Ik heb een supergaaf weekend gehad! E-line, jouw vraag beantwoord ik en passant ook nog.
Vrijdagmiddag begon het. Met zware tassen verzamelden we op het station. Het was erg warm buiten. Maar in de trein was het nog wat warmer. Echt niet lekker. Gelukkig mochten we in Luik overstappen op een intercity met airco. Dat was zelfs bijna te fris. Helaas had die trein een forse vertraging. Nou ja, helaas? We hebben maar even een ijsje gekocht. In het frans... Was erg lekker, dat ijsje.
Met behoorlijk wat vertraging kwamen we op het station in Gent. Volgende probleem: welke bus moeten we hebben, waar moeten we overstappen en hoe lang moeten we wachten? Door al dat gedoe hebben we drie kwartier buiten gestaan voor we in een bus stapten. Komen we bij de overstaphalte, rijdt de bus die we moesten hebben net weg. Wij kijken hoe laat de volgende bus dan gaat. Duurde een half uur, dus gingen we verder lopen. Konden we de camping niet vinden. Gelukkig hebben we een mond gekregen en kun je daar met nederlands prima terecht, dus hebben we het netjes gevonden. Allemaal pijnlijke schouders van de zware tassen. Tussendoor waren de andere twee teams van de vaandeldragersstrijd aan het bakkeleien geweest. De een pakte de stok van de ander af, wat je als vaandeldrager nooit mag laten gebeuren uiteraard.
Nadat we onze spullen in de trekkershutten gelegd hadden, overlegden we wat we zouden gaan doen. De stad in, of aan het meer gaan zitten. We kozen voor het laatste. Ondertussen hadden we een nieuwe opdracht gekregen voor de vaandeldragersstrijd: we kregen een lap mooie stof, een hoeveelheid speldjes en daarmee moesten we speldjes maken en zoveel mogelijk leden overhalen om juist
ons speldje op te doen tegen het einde van het hoofdgerecht van het avondeten zaterdag.
Bij het meer hebben we gezellig zitten kletsen (echt meidengeklets overigens. Wat dat betreft heb ik de jongens echt wel gemist

), een paar flessen wijn geleegd en vooral veel lol gehad. Op een gegeven moment gingen de meesten terug naar de camping. Vier van ons hadden daar nog geen zin in, dus zijn we nog wat langer gebleven. Tegen de tijd dat ook wij richting de camping gingen, kwamen er vier jongens naar ons toe. Belgen afkomstig uit Tunesie, zeiden ze. Ze wilden onze naam weten en waar we vandaan kwamen. Onze naam hebben we niet verteld. Wel dat we echt uit Nederland kwamen en niet 'uit Amsterdam'. Gelukkig raakten we hen ook weer kwijt. Een van onze lege flessen hebben we hen cadeau gedaan

Op de camping haalden we nog een nieuwe fles wijn. En toen zijn we weer op een rustig plekje bij het meer gaan zitten. Erg leuke verhalen gehoord. Uiteindelijk lag ik om een uurtje of drie in mn bed.
Om 6 uur hield ik het niet meer uit in bed, dus heb ik vast de speldjes gemaakt. Om 8 uur was ik gedouchet en omgekleed. Rond die tijd werden er gelukkig meer wakker.
Om 10 uur zouden we met zn allen naar de stad gaan. Dus hebben we eerst gezellig buiten zitten ontbijten. Ik heb, helaas, een paar seconden niet helemaal goed op mijn stok gepast, dus was ie opeens weg. Vond ik wel een rotstreek, maar ja. Had ik mn aandacht maar niet volledig bij mn fototoestel moeten hebben...

Met de bus naar de stad gegaan. Samen met 6 andere meisjes ben ik met een rondvaarttocht meegeweest. Was heerlijk, met die temperatuur op het water, fris windje erbij. Veel oude gebouwen gezien, veel foto's van gemaakt, veel tips voor cafeetjes meegekregen

Daarna zijn we gezellig gaan shoppen. De meesten hebben wel wat gekocht. Ook waren er een paar die last kregen van blaren. Ik ook. Ik liep op slippers die ik niet helemaal gewend ben. Uiteindelijk teenslippers gekocht. Pas tegen het eind van de dag kreeg ik ook daar last van.
OP een gegeven moment moesten we weer verzamelen, zodat er mogelijkheid was om andere groepjes te vormen. Veel veranderde er niet. Ik ben meegegaan met het groepje dat langs de Leie wilde zitten en de pasgekochte flessen wilden legen. Daar was ik ook wel voor. Dus hebben we lekker water en wijn zitten drinken en chips en nootjes zitten eten. Gezellig zitten kletsen. Vervolgens elkaar vragen gesteld waar je eerlijk op moest antwoorden. Een paar verhalen dus voor de tweede keer gehoord, omdat we het daar vrijdagnacht nog over gehad hadden...
Op het afgesproken tijdstip verzamelden we voor het avondeten. We gingen naar een wokrestaurant. Hebben we lekker met stokjes zitten eten. Daar bleek dat er een krappe minderheid onze speldjes droeg. Ook was het ons niet gelukt met de geheime opdracht. Ik had de praeses f.t. moeten overhalen hun beleid nog eens twee keer te vertellen. Daar had ze dus totaal geen zin in. Ik denk dat het voor de anderen wat dat betreft makkelijker was. Die moesten de praeses h.t. resp de fiscus o.t. hetzelfde vragen. Maar die waren er nog niet, of niet meer, zat van om het te vertellen.
Na het avondeten gingen we weer terug naar de camping. Daar ben ik vrij snel naar bed gegaan, de rest ging nog naar het meer. Na twee bijzonder korte nachten en ruim een dag geen gelegenheid me volledig terug te trekken was ik gewoon doodmoe. Lekker lange nacht gemaakt. Zondagochtend spullen inpakken en volledig bepakt met de bus naar de kerk gegaan. Mooie dienst gehad. Daarna nog koffiedrinken in de kerk. En wij zijn er ook nog gebleven om te lunchen. Beetje jammer was dat we niet gewoon brood hadden gesmeerd en in de trein opaten, want nu misten we de middagdienst, terwijl we die wel hadden kunnen halen. Uit wat er gezegd was, hadden we begrepen dat we samen met de gemeente zouden lunchen, maar we waren gewoon onder elkaar. Dus hadden we best de middagdienst in Maastricht kunnen halen. Ook werd bekend gemaakt welk team de nieuwe vaandeldrager wordt. Huize Inzicht heeft gewonnen. Het team dat ik ook als de belangrijkste concurrent zag.
Na mn avondeten ben ik nog een eindje gaan skaten. Wilde ik op tijd gaan slapen, heb ik toch nog tot tegen elven zitten/liggen puzzelen. Vanochtend ging mn wekker al om 6 uur af. Om 9 uur had ik toets en ik wilde nog wat nakijken. Niet meer gedaan. Toch mn toets behoorlijk gemaakt. Ergens rond de zes, denk ik. Dus waarschijnlijk wel gehaald. In ieder geval heb ik een vier of hoger

Vrijdag nog een toets en dan is de toetsweek ook weer voorbij