid moeten zijn. En nee, wat de Bijbel te melden heeft is inderdaad niet alleen mooi en prettig, de boodschap "je bent slecht en zondig en je hebt Jezus nodig om je relatie met God te herstellen die by the way bestaat" is zeker niet mooi en prettig.
quote:
Wat jullie dan evt. wel als 'eindtijd-gebeurtenissen' zien, blijft me een raadsel, maar de Bijbel zegt toch echt dat 'die dag U NIET zal overvallen als een dief in de nacht' Wij moeten de tekenen van de tijd verstaan.
Wat duidelijk iets anders is dan die tekenen van de tijd, waarvan we helemaal niet zeker kunnen zijn dat dit er één is, aan ongelovigen vertellen. Het effect van een dergelijke actie blijkt overduidelijk uit de reacties op het ingezonden stukje. Denk je dat degene die reageerde op het ingezonden eindtijd-stukje nu nog openstaat voor de boodschap die Jezus wél wilde dat we zouden brengen? Ik vermoed dat hij/zij nu een tijdje niets meer met "die christenen" te maken wil hebben...
Overigens heb ik NOOIT beweerd dat een aardbeving geen eindtijd-gebeurtenis is, dat zou inderdaad onbijbels zijn, maar ik wil ook niet zeggen dat DIT per se een eindtijd-gebeurtenis is. En ALS het er één is, wil dat nog niet zeggen dat wij daarover moeten gaan onheilsprediken want dat heeft geen enkele invloed, nee we moeten het
Koninkrijk Gods verkondigen dus de boodschap "je hebt Jezus nodig om bij God te komen". Onderling mogen we best over de eindtijd-tekenen babbelen hoor, maar als evangelisatie methode lijkt het mij toch voornamelijk averechts werken.